<christian.nedergaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:639163c3-d18c-44dc-8edc-372893c36d18@c65g2000hsa.googlegroups.com...
>Jeg overvejer kraftig en zx9r, da min gamle cykel tilsyneladende lider
>af selvmordstendenser
>Der findes forsk. modeller B C1 C2 D, er der nogen der har en
>oversigt på disse. Jeg hælder mest til en 99-model, der vistnok skulle
>være væsentligt ændret mht både vægt og hk.
Den store forskel skete fra 1997 til 1998. 98 modellen hedder C1, 99 C2 og
så kommer de til at hedde F, og senere E modeller. Du kan se rækkefølgen på
http://www.zx-9r.net/phpBB2/index.php der er forskellige forums for hver
årgang maskine.
Du må også meget gerne spørge herinde, jeg skal nok svare hvis jeg kan.
Kører selv på C1 i den korrekte, grønne, farve :)
>Mht til modelnavne er det så stelnummeret det fremgår af?
>Ifald hvilken model er så denne? JKAZX900CCA03****
Oh jeg er ikke god til den med stelnumrene :-/
>Hvad erhverves en sådan model for i disse dage? Jeg ved godt der er en
>masse i DBA, men bliver de også solgt til den pris? Hvad mener I?
>Hvis man nu ville finde en model i DE hvad vil afgiften på en sådan så
>være?
Ooh prisen er faldet en smule siden jeg købte min for ~1½ år eller 14000km
siden.. En fornuftig pris på en 98'er er omkring de 100k. Har lige fundet en
til 95k på DBA:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55729190
Men den er malet om, bundkåben er også malet, der er sat Ducati-look-alike
lygter på, mærkaterne bagpå er ikke originale og kåbestativet som holder
vindskærmen er heller ikke original, men det er småting.
Skulle jeg af med min egen 98 / 38000km maskine ville jeg nok sætte den til
noget lign. det samme, for at håbe på at komme af med den hurtigt.
Går man efter nyere maskiner koster E modellerne ca. 115k og F'erne fra 125k
og op. Forskellene modellerne i mellem er svjv. at affjedringen bliver
bedre, og at man på de senere modeller skifter fra 6 stemplede Tokico til 4
stemplede Nissin bremsekalipre.. De nyere skulle vist være bedre.
På et tidspunkt går man også videre fra 5,5" bagfælg til 6" og sådan lidt
småting.. Og så skifter folygten selvfølgelig fra 1 lygteglas til 2, hvilket
er lidt mere up-to-date rent designmæssigt.
OM maskinen kan jeg kun sige, at jeg er yderst tilfreds med min. Trækket er
perfekt. De smider typisk 130-138hk på baghjulet. Udstødningssytem giver
(udover stor vægtreduktion) omkring 5hk og der er nærmest ingen forskel om
det er slip-on eller fuldt system.
Bremserne kunne godt være bedre, men det er måske bare mine som trænger til
en adskilelse, en rengørring og lidt nye pakninger. Maskinen er lækker at
køre langt på, og jeg valgte faktisk dém, fremfor Yamaha R1 fra samme
årstal, fordi jeg synes der var mere plads på ZX9'eren, man sad simpelt hen
bedre, og så var den mere hverdags "venlig" end R1'eren, som var lidt mere
ovre i "hold fast eller jeg smider dig af når jeg rykker på baghjulet"
agtig. :)..
Maskinen ligger stabilt på 200km/t når man cruiser afsted, og det er absolut
ingen problemer... man kan sagtens køre stærkere
I 6. gear ligger den på 180km/t ved 8000rpm og det er først dér den virkelig
begynder at trække, men så bliver den også ved til 280 på speedometeret.
Rent mekanisk har jeg ikke oplevet noget negativt på min maskine. Den er nem
og hurtig at skifte olie på, den er besværlig at lave stort set alt andet
på. Sådan er den type af cykel jo generelt. Pisse besværligt at komme til at
skifte tændrør osv, fordi der er alt det kåbeværk på og at hele teknikken er
presset ned på så lidt plads
Spørg endelig hvis du vil vide noget mere præcist!
Mvh Anders