Ny ide: Tog/bil
Fra : ERLO

Dato : 23-07-08 09:37

Hej
Nu så jeg forleden dag at der var en der påbegyndte en tråd med
"ufærdige ideer", jeg går også med en "ufærdig ide". Men hvordan får man
den vurderet hvis ikke i denne gruppe?

Til sagen.
Ideen går på kombination af bil/tog tog/bil.
Mange biler er idag så små at det ikke er en fornøjelse at køre over
større afstande - til gengæld ville det være rart hvis man kommer til en
by 300 km fra sin hjemby og så have bil til sin rådighed.

Biltoge er jo ikke nogen ny ide, de kører hver dag ned igennem europa,
men, og det er her min ide kommer ind, der er kæmpe problemer ved af og
ombordkørsel. Hvad hvis man stillede bilerne på tværs?
Så har man ihvertfald sikret hurtig af-og påstigning.
Komforten i de nye biler er mange gange bedre end på 1.kl TOG - så kunne
folk jo bare blive siddende i deres biler.

Det var bare en "Rå skitseret ide".

Mvh. ERLO

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 23-07-08 10:27

ERLO brought next idea :

> [...]
> ombordkørsel. Hvad hvis man stillede bilerne på tværs?
> Så har man ihvertfald sikret hurtig af-og påstigning.

Bilerne ville sikkert rage ud over kanterne på toget.
Master, signaler andre tog og passagerer på perronnerne ville nok være
i fare... og det ville bilerne nok også.

--

Lars Jørgensen

Fra : ERLO

Dato : 23-07-08 11:32

Lars Jørgensen skrev:

> Bilerne ville sikkert rage ud over kanterne på toget.
> Master, signaler andre tog og passagerer på perronnerne ville nok være i
> fare... og det ville bilerne nok også.

Med de nye brændstofpriser kan vi nok se frem til at vi vil blive nødt
til at skifte til "micro-biler" for at man kan få råd til at gå på arbejde.
En Suzuki Alto eller Ford KA kan vel godt stå på tværs indenfor
togvognsbredden?
Mvh. ERLO

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 23-07-08 12:25

ERLO used his keyboard to write :

> Med de nye brændstofpriser kan vi nok se frem til at vi vil blive nødt til at
> skifte til "micro-biler" for at man kan få råd til at gå på arbejde.

Hvis det "bare" er en bil til bykørsel, så tror jeg nok du har ret med
at de helt små vil vinde frem. De større biler vil bare ikke forsvinde,
da man stadig vil have behov for at kunne transpotere større ting, samt
flere personer.

> En Suzuki Alto eller Ford KA kan vel godt stå på tværs indenfor
> togvognsbredden?

Mjoe... holder man sig til små biler, så burde de nok kunne klemmes ind
på tværs. Modellen med at holde efter hinanden giver ikke anledning til
at afvise nogen. Det er ganske grundigt afprøvet.

--

Lars Jørgensen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-07-08 12:33

ERLO <erlo@vip.cybercity.dk> wrote in

> [...]
> til at skifte til "micro-biler" for at man kan få råd til at gå på
> arbejde. En Suzuki Alto eller Ford KA kan vel godt stå på tværs

Vi snakker om en max bredde på ca. 3,2 meter.

Både Alto, Ka og f.eks Lupo er langt over. Umiddelbart tror jeg kun Smart
FourTwo ville passe.

Fra : ERLO

Dato : 23-07-08 15:59

Kent Oldhøj wrote:
> ERLO <erlo@vip.cybercity.dk> wrote in

> Vi snakker om en max bredde på ca. 3,2 meter.

Hvis der skråparkeres (45 grader) så skulle længden kunne øges til 4,5 m
Mvh. ERLO

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-07-08 19:34

ERLO <erlo@vip.cybercity.dk> wrote in news:g67gvi$ovl$1
@newsbin.cybercity.dk:

> Hvis der skråparkeres (45 grader) så skulle længden kunne øges til 4,5 m

Og tilsvarende skal akselafstanden så reduceres, men der kan sikkert findes
en brugbar vinkel der giver et tilfredsstillende kompromis.

Stadig tror jeg ikke det er et koncept der er et marked for. Personligt
ville jeg foretrække blot at leje en bil når jeg kom frem. Så kan man også
have hele familien med, inkl en fornuftig mængde bagage.

Fra : Evo Light

Dato : 23-07-08 21:09

On Wed, 23 Jul 2008 12:31:42 +0200, ERLO <erlo@vip.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>til at skifte til "micro-biler" for at man kan få råd til at gå på arbejde.
>En Suzuki Alto eller Ford KA kan vel godt stå på tværs indenfor

Er så ikke selv fan af sardindåsemobiler. Jeg vil have en bil med
plads til mig selv og de passagerer jeg en sjældent gang i mellem har
med. Jeg vil til enhver tid hellere betale for en brugt større bil,
end en ny micro spand.
--
Evo Light Aka TFugl etc

1993 Lancer V (CB) 1600 "SemiDefekt"

Fra : René Løweneck

Dato : 23-07-08 10:52

Hej ERLO !

> Komforten i de nye biler er mange gange bedre end på 1.kl TOG - så kunne
> folk jo bare blive siddende i deres biler.

Idéen er hverken ny eller uprøvet:

http://www.youtube.com/watch?v=I8EVOuCzYmQ&feature=related

Og det ser jo endda også ud til at være sjovt ))

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar

Fra : Mohlitsa Molybdon

Dato : 23-07-08 11:29

René Løweneck wrote:
> Hej ERLO !

> Idéen er hverken ny eller uprøvet:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=I8EVOuCzYmQ&feature=related
>
> Og det ser jo endda også ud til at være sjovt ))

Sådan vil jeg også køre bil til toget, næste gang. Jeg kører bare op på
taget af et IC3 og så får passagererne indeni gratis lyd-show.

Fra : ERLO

Dato : 23-07-08 11:46

René Løweneck skrev:

> Idéen er hverken ny eller uprøvet:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=I8EVOuCzYmQ&feature=related
>
> Og det ser jo endda også ud til at være sjovt ))

Hej
Det var et morsomt klip.
Men fråds af ubrugt jernbanekapacitet - tænk alle de FIAT 127 der kunne
være hvis de stod på tværs?
Mit forslag/ide skulle være et alternativ til tidligere fremsat forslag
om en RUF.
RUF'en er en enhed der kan hægtes sammen og køre på vej eller spor. På
denne måde kan personer der skulle samme vej kunne køre ind på et spor
og ikke skulle koncentrere sig om færdselsregler m.m.Fordelen skulle
være brændstofbesparelse og nedgang i ulykkestilfældene.
Men her er tale om et helt nyt transportsystem.
Min ide er udnyttelse af et fungerende system.

Mvh. ERLO

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-07-08 14:12

ERLO <erlo@vip.cybercity.dk> wrote in news:g66qj2$ga8$1
@newsbin.cybercity.dk:

> Komforten i de nye biler er mange gange bedre end på 1.kl TOG - så kunne
> folk jo bare blive siddende i deres biler.

"Moar, jeg skal tisse!"

Fra : SparreZ

Dato : 23-07-08 14:17

> "Moar, jeg skal tisse!"

Så må den lille purk jo lære at lytte til sin Mor og tisse af når han bliver
bedt om det!

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-07-08 14:40

"SparreZ" <sparrez@gmail.com> wrote in

> Så må den lille purk jo lære at lytte til sin Mor og tisse af når han
> bliver bedt om det!

"Moar, jeg er osse køresyg."

Fra : vvv

Dato : 23-07-08 18:52

"ERLO" <erlo@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Komforten i de nye biler er mange gange bedre end på 1.kl TOG - så kunne
> folk jo bare blive siddende i deres biler.

Du skal bare gøre bilen til en del af toget:
http://www.ruf.dk/

vv