/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Vejarbejde skrider fremad - jubii... not..~
Fra : Henning


Dato : 22-07-08 14:30

Hurra, nu er der ved at være 4-5 baner klar ved vejarbejdet ved
Karlslunde. Og så skulle vi jo være glade? Desværre... Nu betyder det
så bare, at jeg skal skifte fra 1. ud over 2. OG 3. for at komme til
at overhale fjolset der ligger og snøvler afsted "Jamen, jeg skal
jo ligeud om 2 kilometer, og kan bedst lide at ligge i midterste
bane". For sgu, hvornår lærer kvinder og ældre mænd at højre bane ikke
er til fare

 
 
Mikael (22-07-2008)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 22-07-08 07:36

On 22 Jul., 15:29, Henning < @> wrote:
> Hurra, nu er der ved at være 4-5 baner klar ved vejarbejdet ved
> Karlslunde. Og så skulle vi jo være glade? Desværre... Nu betyder det
> så bare, at jeg skal skifte fra 1. ud over 2. OG 3. for at komme til
> at overhale fjolset der ligger og snøvler afsted "Jamen, jeg skal
> jo ligeud om 2 kilometer, og kan bedst lide at ligge i midterste
> bane". For sgu, hvornår lærer kvinder og ældre mænd at højre bane ikke
> er til fare

Jeg observerede det samme i går aftes. Jeg har dog også hele tiden
tvivlet på hvad det hjælper at sætte flere spor på motorvejen, folk
skal sgu først lære at bruge dem der er der.

Mikael

Bruno (22-07-2008)
Kommentar
Fra : Bruno


Dato : 22-07-08 16:15

Mikael wrote:
>
> Jeg observerede det samme i går aftes. Jeg har dog også hele tiden
> tvivlet på hvad det hjælper at sætte flere spor på motorvejen, folk
> skal sgu først lære at bruge dem der er der.
>

Man kan vel håbe, at når arbejdet er afsluttet så vil Politiet tage fat
i de værste syndere. Men at du skulle ændre noget afgørende ved jeg godt
er naivt :-/

Mvh
Bruno

Mikael (22-07-2008)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 22-07-08 11:26

On 22 Jul., 17:14, Bruno <x...@c.d> wrote:

> Man kan vel håbe, at når arbejdet er afsluttet så vil Politiet tage fat
> i de værste syndere. Men at du skulle ændre noget afgørende ved jeg godt
> er naivt :-/

Jeg forsøger, men har efterhånden opgivet kampen, og jeg har ikke helt
de samme midler til rådighed som ordensmagten

Mikael

Bruno (22-07-2008)
Kommentar
Fra : Bruno


Dato : 22-07-08 19:21

Mikael wrote:
>
> Jeg forsøger, men har efterhånden opgivet kampen, og jeg har ikke helt
> de samme midler til rådighed som ordensmagten
>
LOL

Må vist skynde mig og gøre det klart, at jeg ikke mente min opfordring
til selvtægt

"du/det" - jeg var vist lidt hurtig i min mail.

Mvh
Bruno

Knut (22-07-2008)
Kommentar
Fra : Knut


Dato : 22-07-08 18:28


"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> wrote in message
news:6c043e53-635d-4878-b109-3d21f7ee231a@w7g2000hsa.googlegroups.com...
On 22 Jul., 15:29, Henning < @> wrote:

Jeg observerede det samme i går aftes. Jeg har dog også hele tiden
tvivlet på hvad det hjælper at sætte flere spor på motorvejen, folk
skal sgu først lære at bruge dem der er der.


Der er jo ingen grund til at etablere 4 baner, hvis vi alligevel alle skal
ligge i en lang række til højre (så du og kun du kan få muligheden for at
bruge 3 baner til at køre udenom) - IDIOT!

Knut



Mikael (23-07-2008)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 23-07-08 17:03

On 24 Jul., 00:03, Evo Light <fle...@gmail.com> wrote:
> On Wed, 23 Jul 2008 21:13:52 GMT, "Mogens"
>
> <nyhedsgrupperS...@jubii.dk> wrote:
> >"Evo Light" <fle...@gmail.com> skrev i en meddelelse
> >news:aa6f84lccvq36tn5aq9p70bi4gqbuc3kos@4ax.com...
>
> >> Er der en del biler i venstre vejbane er det ikke en overhaling men en
> >> forbikørsel der laves, hvilket er lovlig.
>
> >Se nu har jeg jo netop modtaget et klip for den nævnte øvelse, så det har du
> >så ikke ret i...
>
> Jeg kan så kun henfører til hvad jeg har fået at vide til både
> kategori b og b erhverv da jeg tog dem. I henholdvis 2000 og 2007. Men
> tror at det kommer an på hvor mange biler der har været i den
> pågældende situation. For hvis der er trafik på vejen, hvilket kan
> være noget af en defination, så er det faktisk lovligt at kører
> indenom.

Jeg har for et par uger siden talt med en færdselsbetjent, og spurgte
til hvordan det nu var og brugte Nørre allé udadgående i Kbh. som eks..
Her kan man nemlig om eftermiddagen holde sig i inderbanen og overhale/
forbikører alle andre fordi ingen ønsker at benytte inderbanen. Det
fik jeg besked på var ulovligt og vil blive betragtet som overhaling
indenom selvom at de andre baner var fyldt op, så længe min bane
ikke var fyldt med næsten samme mængde biler måtte jeg ikke.
Beskeden var at jeg måtte jo bare få de andre til at flytte sig, så
jeg kunne overhale dem lovligt, jeg henviste til at jeg ikke havde
helt de samme hjælpe midler til rådighed som han havde. Heldigvis var
debatten i et teorilokale.

Mikael

Kent Friis (24-07-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 24-07-08 08:52

Den Wed, 23 Jul 2008 16:03:13 -0700 (PDT) skrev Mikael:
> On 24 Jul., 00:03, Evo Light <fle...@gmail.com> wrote:
>> On Wed, 23 Jul 2008 21:13:52 GMT, "Mogens"
>>
>> <nyhedsgrupperS...@jubii.dk> wrote:
>> >"Evo Light" <fle...@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> >news:aa6f84lccvq36tn5aq9p70bi4gqbuc3kos@4ax.com...
>>
>> >> Er der en del biler i venstre vejbane er det ikke en overhaling men en
>> >> forbikørsel der laves, hvilket er lovlig.
>>
>> >Se nu har jeg jo netop modtaget et klip for den nævnte øvelse, så det har du
>> >så ikke ret i...
>>
>> Jeg kan så kun henfører til hvad jeg har fået at vide til både
>> kategori b og b erhverv da jeg tog dem. I henholdvis 2000 og 2007. Men
>> tror at det kommer an på hvor mange biler der har været i den
>> pågældende situation. For hvis der er trafik på vejen, hvilket kan
>> være noget af en defination, så er det faktisk lovligt at kører
>> indenom.
>
> Jeg har for et par uger siden talt med en færdselsbetjent, og spurgte
> til hvordan det nu var og brugte Nørre allé udadgående i Kbh. som eks.
> Her kan man nemlig om eftermiddagen holde sig i inderbanen og overhale/
> forbikører alle andre fordi ingen ønsker at benytte inderbanen. Det
> fik jeg besked på var ulovligt og vil blive betragtet som overhaling
> indenom selvom at de andre baner var fyldt op, så længe min bane
> ikke var fyldt med næsten samme mængde biler måtte jeg ikke.
> Beskeden var at jeg måtte jo bare få de andre til at flytte sig, så
> jeg kunne overhale dem lovligt, jeg henviste til at jeg ikke havde
> helt de samme hjælpe midler til rådighed som han havde. Heldigvis var
> debatten i et teorilokale.

Med den forklaring og Mogens' klip, skulle diskussionen om hvilken
bane "farten bestemmes af den forankørende" hermed være afgjort...

Det er altså ens egen bane.

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

Peter Lykkegaard (24-07-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 24-07-08 08:54

"Kent Friis" skrev

> Med den forklaring og Mogens' klip, skulle diskussionen om hvilken
> bane "farten bestemmes af den forankørende" hermed være afgjort...
>
> Det er altså ens egen bane.
>
Det tror jeg ikke at der er nogen der har været i tvivl om?

- Peter


Kent Friis (24-07-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 24-07-08 08:58

Den Thu, 24 Jul 2008 09:54:23 +0200 skrev Peter Lykkegaard:
> "Kent Friis" skrev
>
>> Med den forklaring og Mogens' klip, skulle diskussionen om hvilken
>> bane "farten bestemmes af den forankørende" hermed være afgjort...
>>
>> Det er altså ens egen bane.
>>
> Det tror jeg ikke at der er nogen der har været i tvivl om?

Der var forskellige fortolkninger sidst det blev diskuteret, jo.

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

"J.C.Kløve" (24-07-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 24-07-08 09:34

Mikael skrev:
> On 24 Jul., 00:03, Evo Light <fle...@gmail.com> wrote:
>> On Wed, 23 Jul 2008 21:13:52 GMT, "Mogens"

>
> Jeg har for et par uger siden talt med en færdselsbetjent, og spurgte
> til hvordan det nu var og brugte Nørre allé udadgående i Kbh. som eks.
> Her kan man nemlig om eftermiddagen holde sig i inderbanen og overhale/
> forbikører alle andre fordi ingen ønsker at benytte inderbanen. Det
> fik jeg besked på var ulovligt og vil blive betragtet som overhaling
> indenom selvom at de andre baner var fyldt op, så længe min bane
> ikke var fyldt med næsten samme mængde biler måtte jeg ikke.
> Beskeden var at jeg måtte jo bare få de andre til at flytte sig, så
> jeg kunne overhale dem lovligt, jeg henviste til at jeg ikke havde
> helt de samme hjælpe midler til rådighed som han havde. Heldigvis var
> debatten i et teorilokale.
>

Hvis lovens lange arm håndhæver "innerhalinger" med samme ilhu og
grundighed, som de håndhæver "længst muligt til højre", så er der vist
ingen fare ved bare "at slutte op".

Så er der kun det sikkerhedsmæssige at tage i ed, á at ingen eller få
forventer passage den vej om

--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC



Mikael (24-07-2008)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 24-07-08 01:57

On 24 Jul., 06:42, "Knut" <enbedreemailadre...@mail.dk> wrote:

>
> Jeg kan godt nok ikke se hvad det er der er så pokkers svært at fatte..
>
> Der er såmænd ikke noget der er svært at forstå for mig - men i andre har
> åbenbart svært ved at forstå hvad i selv skriver og påstår jeg skal
> overholde. Jeg beksriver såmænd bare konsekvensen af Jeres egne holdninger.
> Den må være at I altid ligger i højre bane med en tilladt hastighed
> tilpasset efter forholdene. Hvis det er tilfældet kan ddet jo kun være
> misundelse som gør at I interesserer jer for de øvrige baner.

Hvad snakker du om? Nu tager vi den lige en gang til for prins Knut

I Danmark har vi højrekørsel, det betyder at man skal holde så til
højre som muligt, her skal du lægge mærke til _som muligt_. Det er jo
logik for perlehøns at du ikke altid er muligt at køre i den bane om
er længst til højre altid, medmindre man uædvanligt god tid, derfor
vil man - afhængigt af kørestil - ofte benytte en anden bane i
forbindelse med overhalinger, når du har afsluttet din overhaling og
der ellers er frit trækker du ind i vognbanen længst til højre igen.
Er du stadig med på hvad jeg mener?

I teorien skulle hastigheden være lavest i vogbanen længst til højre
og højest i den til venstre, sådan hænger det desværre ikke sammen i
Danmark da usædvanligt mange bilister af en eller anden sær årsag
simpelthen ikke ønsker at benytte den vognbane længst til højre.

Når det så samtidig i Danmark er forbudt og forbundet med en - i mine
øjne - temmelig hård straf at overhale folk højre om, så er det
kraftedme frustrerende at man er tvunget til at ligge vognbanen
længste til venstre og lulle afsted med op til flere ledige vognbaner
på sin højre side fordi folk ikke ønsker at overholde færdselslovens §
15 hvor der står "§ 15. Kørende skal under hensyntagen til anden
færdsel og forholdene i øvrigt holde så langt til højre som muligt. "

Derfor bliver folk en anelse negative når du mener at vi alle bare
skal overholde reglerne og ikke køre for stærkt, men det er helt ok at
du overholder alle regler undtagen § 15.

Mikael

Knut (24-07-2008)
Kommentar
Fra : Knut


Dato : 24-07-08 15:24


"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> wrote in message
news:173a5ecf-10ad-47b9-9c17-ea1eadc48ad1@r66g2000hsg.googlegroups.com...
On 24 Jul., 06:42, "Knut" <enbedreemailadre...@mail.dk> wrote:

>
> Jeg kan godt nok ikke se hvad det er der er så pokkers svært at fatte.
>
> Der er såmænd ikke noget der er svært at forstå for mig - men i andre har
> åbenbart svært ved at forstå hvad i selv skriver og påstår jeg skal
> overholde. Jeg beksriver såmænd bare konsekvensen af Jeres egne
> holdninger.
> Den må være at I altid ligger i højre bane med en tilladt hastighed
> tilpasset efter forholdene. Hvis det er tilfældet kan ddet jo kun være
> misundelse som gør at I interesserer jer for de øvrige baner.

Hvad snakker du om? Nu tager vi den lige en gang til for prins Knut

I Danmark har vi højrekørsel, det betyder at man skal holde så til
højre som muligt, her skal du lægge mærke til _som muligt_. Det er jo
logik for perlehøns at du ikke altid er muligt at køre i den bane om
er længst til højre altid, medmindre man uædvanligt god tid, derfor
vil man - afhængigt af kørestil - ofte benytte en anden bane i
forbindelse med overhalinger, når du har afsluttet din overhaling og
der ellers er frit trækker du ind i vognbanen længst til højre igen.
Er du stadig med på hvad jeg mener?

I teorien skulle hastigheden være lavest i vogbanen længst til højre
og højest i den til venstre, sådan hænger det desværre ikke sammen i
Danmark da usædvanligt mange bilister af en eller anden sær årsag
simpelthen ikke ønsker at benytte den vognbane længst til højre.

Når det så samtidig i Danmark er forbudt og forbundet med en - i mine
øjne - temmelig hård straf at overhale folk højre om, så er det
kraftedme frustrerende at man er tvunget til at ligge vognbanen
længste til venstre og lulle afsted med op til flere ledige vognbaner
på sin højre side fordi folk ikke ønsker at overholde færdselslovens §
15 hvor der står "§ 15. Kørende skal under hensyntagen til anden
færdsel og forholdene i øvrigt holde så langt til højre som muligt. "

Derfor bliver folk en anelse negative når du mener at vi alle bare
skal overholde reglerne og ikke køre for stærkt, men det er helt ok at
du overholder alle regler undtagen § 15.

Jeg har da ikke spor imod at du overholder reglerne - herunder også
hastighedsreglerne og 'kør efter forholdene' reglen. Gør du det ser jeg
ingen problemer for hverken dig eller mig ved at du pænt bliver i højre
spor.

Knut



N/A (24-07-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 24-07-08 09:34



Mikael (24-07-2008)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 24-07-08 04:43

On 24 Jul., 09:54, "Peter Lykkegaard" <plykkega...@gmail.com> wrote:
> "Kent Friis" skrev
>
> > Med den forklaring og Mogens'  klip, skulle diskussionen om hvilken
> > bane "farten bestemmes af den forankørende" hermed være afgjort...
>
> > Det er altså ens egen bane.
>
> Det tror jeg ikke at der er nogen der har været i tvivl om?

Ærligt talt så troede jeg at hvis jeg holdt mig inden for
fartgrænserne og bilerne foran mig f.eks. kører fra at jeg bare kunne
fortsætte i samme bane så længe der er meget trafik i de andre baner,
men det må man ikke, så skal man sætte farten ned og trække ud for at
overhale, selvfølgelig under forudsætning af at jeg kommer til at
kører hurtigere end trafikken i de andre baner.
Det giver ingen mening i mit hoved, så længe straffen for ikke at
holde til højre er så latterlig lille.

Mikael

Kent Friis (24-07-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 24-07-08 12:23

Den Thu, 24 Jul 2008 03:42:41 -0700 (PDT) skrev Mikael:
> On 24 Jul., 09:54, "Peter Lykkegaard" <plykkega...@gmail.com> wrote:
>> "Kent Friis" skrev
>>
>> > Med den forklaring og Mogens'  klip, skulle diskussionen om hvilken
>> > bane "farten bestemmes af den forankørende" hermed være afgjort...
>>
>> > Det er altså ens egen bane.
>>
>> Det tror jeg ikke at der er nogen der har været i tvivl om?
>
> Ærligt talt så troede jeg at hvis jeg holdt mig inden for
> fartgrænserne og bilerne foran mig f.eks. kører fra at jeg bare kunne
> fortsætte i samme bane så længe der er meget trafik i de andre baner,
> men det må man ikke, så skal man sætte farten ned og trække ud for at
> overhale,

Hvis der kun er to baner, giver det ikke mening at trække ud for at
overhale - der er jo ikke nogen at overhale, og du kommer lige hurtigt
frem. Til gengæld har du sikkerhedsafstanden i højre bane.

Det samme hvis der er flere baner, og de andre kører i banen længst
til venstre.

Er der som i tidligere eksempel fire bane, og de andre kører i tredje
bane, så ja, du skal ud i fjerde bane for at overhale, og tilbage i
første bane (længst til højre) når du ikke overhaler.

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

Mikael (22-07-2008)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 22-07-08 11:54

On 22 Jul., 19:28, "Knut" <engodmailadre...@mail.dk> wrote:
> "Mikael" <MikLar...@gmail.com> wrote in message
>
> news:6c043e53-635d-4878-b109-3d21f7ee231a@w7g2000hsa.googlegroups.com...
> On 22 Jul., 15:29, Henning < @> wrote:
>
> Jeg observerede det samme i går aftes. Jeg har dog også hele tiden
> tvivlet på hvad det hjælper at sætte flere spor på motorvejen, folk
> skal sgu først lære at bruge dem der er der.
>
> Der er jo ingen grund til at etablere 4 baner, hvis vi alligevel alle skal
> ligge i en lang række til højre (så du og kun du kan få muligheden for at
> bruge 3 baner til at køre udenom) - IDIOT!

Luk dog røven narrehat. Der er da for helvede ikke nogen grund til at
ligge med to fri vejbaner på ens højre side. Hvorfor er det så svært
at holde til højre?

Du føler dig tydeligt vis trædt over tæerne, men læs lidt på
færdselloven og luk røven så længe. Du har jo ikke fattet en skid.

Mikael

Knut (22-07-2008)
Kommentar
Fra : Knut


Dato : 22-07-08 19:04


"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> wrote in message
news:fb6c4949-671d-4c62-b187-9384b302b816@a70g2000hsh.googlegroups.com...

Luk dog røven narrehat. Der er da for helvede ikke nogen grund til at
ligge med to fri vejbaner på ens højre side. Hvorfor er det så svært
at holde til højre?

Du føler dig tydeligt vis trædt over tæerne, men læs lidt på
færdselloven og luk røven så længe. Du har jo ikke fattet en skid.

Var der vitterligt 'TOMME' vognbaner kunne du måske benytte dem i stedet for
at brokke over hvor andre kører.

Knut



Mogens (22-07-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 22-07-08 19:12

"Knut" <enbedreemailadresse@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:48862116$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Var der vitterligt 'TOMME' vognbaner kunne du måske benytte dem i stedet
> for at brokke over hvor andre kører.

NEJ, du skal sådan set bare om muligt holde dig til højre på motorvejen.
Sådan er det uanset antal spor !!!



Knut (22-07-2008)
Kommentar
Fra : Knut


Dato : 22-07-08 19:50


"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in message
news:dqphk.1101$U5.899@newsb.telia.net...
> "Knut" <enbedreemailadresse@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:48862116$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Var der vitterligt 'TOMME' vognbaner kunne du måske benytte dem i stedet
>> for at brokke over hvor andre kører.
>
> NEJ, du skal sådan set bare om muligt holde dig til højre på motorvejen.
> Sådan er det uanset antal spor !!!
>

Gælder den regel også for dig!

Knut



Mogens (22-07-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 22-07-08 20:58

"Knut" <enbedreemailadresse@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:48862bd3$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Gælder den regel også for dig!

Den gælder for alle - og hvis du har fulgt med her i gruppen, ville du vide,
at jég om nogen håndhæver den regel altid. OG det er noget sludder, at man
"låses" derinde - kræver blot en anelse overblik !



Knut (22-07-2008)
Kommentar
Fra : Knut


Dato : 22-07-08 21:01


"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in message
news:qZqhk.1103$U5.781@newsb.telia.net...
> "Knut" <enbedreemailadresse@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:48862bd3$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Gælder den regel også for dig!
>
> Den gælder for alle - og hvis du har fulgt med her i gruppen, ville du
> vide, at jég om nogen håndhæver den regel altid. OG det er noget sludder,
> at man "låses" derinde - kræver blot en anelse overblik !
>
Jamen hvis du selv overholder reglen og opholder dig til højre er det vel
bedøvende uinteressant for dig hvad der foregår i de andre baner. Du skal da
bare være glad for at så mange som muligt anvender de andre baner - det
giver jo plads til dig!!

Knut



Mogens (22-07-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 22-07-08 21:06

"Knut" <enbedreemailadresse@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:48863c76$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jamen hvis du selv overholder reglen og opholder dig til højre er det vel
> bedøvende uinteressant for dig hvad der foregår i de andre baner. Du skal
> da bare være glad for at så mange som muligt anvender de andre baner - det
> giver jo plads til dig!!

Har vi fat i en troll hér?

Man må ikke overhale indenom, hvilket kan blive nødvendigt, når folk som dig
unødigt opholder sig i venstre side af motorvejen. Derfor er det ikke
bedøvende uinteressant, hvorledes andre fylder banerne...



Peter Lykkegaard (22-07-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 22-07-08 21:22

"Mogens" skrev

> Har vi fat i en troll hér?
>
Så stor at han ikke kan komme ind i en trolleybus :)

- Peter


Knut (23-07-2008)
Kommentar
Fra : Knut


Dato : 23-07-08 06:34


"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> wrote in message
news:48864172$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> "Mogens" skrev
>
>> Har vi fat i en troll hér?
>>
> Så stor at han ikke kan komme ind i en trolleybus :)
>


Utroligt - hver gang man ikke er enig udnævnes man til Trold! Mon ikke du/I
skulle oparbejde en lidt større tolerance overfor synspunkter, som går Jeres
egne imod.

Knut



Mogens (23-07-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 23-07-08 21:34

"Knut" <enbedreemailadresse@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4886c2df$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Utroligt - hver gang man ikke er enig udnævnes man til Trold! Mon ikke
> du/I skulle oparbejde en lidt større tolerance overfor synspunkter, som
> går Jeres egne imod.

Næppe. Man kan jo dårligt tro, hvad man læser. Din opfattelse af
verdenssituationen strider jo mod enhver fornuft og kørelærerens
undervisning :)

> Det er jo heller ikke nødvendigt at overhale - hastigheden er jo uanset
> bane på grænsen eller derover (måske undtagen i morgenkøen), så der er jo
> for en lovlydig borger som dig slet ingen grund til at tænke på
> overhalinger.

Det er ikke op til dig at afgøre - du skal blot befinde dig længst til
højre, når det er muligt. Sådan er dét !



Knut (24-07-2008)
Kommentar
Fra : Knut


Dato : 24-07-08 05:38


"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in message
news:PAMhk.1114$U5.608@newsb.telia.net...
> "Knut" <enbedreemailadresse@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4886c2df$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Utroligt - hver gang man ikke er enig udnævnes man til Trold! Mon ikke
>> du/I skulle oparbejde en lidt større tolerance overfor synspunkter, som
>> går Jeres egne imod.
>
> Næppe. Man kan jo dårligt tro, hvad man læser. Din opfattelse af
> verdenssituationen strider jo mod enhver fornuft og kørelærerens
> undervisning :)
>
>> Det er jo heller ikke nødvendigt at overhale - hastigheden er jo uanset
>> bane på grænsen eller derover (måske undtagen i morgenkøen), så der er jo
>> for en lovlydig borger som dig slet ingen grund til at tænke på
>> overhalinger.
>
> Det er ikke op til dig at afgøre - du skal blot befinde dig længst til
> højre, når det er muligt. Sådan er dét !
>
Jeg må åbenbart ikke afgøre om sporene til venstre må anvendes - men du må
GERNE!
Hvori består forsekllen på dit og mit synspunkt herunder ret til at afgøre
hvad der er hensigtsmæssigt?

Knut



Mogens (24-07-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 24-07-08 18:43

"Knut" <enbedreemailadresse@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:48880740$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg må åbenbart ikke afgøre om sporene til venstre må anvendes - men du må
> GERNE!
> Hvori består forsekllen på dit og mit synspunkt herunder ret til at afgøre
> hvad der er hensigtsmæssigt?

At jeg har loven på min side - det har du ikke

Politiet gør ALT for lidt for at standse og notere de bilister, der ikke kan
finde ud af at holde til højre på motorvejen. Det er for slapt af dem, og
jeg nævner det gerne, når jeg træffer dem !
(min kmmy er strømer)



Knut (24-07-2008)
Kommentar
Fra : Knut


Dato : 24-07-08 19:00


"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in message
news:ya3ik.1129$U5.912@newsb.telia.net...
> "Knut" <enbedreemailadresse@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:48880740$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Jeg må åbenbart ikke afgøre om sporene til venstre må anvendes - men du
>> må GERNE!
>> Hvori består forsekllen på dit og mit synspunkt herunder ret til at
>> afgøre hvad der er hensigtsmæssigt?
>
> At jeg har loven på min side - det har du ikke
>
> Politiet gør ALT for lidt for at standse og notere de bilister, der ikke
> kan finde ud af at holde til højre på motorvejen. Det er for slapt af dem,
> og jeg nævner det gerne, når jeg træffer dem !
> (min kmmy er strømer)
>
Og jeg er endnu mere træt af dem som tror de har eneret til at køre i
venstre side med al for høj hastighed - eller endnu værre, når de ikke kan
komme til det så klæber sig til kofangeren på mig med blinkende lygter og
strittende fingre.

Knut



Ukendt (24-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-07-08 22:25

"Knut" <enbedreemailadresse@mail.dk> wrote in message
news:4888c33a$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Og jeg er endnu mere træt af dem som tror de har eneret til at køre i
> venstre side med al for høj hastighed - eller endnu værre, når de ikke kan
> komme til det så klæber sig til kofangeren på mig med blinkende lygter og
> strittende fingre.
>

Det betyder at du skal skrubbe ind til højre og ikke blokere
overhalingsbanen. Den er beregnet til dem der skal overhale. Det kan du læse
mere om i færdselsloven.

/Kim


Tom (22-07-2008)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 22-07-08 21:44


"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:O4rhk.1104$U5.646@newsb.telia.net...
> "Knut" <enbedreemailadresse@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:48863c76$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Jamen hvis du selv overholder reglen og opholder dig til højre er det vel
>> bedøvende uinteressant for dig hvad der foregår i de andre baner. Du skal
>> da bare være glad for at så mange som muligt anvender de andre baner -
>> det giver jo plads til dig!!
>
> Har vi fat i en troll hér?
>
> Man må ikke overhale indenom, hvilket kan blive nødvendigt, når folk som
> dig unødigt opholder sig i venstre side af motorvejen. Derfor er det ikke
> bedøvende uinteressant, hvorledes andre fylder banerne...

Det hele forudsætte jo selvf. at du har en vogn som er hurtig nok til at
overhale Knut :)

--
Tom



Knut (23-07-2008)
Kommentar
Fra : Knut


Dato : 23-07-08 05:20


"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in message
news:O4rhk.1104$U5.646@newsb.telia.net...
> "Knut" <enbedreemailadresse@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:48863c76$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Jamen hvis du selv overholder reglen og opholder dig til højre er det vel
>> bedøvende uinteressant for dig hvad der foregår i de andre baner. Du skal
>> da bare være glad for at så mange som muligt anvender de andre baner -
>> det giver jo plads til dig!!
>
> Har vi fat i en troll hér?
>
> Man må ikke overhale indenom, hvilket kan blive nødvendigt, når folk som
> dig unødigt opholder sig i venstre side af motorvejen. Derfor er det ikke
> bedøvende uinteressant, hvorledes andre fylder banerne...
>
Det er jo heller ikke nødvendigt at overhale - hastigheden er jo uanset bane
på grænsen eller derover (måske undtagen i morgenkøen), så der er jo for en
lovlydig borger som dig slet ingen grund til at tænke på overhalinger.

Knut



Peter Lykkegaard (23-07-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 23-07-08 08:29

"Knut" skrev

> Det er jo heller ikke nødvendigt at overhale - hastigheden er jo uanset
> bane på grænsen eller derover

Øh nej, mange bilister kører under 130 (for at spare brændstof) på de stræk
hvor max er 130
Desuden er det en god vane at holde til højre aht udrykningskøretøjer etc

- Peter


Tom (23-07-2008)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 23-07-08 12:04


"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4886dda6$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> "Knut" skrev
>
>> Det er jo heller ikke nødvendigt at overhale - hastigheden er jo uanset
>> bane på grænsen eller derover
>
> Øh nej, mange bilister kører under 130 (for at spare brændstof) på de
> stræk hvor max er 130
> Desuden er det en god vane at holde til højre aht udrykningskøretøjer etc

Min mondeo har nu heller ikke nogen problemer med at køre lidt mere end 130


--
Tom



Evo Light (23-07-2008)
Kommentar
Fra : Evo Light


Dato : 23-07-08 21:50

On Tue, 22 Jul 2008 20:06:06 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>"Knut" <enbedreemailadresse@mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:48863c76$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Jamen hvis du selv overholder reglen og opholder dig til højre er det vel
>> bedøvende uinteressant for dig hvad der foregår i de andre baner. Du skal
>> da bare være glad for at så mange som muligt anvender de andre baner - det
>> giver jo plads til dig!!
>
>Har vi fat i en troll hér?
>
>Man må ikke overhale indenom, hvilket kan blive nødvendigt, når folk som dig
>unødigt opholder sig i venstre side af motorvejen. Derfor er det ikke
>bedøvende uinteressant, hvorledes andre fylder banerne...

Er der en del biler i venstre vejbane er det ikke en overhaling men en
forbikørsel der laves, hvilket er lovlig.
--
Evo Light Aka TFugl etc

1993 Lancer V (CB) 1600 "SemiDefekt"

Mogens (23-07-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 23-07-08 22:14

"Evo Light" <flejac@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:aa6f84lccvq36tn5aq9p70bi4gqbuc3kos@4ax.com...

> Er der en del biler i venstre vejbane er det ikke en overhaling men en
> forbikørsel der laves, hvilket er lovlig.

Se nu har jeg jo netop modtaget et klip for den nævnte øvelse, så det har du
så ikke ret i...



Evo Light (23-07-2008)
Kommentar
Fra : Evo Light


Dato : 23-07-08 23:04

On Wed, 23 Jul 2008 21:13:52 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>"Evo Light" <flejac@gmail.com> skrev i en meddelelse
>news:aa6f84lccvq36tn5aq9p70bi4gqbuc3kos@4ax.com...
>
>> Er der en del biler i venstre vejbane er det ikke en overhaling men en
>> forbikørsel der laves, hvilket er lovlig.
>
>Se nu har jeg jo netop modtaget et klip for den nævnte øvelse, så det har du
>så ikke ret i...

Jeg kan så kun henfører til hvad jeg har fået at vide til både
kategori b og b erhverv da jeg tog dem. I henholdvis 2000 og 2007. Men
tror at det kommer an på hvor mange biler der har været i den
pågældende situation. For hvis der er trafik på vejen, hvilket kan
være noget af en defination, så er det faktisk lovligt at kører
indenom.
--
Evo Light Aka TFugl etc

1993 Lancer V (CB) 1600 "SemiDefekt"

N/A (24-07-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 24-07-08 09:34



N/A (24-07-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 24-07-08 09:34



N/A (24-07-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 24-07-08 09:34



N/A (24-07-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 24-07-08 09:34



Ukendt (22-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-07-08 19:39

"Knut" <enbedreemailadresse@mail.dk> wrote in message
news:48862116$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Du føler dig tydeligt vis trædt over tæerne, men læs lidt på
> færdselloven og luk røven så længe. Du har jo ikke fattet en skid.
>

Hør her mester, du har bare at holde til højre på motorvejen, som loven og
sund fornuft siger. Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i timevis.
Lektien er: hold afstand og hold til højre.

/Kim


Ukendt (22-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-07-08 19:45

On Tue, 22 Jul 2008 20:38:52 +0200, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a
the bindestreg coffeeshop punktum dk> wrote:

>"Knut" <enbedreemailadresse@mail.dk> wrote in message
>news:48862116$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Du føler dig tydeligt vis trædt over tæerne, men læs lidt på
>> færdselloven og luk røven så længe. Du har jo ikke fattet en skid.
>>
>
>Hør her mester, du har bare at holde til højre på motorvejen, som loven og
>sund fornuft siger. Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i timevis.
>Lektien er: hold afstand og hold til højre.
>

Den burde læses af mange flere - især den med afstand! For afstand er
et ukendt i begreb, hvis man mener ham foran kan klemmes ind imellem
to lastbiler med 10 m imellem hvis han tillader sig at køre 110 hvor
andre vil køre 160. Ses dagligt hvor som helst, desværre.

--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
Husk de andre er MED trafikanter ikke MODtrafikanter

Knut (22-07-2008)
Kommentar
Fra : Knut


Dato : 22-07-08 19:50


"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> wrote
in message news:4886293e$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> "Knut" <enbedreemailadresse@mail.dk> wrote in message
> news:48862116$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Du føler dig tydeligt vis trædt over tæerne, men læs lidt på
>> færdselloven og luk røven så længe. Du har jo ikke fattet en skid.
>>
>
> Hør her mester, du har bare at holde til højre på motorvejen, som loven og
> sund fornuft siger. Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i
> timevis. Lektien er: hold afstand og hold til højre.
>


Hvilken regel gælder så for dig!

Knut



Ukendt (22-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-07-08 20:02

"Knut" <enbedreemailadresse@mail.dk> wrote in message
news:48862bea$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Hvilken regel gælder så for dig!
>

Ja, der gælder den samme. Der gælder samme regler for alle. Jeg kører næsten
100kkm om året, og jeg kan ikke beskrive hvor træt jeg er af tåber der mener
det er deres gudsgivne ret at ligge og fylde i overhalingsbanen. Hvis du
ikke skal overhale, så træk til højre. Og træk ind når du er færdig.

/Kim


Knut (22-07-2008)
Kommentar
Fra : Knut


Dato : 22-07-08 20:46


"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> wrote
in message news:48862ea0$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> "Knut" <enbedreemailadresse@mail.dk> wrote in message
> news:48862bea$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Hvilken regel gælder så for dig!
>>
>
> Ja, der gælder den samme. Der gælder samme regler for alle. Jeg kører
> næsten 100kkm om året, og jeg kan ikke beskrive hvor træt jeg er af tåber
> der mener det er deres gudsgivne ret at ligge og fylde i overhalingsbanen.
> Hvis du ikke skal overhale, så træk til højre. Og træk ind når du er
> færdig.
>


Hvis du holder din højre bane kan du da være 100% ligeglad med hvad der
foregår på de andre baner!
Hvorfor er det så interessant hvad andre gør - det kan jo slet ikke genere
dig.

Knut



Ukendt (22-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-07-08 22:01

"Knut" <enbedreemailadresse@mail.dk> wrote in message
news:488638fc$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Hvis du holder din højre bane kan du da være 100% ligeglad med hvad der
> foregår på de andre baner!
> Hvorfor er det så interessant hvad andre gør - det kan jo slet ikke genere
> dig.
>

Jeg kan ikke være ligeglad med om der ligger nogen og kører langsomt i
overhalingsbanen hvis jeg skal overhale. Hvis du derimod kører hurtigere end
de andre, så er du jo i færd med at overhale. Det er jo ret forbudt at
overhale indenom, hvilket du fremprovokerer ved at nægte at flytte dig fra
overhalingsbanen. Den er til at overhale i - ikke som permanent kørebane.

/Kim


Knut (23-07-2008)
Kommentar
Fra : Knut


Dato : 23-07-08 05:22


"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> wrote
in message news:48864a91$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> "Knut" <enbedreemailadresse@mail.dk> wrote in message
> news:488638fc$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Hvis du holder din højre bane kan du da være 100% ligeglad med hvad der
>> foregår på de andre baner!
>> Hvorfor er det så interessant hvad andre gør - det kan jo slet ikke
>> genere dig.
>>
>
> Jeg kan ikke være ligeglad med om der ligger nogen og kører langsomt i
> overhalingsbanen hvis jeg skal overhale. Hvis du derimod kører hurtigere
> end de andre, så er du jo i færd med at overhale. Det er jo ret forbudt at
> overhale indenom, hvilket du fremprovokerer ved at nægte at flytte dig fra
> overhalingsbanen. Den er til at overhale i - ikke som permanent kørebane.
>
Du er jo så frygtelig lovlydig så hvorfor har du behov for at overhale?
Trafikken føres jo alligevel frem med hastighedesgrænsen eller et eller
andet over - og går det langsommere er det nok fordi forholdene tilsiger en
lavere fart (kraftig regn, kø etc).

Knut



Ukendt (23-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-07-08 05:57

"Knut" <enbedreemailadresse@mail.dk> wrote in message
news:4886b1d1$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Du er jo så frygtelig lovlydig så hvorfor har du behov for at overhale?
> Trafikken føres jo alligevel frem med hastighedesgrænsen eller et eller
> andet over - og går det langsommere er det nok fordi forholdene tilsiger
> en lavere fart (kraftig regn, kø etc).
>

Øhh ... busser, lastbiler, trailere osv...

/Kim


Knut (23-07-2008)
Kommentar
Fra : Knut


Dato : 23-07-08 06:14


"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> wrote
in message news:4886ba0c$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> "Knut" <enbedreemailadresse@mail.dk> wrote in message
> news:4886b1d1$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Du er jo så frygtelig lovlydig så hvorfor har du behov for at overhale?
>> Trafikken føres jo alligevel frem med hastighedesgrænsen eller et eller
>> andet over - og går det langsommere er det nok fordi forholdene tilsiger
>> en lavere fart (kraftig regn, kø etc).
>>
>
> Øhh ... busser, lastbiler, trailere osv...
>
>

Nåh - er det nu et problem? Du skal jo bare holde til højre - siger du selv.
Så må du jo følge det tempo som foregår der.

Knut



Brian Axelgaard (23-07-2008)
Kommentar
Fra : Brian Axelgaard


Dato : 23-07-08 07:57

"Knut" <enbedreemailadresse@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:4886be2e$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Du er jo så frygtelig lovlydig så hvorfor har du behov for at overhale?
>>> Trafikken føres jo alligevel frem med hastighedesgrænsen eller et eller
>>> andet over - og går det langsommere er det nok fordi forholdene tilsiger
>>> en lavere fart (kraftig regn, kø etc).
>>>
>>
>> Øhh ... busser, lastbiler, trailere osv...

> Nåh - er det nu et problem? Du skal jo bare holde til højre - siger du
> selv. Så må du jo følge det tempo som foregår der.

Nøj! Hvor er du bare underligt skruet sammen på øverste etage!
Man skulle tro at du skriver for at holde dig vågen...


Knut (23-07-2008)
Kommentar
Fra : Knut


Dato : 23-07-08 18:18


"Brian Axelgaard" <brianaxelgaard@GOOGLEmail.com> wrote in message
news:4886cfe6$0$5964$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> "Knut" <enbedreemailadresse@mail.dk> skrev i meddelelsen
> news:4886be2e$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> Du er jo så frygtelig lovlydig så hvorfor har du behov for at overhale?
>>>> Trafikken føres jo alligevel frem med hastighedesgrænsen eller et eller
>>>> andet over - og går det langsommere er det nok fordi forholdene
>>>> tilsiger en lavere fart (kraftig regn, kø etc).
>>>>
>>>
>>> Øhh ... busser, lastbiler, trailere osv...
>
>> Nåh - er det nu et problem? Du skal jo bare holde til højre - siger du
>> selv. Så må du jo følge det tempo som foregår der.
>
> Nøj! Hvor er du bare underligt skruet sammen på øverste etage!
> Man skulle tro at du skriver for at holde dig vågen...


Hvad er underligt - det er da bare den logiske konsekvens af det en række
'underlige' skribenter har udtalt!

Knut



Regnar Bang Lyngsø (23-07-2008)
Kommentar
Fra : Regnar Bang Lyngsø


Dato : 23-07-08 21:16

Knut wrote:

> Hvad er underligt - det er da bare den logiske konsekvens af det en række
> 'underlige' skribenter har udtalt!

Det underlige er, hvis du har taget kørekort efter samme undervisning,
som den jeg blev udsat for.

Der tævede kørerlæreren ind i knolden på os at vi skulle holde os i
inderbanen, hvis den var ledig. At sørge for, at andre overholder
hastighedsgrænsen er politiets opgave - ikke din.

For nu at citere fra datidens teoribog:

"Kør midt i vognbanen længst til højre og brug kun vognbanen til venstre
for denne til eventuel overhaling eller kørsel forbi holdende"

Det giver sig selv at hvis trafikken i alle 4 spor snegler sig afsted
med 30 km/t er det kun den vildeste Karl Smart, der tror, at alle kører
30 km/t af ren og skær lyst. Denne vil også tro, at blot et par blink
med forlygterne vil få trafikken i yderste vognbane til at glide med 130
km/t i myldretiden.

Knus
Regnar

Mikael (24-07-2008)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 24-07-08 13:25

On 24 Jul., 19:58, "Knut" <enbedreemailadre...@mail.dk> wrote:
> "Mikael" <MikLar...@gmail.com> wrote in message
>
> news:12d50240-444f-4312-a778-eb2cf9168033@a21g2000prf.googlegroups.com...
>
> Ja så er det sgu ærgeligt at man ikke kombinere fornyelse med en læge
> attest, fordi så var du da helt sikkert pillet væk fra trafikken i
> 2025.
>
> Tja - mig bekendt skal man faktisk præsentere en lægeattest ved fornyelsen.

Jeg giver dig for engang skyld ret, jeg mente man skulle kombinere
lægeattesten med en teoriprøve.

Mikael

ShutEye (25-07-2008)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 25-07-08 20:49

>> Tja - mig bekendt skal man faktisk præsentere en lægeattest ved
>> fornyelsen.
>
>Jeg giver dig for engang skyld ret, jeg mente man skulle kombinere
>lægeattesten med en teoriprøve.

Hehe er bange for at hvis alle gruppens skribenter skulle til en teoriprøve,
ja så blev det også kun teoretisk hvad vi snakkede om her.



Knut (25-07-2008)
Kommentar
Fra : Knut


Dato : 25-07-08 20:56


"ShutEye" <no@no.no> wrote in message
news:488a2e45$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Tja - mig bekendt skal man faktisk præsentere en lægeattest ved
>>> fornyelsen.
>>
>>Jeg giver dig for engang skyld ret, jeg mente man skulle kombinere
>>lægeattesten med en teoriprøve.
>
> Hehe er bange for at hvis alle gruppens skribenter skulle til en
> teoriprøve, ja så blev det også kun teoretisk hvad vi snakkede om her.
>
>

Der er i hvert fald frygtelig mange som er frygtelig kkloge på, hvordan man
skal køre bil - men mon de alle gør det?!

Knut



ShutEye (25-07-2008)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 25-07-08 21:03

>> Hehe er bange for at hvis alle gruppens skribenter skulle til en
>> teoriprøve, ja så blev det også kun teoretisk hvad vi snakkede om her.
>
> Der er i hvert fald frygtelig mange som er frygtelig kkloge på, hvordan
> man skal køre bil - men mon de alle gør det?!

Den der gider jeg slet ikke rode mig ud i.
Min kommentar gik på hvor latterlig en teoriprøve er/var skruet sammen.
Lær jargonen (staver man det sådan?) var vigtigere end at forstå reglerne
....



Mikael (24-07-2008)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 24-07-08 13:27

On 24 Jul., 20:02, "Knut" <enbedreemailadre...@mail.dk> wrote:
> "Mikael" <MikLar...@gmail.com> wrote in message
>
> news:16db05df-399c-4fb5-b2de-9a494fb683e0@i24g2000prf.googlegroups.com...
> On 24 Jul., 16:24, "Knut" <enbedreemailadre...@mail.dk> wrote:
>
> > Jeg har da ikke spor imod at du overholder reglerne - herunder også
> > hastighedsreglerne og 'kør efter forholdene' reglen. Gør du det ser jeg
> > ingen problemer for hverken dig eller mig ved at du pænt bliver i højre
> > spor.
>
> Okay. Jeg giver op. Det er jo forhelvede dig der bliver ved med at
> påstå at_du_ ikke behøver holde til højre og at vi ikke skal blade os
> i hvor på vejen du er placeret.
>
> Jeg har vist aldrig sagt at jeg ikke behøver holde til højre - jeg har vist
> bare fastholdt dit og andres synspunkter om at det er en pligt (som jo iflg.
> dit udsagn) gælder for alle - og dermed også dig. Hvis vi alle altid kører
> kun i højre bane er det jo helt uinteressant hvad der foregår i de andre
> baner - ja man behøvede end ikke bygge dem!

Læs §15 i færdselsloven igen.

Jeg kan jo godt forklare det for dig, men jeg kan ikke forstå det for
dig.

Mikael

Mikael (24-07-2008)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 24-07-08 10:55

On 24 Jul., 17:57, "Knut" <enbedreemailadre...@mail.dk> wrote:
> "Kent Friis" <nos...@nospam.invalid> wrote in message
>
> news:4888991f$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Den Thu, 24 Jul 2008 16:25:30 +0200 skrev Knut:
>
> >> "Kent Friis" <nos...@nospam.invalid> wrote in message
> >>news:48883670$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>
> >>> Få dig nu bare et kørekort, så vi kan få afsluttet den her diskussion.
>
> >> Jeg har såmænd et kørekort og har haft det i adskillige år
>
> > Det er tydeligvis udløbet.
>
> Ifølge mine data er det gyldig til dec 1925 og derefter kan det
> (forhåbentlig) forlænges!

Ja så er det sgu ærgeligt at man ikke kombinere fornyelse med en læge
attest, fordi så var du da helt sikkert pillet væk fra trafikken i
2025.

Mikael

Knut (24-07-2008)
Kommentar
Fra : Knut


Dato : 24-07-08 18:59


"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> wrote in message
news:12d50240-444f-4312-a778-eb2cf9168033@a21g2000prf.googlegroups.com...

Ja så er det sgu ærgeligt at man ikke kombinere fornyelse med en læge
attest, fordi så var du da helt sikkert pillet væk fra trafikken i
2025.

Tja - mig bekendt skal man faktisk præsentere en lægeattest ved fornyelsen.

Knut



Mikael (24-07-2008)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 24-07-08 10:53

On 24 Jul., 16:24, "Knut" <enbedreemailadre...@mail.dk> wrote:

> Jeg har da ikke spor imod at du overholder reglerne - herunder også
> hastighedsreglerne og 'kør efter forholdene' reglen. Gør du det ser jeg
> ingen problemer for hverken dig eller mig ved at du pænt bliver i højre
> spor.

Okay. Jeg giver op. Det er jo forhelvede dig der bliver ved med at
påstå at_du_ ikke behøver holde til højre og at vi ikke skal blade os
i hvor på vejen du er placeret.

Mikael

Knut (24-07-2008)
Kommentar
Fra : Knut


Dato : 24-07-08 19:02


"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> wrote in message
news:16db05df-399c-4fb5-b2de-9a494fb683e0@i24g2000prf.googlegroups.com...
On 24 Jul., 16:24, "Knut" <enbedreemailadre...@mail.dk> wrote:

> Jeg har da ikke spor imod at du overholder reglerne - herunder også
> hastighedsreglerne og 'kør efter forholdene' reglen. Gør du det ser jeg
> ingen problemer for hverken dig eller mig ved at du pænt bliver i højre
> spor.

Okay. Jeg giver op. Det er jo forhelvede dig der bliver ved med at
påstå at_du_ ikke behøver holde til højre og at vi ikke skal blade os
i hvor på vejen du er placeret.


Jeg har vist aldrig sagt at jeg ikke behøver holde til højre - jeg har vist
bare fastholdt dit og andres synspunkter om at det er en pligt (som jo iflg.
dit udsagn) gælder for alle - og dermed også dig. Hvis vi alle altid kører
kun i højre bane er det jo helt uinteressant hvad der foregår i de andre
baner - ja man behøvede end ikke bygge dem!

Knut



N/A (22-07-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 22-07-08 19:14



Mikael (22-07-2008)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 22-07-08 12:11

On 22 Jul., 20:04, "Knut" <enbedreemailadre...@mail.dk> wrote:
> "Mikael" <MikLar...@gmail.com> wrote in message
>
> news:fb6c4949-671d-4c62-b187-9384b302b816@a70g2000hsh.googlegroups.com...
>
> Luk dog røven narrehat. Der er da for helvede ikke nogen grund til at
> ligge med to fri vejbaner på ens højre side. Hvorfor er det så svært
> at holde til højre?
>
> Du føler dig tydeligt vis trædt over tæerne, men læs lidt på
> færdselloven og luk røven så længe. Du har jo ikke fattet en skid..
>
> Var der vitterligt 'TOMME' vognbaner kunne du måske benytte dem i stedet for
> at brokke over hvor andre kører.

Ja, men nu er det j odesværre sådan i Danmark at du får en bøde på
500kr for ikke at holde til højre, jeg får en bøde + et klip i kortet
for at benytte de ledige baner og over hale inden om, for det er sgu
lidt voldsomt at lave 2 * 3 vognbaneskift for at overhale de tosser
som er bange for at holde til højre.

Måske du kan hjælpe mig. Hvad er grunden til at nægte kategorisk at
holde til højre når der nu er oceaner af plads til det? Jeg forstår
det ikke..

Mikael

"J.C.Kløve" (22-07-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 22-07-08 19:14

Mikael skrev:
> On 22 Jul., 20:04, "Knut" <enbedreemailadre...@mail.dk> wrote:
>> "Mikael" <MikLar...@gmail.com> wrote in message
>>
>> news:fb6c4949-671d-4c62-b187-9384b302b816@a70g2000hsh.googlegroups.com...

> Måske du kan hjælpe mig. Hvad er grunden til at nægte kategorisk at
> holde til højre når der nu er oceaner af plads til det? Jeg forstår
> det ikke..
>
_måske_ fordi de andre "tosser" (især farttosserne) aldrig i livet
lukker dig ud igen, når du kommer til at ligge hjælpeløst fanget bag en
lastbil/særtransport/CV....

--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC



Kent Friis (22-07-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 22-07-08 19:42

Den Tue, 22 Jul 2008 20:13:56 +0200 skrev J.C.Kløve:
> Mikael skrev:
>> On 22 Jul., 20:04, "Knut" <enbedreemailadre...@mail.dk> wrote:
>>> "Mikael" <MikLar...@gmail.com> wrote in message
>>>
>>> news:fb6c4949-671d-4c62-b187-9384b302b816@a70g2000hsh.googlegroups.com...
>
>> Måske du kan hjælpe mig. Hvad er grunden til at nægte kategorisk at
>> holde til højre når der nu er oceaner af plads til det? Jeg forstår
>> det ikke..
>>
> _måske_ fordi de andre "tosser" (især farttosserne) aldrig i livet
> lukker dig ud igen, når du kommer til at ligge hjælpeløst fanget bag en
> lastbil/særtransport/CV....

Sådan er det da ikke når der kun er to baner (omkring Vejle fx), så
hvorfor skulle det være sådan når alle ligger i tredje bane, og
særtransporten fylder de første to?

Hvordan kommer den iøvrigt op ad frakørslen, når den er så bred?

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

Peter Lykkegaard (22-07-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 22-07-08 20:43

""J.C.Kløve"" skrev
>
> _måske_ fordi de andre "tosser" (især farttosserne) aldrig i livet lukker
> dig ud igen, når du kommer til at ligge hjælpeløst fanget bag en
> lastbil/særtransport/CV....
>
Hmm det har jeg nu ikke selv oplevet men jeg har set mange der kører 130 i
højre spor og bremser kaftigt ned for efterfølgende at forsøge at finde et
hul i venstre spor
Det er selvfølgelig et problem men imo er det selvskabt

- Peter


N/A (22-07-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 22-07-08 22:36



N/A (22-07-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 22-07-08 19:14



Mikael (22-07-2008)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 22-07-08 12:18

On 22 Jul., 20:13, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:
> Mikael skrev:
>
> > On 22 Jul., 20:04, "Knut" <enbedreemailadre...@mail.dk> wrote:
> >> "Mikael" <MikLar...@gmail.com> wrote in message
>
> >>news:fb6c4949-671d-4c62-b187-9384b302b816@a70g2000hsh.googlegroups.com....
> > Måske du kan hjælpe mig. Hvad er grunden til at nægte kategorisk at
> > holde til højre når der nu er oceaner af plads til det? Jeg forstår
> > det ikke..
>
> _måske_ fordi de andre "tosser" (især farttosserne) aldrig i livet
> lukker dig ud igen, når du kommer til at ligge hjælpeløst fanget bag en
> lastbil/særtransport/CV....

Med den trafikmænge jeg taler om er det sgu ikke noget problem at
komme ud igen, det handler sådan set bare om at kigge fremad i
trafikken og tænke lidt mere end 100m frem. Fordi alle andre er
idioter behøver man jo ikke selv at være det, det gavner da slet ikke.

Mikael

Johnny Kjeldsen (22-07-2008)
Kommentar
Fra : Johnny Kjeldsen


Dato : 22-07-08 22:10


"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:2074dbc3-56a3-4675-bce7-06699645b107@8g2000hse.googlegroups.com...
On 22 Jul., 20:13, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:
> Mikael skrev:
>
> > On 22 Jul., 20:04, "Knut" <enbedreemailadre...@mail.dk> wrote:
> >> "Mikael" <MikLar...@gmail.com> wrote in message
>
> >>news:fb6c4949-671d-4c62-b187-9384b302b816@a70g2000hsh.googlegroups.com...
> > Måske du kan hjælpe mig. Hvad er grunden til at nægte kategorisk at
> > holde til højre når der nu er oceaner af plads til det? Jeg forstår
> > det ikke..
>
> _måske_ fordi de andre "tosser" (især farttosserne) aldrig i livet
> lukker dig ud igen, når du kommer til at ligge hjælpeløst fanget bag en
> lastbil/særtransport/CV....

Med den trafikmænge jeg taler om er det sgu ikke noget problem at
komme ud igen, det handler sådan set bare om at kigge fremad i
trafikken og tænke lidt mere end 100m frem. Fordi alle andre er
idioter behøver man jo ikke selv at være det, det gavner da slet ikke.

Mikael

Mikael er lige nød til at høre dig hvorfor kører dem der kører forstærkt
konsekvent i yderste spor og selvom der er 500-1000 meter til næste bil
burde de ïkke også trække til højre mellem overhalingerne det ses sku meget
sjælendt, men det kan jo være de mener at eje vejen




"J.C.Kløve" (22-07-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 22-07-08 22:36

Mikael skrev:
> On 22 Jul., 20:13, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:
>> Mikael skrev:
>>
>
> Med den trafikmænge jeg taler om er det sgu ikke noget problem at
> komme ud igen, det handler sådan set bare om at kigge fremad i
> trafikken og tænke lidt mere end 100m frem. Fordi alle andre er
> idioter behøver man jo ikke selv at være det, det gavner da slet ikke.

Det stykke motorvej jeg befærder om morgenen på vej til arbejde, der er
der sgu ikke megen tilgivelse for lovlydige og artige bilister.
Venstre spor er ren stang trafik, med typisk 100-120 km/t

Der køres tillige alt for tæt, så den der kommer ud af højrevejbane,
"stjæler" den lille bitte afstand der måtte være mellem to køretøjer i
venstre bane.

Trækker man ind igen, så sluttes der øjeblikkelig op.

Så kan man være nok så "forudseende", og have nok så meget Ihh og Åhh
overblik man vil, for der er fanme ikke plads til at trække ud
forsvarligt, og der er helt sikkert ingen der "hjælper", for de har (som
også hovedparten af herværende skribenter) RET til at passe sig selv!

Jeg skal ikke forsvare at drible rundt i venstre spor på motorvejen, men
svaret på hvorfor mange kører der parmanent er at alle andre har nok i
deres egen kørsel, duksene "straffes", og egoismen bliver et glimrende
eksempel til efterfølgelse.

--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC



Kent Friis (22-07-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 22-07-08 23:34

Den Tue, 22 Jul 2008 23:35:59 +0200 skrev J.C.Kløve:
> Mikael skrev:
>> On 22 Jul., 20:13, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:
>>> Mikael skrev:
>>>
>>
>> Med den trafikmænge jeg taler om er det sgu ikke noget problem at
>> komme ud igen, det handler sådan set bare om at kigge fremad i
>> trafikken og tænke lidt mere end 100m frem. Fordi alle andre er
>> idioter behøver man jo ikke selv at være det, det gavner da slet ikke.
>
> Det stykke motorvej jeg befærder om morgenen på vej til arbejde, der er
> der sgu ikke megen tilgivelse for lovlydige og artige bilister.
> Venstre spor er ren stang trafik, med typisk 100-120 km/t
>
> Der køres tillige alt for tæt, så den der kommer ud af højrevejbane,
> "stjæler" den lille bitte afstand der måtte være mellem to køretøjer i
> venstre bane.

Hvorfor skulle man ønske at komme ud i venstre bane hvis der er fyldt
op? Vi snakker vel stadig om den situation hvor der er fri i højre
bane, og man sagtens kunne køre hurtigere end dem i venstre, man må
bare ikke overhale højre om?

For hvis dem i venstre bane er ved at overhale, er det jo en hel
anden situation.

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

Evo Light (23-07-2008)
Kommentar
Fra : Evo Light


Dato : 23-07-08 21:49

On 22 Jul 2008 22:33:50 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Hvorfor skulle man ønske at komme ud i venstre bane hvis der er fyldt
>op? Vi snakker vel stadig om den situation hvor der er fri i højre
>bane, og man sagtens kunne køre hurtigere end dem i venstre, man må
>bare ikke overhale højre om?

Hvis venstre bane er fyldt op eller der er "en ikke uvæsentlig"
trafikmængde må du faktisk godt passerer højre om en bil. Så hedder
det bare ikke en overhaling længere, men en forbikørsel.
--
Evo Light Aka TFugl etc

1993 Lancer V (CB) 1600 "SemiDefekt"

Evo Light (23-07-2008)
Kommentar
Fra : Evo Light


Dato : 23-07-08 21:46

On Tue, 22 Jul 2008 23:35:59 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

>Der køres tillige alt for tæt, så den der kommer ud af højrevejbane,
>"stjæler" den lille bitte afstand der måtte være mellem to køretøjer i
>venstre bane.

Sådan nogle spader hader jeg. Specielt når at der er kø. Forsøger
desperat at lave nok afstand til den forankørende til at jeg kan holde
mig selv og alle dem bagved mig kørende ved en konstant hastighed. Og
så skal en tosser fra indersporet lige se at der er godt med plads i
ydersporet og så snuppe den afstand jeg har lavet, med en massee
bremsen og regeren til følge

>Trækker man ind igen, så sluttes der øjeblikkelig op.
>
>Så kan man være nok så "forudseende", og have nok så meget Ihh og Åhh
>overblik man vil, for der er fanme ikke plads til at trække ud
>forsvarligt, og der er helt sikkert ingen der "hjælper", for de har (som
>også hovedparten af herværende skribenter) RET til at passe sig selv!

Ville jeg nu gøre, hvis at der bare bliver givet signal om at man
gerne vil passerer en forhindring (fx sneglehus eller lastbil) venstre
om. I 9/10 tilfælde ville jeg bare slippe speederen let og lade
personen i højre bane trække ud og komme forbi.

>Jeg skal ikke forsvare at drible rundt i venstre spor på motorvejen, men
>svaret på hvorfor mange kører der parmanent er at alle andre har nok i
>deres egen kørsel, duksene "straffes", og egoismen bliver et glimrende
>eksempel til efterfølgelse.

Grunden til at jeg personligt holder mig i venstre bane når at jeg
ligger og "flyver lavt" er simpelthen at jeg ikke gider ligge og flyve
ind og ud af de 2 vognbaner når "alle andre" alligevel kører
langsommere end mig.
--
Evo Light Aka TFugl etc

1993 Lancer V (CB) 1600 "SemiDefekt"

Evo Light (23-07-2008)
Kommentar
Fra : Evo Light


Dato : 23-07-08 21:42

On Tue, 22 Jul 2008 11:17:54 -0700 (PDT), Mikael <MikLarsen@gmail.com>
wrote:

>On 22 Jul., 20:13, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:
>> Mikael skrev:
>>
>> > On 22 Jul., 20:04, "Knut" <enbedreemailadre...@mail.dk> wrote:
>> >> "Mikael" <MikLar...@gmail.com> wrote in message
>>
>> >>news:fb6c4949-671d-4c62-b187-9384b302b816@a70g2000hsh.googlegroups.com...
>> > Måske du kan hjælpe mig. Hvad er grunden til at nægte kategorisk at
>> > holde til højre når der nu er oceaner af plads til det? Jeg forstår
>> > det ikke..
>>
>> _måske_ fordi de andre "tosser" (især farttosserne) aldrig i livet
>> lukker dig ud igen, når du kommer til at ligge hjælpeløst fanget bag en
>> lastbil/særtransport/CV....
>
>Med den trafikmænge jeg taler om er det sgu ikke noget problem at
>komme ud igen, det handler sådan set bare om at kigge fremad i
>trafikken og tænke lidt mere end 100m frem. Fordi alle andre er
>idioter behøver man jo ikke selv at være det, det gavner da slet ikke.

Enig, og "som regel" lukker jeg de folk ud bag sneglehuse og lastbiler
der lige blinker til venstre først for at signalerer at de godt vil
ud. Og skal jeg endelig selv ud bagfra et sneglehus eller lastbil og
ud i yderbanen, og der kommer bagfra så sker det med fuld gas, bare
lidt ærgeligt at det er nødvendigt for at undgå at få et lys og
lydshow serveret ganske gratis.

Så sent som idag trak jeg ud ved en sammenfletning på motortrafikvejen
mellem Vejle og Fredericia. Lagde ud med en ok gas i taxaen (Sprinter
316 CDI), men det var bare ikke nok for passaten bagved der kom
flyvende som en Tom Kristensen, og han kørte ihvertfald langt over
hvad der er skiltet med. Men det stoppede ham da ikke fra at oplyse
mig om hvor utilfreds han var over at jeg var trukket ud når at jeg
måtte og vi faktisk begge skulle udvise samme mængde hensyn hvilket
han åbenbart ikke har interesseret i.

Og behøves jeg at sige at tiltrods for flere hasarderede overhalinger
fra hans side af, at der nåede vi begge 2 Vejle mere eller mindre
samtidigt, da han skulle holde for rødt :P
--
Evo Light Aka TFugl etc

1993 Lancer V (CB) 1600 "SemiDefekt"

N/A (22-07-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 22-07-08 19:21



Mikael (22-07-2008)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 22-07-08 13:23

On 22 Jul., 20:21, Bruno <x...@c.d> wrote:
> Mikael wrote:
>
> > Jeg forsøger, men har efterhånden opgivet kampen, og jeg har ikke helt
> > de samme midler til rådighed som ordensmagten
>
> LOL
>
> Må vist skynde mig og gøre det klart, at jeg ikke mente min opfordring
> til selvtægt
>
> "du/det" - jeg var vist lidt hurtig i min mail.

Det havde jeg en idé om


Mikael

Mikael (23-07-2008)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 23-07-08 15:18

On 23 Jul., 22:46, Evo Light <fle...@gmail.com> wrote:
> >Så kan man være nok så "forudseende", og have nok så meget Ihh og Åhh
> >overblik man vil, for der er fanme ikke plads til at trække ud
> >forsvarligt, og der er helt sikkert ingen der "hjælper", for de har (som
> >også hovedparten af herværende skribenter) RET til at passe sig selv!
>
> Ville jeg nu gøre, hvis at der bare bliver givet signal om at man
> gerne vil passerer en forhindring (fx sneglehus eller lastbil) venstre
> om. I 9/10 tilfælde ville jeg bare slippe speederen let og lade
> personen i højre bane trække ud og komme forbi.

Lige præcis. Det er faktisk ikke så svært som mange vil gøre det til.

> >Jeg skal ikke forsvare at drible rundt i venstre spor på motorvejen, men
> >svaret på hvorfor mange kører der parmanent er at alle andre har nok i
> >deres egen kørsel, duksene "straffes", og egoismen bliver et glimrende
> >eksempel til efterfølgelse.
>
> Grunden til at jeg personligt holder mig i venstre bane når at jeg
> ligger og "flyver lavt" er simpelthen at jeg ikke gider ligge og flyve
> ind og ud af de 2 vognbaner når "alle andre" alligevel kører
> langsommere end mig.

Der er næppe nogen som vil brokke sig over den opførsel, jeg vil
ihvertfald ikke.

Mikael


Mikael (23-07-2008)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 23-07-08 15:22

On 23 Jul., 19:17, "Knut" <enbedreemailadre...@mail.dk> wrote:
> "Brian Axelgaard" <brianaxelga...@GOOGLEmail.com> wrote in message
>
> news:4886cfe6$0$5964$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>
> > "Knut" <enbedreemailadre...@mail.dk> skrev i meddelelsen
> >news:4886be2e$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >>>> Du er jo så frygtelig lovlydig så hvorfor har du behov for at overhale?
> >>>> Trafikken føres jo alligevel frem med hastighedesgrænsen eller et eller
> >>>> andet over - og går det langsommere er det nok fordi forholdene
> >>>> tilsiger en lavere fart (kraftig regn, kø etc).
>
> >>> Øhh ... busser, lastbiler, trailere osv...
>
> >> Nåh - er det nu et problem? Du skal jo bare holde til højre - siger du
> >> selv. Så må du jo følge det tempo som foregår der.
>
> > Nøj! Hvor er du bare underligt skruet sammen på øverste etage!
> > Man skulle tro at du skriver for at holde dig vågen...
>
> Hvad er underligt - det er da bare den logiske konsekvens af det en række
> 'underlige' skribenter har udtalt!

Du fatter da ikke en hat af hvad det er vi prøver at fortælle dig. Er
du begyndende demens eller har du altid været sådan?

Man skal naturligvis kun holde ti lhøjre når det er muligt, det er jo
ikke forbudt at overhale, med mindre det er indenom.

Jeg kan godt nok ikke se hvad det er der er så pokkers svært at fatte.

Mikael

Knut (24-07-2008)
Kommentar
Fra : Knut


Dato : 24-07-08 05:42


"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> wrote in message
news:fbe2218c-530a-4431-afa1-2a065d18b895@f36g2000hsa.googlegroups.com...
On 23 Jul., 19:17, "Knut" <enbedreemailadre...@mail.dk> wrote:
> "Brian Axelgaard" <brianaxelga...@GOOGLEmail.com> wrote in message
>
> news:4886cfe6$0$5964$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>
> > "Knut" <enbedreemailadre...@mail.dk> skrev i meddelelsen
> >news:4886be2e$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >>>> Du er jo så frygtelig lovlydig så hvorfor har du behov for at
> >>>> overhale?
> >>>> Trafikken føres jo alligevel frem med hastighedesgrænsen eller et
> >>>> eller
> >>>> andet over - og går det langsommere er det nok fordi forholdene
> >>>> tilsiger en lavere fart (kraftig regn, kø etc).
>
> >>> Øhh ... busser, lastbiler, trailere osv...
>
> >> Nåh - er det nu et problem? Du skal jo bare holde til højre - siger du
> >> selv. Så må du jo følge det tempo som foregår der.
>
> > Nøj! Hvor er du bare underligt skruet sammen på øverste etage!
> > Man skulle tro at du skriver for at holde dig vågen...
>
> Hvad er underligt - det er da bare den logiske konsekvens af det en række
> 'underlige' skribenter har udtalt!

Du fatter da ikke en hat af hvad det er vi prøver at fortælle dig. Er
du begyndende demens eller har du altid været sådan?

Man skal naturligvis kun holde ti lhøjre når det er muligt, det er jo
ikke forbudt at overhale, med mindre det er indenom.

Jeg kan godt nok ikke se hvad det er der er så pokkers svært at fatte.



Der er såmænd ikke noget der er svært at forstå for mig - men i andre har
åbenbart svært ved at forstå hvad i selv skriver og påstår jeg skal
overholde. Jeg beksriver såmænd bare konsekvensen af Jeres egne holdninger.
Den må være at I altid ligger i højre bane med en tilladt hastighed
tilpasset efter forholdene. Hvis det er tilfældet kan ddet jo kun være
misundelse som gør at I interesserer jer for de øvrige baner.

Knut



Peter Lykkegaard (24-07-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 24-07-08 08:53

"Knut" skrev

> Der er såmænd ikke noget der er svært at forstå for mig - men i andre har
> åbenbart svært ved at forstå hvad i selv skriver og påstår jeg skal
> overholde. Jeg beksriver såmænd bare konsekvensen af Jeres egne
> holdninger. Den må være at I altid ligger i højre bane med en tilladt
> hastighed tilpasset efter forholdene. Hvis det er tilfældet kan ddet jo
> kun være misundelse som gør at I interesserer jer for de øvrige baner.
>
Diskussion for diskussionens skyld ....
Nuvel - eksempel

De jyske motorveje her i ferietiden (skyfri/høj sol/fri sigt etc)
Der er hastighedsbegræning dvs max er 130km/t og begrænset antal biler
For at spare på brændstoffet er der en del der ligger på mellem 110/120 km/t

Vil det være fint nok for dig hvis de fedter afsted i venstrebane over
adskillige kilometer hvor der er fri bane til højre?
Imo har de overtrådt færdselsloven ved ikke at holde til højre

Andet eksempel der er to biler der kører side om side med 110km/t hvor man
må køre 130km/t og det bliver de så ved med over en 7-8-10 km

Hvis det ikke er lidt træls så ved jeg ikke hvad det er

- Peter


Knut (24-07-2008)
Kommentar
Fra : Knut


Dato : 24-07-08 15:22


"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> wrote in message
news:4888352f$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> "Knut" skrev
>
>> Der er såmænd ikke noget der er svært at forstå for mig - men i andre har
>> åbenbart svært ved at forstå hvad i selv skriver og påstår jeg skal
>> overholde. Jeg beksriver såmænd bare konsekvensen af Jeres egne
>> holdninger. Den må være at I altid ligger i højre bane med en tilladt
>> hastighed tilpasset efter forholdene. Hvis det er tilfældet kan ddet jo
>> kun være misundelse som gør at I interesserer jer for de øvrige baner.
>>
> Diskussion for diskussionens skyld ....
> Nuvel - eksempel
>
> De jyske motorveje her i ferietiden (skyfri/høj sol/fri sigt etc)
> Der er hastighedsbegræning dvs max er 130km/t og begrænset antal biler
> For at spare på brændstoffet er der en del der ligger på mellem 110/120
> km/t
>
> Vil det være fint nok for dig hvis de fedter afsted i venstrebane over
> adskillige kilometer hvor der er fri bane til højre?
> Imo har de overtrådt færdselsloven ved ikke at holde til højre
>
> Andet eksempel der er to biler der kører side om side med 110km/t hvor man
> må køre 130km/t og det bliver de så ved med over en 7-8-10 km
>
> Hvis det ikke er lidt træls så ved jeg ikke hvad det er
>

Træls - for dig måske! Men jeg ser egentlig ikke noget forkert i det.

Knut



Peter Lykkegaard (24-07-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 24-07-08 16:33

"Knut" skrev

> Træls - for dig måske! Men jeg ser egentlig ikke noget forkert i det.
>
Begge episoder er ovetrædelser af færdselsloven og du ville dumpe til den
praktisk køreprøve hvis du et af de numre

- Peter


Kent Friis (24-07-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 24-07-08 09:00

Den Thu, 24 Jul 2008 06:42:22 +0200 skrev Knut:
>
> "Mikael" <MikLarsen@gmail.com> wrote in message
> news:fbe2218c-530a-4431-afa1-2a065d18b895@f36g2000hsa.googlegroups.com...
> On 23 Jul., 19:17, "Knut" <enbedreemailadre...@mail.dk> wrote:
>> "Brian Axelgaard" <brianaxelga...@GOOGLEmail.com> wrote in message
>>
>> news:4886cfe6$0$5964$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>>
>> > "Knut" <enbedreemailadre...@mail.dk> skrev i meddelelsen
>> >news:4886be2e$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> >>>> Du er jo så frygtelig lovlydig så hvorfor har du behov for at
>> >>>> overhale?
>> >>>> Trafikken føres jo alligevel frem med hastighedesgrænsen eller et
>> >>>> eller
>> >>>> andet over - og går det langsommere er det nok fordi forholdene
>> >>>> tilsiger en lavere fart (kraftig regn, kø etc).
>>
>> >>> Øhh ... busser, lastbiler, trailere osv...
>>
>> >> Nåh - er det nu et problem? Du skal jo bare holde til højre - siger du
>> >> selv. Så må du jo følge det tempo som foregår der.
>>
>> > Nøj! Hvor er du bare underligt skruet sammen på øverste etage!
>> > Man skulle tro at du skriver for at holde dig vågen...
>>
>> Hvad er underligt - det er da bare den logiske konsekvens af det en række
>> 'underlige' skribenter har udtalt!
>
> Du fatter da ikke en hat af hvad det er vi prøver at fortælle dig. Er
> du begyndende demens eller har du altid været sådan?
>
> Man skal naturligvis kun holde ti lhøjre når det er muligt, det er jo
> ikke forbudt at overhale, med mindre det er indenom.
>
> Jeg kan godt nok ikke se hvad det er der er så pokkers svært at fatte.
>
>
>
> Der er såmænd ikke noget der er svært at forstå for mig - men i andre har
> åbenbart svært ved at forstå hvad i selv skriver og påstår jeg skal
> overholde. Jeg beksriver såmænd bare konsekvensen af Jeres egne holdninger.
> Den må være at I altid ligger i højre bane med en tilladt hastighed
> tilpasset efter forholdene. Hvis det er tilfældet kan ddet jo kun være
> misundelse som gør at I interesserer jer for de øvrige baner.

Få dig nu bare et kørekort, så vi kan få afsluttet den her diskussion.

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

Knut (24-07-2008)
Kommentar
Fra : Knut


Dato : 24-07-08 15:26


"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
news:48883670$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Få dig nu bare et kørekort, så vi kan få afsluttet den her diskussion.
>

Jeg har såmænd et kørekort og har haft det i adskillige år - og jeg kører
formentlig også mere forsvarligt end du nogen sinde kommer til.

Knut



Kent Friis (24-07-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 24-07-08 16:01

Den Thu, 24 Jul 2008 16:25:30 +0200 skrev Knut:
>
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
> news:48883670$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> Få dig nu bare et kørekort, så vi kan få afsluttet den her diskussion.
>>
>
> Jeg har såmænd et kørekort og har haft det i adskillige år

Det er tydeligvis udløbet.

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

N/A (24-07-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 24-07-08 16:57



Knut (24-07-2008)
Kommentar
Fra : Knut


Dato : 24-07-08 16:57


"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
news:4888991f$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> Den Thu, 24 Jul 2008 16:25:30 +0200 skrev Knut:
>>
>> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
>> news:48883670$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>>>
>>> Få dig nu bare et kørekort, så vi kan få afsluttet den her diskussion.
>>>
>>
>> Jeg har såmænd et kørekort og har haft det i adskillige år
>
> Det er tydeligvis udløbet.

Ifølge mine data er det gyldig til dec 1925 og derefter kan det
(forhåbentlig) forlænges!

Knut



Peter Lykkegaard (24-07-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 24-07-08 17:12

"Knut" skrev

> Ifølge mine data er det gyldig til dec 1925

Altså udløbet

> og derefter kan det (forhåbentlig) forlænges!

Det er forsent nu, ny køreprøve etc for at få gyldigt pap

- Peter


Knut (24-07-2008)
Kommentar
Fra : Knut


Dato : 24-07-08 17:21

skulle vist have været 2025


Knut


"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> wrote in message
news:4888a9e7$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> "Knut" skrev
>
>> Ifølge mine data er det gyldig til dec 1925
>
> Altså udløbet
>
>> og derefter kan det (forhåbentlig) forlænges!
>
> Det er forsent nu, ny køreprøve etc for at få gyldigt pap
>
> - Peter



Kent Friis (24-07-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 24-07-08 17:39

Den Thu, 24 Jul 2008 17:57:24 +0200 skrev Knut:
>
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
> news:4888991f$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>> Den Thu, 24 Jul 2008 16:25:30 +0200 skrev Knut:
>>>
>>> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
>>> news:48883670$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>
>>>> Få dig nu bare et kørekort, så vi kan få afsluttet den her diskussion.
>>>>
>>>
>>> Jeg har såmænd et kørekort og har haft det i adskillige år
>>
>> Det er tydeligvis udløbet.
>
> Ifølge mine data er det gyldig til dec 1925 og derefter kan det
> (forhåbentlig) forlænges!

1925, det passer jo meget godt med hvordan du tror man skal køre.

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

Knut (24-07-2008)
Kommentar
Fra : Knut


Dato : 24-07-08 18:58


"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
news:4888b036$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>> 1925, det passer jo meget godt med hvordan du tror man skal køre.
>

I 1925 var der ikke så mange muligheder for at vælge bane. Man kunne vælge
at holde til højre eller til højre. Alternativt holde sig på vejen og køre
ud i grøften, hvis der skulle komme noget modgående.

Knut



Kent Friis (24-07-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 24-07-08 21:05

Den Thu, 24 Jul 2008 19:57:37 +0200 skrev Knut:
>
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
> news:4888b036$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>>> 1925, det passer jo meget godt med hvordan du tror man skal køre.
>>
>
> I 1925 var der ikke så mange muligheder for at vælge bane. Man kunne vælge
> at holde til højre eller til højre. Alternativt holde sig på vejen og køre
> ud i grøften, hvis der skulle komme noget modgående.

Det passer klart bedre til din kørestil. Du burde have indleveret
kørekortet dengang det udløb.

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

Knut (25-07-2008)
Kommentar
Fra : Knut


Dato : 25-07-08 05:37


"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
news:4888e06d$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Den Thu, 24 Jul 2008 19:57:37 +0200 skrev Knut:
>>
>> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
>> news:4888b036$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> 1925, det passer jo meget godt med hvordan du tror man skal køre.
>>>
>>
>> I 1925 var der ikke så mange muligheder for at vælge bane. Man kunne
>> vælge
>> at holde til højre eller til højre. Alternativt holde sig på vejen og
>> køre
>> ud i grøften, hvis der skulle komme noget modgående.
>
> Det passer klart bedre til din kørestil. Du burde have indleveret
> kørekortet dengang det udløb.
>

Hvad kender du til min kørestil??
Den har jeg vist ikke nævnt meget om!

Knut



Kent Friis (25-07-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 25-07-08 09:19

Den Fri, 25 Jul 2008 06:36:43 +0200 skrev Knut:
>
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
> news:4888e06d$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>> Den Thu, 24 Jul 2008 19:57:37 +0200 skrev Knut:
>>>
>>> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
>>> news:4888b036$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>> 1925, det passer jo meget godt med hvordan du tror man skal køre.
>>>>
>>>
>>> I 1925 var der ikke så mange muligheder for at vælge bane. Man kunne
>>> vælge
>>> at holde til højre eller til højre. Alternativt holde sig på vejen og
>>> køre
>>> ud i grøften, hvis der skulle komme noget modgående.
>>
>> Det passer klart bedre til din kørestil. Du burde have indleveret
>> kørekortet dengang det udløb.
>>
>
> Hvad kender du til min kørestil??

I venstre bane selvom der er frit i højre - og forsvarer endda at du
er fuldstændig ligeglad med både færdselsreglerne og de andre trafikanter.

> Den har jeg vist ikke nævnt meget om!

Har du andet?

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

Knut (25-07-2008)
Kommentar
Fra : Knut


Dato : 25-07-08 09:33


"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
news:48898c79$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>
>>> Det passer klart bedre til din kørestil. Du burde have indleveret
>>> kørekortet dengang det udløb.
>>>
>>
>> Hvad kender du til min kørestil??
>
> I venstre bane selvom der er frit i højre - og forsvarer endda at du
> er fuldstændig ligeglad med både færdselsreglerne og de andre trafikanter.
>
>> Den har jeg vist ikke nævnt meget om!
>
> Har du andet?


Jeg har ikke omtalt MIN kørestil - jeg har beskrevet hvor små problemer I
selv måtte have, hvis I vitterligt overholdt den kørestil som du og andre
mener er den eneste rigtige. I kunne nøjes med at koncentrere Jer om højre
vognbane - så blev der måske tid at tænke over både afstand og hastighed i
samme moment.

Knut



N/A (24-07-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 24-07-08 17:39



Ukendt (22-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-07-08 19:01

On Tue, 22 Jul 2008 15:29:55 +0200, Henning < @> wrote:

>Hurra, nu er der ved at være 4-5 baner klar ved vejarbejdet ved
>Karlslunde. Og så skulle vi jo være glade? Desværre... Nu betyder det
>så bare, at jeg skal skifte fra 1. ud over 2. OG 3. for at komme til
>at overhale fjolset der ligger og snøvler afsted "Jamen, jeg skal
>jo ligeud om 2 kilometer, og kan bedst lide at ligge i midterste
>bane". For sgu, hvornår lærer kvinder og ældre mænd at højre bane ikke
>er til fare

Der er lige nu et alvorligt problem med den nye brede vej - de der
grimme "80" - skilte, som ingen respekterer uden tilstedeværelse af
ordensmagten. Det andet er, at der køres utroligt aggressivt i
myldretidstrafikken - til min overraskelse ikke så meget af white vans
men det er måske årstiden, store tyske modeller er stærkt
overrepræsenteret i forhold til det ganske begrænsede antal der må
være i forhold til mere almindelige biler.
Der køres så meget zig-zag at køerne bliver længere end de var i gamle
dage, når sommerferien er forbi. For så bliver tolerancerne mindre og
gæt lige, hvor mange spor, der vil være spærret, når bil vil ud til
venstre, rammes af bil i yderspor som man ikke var færdig med at
underhale, rammer bil man skulle overhale, som rammer bilen indenfor
som i yderste konsekvens ramler sammen med lastbilen yderst til højre.
(yes! 4 spor spærret og køen når til Lellinge/Borup eller
Sverige/Frederikssundsvej på rekordtid) ;-(
Ja, man bør holde til højre. Om morgenen pt. cykler trafikken rimeligt
derindad - jeg holder mig ofte i 2. spor fordi jeg som regel kører "en
anelse" over 80, så jeg overhaler inderbanen og der er rigeligt plads
til at komme uden om mig. Det gør så rigeligt mange biler undtagen den
dag, ham med syltetøjsglasset på taget var til stede - så var der "en
mur" af biler på tværs fra 1. - 4. spor der kørte 80 og arrigt
blinkende trafikanter lidt længere bagude. Så kørte ham med
syltetøjsglasset af mod M4 og så var der dømt race ud af motorvejen
mod Amager - hold da kæft mand.
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
Husk de andre er MED trafikanter ikke MODtrafikanter

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste