Mercedes W210, elspørgsmål...
Fra : Stephan Aller, OZ2U ~

Dato : 20-07-08 15:21

Under min køretur hjem fra job i går, fik jeg følgende underlige scenarie på
min Benz: Når jeg betjente vinduesviskerarmen, kørte viskeren kun meget
langsomt hen over ruden, "SRS-lampen" lyste svagt og min bilradio slukkede
og tændte. 2 min senere fungerede alt som normalt.

Hvad hulen skete der lige??

God weekend fra
Stephan Aller,

(MB W210, E300D Avantgarde 1997)

Fra : Henning

Dato : 20-07-08 16:10

On Sun, 20 Jul 2008 16:20:55 +0200, "Stephan Aller, OZ2U / 5P2U"
<spoerg_mig@om.mail.dk> wrote:

> [...]
>langsomt hen over ruden, "SRS-lampen" lyste svagt og min bilradio slukkede
>og tændte. 2 min senere fungerede alt som normalt.

Se svaret hver søndag formiddag på TV2 Zulu... X-files....

Fra : Stephan Aller, OZ2U ~

Dato : 20-07-08 16:45

"Henning" < @> skrev i en meddelelse

> Se svaret hver søndag formiddag på TV2 Zulu... X-files....

Tror ikke min MB er modtagelig over for X-files

Aller

Fra : Fly Christensen

Dato : 20-07-08 17:10

On Sun, 20 Jul 2008 17:44:38 +0200, "Stephan Aller, OZ2U / 5P2U"
<spoerg_mig@om.mail.dk> wrote:

>"Henning" < @> skrev i en meddelelse
[snip]

>Tror ikke min MB er modtagelig over for X-files

Hvad med Rust-Files?

Fly

Fra : Stephan Aller, OZ2U ~

Dato : 20-07-08 19:33

> [snip]

> Hvad med Rust-Files?

Det er ikke (længere) nødvendigt med min bil - den er blevet vaccineret
sidste år

Aller

Fra : Mathias

Dato : 20-07-08 16:53

> [...]
> langsomt hen over ruden, "SRS-lampen" lyste svagt og min bilradio slukkede
> og tændte. 2 min senere fungerede alt som normalt.

Kan ikke svare dig på hvad der skete, men kør hen til din mekker og få
udlæst fejlkoder!

-Mathias

Fra : Søren

Dato : 20-07-08 20:28

Mathias skrev:

> Kan ikke svare dig på hvad der skete, men kør hen til din mekker og få
> udlæst fejlkoder!

Elektriske fejl af den type logges ikke, da der ikke rigtigt er noget
der holder øje med at f.eks viskeren kører som den skal. Hvis der står
noget i loggen, så vil det skyldes at en fejlstrøm har trikket en
tilfældig sensor, som følge af den dårlige forbindelse.

-Søren

Fra : Niels Bengaard

Dato : 20-07-08 17:50

> [...]
> langsomt hen over ruden, "SRS-lampen" lyste svagt og min bilradio slukkede
> og tændte. 2 min senere fungerede alt som normalt.

Lyder som en dårlig forbindelse, formodentlig stel.

Mvh Niels

Fra : Søren

Dato : 20-07-08 20:21

Niels Bengaard skrev:

> Lyder som en dårlig forbindelse, formodentlig stel.

Enig. Det kan også være en overgang .. i skulle bare have set min
Peugeot da der kom overgang i generatoren: Lyset kunne ikke slukkes på
kontakten - men gik ud når jeg åbnede hanskerummet eller satte bilen i
bakgear.

Mvh Søren, W210 T E290TD 1998 .. + lidt flere

Fra : Stephan Aller, OZ2U ~

Dato : 20-07-08 21:35

"Søren" <spammers@die.young> skrev i en meddelelse

> Enig. Det kan også være en overgang .. i skulle bare have set min Peugeot
> da der kom overgang i generatoren: Lyset kunne ikke slukkes på kontakten -
> men gik ud når jeg åbnede hanskerummet eller satte bilen i bakgear.

Det var jo også en fransk bil, ikk )))))'

Stephan

Fra : Søren

Dato : 21-07-08 12:28

Stephan Aller, OZ2U / 5P2U skrev:

> Det var jo også en fransk bil, ikk )))))'

Ja .. magen til bil med sære el-fejl skal man vist lede længe efter. Det
tog lige et par timer at finde den fejl.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 21-07-08 10:57

Søren wrote:

> i skulle bare have set min
> Peugeot da der kom overgang i generatoren: Lyset kunne ikke slukkes på
> kontakten - men gik ud når jeg åbnede hanskerummet eller satte bilen i
> bakgear.

Kabinelyset eller ...?

Fra : Søren

Dato : 21-07-08 12:27

Jens C. Hansen skrev:

> Kabinelyset eller ...?

Nærlyset og baglys. Det var helt gak.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 21-07-08 15:02

Søren wrote:

> Nærlyset og baglys. Det var helt gak.

Enig. Jeg gad godt have set mekanikerens ansigtsudtryk, da han blev præsenteret for problemet.

Minder mig om en taxa jeg engang kørte i.
En dag begyndte den, på helt tilfældige tidspunkter, at køre sideruden i min side ned. Jeg kunne køre den op igen, og så gik der måske et halvt minut, måske en halv time før det kørte ned igen. Det blev dog hurtigt værre, dvs. kortere tid imellem, i løbet af nogle få timer.
Jeg var godt klar over at det nok var kontakten der var ved at være slidt op.

Jeg ringede til vognmanden og startede med for sjov at sige; "Hej, det er Jens. Det spøger i taxaen." Total stilhed i nogle sekunder; jeg kunne levende forestille mig alle de mystisk-mærkelige tanker der fløj gennem hovedet på ham :)

Fra : Søren

Dato : 21-07-08 19:59

Jens C. Hansen skrev:

> Enig. Jeg gad godt have set mekanikerens ansigtsudtryk, da han blev
> præsenteret for problemet.

Mekanikeren var mig selv .. og jeg skal garantere dig at jeg svedte en
del undervejs .. særligt da bilen stadig stod med lys på, med samtlige
sikringer og relæer pillet ud. Ikke om jeg fatter hvilken besynderlig
vej strømmen må have løbet.

Det var først da jeg fulgte strømmen med ampæremeter, at jeg opdagede at
det var generatoren der var synderen.

> [...]
> er Jens. Det spøger i taxaen." Total stilhed i nogle sekunder; jeg kunne
> levende forestille mig alle de mystisk-mærkelige tanker der fløj gennem

hehe .. der er sgu en gremling i bilen.