Søges: Udenlandsk forhandler til at
Fra : Ukendt

Dato : 28-07-08 15:00

Jeg skal som følge af de særligt høje afgifter, have eksporteret min
Mercedes W124 260E 12.88, i form af et salg. Da størstedelen af prisen
for bilen udbetales af SKAT i Danmark, er købsprisen bedste bud over 50,- €.

Bilen kan ses her:

http://billeder.ifh.dk/bil/index.html

Af udstyr kan nævnes:

aircon
soltag
handsfree Nokia 6230
6-disc afspiller
vinterdæk (jern)
Sommerdæk (alu)
automatgear

Nogen der kan hjælpe med en forhandler i udlandet (EU - skal have
SE-nummer).

Hilsen

Mikael

PS: Ved ikke om det er den rette gruppe, men det bedste jeg lige kunne
finde. Alle positive råd modtages og følges dog gerne

Fra : mugge

Dato : 28-07-08 16:18

Hvor i landet står den? kan du levere den til grænsen evt?

mvh

VK

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-08 16:54

Den står i Ålsgårde i Nordsjælland, men at tage en fridag, for at bringe
den udenlands har jeg kalkuleret med (der er naturligvis plader på), så
ja det kan jeg sagtens.

Mikael

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-07-08 17:15

Hej!

Mikael Rasmussen wrote:

> Den står i Ålsgårde i Nordsjælland, men at tage en fridag, for at bringe
> den udenlands har jeg kalkuleret med (der er naturligvis plader på), så
> ja det kan jeg sagtens.

Hvor meget fik du retur ved eksporten? Det er jo efterhånden en gammel traver
sådan een.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-08 18:26

Efter mere end 13 måneders venten, blev det til 37.650,- baseret på at
de mener forhandlerprisen på bilen den 17.06.07 ville have været 61.650,-.

Jeg er ikke enig i konklusionen, og hvor jeg havde vedlagt
dokumentation, manglede SKAT den fuldstændig. Således havde de på grund
af manglende forhandlerbiler fundet frem til private biler, og brugt
deres priser som forhandlerpriser (stadig med fradrag af 15%
forhandleravance naturligvis). Det har forvisset mig om at der ikke er
et eneste fornuftsvæsen tilbage hos SKAT (undskyld hvis jeg kom til at
fornærme nogen, men der er godt nok langt i mellem personale, med en
IQ > 4.

Men nu gider jeg ikke køre sagen længere. Den nye bil kom jo allerede i
efteråret, og det koster jo også at have den stående. Plus at skat
selvfølgelig forlanger indkomstskat af fri bil for begge biler

Mikael

Fra : mugge

Dato : 28-07-08 17:41

> Den står i Ålsgårde i Nordsjælland, men at tage en fridag, for at bringe
> den udenlands har jeg kalkuleret med (der er naturligvis plader på), så
> ja det kan jeg sagtens.
>

> Mikael

Smid mig en mail på spreadtr8er@FJERNhotmail.com med tlf nummer så skal jeg
se om ikke vi kan få makkeren i Tyskland til at æde den - plejer at have
hans interesse.

mvh

VK

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-08 18:02

Mail er sendt

Fra : Mogens

Dato : 29-07-08 05:09

> [...]

> bilen udbetales af SKAT i Danmark, er købsprisen bedste bud over 50,- €.

Til den pris (undet 750 euro) er bilen sikkert relativ hurtig solgt på
mobile.de