Kære brevkasse....?
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-07-08 19:17

Kære brevkasse.

Da jeg er kommet meget i tvivl, vil jeg nu søge gode råd her i
brevkassen.

Mit problem er, at jeg er ejer af en Hyundai.

Det jeg véd:

Iflg. denne gruppe er det en gedigen rustbunke.

Iflg. denne gruppe er det noget koreansk skrammel.

Den var heller ikke nær så kostbar som sammenlignelige biler.

Den bliver 3 år gammel om en måned.

Det der bekymrer mig, og som jeg gerne vil spørge brevkassen om, er:

Der findes ikke rust på bilen. Hvad gør jeg ved det?

Der er intet der skramler eller knirker. Hvad gør jeg ved det?

På 3 år og 50.000 km., og med aut. gear, har jeg måttet ofre nye
bremseklodser foran. Det skyldes formentlig at føreren ikke er
rutineret, og derfor bruger bremserne unødigt Hyundai siger at de
klodser som anvendes af Hyundai er ret bløde, men det er sikkert kun
noget de siger, for ikke at fornærme kunderne. Er det bekymrende?

Dækkene, som ligeledes er koreanske, og sandsynligvis er lavet af
genbrugsmaterialer som f.eks. brugte kondomer, og hvad de ellers har
for hånden ude i dette u-land, ja de sidder der endnu, og har 2-3
millimeter slidbane tilbage.

Samtlige glødelamper er intakte, på trods af at bilen er udstyret med
kørelysautomatik. Sammenligner jeg med min nabo, der har en Pin...nej
Puo...en fransk bil, så er der i hvert fald grund til bekymring. Han
kører jo med meget friskere lamper end mig. Det er jeg lidt misundelig
over.

Nu vil jeg så spørge brevkassen, om jeg gjorde en fejl, da jeg ikke
fulgte gruppens mange råd om at købe en europæisk bil?

PS:

Der er forresten stadig garanti på bilen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-08 19:34

> [...]
>
> Da jeg er kommet meget i tvivl, vil jeg nu søge gode råd her i
> brevkassen.
>
> Mit problem er, at jeg er ejer af en Hyundai.

Det er simpelthen for dårligt, det lyder bestemt som om du er blevet snydt
og har fået en forklædt Toyota
Mit bedste råd må være at du straks køre til FDM og får den testet i hoved
og r...
De skide forhandlere skal ikke slippe godt fra at behandle hæderlige
mennesker på denne måde.
Personligt har jeg følt mig meget snydt, og dårligt behandlet de to gange
jeg har købt ny Toyota med 3 års garanti, og så ikke har haft den mindste
smule brug for det.
Det er for dårligt!!!!!
Hvad skal man med garantien, hvis de aldrig levner en en chanse for at bruge
den??

Sidst og ikke mindst, så bakker jeg alle op der har andbefalet dig en
Europæisk bil.
Der har man da trods alt god mulighed for at andvende den medfølgende
garanti, og de behøves ikke engang at give 3år for at kunden kan nyde godt
af det.
Det dur

Mvh Ove

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-07-08 19:47

On Sun, 20 Jul 2008 20:33:53 +0200, "Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk>
wrote:

>Det er simpelthen for dårligt, det lyder bestemt som om du er blevet snydt
>og har fået en forklædt Toyota

>--

Betyder det så, at hvis nogen finder ud af det, så sender de en
efterregning?

>--

>Mit bedste råd må være at du straks køre til FDM og får den testet i hoved
>og r...

>--

Det vil jeg naturligvis gøre. Du kan jo godt forstå, at jeg stort set
ikke har lukket et øje, siden jeg gik imod gruppens fortræffelige råd.

> [...]

>Det er for dårligt!!!!!
>Hvad skal man med garantien, hvis de aldrig levner en en chanse for at bruge

Jeg har også en dårlig smag i munden. Der hersker jo ingen tvivl om,
at sådan noget garanti-halløj er includeret i prisen, så man føler sig
rigtigt røvrendt.

>--

>Sidst og ikke mindst, så bakker jeg alle op der har andbefalet dig en
>Europæisk bil.

>--

Naturligvis. Er man selv en novice, bør man altid lytte til de
erfarne, og agere derefter.

> [...]

>Der har man da trods alt god mulighed for at andvende den medfølgende
>garanti, og de behøves ikke engang at give 3år for at kunden kan nyde godt

Ja, der må være mange glade bilejere derude.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Tom

Dato : 20-07-08 19:38

> [...]
> fulgte gruppens mange råd om at købe en europæisk bil?
>
> PS:
>
> Der er forresten stadig garanti på bilen.

Se hurtigst muligt at få skudt bilen af til en eller anden du ikke kender

Som du selv er inde på, så er Fiat et godt bud på masser af småfejl eller
hvis du søger seriøse rustproblemer, så bør du nok kigge på en Ford i stedet
for deet kedelige morfar design som hundejen har....(så fik jeg vist skudt
på flere samtidigt)

Men seriøst, så kommer fejlene først rigtig frem når bilerne nærmer sig
200.000 Km og/eller 8-10 år.
Efter 3 år og så få km som du har kørt så "burde" alle biler være kommet
igennem det uden skift af noget som helst nævneværdigt.

--
Tom

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-07-08 19:57

On Sun, 20 Jul 2008 20:37:32 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

>Se hurtigst muligt at få skudt bilen af til en eller anden du ikke kender
>

>--

Foreningen Skaf Nye (U)venner??

> [...]

>for deet kedelige morfar design som hundejen har....(så fik jeg vist skudt

Skyder man med spredehagl, så rammer man som regel et eller andet.

> [...]

>Efter 3 år og så få km som du har kørt så "burde" alle biler være kommet
>igennem det uden skift af noget som helst nævneværdigt.

Teoretisk set har du ret, men jeg har kendskab til mange, som har fået
kortere ben af at rende på værksted i tide og især i utide.

Godt nok garantireperationer, men irritationen ag afsavn er der
stadig.

Og min livsledsager og økonomiminister har sagt at vi skal have bilen
i 6 år, så det går nok.

Det har vist noget at gøre med, at vi så skal have fundet en fed slæde
til at hygge os med i pensionisttilværelsen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Tom

Dato : 20-07-08 20:04

> [...]

> Det har vist noget at gøre med, at vi så skal have fundet en fed slæde
> til at hygge os med i pensionisttilværelsen.

okay, så den næste bil hedder altså BMW?

--
Tom

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-07-08 20:14

On Sun, 20 Jul 2008 21:04:17 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

>okay, så den næste bil hedder altså BMW?

>--

Muligvis. Eller M-B, Audi, Lexus eller noget andet spændende.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leo_Jensen

Dato : 21-07-08 00:32

On 20 Jul., 21:14, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Muligvis. Eller M-B, Audi, Lexus eller noget andet spændende.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Jeg kan kun anbefale en Jaguar. Blandt de 'fede slæder' har den samme
status som din Hyundai har blandt de mere almindelige biler, og min
har skuffet mig helt på samme måde som du har oplevet med Sonata'en.

MVH Leo

Fra : Svenskeren

Dato : 22-07-08 07:16

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Efter 3 år og så få km som du har kørt så "burde" alle biler være kommet
> igennem det uden skift af noget som helst nævneværdigt.

Så må jeg også klage over min 10 år gamle suzuki swift lige er gået fejlfri
gennem syn. Ingen rust overhovedet, heller ikke i "ikke bærende" dele.
Den har kun fået almindelig vedligeholdelse de sidste 10 år, og dog, der et
par pærer der er skiftet.

Det er nu surt, når jeg havde regnet med at kunne overtale konen til en ny
bil, men det vil hun ikke når den gamle er ok.

SÅ HVOR KAN JEG KLAGE ?

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-08 19:48

On Sun, 20 Jul 2008 20:17:26 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Det der bekymrer mig, og som jeg gerne vil spørge brevkassen om, er:
>
>Der findes ikke rust på bilen. Hvad gør jeg ved det?

Kør den i et saltbad )

>Der er intet der skramler eller knirker. Hvad gør jeg ved det?

Slipper et par rollinger løs i bilen i 5 minutter, så skal du se løjer
)

> [...]
>klodser som anvendes af Hyundai er ret bløde, men det er sikkert kun
>noget de siger, for ikke at fornærme kunderne. Er det bekymrende?

Det er nok ikke alarmerende )

> [...]
>genbrugsmaterialer som f.eks. brugte kondomer, og hvad de ellers har
>for hånden ude i dette u-land, ja de sidder der endnu, og har 2-3

De bør nok udskiftes og takkes for vel udført tjeneste - de begynder
at være der, hvor en hidsig regnbyge kan give ubehagelige
overraskelser. Har faktisk samme problem på Xsaraen - de sko har vel
også gået små 50k og er ved at fortjene at gå på pension. Men tror nu
den skal byttes væk i stedet (selv om 4 nye dæk er nogenting
billigere, især hvis man vælger noget andet end originalmonteringen)

> [...]
>Puo...en fransk bil, så er der i hvert fald grund til bekymring. Han
>kører jo med meget friskere lamper end mig. Det er jeg lidt misundelig

Det skal du ikke være (sidder med hilsenen for seneste pæreskift i
hånden ) (det var så 2. gang og nu står der 85000 på klokken)

>Nu vil jeg så spørge brevkassen, om jeg gjorde en fejl, da jeg ikke
>fulgte gruppens mange råd om at købe en europæisk bil?

Det ser jo ud til du trak den rigtige hest ud af butikken - og det er
der så mange andre koreaner-ejere der også har gjort, så den der med
lotto-gevinsten lader jeg ligge )

>PS:
>
>Der er forresten stadig garanti på bilen.

Jamen, det er jo herligt.
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-07-08 20:09

On Sun, 20 Jul 2008 20:48:10 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

>Kør den i et saltbad )

>--

Har du nogen formening om, om det skal være grov, mellem eller fin?
Og når vi så har fastslået korn-størrelsen vil det også være fint at
vide om det skal være domestic eller middelhavs?

>--

>Slipper et par rollinger løs i bilen i 5 minutter, så skal du se løjer
>)

>--

Børn og hunde er forment adgang til de præmisser jeg færdes i og på.

>--

>Det er nok ikke alarmerende )

>--

Pyyyh, det lettede.

> [...]

>den skal byttes væk i stedet (selv om 4 nye dæk er nogenting
>billigere, især hvis man vælger noget andet end originalmonteringen)

Jeg tror jeg vil investere i 4 nye luftgummiringe inden den
tilstundende tur til Frankrig i September.

>--

>Det skal du ikke være (sidder med hilsenen for seneste pæreskift i
>hånden ) (det var så 2. gang og nu står der 85000 på klokken)

>--

Det er helt forrygende hvad det koste at have automobil.

> [...]

>Det ser jo ud til du trak den rigtige hest ud af butikken - og det er
>der så mange andre koreaner-ejere der også har gjort, så den der med

Som Clint Eastwood spurgte: Do you feel lucky, punk??

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-08 20:24

On Sun, 20 Jul 2008 21:08:44 +0200, Folmer Rasmussen
> [...]

>Og når vi så har fastslået korn-størrelsen vil det også være fint at
>vide om det skal være domestic eller middelhavs?

Bilen er nok ligeglad )
<...>
>Jeg tror jeg vil investere i 4 nye luftgummiringe inden den
>tilstundende tur til Frankrig i September.

Tror det er en god ide.

>--

>Det er helt forrygende hvad det koste at have automobil.

Yes, sir!

Fra : Mogens

Dato : 20-07-08 20:01

> Kære brevkasse.
> Nu vil jeg så spørge brevkassen, om jeg gjorde en fejl, da jeg ikke
> fulgte gruppens mange råd om at købe en europæisk bil?

Du har nok blot købt en bil, som er undtagelsen, der bekræfter reglen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-07-08 20:18

On Sun, 20 Jul 2008 19:01:02 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Du har nok blot købt en bil, som er undtagelsen, der bekræfter reglen

>--

Jeg har altid beundret dig for dine positive og ikke mindst objektive
synspunkter. )

Vi kan jo tales ved, når "pensionistbilen" skal anskaffes om nogle år.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 20-07-08 20:23

> Jeg har altid beundret dig for dine positive og ikke mindst objektive
> synspunkter. )

Der var da masser af smileys. Jeg tror og ved, at du har gjort en god
handel, og at du er tilfreds med bilen. Og nu skal du snart ud at handle
igen?

> Vi kan jo tales ved, når "pensionistbilen" skal anskaffes om nogle år.

Hvad tænker du på?
Pensionsordningerne gør jo, at der bliver masser af penge på det tidspunkt,
ligesom de daglige udgifter reduceres?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-07-08 20:32

On Sun, 20 Jul 2008 19:23:06 GMT, "Mogens"
> [...]

>Der var da masser af smileys. Jeg tror og ved, at du har gjort en god
>handel, og at du er tilfreds med bilen. Og nu skal du snart ud at handle

Jeg har skam set dine smileys. Så du mine?

Jeg plejer godt nok at handle hvert 3. år, men jeg tror nok at jeg
udskyder det en smule.

For det første er jeg, som du selv har iagttaget utroligt godt
tilfreds med bilen, og for det andet ville det være smart at trække
den lidt i ørerne, så den næste bil bliver slutbilen. Jeg omgås med
planer om, at den godt må være lidt "finere" end de øvrige jeg har
ejet. .o))

> [...]

>Hvad tænker du på?
>Pensionsordningerne gør jo, at der bliver masser af penge på det tidspunkt,

Som du ser ovenfor har jeg en plan.

Det jeg tænker på er, at så kan vi til den tid se hvem som er bedst
kørende.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 20-07-08 20:37

> Jeg har skam set dine smileys. Så du mine?

Jow jow...

> Det jeg tænker på er, at så kan vi til den tid se hvem som er bedst
> kørende.

Jamen vi har ikke de samme forudsætninger - din DK-bil koster jo som
udgangspunkt det 3-dobbelte af min, selvom bilerne er eens? Det er jo
unfair overfor dig i kapløbet?

Fra : Fly Christensen

Dato : 21-07-08 04:49

On Sun, 20 Jul 2008 21:31:42 +0200, Folmer Rasmussen
> [...]

>den lidt i ørerne, så den næste bil bliver slutbilen. Jeg omgås med
>planer om, at den godt må være lidt "finere" end de øvrige jeg har

Så du har tænkt dig at tage trinnet op til en japaner?

Fly

Fra : Mikker

Dato : 20-07-08 20:09

Hr lige købt Kia Rio 1.5 CRDi..sku ellers fart i de 110 dieselhypper på sån
bette bil ;).troede ellers jeg sku til & ha en masse nye venner på
værkstedet...så det lyder ikke godt :)

Hygge

Mikker

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-07-08 20:20

On Sun, 20 Jul 2008 21:08:32 +0200, "Mikker" <hohoho@nixcenbiksen.dk>
wrote:

>Hr lige købt Kia Rio 1.5 CRDi..sku ellers fart i de 110 dieselhypper på sån
>bette bil ;).troede ellers jeg sku til & ha en masse nye venner på
>værkstedet...så det lyder ikke godt :)

>--

Det er jo stærkt beklageligt, men som de siger sydpå:

Dann haben wir anderen metoden.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Claus Frørup

Dato : 20-07-08 21:10

Isang tao pinangalanan, Folmer Rasmussen nagsulat:

klip
>Nu vil jeg så spørge brevkassen, om jeg gjorde en fejl, da jeg ikke
>fulgte gruppens mange råd om at købe en europæisk bil?

Ja, helt klart en fejl.

Men der _er_ hjælp at hente fordi vi tilfældigvis lige står og mangler
en garagevogn.
Så, hvis du lige låner os din i en lille uges tid, skal vi nok få din
hundejg bragt op i normal stand...... helt uden beregning.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Brian

Dato : 21-07-08 15:55

Folmer Rasmussen wrote:

> Der er intet der skramler eller knirker. Hvad gør jeg ved det?

På E45 her i eftermiddags, kørte jeg bag sådan en Sonata i knap 2 minutter.
Det var der som sådan ikke noget odiøst i, udover at den ældre herre bag
rattet ikke havde observeret at han lå og blinkede til højre - i højre
vejbane.

Skal den i det mindste ikke give bare en lille smule lyd fra sig, når man
bruger blinklyset ?

Han kørte ikke andet end 110km/t, så det kan da ikke være druknet i støj -
eller hvad

/Brian

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-07-08 04:03

On Mon, 21 Jul 2008 16:55:04 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

> [...]
>bruger blinklyset ?
>
>Han kørte ikke andet end 110km/t, så det kan da ikke være druknet i støj -

Det er sjovt at du nævner det.

Blinkrelæet i sådan en Sonata siger næsten ingenting. Det er nok den
fabelagtige isolering der gør det. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian

Dato : 23-07-08 15:31

Folmer Rasmussen wrote:

> Det er sjovt at du nævner det.
>
> Blinkrelæet i sådan en Sonata siger næsten ingenting. Det er nok den
> fabelagtige isolering der gør det. )

Et svar jeg næsten havde forudset

/Brian

Fra : Farmer

Dato : 21-07-08 16:18

> [...]
> fulgte gruppens mange råd om at købe en europæisk bil?
>
> PS:
>
> Der er forresten stadig garanti på bilen.

Hej

Rigtig fed humor Folmer........

så ka de lære det alle de (kloge) hoveder her inde........

hehe.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-07-08 18:39

Farmer skrev:
> så ka de lære det alle de (kloge) hoveder her inde........
> hehe.

Det minder mig om det perfekte sted at bo for dem.

Klogerup, lidt øst for Malmø.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : ShutEye

Dato : 21-07-08 20:19

> Klogerup, lidt øst for Malmø.

Der er jeg kørt igennem for nylig.
Så jeg ikke din postkasse? :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-07-08 23:26

ShutEye skrev:
> Der er jeg kørt igennem for nylig.
> Så jeg ikke din postkasse? :)

Hvis du har været heldig/uheldig (vælg selv) kan du havde mødt mig på
vej til eller fra Bara.

Sidst jeg var der med et læs mursten kom jeg nemlig gennem ovennævnte by
to gange.

Men bo på den side?

Det dur ikke. Cigaretterne vil hurtig blive for dyre når der skal
betales 2 x bro for at hente dem.

(Selv det deres biler er billigere ville hurtig blive ædt op på den
konto.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-07-08 12:26

On Mon, 21 Jul 2008 19:39:02 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Det minder mig om det perfekte sted at bo for dem.
>
>Klogerup, lidt øst for Malmø.

>--

Det er vel ikke sådan, at du kunne tænke dig at afholde nogen week-end
hvil på omtalte lokation?

Nårh ja, jeg véd ikke hvorfor jeg lige fik den tanke.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-07-08 22:04

Folmer Rasmussen skrev:
> Det er vel ikke sådan, at du kunne tænke dig at afholde nogen week-end
> hvil på omtalte lokation?
> Nårh ja, jeg véd ikke hvorfor jeg lige fik den tanke.

Nej, det er for tæt på til at der kan blive weekend der.

I øvrigt skal det jo lige være færdig med at være ferie inden det bliver
aktuelt.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-07-08 22:14

On Fri, 25 Jul 2008 23:04:28 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Nej, det er for tæt på til at der kan blive weekend der.

>--

Nå, så forsvandt det spinkle håb. ,-)

>--

>I øvrigt skal det jo lige være færdig med at være ferie inden det bliver
>aktuelt.

>--

Ferie?? Hvordan mærker du forskellen?? )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-07-08 06:09

Folmer Rasmussen skrev:
> Nå, så forsvandt det spinkle håb. ,-)

Hvordan kan noget der ikke har været der forsvinde?

> Ferie?? Hvordan mærker du forskellen?? )

Ved at stolen bliver med affjedring. Og internetforbindelsen bliver
trådløs.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Niels Pein

Dato : 21-07-08 21:53

"Folmer Rasmussen" skrev ...
> Kære brevkasse.
>
> Da jeg er kommet meget i tvivl, vil jeg nu søge gode råd her i
> brevkassen.
>
> Mit problem er, at jeg er ejer af en Hyundai.

* snip *

Jeg har lidt de samme problemer med min Chevrolet Nubira. Har endda prøvet
at køre den i grøften, bare for at få lidt goodwill på værkstedet, men det
kom desværre kun til at koste ca. 600 kr. inkl. arbejdsløn.

Skal jeg bare køre den i havnen med det samme, eller hva'?
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Klaus G.

Dato : 21-07-08 22:55

> Skal jeg bare køre den i havnen med det samme, eller hva'?
Nej, møns klint... Så vil du også se at den kan få en meget højere topfart
en opgivet på papiret! ;)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Niels Pein

Dato : 23-07-08 22:51

"Klaus G." skrev ...
> Nej, møns klint... Så vil du også se at den kan få en meget højere topfart
> en opgivet på papiret! ;)

Ja 195 er den opgivet til. Jeg plejer også at sige "... i frit fald".

Jeg har dog ikke prøvet. Hverken vandret eller lodret. :)

Men seriøst, jeg mener at huske fra mine faldskærmsspring, at vi lærte at
man falder med omkring 180 til 190 km/t. En bil har jo en stor hul kabine,
så jeg er da egentlig ikke sikker på den vil falde hurtigere end et
menneske, og så skulle den jo faktisk være hurtigere på vejen end i frit
fald. Hmm.

Gad vide om der er nogen i gruppen der har et kvalificeret bud på det? Folk
med erfaring i at hælde biler ud fra fly hænger vel ikke på træerne, men man
ved sgi aldrig.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 23-07-08 07:35

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]
> fulgte gruppens mange råd om at købe en europæisk bil?
>
> PS:
>
> Der er forresten stadig garanti på bilen.

Folmer, det her er bare god humor, og når man er stoppet med at grine,
burde samme person også kunne fange alvoren i det.
PS. Jeg er også hamrende glad for min Liana, der lige er trilet gennem
4års synet.
Kai

Fra : hanzen

Dato : 23-07-08 07:38

> [...]
> fulgte gruppens mange råd om at købe en europæisk bil?
>
> PS:
>
> Der er forresten stadig garanti på bilen.

Ja, det er meget godt med alt det, men kom nu til sagen.
Er du glad for den?
--
hilzen
hanzen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-07-08 12:29

On Wed, 23 Jul 2008 08:38:17 +0200, "hanzen" <hanzen@mailmeej.dk>
wrote:

>Ja, det er meget godt med alt det, men kom nu til sagen.
>Er du glad for den?

>--

Arrrhhh, du véd jo godt at bilen er en brugsgenstand, som
hovedsageligt skal bruges til at flytte ens luksuslegeme fra A til B.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : hanzen

Dato : 25-07-08 12:35

> Arrrhhh, du véd jo godt at bilen er en brugsgenstand, som
> hovedsageligt skal bruges til at flytte ens luksuslegeme fra A til B.

Det var vist et nej.
--
hilzen
hanzen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-07-08 12:48

On Fri, 25 Jul 2008 13:34:48 +0200, "hanzen" <hanzen@mailmeej.dk>
wrote:

>Det var vist et nej.

>--

Nej.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : hanzen

Dato : 25-07-08 14:28

> Nej.
>
> --
Var det så et nej?
--
hilzen
hanzen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-07-08 15:31

On Fri, 25 Jul 2008 15:27:43 +0200, "hanzen" <hanzen@mailmeej.dk>
wrote:

>Var det så et nej?

>--

Det kan man jo ikke umiddelbart konkludere. .o))

Et ja kan jo sagtens være et nej, især hvis det kommer ud af en
kvindes mund.

Du kan derfor ikke være helt sikker på noget som helst.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : hanzen

Dato : 25-07-08 16:56

> Det kan man jo ikke umiddelbart konkludere. .o))
>
> Et ja kan jo sagtens være et nej, især hvis det kommer ud af en
> kvindes mund.
>
> Du kan derfor ikke være helt sikker på noget som helst.

Der er kun een ting der er sikkert - det er at intet er sikkert.

Men jeg forstår at den af en flok skævøjede fabriksarbejdere fremstillede
automobilerstatning bereder dig en vis glæde.
Det skyldes nok at dine tidligere køretøjsoplevelser stammer fra en Puch
Maxi og så den der med det gode bagagerum.
Men fortsat god førnøjelse med køretingen- hvis du altså er en lille smule
tilfreds med den.
--
hilzen
hanzen

Fra : Janner

Dato : 23-07-08 09:30

> [...]
> fulgte gruppens mange råd om at købe en europæisk bil?
>
> PS:
>
> Der er forresten stadig garanti på bilen.

Du har gjort det helt rigtige, men dog ikke opdaget den største fejl der er
på en sådan kineser som din.

MKG syndromet

/Jan

MKG = Manglende køre glæde

Det dog dejligt du er tilfreds med dit transportmiddel

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-07-08 12:40

On Wed, 23 Jul 2008 10:29:50 +0200, "Janner"
<baumspieler@NOTVALID.NONO> wrote:

>Du har gjort det helt rigtige, men dog ikke opdaget den største fejl der er
>på en sådan kineser som din.

>--

Kineser??!! Må jeg være fri?

>--

>MKG = Manglende køre glæde

>--

Du aner ikke en hujende fis om hvad du udtaler dig om.

Der er uanede mængder af køreglæde i sådan en bil. At du ikke véd det,
skyldes udelukkende at du ikke aner hvad du taler om.

Du har vel ikke engang været ude og køre et sådant vidunder?

>--

>Det dog dejligt du er tilfreds med dit transportmiddel

>--

Ja, livet er herligt. ,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Janner

Dato : 26-07-08 10:03

> [...]
> skyldes udelukkende at du ikke aner hvad du taler om.
>
> Du har vel ikke engang været ude og køre et sådant vidunder?

Jow ved såmænd udemærket hvad jeg taler om, har haft den tvivlsomme
fornøjelse af at prøvekøre indtil flere koreanske aka kinesere.

Måske er det gemt godt men jeg fandt ABSOLUT ingen køre glæde ved sådanne
modeller, der er sgu ingen det er blot et transport middel til komme fra A
til B.
At du så er tilfreds med lidt og kan nøjes med en fætter kedelig bil er jo
bare godt for dig.

De bedste hilsner

Jan

Fra : Brian

Dato : 27-07-08 15:58

Janner wrote:
> Jow ved såmænd udemærket hvad jeg taler om, har haft den tvivlsomme
> fornøjelse af at prøvekøre indtil flere koreanske aka kinesere.

Den slags kan man jo ikke fyre ustraffet af, uden at nævne hvad man har
kørt...

> At du så er tilfreds med lidt og kan nøjes med en fætter kedelig bil
> er jo bare godt for dig.

Den slags kan man jo ikke fyre ustraffet af, uden at nævne hvad man selv
kører...

/Brian

Fra : Janner

Dato : 28-07-08 09:50

> Den slags kan man jo ikke fyre ustraffet af, uden at nævne hvad man har
> kørt...

Inden vi handlede den nyeste bil var følgende til test

Sonata og Kia Ceed, fandt ikke nogen som helst former for køre glæde i
modellerne. Har tidligere prøvet diverse andre Koreanske modeller da de jo
kan fås til en slik.

> Den slags kan man jo ikke fyre ustraffet af, uden at nævne hvad man selv
> kører...
>
> /Brian

Senest i stalden

Honda Civic 2008 1.8 sport
Octavia 2004 1.9 TDI Elegance
Pegeut 2003 307 HDI

Så er det knap så ustraffet eller wha?

Især Hondaen har hvad jeg leder efter, karisma, sjæl, kvalitet, ikke Kia's
imponerende 7 års garanti men 3 ... Men den har det vigtigste køregælde og
masser af den.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 28-07-08 10:09

Janner sendte dette med sin computer:
> [...]
> imponerende 7 års garanti men 3 ... Men den har det vigtigste køregælde og

Det er fordi du sidder lige i Hondaen, da pungen i baglommen er helt
flad, i en Kia sidder du skævt, da muldvarpen fylder godt op i
baglommen
Kai

Fra : Brian

Dato : 28-07-08 16:37

Janner wrote:

> Senest i stalden
>
> Honda Civic 2008 1.8 sport
> Octavia 2004 1.9 TDI Elegance
> Pegeut 2003 307 HDI

Ud af den række, er det eneste der kan rykke i min højrefod Honda'en - det
er sgu en dejlig bil.

> Så er det knap så ustraffet eller wha?

Njaa, det var på ingen måde fordi jeg blev fortørnet over din Korea
bashing - det har nok noget at gøre med at jeg ikke selv kører en Korea bil.

Det er bare lidt for billigt at "svine" andres bilvalg til, uden at nævne
hvad man selv tænder på.

> Især Hondaen har hvad jeg leder efter, karisma, sjæl, kvalitet, ikke
> Kia's imponerende 7 års garanti men 3 ... Men den har det vigtigste
> køregælde og masser af den.

Helt enig - jeg kunne sagtens se mig i deres diesel udgave

/Brian

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-07-08 17:05

Folmer Rasmussen wrote:
> Kære brevkasse.
>
> Da jeg er kommet meget i tvivl, vil jeg nu søge gode råd her i
> brevkassen.
>
> Mit problem er, at jeg er ejer af en Hyundai.

Jeg vil på det kraftigeste advare imod at købe Hundai biler.
Jeg kender en, som købte sådan en for et par år siden og der gik ikke mere
end 14 dage, førend han havde bakket den ind i en lastvogn, så pas du bare
på med det

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-07-08 20:56

Folmer Rasmussen skriver:

> Den bliver 3 år gammel om en måned.

Den er jo som ny.

> Der findes ikke rust på bilen. Hvad gør jeg ved det?

Undlader at parkere den i den opvarmede garage og så prøver du at få
lidt km på "klokken" i vintertide, frem for kun at lufte den i
sommervarmen-

> Der er intet der skramler eller knirker. Hvad gør jeg ved det?

Får en klamphugger til at indstallere håndfri til mobilen.

> [...]
> klodser som anvendes af Hyundai er ret bløde, men det er sikkert kun
> noget de siger, for ikke at fornærme kunderne. Er det bekymrende?

Ja, kan du så se at få sjafutten på kursus. "Traktoren" der er over 4½
år gammel rundede 90kkm for nyligt og vil nu have service igen (fuck det
bøvl for hver 30kkm), den er stadigvæk på originale klodser og skiver.

> [...]
> genbrugsmaterialer som f.eks. brugte kondomer, og hvad de ellers har
> for hånden ude i dette u-land, ja de sidder der endnu, og har 2-3

Er de ikke kantede efter al den parkering i garagen ?

> Nu vil jeg så spørge brevkassen, om jeg gjorde en fejl, da jeg ikke
> fulgte gruppens mange råd om at købe en europæisk bil?

Helt klart, en Porsche ville have klædt dig langt bedre.

Tynd i hver ende og buler lidt ud på midten...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : KASO

Dato : 28-07-08 00:00

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Det der bekymrer mig, og som jeg gerne vil spørge brevkassen om, er:
>
> Der findes ikke rust på bilen. Hvad gør jeg ved det?

Får nye briller....

> Der er intet der skramler eller knirker. Hvad gør jeg ved det?

Får nye høreapparater

> [...]
> klodser som anvendes af Hyundai er ret bløde, men det er sikkert kun
> noget de siger, for ikke at fornærme kunderne. Er det bekymrende?

Ja - på gode, europæiske biler, er bremserne specificeret til min. 90.000km

> [...]
> genbrugsmaterialer som f.eks. brugte kondomer, og hvad de ellers har
> for hånden ude i dette u-land, ja de sidder der endnu, og har 2-3

Hårde dæk holder længe - men mangler vejgreb

> [...]
> Puo...en fransk bil, så er der i hvert fald grund til bekymring. Han
> kører jo med meget friskere lamper end mig. Det er jeg lidt misundelig

Det har du også god grund til - og hvis de ovenikøbet er placeret, så man
selv kan skifte dem, hvis de alligevel skulle komme til at trænge til dette,
er du virkeligt blevet snydt. Rigtige biler kræver værkstedsbesøg for
pæreskift!

> Nu vil jeg så spørge brevkassen, om jeg gjorde en fejl, da jeg ikke
> fulgte gruppens mange råd om at købe en europæisk bil?

Næppe

Jeg kører selv en Renault - iflg. div. statistikker og gruppen her et
køretøj, der aldrig vil være istand til at fungere grundet utallige fejl. I
praksis har de sidste 11 års skiftende Renault'er nu ikke givet anledning
til ret mange fejl - men det er nok også en fejl

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 28-07-08 10:14

On Mon, 28 Jul 2008 11:08:54 +0200, Fister Løgsovs wrote:

> Janner sendte dette med sin computer:

> Det er fordi du sidder lige i Hondaen, da pungen i baglommen er helt
> flad, i en Kia sidder du skævt, da muldvarpen fylder godt op i baglommen
>
> Kai

Pjat. Har du tænkt over hvad alle de benzinkvitteringer fylder?