Kæmpe afskrivning?
Fra : Klaus G.

Dato : 30-07-08 02:13

Hej.

I min evige søgen efter en familie container, faldt jeg over den her skoda:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Skoda-Roomster-1,6-16V-Comfort-aut.-5d_ID123402227.htm

Bilen er knap1½år gammel og har kørt 55.000km
Nypris 2007 276.997kr.
Salgs pris 199.900kr.

Altså et tab på: 77.097kr.(~28%)

Er det ikke utrolig meget?

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Knut

Dato : 30-07-08 06:00

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Skoda-Roomster-1,6-16V-Comfort-aut.-5d_ID123402227.htm
>
> Bilen er knap1½år gammel og har kørt 55.000km

nej hvad havde du ventet

knut

Fra : Klaus G.

Dato : 30-07-08 09:57

> nej hvad havde du ventet
Knap så meget, hvad havde du da ventet at jeg havde forventet?

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Anders Houmark

Dato : 30-07-08 06:50

> [...]
> http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Skoda-Roomster-1,6-16V-Comfort-aut.-5d_ID123402227.htm
>
> Bilen er knap1½år gammel og har kørt 55.000km

Det er jo fordi den er grim som jeg-ved-ikke-hvad. Jeg tænker lidt i baner
af Fiat MultiPLAT når jeg ser den.

Fra : mugge

Dato : 30-07-08 06:56

"Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i en meddelelse

> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hovedreglen er jo at man skal regne med en halvering af værdien på de første
tre år - sådan lidt groft sagt.

I den sammenhæng er 28% for det første 1½ år da meget rimeligt...........

mugge

Fra : Jetta

Dato : 30-07-08 07:22

Og i øvrigt kan det godt være at listeprisen var 280k da den trillede over
fortovskanten første gang. Men lur mig om ikke der har været indblandet
noget rabat af en eller anden art....

Lars.

Fra : Klaus G.

Dato : 30-07-08 09:58

> Og i øvrigt kan det godt være at listeprisen var 280k da den trillede over
> fortovskanten første gang. Men lur mig om ikke der har været indblandet
> noget rabat af en eller anden art....
På biler i den prisklasse hos skoda får man ikke ret meget rabat på, så vidt
jeg er orienteret ihvertfald :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Klaus G.

Dato : 30-07-08 09:58

> Det er jo fordi den er grim som jeg-ved-ikke-hvad. Jeg tænker lidt i baner
> af Fiat MultiPLAT når jeg ser den.
Jeg synes også det var noget af en øjebæ til at starte med, men tror jeg har
vænnet mig lidt til den, for sys ikke den er såå grim længere :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : AndersH

Dato : 30-07-08 13:54

> Jeg synes også det var noget af en øjebæ til at starte med, men tror jeg
> har vænnet mig lidt til den, for sys ikke den er såå grim længere :)

Pas på med det. Selvom du vænner dig til den, så gør andre måske ikke.. Så
du bliver nemt drillet.
Jeg har haft en Citroen BX som jeg var rigtig glad for.. men sikke man
bliver mobbet

Mvh AndersH

Fra : Klaus G.

Dato : 30-07-08 13:12

> Pas på med det. Selvom du vænner dig til den, så gør andre måske ikke.. Så
> du bliver nemt drillet.
> Jeg har haft en Citroen BX som jeg var rigtig glad for.. men sikke man
> bliver mobbet
Hvis man vælger bil ud fra hvad andre mener, så er man godt nok langt ude
synes jeg :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Tom

Dato : 30-07-08 13:46

> Hvis man vælger bil ud fra hvad andre mener, så er man godt nok langt ude
> synes jeg :)

der Er man da også hvis man vælger sådan en grim bil

Den ligger sig op ad en multipla en skoda ls120 og lign.

--
Tom

Fra : Bruno

Dato : 30-07-08 22:13

Anders Houmark wrote:

> Det er jo fordi den er grim som jeg-ved-ikke-hvad. Jeg tænker lidt i baner
> af Fiat MultiPLAT når jeg ser den.

Fiat Multipla er da flot, det er bare dig der er konservativ

Du skulle vel aldrig være en af dem der mente Sierra'en var grim dengang
de kom ud?

Mvh
Bruno

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-07-08 22:26

Bruno skriver:

> Du skulle vel aldrig være en af dem der mente Sierra'en var grim dengang
> de kom ud?

Det er den sku da stadigvæk...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Anders Majland

Dato : 30-07-08 07:31

> http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Skoda-Roomster-1,6-16V-Comfort-aut.-5d_ID123402227.htm
>
> Bilen er knap1½år gammel og har kørt 55.000km
> Nypris 2007 276.997kr.
> Salgs pris 199.900kr.

Prisen på en ny starter under 200kkr så hvad der får 2007 prisen så højt op
er kun gæt fra min side . Automatgearet må have været frygteligt dyrt ....
Hmm kigger lige Listeprisen på bilern er sat ned til 260.000kr Mon ikke
afgiftsomlægningen har smittet af der ?

Desuden er det jo en topmodel og der vil afskrivningen nok være større end
på en mere standard udstyret (de mest skrabede vil nok også have større
afskrivningen end gennemsnittet)

Men trods den store procentvise afskrivning så er 1,40kr da ikke så slemt
.... Og hvis vi antager at de første 20000kr blot skyldes at nyprisen er
faldet så er det kun 1kr/km i afskrivning .... Og det er det tal jeg som
køber ville se på ....

Ligesom folk der har købt biler i firmabilsklassen og betalt for tæt på
listepris for dem ... Det må ikke være sjovt at skulle sælge efter få år
når flådebilerne kommer på brugtmarkedet i stort tal- Biler der til en
start måske var solgt 50000kr billigere ....

Fra : Klaus G.

Dato : 30-07-08 10:00

> [...]
> .... Hmm kigger lige Listeprisen på bilern er sat ned til 260.000kr Mon
> ikke afgiftsomlægningen har smittet af der ?
Kan godt være.

> Desuden er det jo en topmodel og der vil afskrivningen nok være større end
> på en mere standard udstyret (de mest skrabede vil nok også have større
> afskrivningen end gennemsnittet)
Ja, det er den dyreste udgave, den er endda lidt dyrere en den store diesel.
Det aut. gear koster godt.

> [...]
> ... Og hvis vi antager at de første 20000kr blot skyldes at nyprisen er
> faldet så er det kun 1kr/km i afskrivning .... Og det er det tal jeg som
Er der self noget om.

> [...]
> når flådebilerne kommer på brugtmarkedet i stort tal- Biler der til en
> start måske var solgt 50000kr billigere ....
Ja, føj for den da. Det må gøre avs!

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Søren

Dato : 30-07-08 07:55

Klaus G. skrev:
> [...]
> http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Skoda-Roomster-1,6-16V-Comfort-aut.-5d_ID123402227.htm
>
> Bilen er knap1½år gammel og har kørt 55.000km

Ikke umiddelbart. De fleste alm. biler halverer værdien for hver 3-4 år.
Denne bil ligger med de 28% meget passende til en ca. halvering på de 3 år.

Fra : Klaus G.

Dato : 30-07-08 10:01

> Ikke umiddelbart. De fleste alm. biler halverer værdien for hver 3-4 år.
> Denne bil ligger med de 28% meget passende til en ca. halvering på de 3
> år.
Viste godt at tabet var stort på nye biler, men ikke SÅ stort :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Anders Majland

Dato : 30-07-08 10:26

> Viste godt at tabet var stort på nye biler, men ikke SÅ stort :)

Det er også en meget kort tidshorisont de 1,5år ... Der første 20-30000kr er
jo røget bare den er indregistreret... MINDST. For skulle man sælge den
igen efter kort tid vil de fleste jo hellere købe en ny .... Skal man have
lav afskrivning gælder det om at købe en bil der også vil være attraktiv som
brugt.... Og så håbe at den nyprisen ikke falder i mellemtiden ...

Hvis jeg skulle sælge min C5 idag ville værditabet også være himmerråbende -
i forhold til den oprindelige listepris. Den faldt også meget ved
afgiftsomlægningen. Mener at listeprisen var 325.000kr da jeg købte og jeg
kan vel højest få 250.000kr for den for den. Eller en afskrivning på papiret
på 75000 på blot 35000km. Heldigvis gav jeg ikke listepris for den og det er
ikke planen at den skal sælges nu og her ... Og så udjævner det sig jo noget

Fra : Geggo

Dato : 31-07-08 15:15

> [...]
> afskrivning på papiret på 75000 på blot 35000km. Heldigvis gav jeg ikke
> listepris for den og det er ikke planen at den skal sælges nu og her ...

Gid det også var gældende for en WV passat

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-07-08 15:34

Geggo skriver:

> Gid det også var gældende for en WV passat

Det er det. Der sogltes også en stor del med op til en 50-60.000 i
flåderabat.

En kollega fik en til langt under "normalprisen" på den konto.