On Mon, 28 Jul 2008 22:23:25 +0200, "T. Uborg Christiansen."
<hh@somprut.fut> wrote:
>"Evo Light" <flejac@gmail.com> skrev i meddelelsen
>news:iq8s8498ek3ufp797i81rng361dh737rvu@4ax.com...
>> On Mon, 28 Jul 2008 21:07:50 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
>> <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
>>
>>>"T. Uborg Christiansen." skriver:
>>>>
>>>> Kan det lade sig gøre at "chippe" en benziner Audi A6 3,0 fra 2002 , så
>>>> den
>>>> får flere
>>>> heste at lege med ? Gælder et væddemål på en kasse kolde Tuborg !
>>>> Hvor mange HK/NM i givet fald ?
>>>
>>>Da det ikke er en turbobil vil du nok kunne hente en 5-15 Hk ved
>>>optimering.
>>
>> Da hvis kun hvis at han er heldig. Sjældent man kan hente så mange
>> heste på en sugebenziner. Måske kan man hente et par heste, men dog
>> også få bedre bundtræk og bedre speederrespons, men ikke noget der kan
>> måles i egt heste.
>> --
>> Evo Light Aka TFugl etc
>>
>> 1993 Lancer V (CB) 1600 "SemiDefekt"
>
>
>
>Hvad er så metoden til at få mere NM / HK ?
>Jo jo , købe en anden Audi , ja da,,,men ikke lige svaret
Umiddelbart er der ingen nemme løsninger med en sugemaskine. Nogle
ganske få modeller kan med fordel chippes - men der er langt imellem
dem.(er vist nærmest et Alfa-fænomen) Der har været nogle forsøg med
chiptuning, hvor nettoresultatet var ringere ydelse i modsætning til
sælgers fikse oplysninger. Jan W. prøvede med en godt tilkørt Vectra
2.0 og fik ikke alverden ud af det, men lidt ved bedste forsøg.
Der er kun den tunge vej med smedede stempler, hårdere knast,
omprogrammering af indsugning, ændring af udstødning - og så en fiks
lille kompressor-ting, så har du 300+ HK
(måske mere kender ikke
potentialet - men fætter synsmand bliver nok gråhåret i utide )
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
Husk de andre er MED trafikanter ikke MODtrafikanter