Leveringsomkostninger ved køb af brugt bil
Fra : Ukendt

Dato : 21-07-08 23:44

Muligvis et dumt spørgsmål, men hvad dækker en bilforhandlers
"leveringsomkostninger" på ca. 3,5 K helt præcist?

Ud over registrering og nummerplader, formoder jeg, at det ved fabriksny
bil indeholder noget klargøring.

Men hvad med en brugt bil, som vel overtages "som den står" uden for
forhandlerens butik? Den får vel ikke yderligere klargøring?

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Z

Dato : 22-07-08 02:27

> Men hvad med en brugt bil, som vel overtages "som den står" uden for
> forhandlerens butik? Den får vel ikke yderligere klargøring?

Jeg følte mig ret snu da jeg fik forhandlet leveringsomk væk på brugtkøb
hos forhandler, men fik efterfølgende at vide at det kun er de dummeste
10% som betaler dem

Fra : OZ3BTO

Dato : 22-07-08 03:45

"Z" <svarigruppen@hotmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg følte mig ret snu da jeg fik forhandlet leveringsomk væk på brugtkøb
> hos forhandler, men fik efterfølgende at vide at det kun er de dummeste
> 10% som betaler dem

Vores nye brugtbil var der nu heller ingen leveringsomkostninger på

Vi blev enige om en pris på det gamle lig og en på den nye... lavede lidt
papir arbejde og kørte hjem i den nye brugte bil . Ja det gjore vi så ikke
helt da den skulle synes først vi måtte "nøjes" med en micra cabriolet
indtil dagen efter.. Min gamle racede lærlingen hjem i (Ham købte den vist
nok)

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-08 09:11

Den 22/07-2008 klokken 04:44, skrev
"OZ3BTO" <no@spam.dk>
i <g63hmf$2b1g$1@newsbin.cybercity.dk>:

> [...]

> så ikke helt da den skulle synes først vi måtte "nøjes" med en micra
> cabriolet indtil dagen efter.. Min gamle racede lærlingen hjem i (Ham

Ja, jeg oplevede også i går, at der kan jongleres med leveringsomk.
Har kig på en ny brugt, som står til 65K. Denne blev i første omgang
forhandlet ned til 60K.
Samtidig har jeg en gammel Pug 205 XS fra 89, som efterhånden lider af
flere fejl. Den regnede jeg ikke med, at nogen forhandler var interesseret
i. (Selv om den gik glat gennem syn sidste år).
Men denne forhandler ville give 3,5K for den, hvilket = leveringsomk. for
den nye
Men, han ville ikke tage den ind i sit regnskab, da den sikkert blot ville
blive skrottet

Nu er det så jeg tænker, om jeg kunne frigøre ham fra besværet med Pug'en
ved at beholde den, og i stedet hjælpe ham med selv at køre på
motorkontoret og få den nye brugte registreret - og hente pladerne.
(Og stadig til prisen på 60K).

Det ville også ærgre mig lidt at køre Pug'en direkte til skrot lige nu.
Tanken er lige fyldt op, og dækkene er ca. 1 år gamle, og har kørt max
5000 km.

Derfor mit spørgsmål om leveringsomk.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : OZ3BTO

Dato : 23-07-08 13:40

<Kjeld Nielsen kjeldn (snabela) ddf (punktum) dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det ville også ærgre mig lidt at køre Pug'en direkte til skrot lige nu.
> Tanken er lige fyldt op, og dækkene er ca. 1 år gamle, og har kørt max

3500 for den gamle lyder ikke meget... Vi fik 15.000 for en udslidt nissan
sunny fra 94 med div defekter og 400Kkm på klokken + lidt parkerings
skader bilka buler osv (Bilen var købt for at blive brugt)'
OK vi fik ikke forandlet den nye ned i pris dog fik vi lidt extra bla.
nysynet før levering stort service m.m.