Sonax, min bare
Fra : Fly Christensen

Dato : 26-07-08 06:29

G'morn!

Her læser man alt muligt godt om Sonax dit og Sonax dat. Da jeg nyligt
udgik for sprinklervæske købte jeg derfor et koncentrat fra Sonax. Det
skal blandes 1:10, så det gjorde jeg selvfølgelig.
På vej hjem køret jeg ind i en flok selvmorderiske insekter af den lidt
større slags. Hele ruden var derfor fyldt med det inderste fra
insekterne. Med mit nys indkøbte sprinklervæske glæder jeg mig nu over,
at jeg lige straks vil få en ren rude.
Forventningen glæde er som bekendt den største, hvilke også gjorde sig
gældende i dette tilfælde. I stedet for en ren rude, fik jeg nu et jævnt
fordelt lagt af insekter over hele ruden. Det giver en lidt alternativ
kørselsfornemmelse, når verden opfattes gennem et insekt.
Nu bruger jeg igen den spirnklervæske, hvor jeg fandt opskriften på
nettet.
Der kan forøvrigt frit afhentes en halv flaske Sonax sprinklerkoncentrat
i Flensborg.

Fly

Fra : Mogens

Dato : 26-07-08 07:20

> [...]
> kørselsfornemmelse, når verden opfattes gennem et insekt.
> Nu bruger jeg igen den spirnklervæske, hvor jeg fandt opskriften på

Lover test-winner Sonax noget specielt i dén sammenhæng:
www.sonax.dk/default.asp?staticpage=1&content=faqshow&id=42

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-07-08 08:30

On Sat, 26 Jul 2008 06:19:43 GMT, "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk>
wrote:

>Lover test-winner Sonax noget specielt i dén sammenhæng:
>www.sonax.dk/default.asp?staticpage=1&content=faqshow&id=42

Det koncentrat, som jeg har købt er et andet. Desuden står det højt og
larmende på flasken, så linket er i denne forbindelse uinteressant.

Fly

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 26-07-08 08:18

> Det skal blandes 1:10, så det gjorde jeg selvfølgelig.

1:100 iflg. link, 1:10 giver sikkert en rigtig fin klisteret blanding

-Leon

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-07-08 08:41

On Sat, 26 Jul 2008 09:18:20 +0200, "Leon Hulstrøm"
<LeonSPAMME@hulstroem.com> wrote:

>1:100 iflg. link, 1:10 giver sikkert en rigtig fin klisteret blanding

Nej, for på flasken står der 1:10.

Fly

Fra : OZ3BTO

Dato : 26-07-08 15:29

> Nej, for på flasken står der 1:10.
>
> Fly

Må give fly ret der findes forskellige koncentrater fra sonax bla 1:10
1:100 og 1:200

Hvis man blander den sidste ca 1:30 i en spray flaske så er det perfekt til
at rense ruder med.. dog IKKE som sprinkler vædske

Man sprøjter et lag på ruden lader det sidde i et par min (IKKE på varme
ruder/direkte sol.. Bedst om aften) når det har siddet lidt så lidt
vand/sprinkler menes viskerne køre .. vupti ren rude :P

Fra : TGJ

Dato : 26-07-08 08:28

> [...]
> udgik for sprinklervæske købte jeg derfor et koncentrat fra Sonax. Det
> skal blandes 1:10, så det gjorde jeg selvfølgelig.

Jeg har blandet mit 1 til 100

Thomas

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-07-08 08:44

On Sat, 26 Jul 2008 09:27:45 +0200, "TGJ" <somewhere@earth.com> wrote:

>"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse

>Jeg har blandet mit 1 til 100

Så står der sikkert også 1:100 på din flaske. På min står der 1:10.

Fly

Fra : Martin Petersen

Dato : 26-07-08 09:07

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen

> Så står der sikkert også 1:100 på din flaske. På min står der 1:10.

Du er simpelthen nødt til at tage et billede af den flaske og vise os. Sonax
har ikke lavet en opløsning der skal blandes 1:10, så mon ikke du enten har
læst forkert, eller har købt et kopiprodukt?

- Martin

Fra : Niels Bengaard

Dato : 26-07-08 10:12

> [...]
> Sonax har ikke lavet en opløsning der skal blandes 1:10, så mon ikke du
> enten har læst forkert, eller har købt et kopiprodukt?

Måske det her? Udvalget i Tyskland er jo lidt større.
http://www.sonax.de/sonax-d/katalog_product.php?show_cat=8&show_product=260200

Mvh Niels

Fra : Martin Petersen

Dato : 26-07-08 12:23

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i meddelelsen

> Måske det her? Udvalget i Tyskland er jo lidt større.
> http://www.sonax.de/sonax-d/katalog_product.php?show_cat=8&show_product=260200

Det er ikke umuligt.

- Martin

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-07-08 15:31

On Sat, 26 Jul 2008 11:11:40 +0200, "Niels Bengaard"
<bengaard@FJERNDETTE850r.dk> wrote:

>Måske det her? Udvalget i Tyskland er jo lidt større.
>http://www.sonax.de/sonax-d/katalog_product.php?show_cat=8&show_product=260200

Det er den der. Bare i 1 liter - flasken.

Fly