Follow-up I - nanobehandling...
Fra : Mogens

Dato : 30-07-08 20:09

"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kunne godt tænke mig at høre om din erfaring med Nanoproduktet på
> lakken. Jeg overvejer nemlig det samme.
> Så smid lige et par linjer omkring det, når du har kørt med det i et
> stykke
> tid.

De første indtryk er det, at smadrede insekter på fronten stadig er et
faktum. De glider ikke blot af i farten, men smadres (og bliver hængende)
som hidtil. Det positive i den sammenhæng ér, at de vaskes af som
ingenting - der skal langt fra samme energi til at få insekterne fjernede.

Een af testpiloterne, som kører med alu-fælge, der har mange eger, er glad
for nano-behandlingen af fælgene. De er nemmere at gøre rene. Jég mærker
ingen forskel, men mine fælge er også til at komme til at gøre rene, grundet
åbne eger...

Fra : Tom

Dato : 30-07-08 21:09

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for nano-behandlingen af fælgene. De er nemmere at gøre rene. Jég mærker
> ingen forskel, men mine fælge er også til at komme til at gøre rene,

awesome, så venter jeg på at høre hvor lang tid behandlingen holder. Håber
du melder tilbage når det synes at ophøre

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-07-08 22:40

>awesome, så venter jeg på at høre hvor lang tid behandlingen holder. Håber
>du melder tilbage når det synes at ophøre

Nu hedder jeg godt nok ikke Mogens, men på SAAB'en holdte det
ihvertfald 1 år (så blev den solgt).

Santa Fe'en 7 måneder (så blev den solgt).

Så det holder betydeligt længere end det der discount Rain-X eller
hvad det hedder det lort som Thansen sælger som "kan det samme".

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : TGJ

Dato : 31-07-08 08:35

> Nu hedder jeg godt nok ikke Mogens, men på SAAB'en holdte det
> ihvertfald 1 år (så blev den solgt).
>
> Santa Fe'en 7 måneder (så blev den solgt).

Er det nødvendigt at sælge bilen, bare fordi produktet holder op med at
virke? :)

Thomas

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 31-07-08 09:20

"TGJ" <somewhere@earth.com> wrote in message

> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Er det nødvendigt at sælge bilen, bare fordi produktet holder op med at
> virke? :)

He he, tænkte lige det samme :)

Mvh
Jacob

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-07-08 09:42

>Er det nødvendigt at sælge bilen, bare fordi produktet holder op med at
>virke? :)

Ja for man kan ikke behandle 2 gange.. lol

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-08 14:05

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

> som hidtil. Det positive i den sammenhæng ér, at de vaskes af som
> ingenting - der skal langt fra samme energi til at få insekterne fjernede.

Køber produktet!
Jeg er sku træt af alle de insekter. Efter ugens motorvejskørsel skal der
hver fredag eftermiddag virkelig skrubbes og vaskes for så er fronten jo
helt tapetseret til. Det ville være rart hvis det var lidt nemmere.

Oki. Tak for tilbagemeldingen.

--
/HB

Fra : Mogens

Dato : 02-08-08 06:08

> [...]
> hver fredag eftermiddag virkelig skrubbes og vaskes for så er fronten jo
> helt tapetseret til. Det ville være rart hvis det var lidt nemmere.

He he vaskede lige den gule iaftes - havde jo været 1.000 km undervejs.
Insekterne var meget nemme at fjerne - ikke al det der gnubberi :)

> Oki. Tak for tilbagemeldingen.

Your welcome

Fra : charlotte

Dato : 04-08-08 02:50

Hej Bruno

Jeg har også valgt ikke at benytte mig af det, fordi jeg deler din
holdning til "asbesten"
Til de af jer der skriver at i bruger gummihandsker næste gang, så
overvej om gummihandsken nu også kan holder partikler ude, der er
0,0000001 mm eller mindre?

Det tvivler jeg på. Har haft kursus på DTU hvor professoren stillede
det spørgsmål, og efter vi funderede over det nåede vi frem til at det
gjorde de sikkert ikke.
Det er i øvrigt sådan at porerne i vores hud er større end
nanopartiklerne og der er ingen undersøgelse af hvilken ravage
nanopartikler laver i den menneskelige organisme

Fra : Anders Gottlieb

Dato : 31-07-08 18:33

Mogens skrev:

> [...]
> som hidtil. Det positive i den sammenhæng ér, at de vaskes af som
> ingenting - der skal langt fra samme energi til at få insekterne fjernede.

Det lyder da rigtigt godt.

Nanotol (www.nanotol.dk) indgår vel ikke i testen? Er det nogen som
kender til det?

Mvh.

Anders

Fra : Bruno

Dato : 31-07-08 21:43

Mogens wrote:

> [...]
> ingen forskel, men mine fælge er også til at komme til at gøre rene, grundet

Hvordan med evt. gener. Der har været nogle grimme tilfælde med folk der
fik det der nanogejl på huden!

Jeg har selv valgt ikke og tage det i anvendelse. Ikke fordi jeg det
ville være svært for mig at tage handsker på mens det påføres, men fordi
jeg kan se nanomidler blive det 21-århundrede udgave af asbestproblemet!

http://www.technologyreview.com/read_article.aspx?id=16814&ch=nanotech&a=f

Mvh
Bruno

Fra : Mogens