brugt kawa zx9r
Fra : christian.nedergaard~

Dato : 15-07-08 07:21

Jeg overvejer kraftig en zx9r, da min gamle cykel tilsyneladende lider
af selvmordstendenser

Der findes forsk. modeller B C1 C2 D, er der nogen der har en
oversigt på disse. Jeg hælder mest til en 99-model, der vistnok skulle
være væsentligt ændret mht både vægt og hk.

Mht til modelnavne er det så stelnummeret det fremgår af?
Ifald hvilken model er så denne? JKAZX900CCA03****

Hvad erhverves en sådan model for i disse dage? Jeg ved godt der er en
masse i DBA, men bliver de også solgt til den pris? Hvad mener I?

Hvis man nu ville finde en model i DE hvad vil afgiften på en sådan så
være?

mvh Christain

Fra : Anders Houmark

Dato : 15-07-08 19:27

<christian.nedergaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

>oversigt på disse. Jeg hælder mest til en 99-model, der vistnok skulle
>være væsentligt ændret mht både vægt og hk.

Den store forskel skete fra 1997 til 1998. 98 modellen hedder C1, 99 C2 og
så kommer de til at hedde F, og senere E modeller. Du kan se rækkefølgen på
http://www.zx-9r.net/phpBB2/index.php der er forskellige forums for hver
årgang maskine.
Du må også meget gerne spørge herinde, jeg skal nok svare hvis jeg kan.
Kører selv på C1 i den korrekte, grønne, farve :)

>Mht til modelnavne er det så stelnummeret det fremgår af?
>Ifald hvilken model er så denne? JKAZX900CCA03****

Oh jeg er ikke god til den med stelnumrene :-/

> [...]
>masse i DBA, men bliver de også solgt til den pris? Hvad mener I?

>Hvis man nu ville finde en model i DE hvad vil afgiften på en sådan så

Ooh prisen er faldet en smule siden jeg købte min for ~1½ år eller 14000km
siden.. En fornuftig pris på en 98'er er omkring de 100k. Har lige fundet en
til 95k på DBA: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55729190
Men den er malet om, bundkåben er også malet, der er sat Ducati-look-alike
lygter på, mærkaterne bagpå er ikke originale og kåbestativet som holder
vindskærmen er heller ikke original, men det er småting.

Skulle jeg af med min egen 98 / 38000km maskine ville jeg nok sætte den til
noget lign. det samme, for at håbe på at komme af med den hurtigt.

Går man efter nyere maskiner koster E modellerne ca. 115k og F'erne fra 125k
og op. Forskellene modellerne i mellem er svjv. at affjedringen bliver
bedre, og at man på de senere modeller skifter fra 6 stemplede Tokico til 4
stemplede Nissin bremsekalipre.. De nyere skulle vist være bedre.
På et tidspunkt går man også videre fra 5,5" bagfælg til 6" og sådan lidt
småting.. Og så skifter folygten selvfølgelig fra 1 lygteglas til 2, hvilket
er lidt mere up-to-date rent designmæssigt.

OM maskinen kan jeg kun sige, at jeg er yderst tilfreds med min. Trækket er
perfekt. De smider typisk 130-138hk på baghjulet. Udstødningssytem giver
(udover stor vægtreduktion) omkring 5hk og der er nærmest ingen forskel om
det er slip-on eller fuldt system.
Bremserne kunne godt være bedre, men det er måske bare mine som trænger til
en adskilelse, en rengørring og lidt nye pakninger. Maskinen er lækker at
køre langt på, og jeg valgte faktisk dém, fremfor Yamaha R1 fra samme
årstal, fordi jeg synes der var mere plads på ZX9'eren, man sad simpelt hen
bedre, og så var den mere hverdags "venlig" end R1'eren, som var lidt mere
ovre i "hold fast eller jeg smider dig af når jeg rykker på baghjulet"
agtig. :)..
Maskinen ligger stabilt på 200km/t når man cruiser afsted, og det er absolut
ingen problemer... man kan sagtens køre stærkere
I 6. gear ligger den på 180km/t ved 8000rpm og det er først dér den virkelig
begynder at trække, men så bliver den også ved til 280 på speedometeret.

Rent mekanisk har jeg ikke oplevet noget negativt på min maskine. Den er nem
og hurtig at skifte olie på, den er besværlig at lave stort set alt andet
på. Sådan er den type af cykel jo generelt. Pisse besværligt at komme til at
skifte tændrør osv, fordi der er alt det kåbeværk på og at hele teknikken er
presset ned på så lidt plads

Spørg endelig hvis du vil vide noget mere præcist!

Mvh Anders

Fra : Armand

Dato : 16-07-08 15:01

Anders Houmark skrev:
> [...]
> så kommer de til at hedde F, og senere E modeller. Du kan se rækkefølgen på

- - - Og det er ikke så ligetil igen, for den(de?) sidste årgang(e) af
B-modellen skiftede design og ligner til forveksling C-modellen.
At komme til at købe en hengemt B'er, der først er solgt/indregistreret
i '98 er således let =

Deved at der især er den forskel at der er en helt anden motor med
omkring 5Hk's mere i C'erne, hvor B'erne i grunden kører på en
opgraderet GPX750-motor, er der al mulig grund til ikke misse detaljen!

> Oh jeg er ikke god til den med stelnumrene :-/

Jeg har heller ikke øvet mig på dem, men jeg finder det ganske tydeligt
at der står ZX900C3 i dét nummer :-/

--
Armand.

Fra : Intet Navn

Dato : 15-07-08 20:31

christian.nedergaard@gmail.com wrote:

> Mht til modelnavne er det så stelnummeret det fremgår af?
> Ifald hvilken model er så denne? JKAZX900CCA03****

Iflg. Haynes er det første stelnummer for en C2/1999 model
JKAZX900CCA026001. Næste 'skel' er E1/2000 modellen, der hedder noget
startende med JKAZX900CE...

Stelnummeret du nævner, bør derfor være en C2/1999 udgave, hvilket (hvis
maskinen er i originalfarver forstås) også kan ses på den lilla farve på
den nederste del af tank/kåbe (modsat C1/1998 der 'bare' var grøn/sort,
rød/sort, blå/sort.)

/claus

Fra : christian.nedergaard~

Dato : 16-07-08 03:13

tak for jeres indlæg, via linket fandt jeg denne oversigt:
http://www.postimage.org/image.php?v=PqRqzM0

og så var det jo 98-årgangen hvor C-modellerne startede og ikke 99 som
jeg troede.

Fra : christian.nedergaard~

Dato : 16-07-08 15:17

Hej Armand

Det er jo lige det med hvilken cykel er det egenlig jeg kigger på,
hvis man gerne vil have en C-model, kan det jo ikke nytte at købe en
overgemt B-model mv.
Linket http://www.postimage.org/image.php?v=PqRqzM0 beskriver jo både
motor og stelnumre for de forsk. modeller op til år 2000, og nyere
behøver jeg vist ikke at bekymre mig om
mvh Christian

Fra : Armand

Dato : 16-07-08 23:26

> [...]
> Linket http://www.postimage.org/image.php?v=PqRqzM0 beskriver jo både
> motor og stelnumre for de forsk. modeller op til år 2000, og nyere

Nemlig!
Og hhv. B'et som C'et fremgår tydeligt i stelnummeret!
Vil du sikre dig yderligere er det enkelt at spotte knastkædetunnelen på
motoren: På den gamle GPX/ZXR -motor (á ZX900B) sidder knastkædetunnelen
midt imellem cylindrene, hvor den på C-modellerne sidder ude i højre
side af cylindrene (sidstnævnte er sikkert lettest at spotte - Altså om
den sidder på højre side, eller ej!)!

--
Armand.

Fra : N/A