Køb af trailer ?
Fra : Ronnie

Dato : 30-07-08 16:32

Hej NG

Har hidtil aldrig haft brug for en trailer, men nu slipper jeg ikke mere.

Så har lige et på novice spørgsmål

Når man køber en trailer, følger der så nummerplade med (kan man overhovedet
slippe for selv at stå indregistrering etc...) ?

Hvor er det godt og billigt at købe (en alm trailer 1 aksel) ?

Mvh Ronnie

Fra : Søren

Dato : 30-07-08 16:34

Ronnie skrev:
> [...]
>
> Når man køber en trailer, følger der så nummerplade med (kan man
> overhovedet slippe for selv at stå indregistrering etc...) ?

Det kommer helt an på hvor du køber den. Du kan sikkert godt købe en
trailer og få den leveret med nummerplade, men det vil være billigere
for dig at klare det selv.

> Hvor er det godt og billigt at købe (en alm trailer 1 aksel) ?

Harald Tuborg har altid en trailer til en god pris.

Fra : Ronnie

Dato : 30-07-08 21:08

"Søren" <spammers@die.young> skrev i meddelelsen

> [...]
> dig at klare det selv.

> Harald Tuborg har altid en trailer til en god pris.

Hej Søren

Tak for svaret

Mvh Ronnie

Fra : Ronnie

Dato : 30-07-08 16:35

> [...]
> overhovedet slippe for selv at stå indregistrering etc...) ?
>
> Hvor er det godt og billigt at købe (en alm trailer 1 aksel) ?

Glemte lige at skrive, at jeg bor i København, så det forhandler i
storkøbenhavn jeg søger

Mvh Ronnie

Fra : Kim

Dato : 30-07-08 17:32

"Ronnie" <webkonto@FJERNgmail.com> skrev i meddelelsen

> Glemte lige at skrive, at jeg bor i København, så det forhandler i
> storkøbenhavn jeg søger

Harald Nyborg. Der ligger en på Kirstinehøj i 2770 Kastrup.
Eller Silvan, der ligger en lige ved siden af d.o.

Mvh, Kim

Fra : Ronnie

Dato : 30-07-08 21:09

"Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i meddelelsen
> "Ronnie" <webkonto@FJERNgmail.com> skrev i meddelelsen

> Harald Nyborg. Der ligger en på Kirstinehøj i 2770 Kastrup.
> Eller Silvan, der ligger en lige ved siden af d.o.
>
> Mvh, Kim

Hej Kim

Tak for svaret

Mvh Ronnie

Fra : Andersen [3650]

Dato : 30-07-08 20:51

"Ronnie" <webkonto@FJERNgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> overhovedet slippe for selv at stå indregistrering etc...) ?
> Hvor er det godt og billigt at købe (en alm trailer 1 aksel) ?

Jeg vil ikke anbefale de billige fra Harald skrald o.l.
Find heller et godt tilbud på en Variant eller hvis det skal
være godt, en Brænderup. En trailer kan også købes for billig.
Jeg ved godt der er andre der vil fortælle at nu har deres
Harald skrald trailer tjent dem i mange år, men sådan er det
jo altid. Der er også folk der spiser rejemadder, mens andre
hellere vil have en spegedreng

Fra : Anders Majland

Dato : 30-07-08 21:08

> Jeg vil ikke anbefale de billige fra Harald skrald o.l.
> Find heller et godt tilbud på en Variant eller hvis det skal
> være godt, en Brænderup. En trailer kan også købes for billig.

Det er stor forkel i både kvalitet og priser - så det afhænger imho helt af
behovet. Er det blot at køre lidt "lettere" haveaffald eller møbler i ny og
næ skal de billige da nok holde i mange år. Modsat vil en murer eller
anlægsgartner nok hurtigt tage livet af dem ved dagligt slid ...

Det lyder på ronnie som om det er en 500kg han er ude efter (selvom et
akslede også fåes til tungere last)

Der kan imho være god fornuft i en billig 500kg til småtingene i ny og næ,
og så ellers leje en "ordenlig" hvis der skal flyttes tunge ting. De kan
typisk kun laste 325/350kg og der får man ikke meget sand eller
belægningssten, og det vil også være håbløst at køre murbrokker fra bare et
lille projekt væk ....

/A - Med en lånt 500kg brenderup på matrikklen og låner lejlighedsvis en
1000kg's harald nyborg (Lidt bangel men den må lovligt laste det dobbelte)

Fra : Tom

Dato : 30-07-08 21:18

> [...]
> 1000kg's harald nyborg (Lidt bangel men den må lovligt laste det dobbelte)

Øv øv øv, min Flex trailer var godt nok billig og er utrolig meget brugt.
Den er brugt til at flytte møbler, til haveaffald i stor stil, til indkøb af
byggematerialer og til gamle murbrokker. Den har været talrige gange i
tyskland og rundt i hele landet. Den er endda blevet påkørt af en varebil
uden en skramme.
Den står med vand i bunden i månedsvis uden af bundpladen har lidt skade.
Galvaniseringen fejler absolut intet selv her 10 år efter. Har ikke engang
skulle pumpe luft i dækkene som i øvrigt er de samme endnu.
Den står ude hele året rundt og til tiden med både vand, sne og tungt vådt
haveaffald og fejler intet.
Må laste 400 Kg og vejer 100 Kg.

Så jeg er da stadig slemt godt tilfreds med min billige trailer fra A-Z

--
Tom

Fra : Anders Majland

Dato : 30-07-08 22:00

> [...]
> skulle pumpe luft i dækkene som i øvrigt er de samme endnu.
> Den står ude hele året rundt og til tiden med både vand, sne og tungt vådt

Gør dig selv og os andre den trafiksikkerhedsmæssige gode gerning og få
skiftet de dæk ....

Fra : Ronnie

Dato : 30-07-08 21:35

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> 1000kg's harald nyborg (Lidt bangel men den må lovligt laste det dobbelte)

Hej Anders

Ja, det ville nok være nemmere hvis lige jeg kort beskrev hvad jeg skal
bruge den til.

Har købt ødegård i sverige, så det er til alm brug. Selvfølgelig mest i
starten, da der skal laves en del have/hus renovering.
Jeg har kun alm kørekort, med de begrænsninger det giver.
Jeg skal ind imellem kører ting imellem Sverige og danmark, så køre
egenskaber (kvalitet) sætter jeg højt.

Mvh Ronnie

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-08 22:07

Jeg skal ind imellem kører ting imellem Sverige og danmark, så køre
> egenskaber (kvalitet) sætter jeg højt.

Hvis du skal køre meget vil jeg anbefale en med store hjul (som på en bil)
De kører færre omgange så dækkene bliver ikke så varme hvis der er læs på og
så er alm. bildæk oftest kraftigere.
Men, træerne vokser ikke ind i himlen, de er også lidt tungere og det kan gå
lidt ud over egenvægten.

Husk at trailere over 500 kg. total koster vægtafgift. Trailere under 500
kg. er gratis.

Kan iøvrigt være de er billigere i Sverige. Kan vist indregistreres uden
problemer, der er mange der køber campingsvogne i tyskland...

Per.

Fra : Anders Majland

Dato : 30-07-08 22:13

> [...]
> Jeg har kun alm kørekort, med de begrænsninger det giver.
> Jeg skal ind imellem kører ting imellem Sverige og danmark, så køre

Hvad må din bil trække ? Og hvor meget må du med den bil trække på alm.
kørekort ?

Lyder som om du vil kunne få stor glæde af en større nyttelast end de små
trailere ...

Fra : Elmand

Dato : 30-07-08 22:50

> [...]
> Jeg har kun alm kørekort, med de begrænsninger det giver.
> Jeg skal ind imellem kører ting imellem Sverige og danmark, så køre egenskaber

Alarm !!!! Sverige .--- Max 40 km t , hvis ikke trailer er forsynet med
bremser.

Bortset fra det, så er H N trailere fra en anerkendt tysk fabrik og i udemærket
kvalitet
med store jul.- Det er samme trailer hvadenten man vælger 500 kg eller 750 kg.
Man henter først papier hos dem. Så indregistrerer man og henter trailer.
Let -ingen problemer.
jeg tror også at have læst de har en model på bestilling med bremser.- ellers
har Corona .

Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-08-08 05:57

"Elmand" <elmand@fjernpc.dk> skrev i meddelelsen

> Alarm !!!! Sverige .--- Max 40 km t , hvis ikke trailer er
> forsynet med bremser.

Ahh ... det er da mange år siden det er afblæst !!!!!

--
Per

Fra : Sp@msen

Dato : 03-08-08 18:54

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Ahh ... det er da mange år siden det er afblæst !!!!!
I reglen nej! dog er der flere undtagelser..
(du linker selv til teksten om det tidligere)

mvh.
Flemming

Fra : Ronnie

Dato : 30-07-08 21:12

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i meddelelsen
> [...]
> Harald skrald trailer tjent dem i mange år, men sådan er det
> jo altid. Der er også folk der spiser rejemadder, mens andre

Hej Andersen

Tak for svaret.

Tror jeg vil tage ud og kigge på den her:
http://corona-pitzner.dk/salg-trailere/special-tilbud/1205p-traesider.html

Mvh Ronnie

Fra : Anders Majland

Dato : 30-07-08 22:04

> Tror jeg vil tage ud og kigge på den her:
> http://corona-pitzner.dk/salg-trailere/special-tilbud/1205p-traesider.html

Tror det er sådan en her jeg har haft lånt fornyligt:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4847&Grp=&n=10
Er man lidt forsigtet med hvordan man bruger den, skal den nok holde...
(Tror ikke den holder til at man kaster store murbrokker i den)

Fra : Søren

Dato : 31-07-08 09:10

Anders Majland skrev:

> [...]
> Er man lidt forsigtet med hvordan man bruger den, skal den nok holde...
> (Tror ikke den holder til at man kaster store murbrokker i den)

Jo det gør den så absolut. Jeg har den alm. M750´er .. og den har kørt
så meget murbrokker væk at jeg bliver helt træt ved tanken.

mvh Søren

Fra : Anders Majland

Dato : 31-07-08 09:25

> Jo det gør den så absolut. Jeg har den alm. M750´er .. og den har kørt så
> meget murbrokker væk at jeg bliver helt træt ved tanken.

Der er stor forskel på at blot at laste den til maks og så knokle den ...
Bundpladen er ikke understøttet ret meget og den giver sig bare mine 0,1 ton
går henover den.. Det er fin trailer til prisen men - Men jeg tror ikke den
ville holde til håndværkere på akkord ...

Der giver den lille Brenderup et bedre kvalitetsindtryk, men kostede i sin
tid hvis også 7-8000kr. Og jeg har også gjort fodfejlen med at lade en
gummiged laste den til jeg siger stop ... Den kan godt tage godt et ton sand
uden at klappe sammen, men bilen kunne ikke trække den ud af grusgraven
(Pinligt at jeg var nødt til at blive trukket ud af gummigeden) Ja jeg
kørte overlæsset hjem med meget lav hastighed (Grusgraven ligger på
nabomatriklen). Siden da har jeg ladet maskinstationen om at levere sand. De
kan komme med 8-10m3 ad gangen istedet for "sjatter" jeg selv kan køre med
.... Den er så 25kg tungere end mange andre (Må kun laste 325kg) men det er
nok det ekstra jern der får den til at virke mere solid...(og den kunne
indregisteres som 750kg - det er det ikke alle 500kg's trailere der kan)

Det er forskel på hvor solide trailere er bygget - bare se på deres
egenvægt. Derimod er der nok ikke de store forskelle på hvor solid 150kg
trailer af det ene eller andet fabrikat er.

/A

Fra : Andersen [3650]

Dato : 30-07-08 22:21

> Hej Andersen
>
> Tak for svaret.
>
> Tror jeg vil tage ud og kigge på den her:
> http://corona-pitzner.dk/salg-trailere/special-tilbud/1205p-traesider.html

Den er heller ikke tosset.
Nu kender jeg trailer-mekkeren i Rovsinggade og han har skaffet
og tilpasset det løvgitter man kan købe som tilbehør. Det er jeg
godt nok glad ved. Haveaffald i høje mængder uden problemer.
Andet gods i rå mængder stilles blot ned i og man spænder et
net over. Vupti så kører man og naboen står stadig tilbage og
prøver at få surret sit gods/haveaffald fast.
Min er så en Variant, men nu sidder der Brænderup løvgitter
og brænderup bagsmæklåsetøj og lidt andet lir fra brænderup på

Fra : Søren

Dato : 31-07-08 09:07

Andersen [3650] skrev:
> [...]
> Harald skrald trailer tjent dem i mange år, men sådan er det
> jo altid. Der er også folk der spiser rejemadder, mens andre

Min HN trailer kører nu på 4. år .. og den er blevet læsset til max (og
måske også lidt mere) virkelig mange gange. Den har kørt rigtig mange
læs murbrokker og andet slemt affald væk. Jeg har slet ikke tal på hvor
mange kilometer den efterhånden har kørt, men det at trailerens dæk
snart er slidt ned (ikke mørnet .. men slidt) taler for sig selv

Eneste "problem" er én bræddebolt med overfladerust i ladet. Jeg kan
absolut kun tage hatten af for den trailer. Den er fuldt på højde med så
mange andre mærker. Nogle vil måske sige at det er et minus at den har
stålsider og ikke træsider - men det har været ligegyldigt for mig.

mvh Søren

Fra : Anders Majland

Dato : 31-07-08 09:26

> Nogle vil måske sige at det er et minus at den har stålsider og ikke
> træsider

Hvorfor skulle det være negativt ?

Fra : Søren

Dato : 31-07-08 10:49

Anders Majland skrev:

> Hvorfor skulle det være negativt ?

Nogle folk mener at siderne er en sliddel ligesom bunden - og derfor
nogenlunde nemt skal kunne skiftes ligesom bunden.

Bunden på min er stadig i god stand, men der har dog fået nogle drøje
hug her og der. Siderne er uden buler og rust, så de holder fint trods
det slid de har været udsat for.

mvh Søren

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-07-08 10:57

>Jeg vil ikke anbefale de billige fra Harald skrald o.l.

Det vil jeg til gengæld godt så.

Stema - tysk producent.

Og ja.. det er en god solid kvalitet med samme opbygning som en
Brenderup men til halv pris.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Tom

Dato : 30-07-08 20:57

> [...]
> overhovedet slippe for selv at stå indregistrering etc...) ?
>
> Hvor er det godt og billigt at købe (en alm trailer 1 aksel) ?

Jeg købte engang min trailer i A-Z. Fik en masse papirer med og en blanket
jeg skulle udfylde og aflevere på motorkontoret. Jeg tog på motorkontoret og
fik pladen med det samme og lidt senere sendte de en attest på at
nummerpladen er min.
Mere besværligt er det ikke

--
Tom

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-07-08 01:44

On Jul 30, 10:07 pm, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:
> Der kan imho være god fornuft i en billig 500kg til småtingene i ny og næ,
> og så ellers leje en "ordenlig" hvis der skal flyttes tunge ting.

Den løsning har vi valgt.
Vi bor på en mindre landejendom og har skulle bruge traileren en del.
De store byggematerialer har været leveret af Stark, men jeg kan
sagtens hente gipsplader etc. på min Brenderup 1205S.

Hvis jeg skal hente meget store ting (jeg har skullet hente
pallereoler for et par måneder siden) kan jeg låne en 6 m trailer af
ham som har forpagtet vores jord.

Sand etc. har jeg ikke skullet have de store mængder af endnu, men når
det er muligt kan vores forpagter enten levere det med traktoren eller
jeg kender en med lastbil og stor tipvogn.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-07-08 02:53

On Jul 31, 10:26 am, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> Hvorfor skulle det være negativt ?

Forstår jeg heller ikke. Har selv en med stålsider og det er IMO det
bedste.

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 31-07-08 19:12

"Ronnie" <webkonto@FJERNgmail.com> wrote in

> Hvor er det godt og billigt at købe (en alm trailer 1 aksel) ?

Kig i SILVAN m.fl's tilbudsaviser, de kommer løbende på tilbud. SILVANs
trailere er produceret af Brederup (Thule). Om der er tale om sekunda varer
fra Brenderup ved jeg ikke, men tvivler. De er med 13" hjul og ikke de små
10" djævle.

SILVAN findes i overflod i Københavns området.

Omkring nummerpladen kører du ind og vælger trailer modellen, betaler og
får papirer til motorkontoret. Så kører du til SKAT og får pladen, kører
tilbage til traileren, smækker pladen på og kører hjem. Tidskrævende, men
ikke de store udfordringer.

--
vh, Erik BH

Fra : Ronnie

Dato : 01-08-08 18:21

"Erik B. Hansen" <erik@børstingMedOEistedetforø.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> tilbage til traileren, smækker pladen på og kører hjem. Tidskrævende, men

Hej Erik

Tak for svaret, men det ender nok med en tur til fensmark.dk

Mvh Ronnie

Fra : Ivan Madsen

Dato : 31-07-08 22:15

On Wed, 30 Jul 2008 17:31:33 +0200, "Ronnie" <webkonto@FJERNgmail.com>
wrote:

> [...]
>slippe for selv at stå indregistrering etc...) ?
>
>Hvor er det godt og billigt at købe (en alm trailer 1 aksel) ?

Nu har jeg lige hurtigt læst tråden. Du kunne prøve at snakke med
Fensmark trailer - ham har jeg handlet med og han var reel. (bare
skriv det i google, så dukker han op) Det var både med træk og plader
og så videre. Jeg kørte hjemmefra kl 8 og var hjemme kl. 12 iført nyt
træk og trailer
Han forhandler Variant trailere og har sikkert et bud på dine behov -
jeg vil ikke love rabat i spandevis , men en fornuftig handel og
formodentlig kører det som det skal fremover. Ellers gå ud og se på
Brenderup - der er for få kr. til forskel i forhold til de "billige",
som nogle har dårlige erfaringer med.

Fra : Ronnie

Dato : 01-08-08 18:20

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> formodentlig kører det som det skal fremover. Ellers gå ud og se på
> Brenderup - der er for få kr. til forskel i forhold til de "billige",

Hej Ivan

Tak for svaret og navnet.

Ringede til dem idag, og fik en pris på 3500,- for anhængertræk på min
Avensis 2007. Trailerne er også billige, og der jeg derudover bare skulle
aftale en dato, komme forbi, drikke kaffe og ryger smøger og gå en lille tur
over på Holmegaard fabrikken - Ja, så kunne jeg køre hjem igen, 3 timer
efter, med trailer og nummerplade (590,-).

Så det ender det nok med

Tak igen

Mvh Ronnie

Fra : Ivan Madsen

Dato : 01-08-08 19:38

On Fri, 1 Aug 2008 19:19:31 +0200, "Ronnie" <webkonto@FJERNgmail.com>
wrote:

> [...]
>over på Holmegaard fabrikken - Ja, så kunne jeg køre hjem igen, 3 timer
>efter, med trailer og nummerplade (590,-).

Held og lykke med det. Og ingen årsag - jeg følte mig reelt
behandlet og har et par gange luftet dette og vil gerne gøre det igen.
Så håber han og hans mekaniker stadig kan deres kram (btw: husk
radiokoden til bilen - de tager strømmen undervejs, bare hvis du vil
høre musik på vejen hjem med det nye påhæng, det tager jo lidt ekstra
tid )

Fra : Ronnie

Dato : 01-08-08 20:17

-CUT-
> [...]
> radiokoden til bilen - de tager strømmen undervejs, bare hvis du vil
> høre musik på vejen hjem med det nye påhæng, det tager jo lidt ekstra

uhhh.. Radiokoden ??

Ingen ide om, hvad du mener

Mener du bare at jeg skal stille stationerne ind igen ?

Mvh Ronnie (Bilekspert)

Fra : Ivan Madsen

Dato : 01-08-08 20:23

On Fri, 1 Aug 2008 21:17:19 +0200, "Ronnie" <webkonto@FJERNgmail.com>
wrote:

>-CUT-
>
>uhhh.. Radiokoden ??
>
>Ingen ide om, hvad du mener
>
>Mener du bare at jeg skal stille stationerne ind igen ?

Afhænger af din bil, men i min Saxo krævede den en kode til radioen
som jeg fandt hos den oprindelige sælger af køretøjet. (den slags
burde ligge i bilens mappe og gjorde det også, da jeg sendte den
videre, men ...). Visse bilradioer kræver en kode for at fungere - det
går fint så længe der er strøm, men når den har været afbrudt, så'eh
bliver de vanskelige. Så kig i din instruktionsbog mv. og se, om der
ligger et lille kort med kode til radio og medbring det. Ellers se om
der går noget galt og så må du i gang med telefonen når du kommer hjem
- ligesom jeg måtte )

Fra : Ronnie

Dato : 01-08-08 20:45

> [...]
> ligger et lille kort med kode til radio og medbring det. Ellers se om
> der går noget galt og så må du i gang med telefonen når du kommer hjem

Så er jeg med igen

Fra : Elmand

Dato : 01-08-08 22:06

> "Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
>>

> Mvh Ronnie

Ronnie !
Var der ikke noget om,at du skulle bruge den i Sverige.???

Der kræves bremser på den,hvis du skal køre over 40 kmt.

Det er tilsyneladende gået forbi alle i tråden uden at nogen har bekræftiget
eller
modsagt mig.

Med venlig hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-08-08 06:11

> [...]
>
> Der kræves bremser på den,hvis du skal køre over 40 kmt.
>
> Det er tilsyneladende gået forbi alle i tråden uden at nogen har
Forudsætningen for lovligt at kunne køre mere end 40 km/t med et
påhængskøretøj, for eksempel en Camplet eller Combi Camp, der ikke er
forsynet med påløbsbremse i Sverige er følgende:

Påhængskøretøjet tilladte totalvægt (der fremgår af
registreringsattesten) må ikke overstige 750 kg.

Og påhængskøretøjets tilladte totalvægt må ikke overstige halvdelen af
det trækkende køretøjs tjenestevægt - der er køretøjets egenvægt (der
fremgår af registreringsattesten) tillagt 125 kg.

http://www.polisen.se/inter/nodeid=15425&pageversion=1.jsp

--
Per

Fra : Ronnie

Dato : 01-08-08 18:23

> [...]
> overhovedet slippe for selv at stå indregistrering etc...) ?
>
> Hvor er det godt og billigt at købe (en alm trailer 1 aksel) ?

Tak til alle der har svaret i tråden.

Det blev en rigtig god tråd, som mange nok vil få glæde af fremover.

Mvh Ronnie