dæk.. igen :-)
Fra : Erik B. Hansen

Dato : 14-07-08 14:38

Hej ng,

Står og skal have nye dæk på banditten (gsf600). 110/70 for og 150/70 i
bag.

Har overvejet Pirelli Sport Demon og Metzeler Lasertec bl.a. ud fra prisen
(set til ca. 1100 for sættet).
Alternativt Dunlop Roadsmart, Metzeler Z6 eller Bridgestone BT21 (alle set
til ca. 1700 for sættet).

De første to er diagonal dæk og de sidste 3 er radial (og nyere
konstruktioner), dvs. de billige er nok tungere end de dyre?

Hvis jeg kører ret så stille og roligt og få kilometer er det så de ekstra
penge "værd"?

Er der et dæksæt jeg har overset i kategorien sporttouring med vægt på
touring?

--
vh, Erik

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-07-08 14:44

"Erik B. Hansen" <erik@børstingMedOEistedetforø.dk> writes:

> Har overvejet Pirelli Sport Demon og Metzeler Lasertec bl.a. ud fra prisen
> (set til ca. 1100 for sættet).

Jeg købte engang et sæt Sport Demon til min Bandit 600. De var billige
(800 for et sæt), men de var også lidt derefter. Jeg har engang lavet
hjulspin i 3. gear med ca. 100 km/t på en let fugtig vej. Så kraftig er
en Bandit 600 altså heller ikke! Jeg har aldrig oplevet noget tilsvarede
med andre dæk.

> Alternativt Dunlop Roadsmart, Metzeler Z6 eller Bridgestone BT21 (alle set
> til ca. 1700 for sættet).

Jeg ville klart hellere gå efter et af dem her. Jeg kørte også et sæt Z6
op. Dem var jeg rigtig glad for.

> Er der et dæksæt jeg har overset i kategorien sporttouring med vægt på
> touring?

Michelin Pilot Road2 og Avon RoadAttack (tror jeg de hedder).

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 14-07-08 15:21

Jacob Bunk Nielsen skrev:

> Michelin Pilot Road2 og Avon RoadAttack (tror jeg de hedder).

naaa
Michelin Pilot Road 2ct den er god nok, men ellers er der "Avon Storm
ST" og "Conti RoadAttack" (dem her jeg lige slidt et sæt af på 12000 km
og dem har jeg været glad for)
Der er evt også "SHINKO Stealth" der er vist billige.

--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"

Fra : Simon

Dato : 15-07-08 06:42

J.C.Kløve wrote:
> Der er evt også "SHINKO Stealth" der er vist billige.

Er det nogen du har set til salg i DK? Så vidt jeg har fundet skal man
p.t. postordre Shinko gadedæk hjem fra Tyskland. Og efter den her
anmeldelse er de ikke bare billige, men RIGTIGT gode:
http://vfrworld.com/forums/general-vfr-discussions/15098-shinko-tires-test-review-print.html

Har også læst adskillige US-indlæg hvor folk som har prøvet dem er meget
tilfredse. Men dem som *ikke* har rynker på næsen....!

"003 Stealth" er nærmest gadeslicks/banedæk, rækken omfatter også 005, 006
og 009 ... Jeg har spurgt Molin MC om de ikke skulle ha' dem på hylden. :)
http://www.shinkotireusa.com/product/index.php?category=1

--
Simon | __o
Men are from here, and women | _`\ \_

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 15-07-08 09:10

Simon skrev:

> [...]
>
> "003 Stealth" er nærmest gadeslicks/banedæk, rækken omfatter også 005,
> 006 og 009 ... Jeg har spurgt Molin MC om de ikke skulle ha' dem på

næææ det var mere en intern "joke" mellem de DFM'ere der mødtes i
weekenden på Campen.
Vi løb over en norsk kilo Gixxer med et bagdæk vi ikke tidligere havde
set, så der lå vi så med røven i vejret og forsøgte at læse dæksiden, og
blev enige om et spille "ukendt" kortet ved given anledning

Man ja de ligner en klon mellem et intermediate dæk og slicks.
Jeg tror dog ikke de vil være en udpræget fornøjelse i regnvejr, dette
alene baseret på det jeg så.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 15:33

On Mon, 14 Jul 2008 15:43:41 +0200, Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Michelin Pilot Road2 og Avon RoadAttack (tror jeg de hedder).

Continental RoadAttack, og Avon Azaro ST, Begge typer meget undervurderede
IMHO.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 14-07-08 15:40

Orla Pedersen skrev:

> Continental RoadAttack, og Avon Azaro ST, Begge typer meget undervurderede
> IMHO.

jamen Orla for søren

Azaro er det "gamle" Avon dæk, der kom en afløser i efteråret...2006

http://www.avon-tyres.co.uk/motorcycle/?page=media&subpage=30

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 17:05

On Mon, 14 Jul 2008 16:40:08 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> jamen Orla for søren

Ak-ja, de Conti'er holder også alt for længe.....

Orla Pedersen, som har Avon-pause

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-07-08 17:22

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> [...]
> hjulspin i 3. gear med ca. 100 km/t på en let fugtig vej. Så kraftig er
> en Bandit 600 altså heller ikke! Jeg har aldrig oplevet noget tilsvarede

Jeg havde også et Sport Demon foran på min gamle Fazer 600, og det dæk
var elendigt på alle måder. Det var meget ude af balance, gummiet
begyndte at mørne efter et halvt år og det stod meget dårligt
fast. Det skal dog roses for at give mig god øvelse i at håndtere
forhjulsblokeringer
--
mvh Jes Vestervang (deprimeret over vejrudsigten til Skagen-træf)
@ SV1000S & DT125R

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-07-08 15:27

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> writes:

> naaa
> Michelin Pilot Road 2ct den er god nok, men ellers er der "Avon Storm
> ST" og "Conti RoadAttack" (dem her jeg lige slidt et sæt af på 12000
> km og dem har jeg været glad for)

Ahh, tak for rettelsen - jeg har aldrig selv været køber af Avon- eller
Continental-dæk (ud over dem der sad på Fazeren da jeg købte den), så
dem er jeg ikke så velbevandret i.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : kenneth sloth

Dato : 14-07-08 17:45

skal du have gummi på banditten
kunne ikke lade være

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 14-07-08 21:43

Conti Roadattack er rigtig gode. Jeg har smidt sådan et bagdæk på min
TL1000R og dækket klarer fint overførsel at det kraftige moment og opfører
sig fint i skarpe sving. Et meget undervurderet dæk IMO.