Sikkerhed Maserati?
Fra : Stine

Dato : 17-07-08 11:16

Er der nogen der kender til nogen former for sikkerhedstest for Maserati,
nærmere bestemt en Maserati 3200?

Gerne links og gerne hurtigt :)

:)Stine

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-08 15:30

"Stine" <user@unknown.dk> skrev i meddelelsen
> Er der nogen der kender til nogen former for sikkerhedstest for Maserati,
> nærmere bestemt en Maserati 3200?
>
> Gerne links og gerne hurtigt :)
>
> :)Stine

Mon ikke der er nogen der ved det her:

http://www.maseratilife.com/forums/

--
/HB

Fra : Mogens

Dato : 17-07-08 18:33

"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke der er nogen der ved det her:
> http://www.maseratilife.com/forums/

2 kommentarer:
1) tror ikke man finder en offentliggjort crashtest på modellen
2) mener ikke at en crashtest/sikkerhedsvurdering kan være afgørende for
valget.

Maserati købes overvejende af liebhavere, som er hamrende ligeglade med
crashtests. Sagt på en anden måde - en 3200 GT er ekstrem dyr i afskrivning
og derfor kun noget ægte liebhavere, der ikke bekymrer sig for dén slags.
Jég er een af den slags mennesker :)

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-08 19:17

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev :

>Jég er een af den slags mennesker :)

hmmmmm.... ;)

Jeg har nok overset historien, men hvad skete der egentligt med
liebhaverOplen ? rustmyrer ?

--
Jan_stevns

Fra : Mogens

Dato : 17-07-08 19:39

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> hmmmmm.... ;)
> Jeg har nok overset historien, men hvad skete der egentligt med
> liebhaverOplen ? rustmyrer ?

Jeg solgte den til en ung mand fra Silkeborg. Han byggede den om til
"ukendelighed" og solgte den efterfølgende til en endnu yngre mand, som
tilsyneladende mishandler den (burn out mv.). Jeg taler helst ikke om det...

Fra : Fly Christensen

Dato : 17-07-08 19:54

On Thu, 17 Jul 2008 18:38:55 GMT, "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk>
wrote:

>Jeg solgte den til en ung mand fra Silkeborg. Han byggede den om til
>"ukendelighed" og solgte den efterfølgende til en endnu yngre mand, som
>tilsyneladende mishandler den (burn out mv.). Jeg taler helst ikke om det...

Det sker jo med mange gode biler, at de bliver til kebabracerer...

Fly

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 18-07-08 03:05

Fly Christensen wrote:
> Det sker jo med mange gode biler, at de bliver til kebabracerer...

en racer, to racere, ? racerer?

Jeg ku' heller ikke se hoved og hale på det ord lige med det første..

Fra : Stine

Dato : 17-07-08 19:56

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in message

> [...]
> afskrivning og derfor kun noget ægte liebhavere, der ikke bekymrer sig for
> dén slags. Jég er een af den slags mennesker :)

Jeg er til Volvo standard sikkerhed og vil derfor helst ikke sætte min poder
ind i den, hvis det er Alfa agtigt ;)

Jeg var ude og prøvekøre den i går og bortset fra, at de sæder da er komplet
umulige at indstille korrekt er det skam en dejlig dyt og hvis sikkerheden
er i orden må jeg jo finde ud af det med sæderne. Kan dog slet ikke finde
noget på det.

:)Stine

Fra : Mogens

Dato : 17-07-08 20:04

"Stine" <user@unknown.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er til Volvo standard sikkerhed og vil derfor helst ikke sætte min
> poder ind i den, hvis det er Alfa agtigt ;)

Jamen dog - mine Alfa Romeo 164 QV 24V og Q4 fejlede skutte noget på den
front

> Jeg var ude og prøvekøre den i går og bortset fra, at de sæder da er
> komplet umulige at indstille korrekt er det skam en dejlig dyt og hvis
> sikkerheden er i orden må jeg jo finde ud af det med sæderne.

Konstruktionen er jo af nyere dato, så jeg kan ikke forestille mig, at den
skulle være SÅ ringe. Hvad er der af airbags og lignende - 2 stk?

> Kan dog slet ikke finde noget på det.

Nej, jég kunne heller ik' finde noget...

Fra : Stine

Dato : 17-07-08 20:12

> "Stine" <user@unknown.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen dog - mine Alfa Romeo 164 QV 24V og Q4 fejlede skutte noget på den
> front

Beklager, Mogens, men de 2 der er ramlet ind i mine Volvo'er er begge slået
skæve (altså Alfa'erne - der har ikke været andet end en bulet kofanger på
Volvo'erne). Derfor havde jeg egentlig afskrevet alt hvad der lugtede
italiensk...

> Konstruktionen er jo af nyere dato, så jeg kan ikke forestille mig, at den
> skulle være SÅ ringe. Hvad er der af airbags og lignende - 2 stk?

Jeps, én i hver side. Den jeg har kigget på er fra 2001 (73.000 km)

> Nej, jég kunne heller ik' finde noget...

Næh, ved dælem ikke lige om jeg skal tage chancen

Fra : Leif

Dato : 17-07-08 20:19

> Næh, ved dælem ikke lige om jeg skal tage chancen

Hmm,

5.8km / liter........

Og selvom olien er på vej ned igen ( sikkert for en kortere bemærkning)

/Leif

Fra : Stine

Dato : 17-07-08 20:21

"Leif" <Den fårduikke@her.dk> wrote in message
> "Stine" <user@unknown.dk> skrev i meddelelsen

> Hmm,
>
> 5.8km / liter........
>
> Og selvom olien er på vej ned igen ( sikkert for en kortere bemærkning)

Vi lever jo kun én gang, ikk' :) Min lille volvo kører såmænd ikke meget
længere. Lige omkring 8 km/l

Fra : Mogens

Dato : 17-07-08 20:22

"Leif" <Den fårduikke@her.dk> skrev i en meddelelse

> 5.8km / liter........
> Og selvom olien er på vej ned igen ( sikkert for en kortere bemærkning)

Overflødig - km/l er ikke noget at tale om i denne her klasse.
Stine - hvis du vil kaste 6-700.000 efter en brugt bil, bør du kigge på en
Porsche 996, IMO. Jeg ejer een, og den er sgu værd at købe - OG så holder
den brugtvognsprisen

Fra : Stine

Dato : 17-07-08 20:29

> [...]
> Porsche 996, IMO. Jeg ejer een, og den er sgu værd at købe - OG så holder
Nja.. Jeg kan godt se det med Porche, men jeg synes ikke, det er ikke en
tøsebil på samme måde - og så er man meget tæt på jorden - ved godt at nogen
synes dét er det fede, men jeg mangler lidt udsyn (nu er det vist noget med
sikkerhed igen)

Du mener ikke, at den vil være til at komme af med igen?

Skal nok bare sige ja tak og droppe alle de praktiske forbehold!

Fra : Mogens

Dato : 17-07-08 20:36

> [...]
> tøsebil på samme måde - og så er man meget tæt på jorden - ved godt at
> nogen synes dét er det fede, men jeg mangler lidt udsyn (nu er det vist

En Porsche er en meget sikker konstruktion, fordi kabinen er opbygget med en
skal a la det, man idag anvender i stort set al motorsport (monocog).
Iøvrigt kunne Boxster være en mulighed, men så kan du ikke have de unger
med...

> Du mener ikke, at den vil være til at komme af med igen?

Nej, hvis du køber Maserati'en, kommer du ikke af med den igen. Jeg kender
det fra een, der købte sig en Maserati 3200 GT, hvis ikke det var
efterfølgeren. Mener jeg egentlig, det var - men det er 2 alen ud af eet
stykke.

> Skal nok bare sige ja tak og droppe alle de praktiske forbehold!

Der er ikke meget "praktiske forhold" over en Maserati - også dér er
Porschen langt bedre.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-07-08 20:37

Mogens skriver:

> Der er ikke meget "praktiske forhold" over en Maserati - også dér er
> Porschen langt bedre.

Porschen har vel også længere mellem eftersyn og hovedrenovering af
motor ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens

Dato : 17-07-08 20:45

> Porschen har vel også længere mellem eftersyn og hovedrenovering af
> motor ?

Porschen slår Maserati'en på alle punkter IMO - ingen undtagelser. En
Maserati er kun for ægte entusiaster, som har kørt Alfa Romeo og nu gerne
vil have det ypperste, når nu det ikke kan blive en Ferrari. Jeg kørte
Maserati Quttroporto idag, hvis ikke jeg var flyttet til udlandet, hvor de
for mange "uopnåelige" biler er opnåelige...

Fra : Stine

Dato : 17-07-08 20:58

> [...]

> det fra een, der købte sig en Maserati 3200 GT, hvis ikke det var
> efterfølgeren. Mener jeg egentlig, det var - men det er 2 alen ud af eet

Det er jo ellers ikke fordi der er særlig mange af dem til salg - ikke
herhjemme i hvert fald. Men så må jeg jo bare beholde den ;) Hvis da bare
jeg kunne finde ud af, om den kan holde til noget!

Men tak for hjælpen under alle omstændigheder

Fra : Mogens

Dato : 17-07-08 21:04

> Det er jo ellers ikke fordi der er særlig mange af dem til salg - ikke
> herhjemme i hvert fald.

Den er tæskedyr fra ny...

> Men så må jeg jo bare beholde den ;)

Jow jow...

> Hvis da bare jeg kunne finde ud af, om den kan holde til noget!

Det kan den ikke. Hvis du søger lidt i mobile.de, vil du se, at der er mange
Maserati V8, som har fået ny motor. Også selvom de ikke har kørt ret meget
(måske netop derfor). Den slags afholder ikke mig fra at købe, men som
nævnt: jeg er også Maserati-fan...

> Men tak for hjælpen under alle omstændigheder

Your welcome - vi vil gerne høre herinde, hvad du finder ud af.
Vi vil også gerne høre dine erfaringer med S60R - en bil der i udlandet
"foræres" væk

Fra : Fly Christensen

Dato : 17-07-08 20:45

On Thu, 17 Jul 2008 21:29:09 +0200, "Stine" <user@unknown.dk> wrote:

>Skal nok bare sige ja tak og droppe alle de praktiske forbehold!

Hvis det skal være praktisk og stadig lugte lidt, så bliver det vel til
en Mazdarati.

Fly

Fra : Stine

Dato : 17-07-08 20:59

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message

> Hvis det skal være praktisk og stadig lugte lidt, så bliver det vel til
> en Mazdarati.

Det må vist blive i et andet liv ;)

Fra : Fly Christensen

Dato : 17-07-08 20:03

On Thu, 17 Jul 2008 20:56:19 +0200, "Stine" <user@unknown.dk> wrote:

> [...]
>er i orden må jeg jo finde ud af det med sæderne. Kan dog slet ikke finde

Som Mogens skrev, så er en Maserati en bil, man køber fordi, man vil
køre Maserati. Hvis du hellere vil tænke sikkerhed, så tag en Volvo V70
R eller S80.

Fly

Fra : Stine

Dato : 17-07-08 20:14

> Som Mogens skrev, så er en Maserati en bil, man køber fordi, man vil
> køre Maserati. Hvis du hellere vil tænke sikkerhed, så tag en Volvo V70
> R eller S80.

Har været der... S60R'eren er også skæg, men det ligner jo stadig bare en
modificeret familiedyt når den holder ved siden af Maserati'en

:)Stine

Fra : Mogens

Dato : 17-07-08 20:18

> Som Mogens skrev, så er en Maserati en bil, man køber fordi, man vil
> køre Maserati. Hvis du hellere vil tænke sikkerhed, så tag en Volvo V70
> R eller S80.

Enig - endvidere oplagt bilmodel at importere. Der er ganske få til salg i
DK, hvorfor udvalget er småt. Og sådan en bil skal være 280% iorden, hvis
man skal købe den:
FULD dokumenteret aut. servicehistorie
lav km (interese og pris falder MARKANT over 100.000 km)
INGEN skader
den rigtige farve (sølv eller blå - IKKE rød)

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 17-07-08 20:40

On Thu, 17 Jul 2008 20:53:44 +0200, Fly Christensen wrote:

> Det sker jo med mange gode biler, at de bliver til kebabracerer...
>
> Fly

keba-bra-hvaffornoet? (Minder lidt om første gang jeg så "bilkabule" --
hvad fanden er en kabule??)

Fra : Claus Frørup

Dato : 17-07-08 23:00

Isang tao pinangalanan, Peter Dalgaard nagsulat:

>keba-bra-hvaffornoet? (Minder lidt om første gang jeg så "bilkabule" --
>hvad fanden er en kabule??)

"Hvis du ka bule min bil, ka jeg s´gu også bule din bil"`

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Mogens

Dato : 19-07-08 17:39

"Stine" <user@unknown.dk> skrev i en meddelelse

> Maserati 3200?

He he - så er min nabos Maserati 4200 V8 til salg (afløseren for 3200). 3
mdr gammel og kørt 1.000 km. Den kan købes for 640.000 kr - uden afgift !

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-07-08 20:29

On Sat, 19 Jul 2008 16:39:05 GMT, "Mogens"
> [...]

>mdr gammel og kørt 1.000 km. Den kan købes for 640.000 kr - uden afgift !

Det var satans!

Kunne han ikke have kørt en god lang prøvetur, for at finde ud af at
Maserati ikke var noget for ham?

Nu hænger han på noget fæl afskrivning.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 19-07-08 20:39

> Det var satans!
> Kunne han ikke have kørt en god lang prøvetur, for at finde ud af at
> Maserati ikke var noget for ham?

Forelskelse ved første blik...

> Nu hænger han på noget fæl afskrivning.

Jeg tror, den bliver større endnu.
450.000 kr tabte en Audi R8-ejer på 3. måneder, da han ikke kunne undvære en
Porsche længere...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-07-08 20:45

On Sat, 19 Jul 2008 19:39:10 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Forelskelse ved første blik...

>--

Det kan jeg genkende.

> [...]

>Jeg tror, den bliver større endnu.
>450.000 kr tabte en Audi R8-ejer på 3. måneder, da han ikke kunne undvære en

Det er godt man har lært beherskelsens svære kunst.

--

Venlig hilsen
Folmer