Sjov historie.... Beklager hvis den har~
Fra : Ukendt

Dato : 16-07-08 23:09

Venner - jeg har glemt om jeg har givet jer denne lille fortælling
tidligere - så hvis den vækker minder, beklager jeg.

Livet er til tider også sjovt, når man er lidt for afhængig af
telefoner, Sin TomTom Navigator i bilen etc. .........

I skal jo næsten have hele historien - for den er da sjovere end som
så .... Den kære Toyta Previa var jo atter engang på langfart - denne
gang langt udenlands

Nogen (nævner ikke navne her, vel ?) skulle til Belgien efter endnu et
gø-dyr af den race, vi holder os til, så "nogen" havde jo lige
investeret i noget TomTom flaf, og en masse andet ragelse, inclusive
en 12v kaffe-brygger, for så kunne man jo køre tidligt fredag
eftermiddag, og overnatte undervejs i bilen - få sig en kop tår kaffe
(friskbrygget) om morgenen, og være i Putte (Belgisk Landsby) lidt
før middag lørdag

Mjoehhhh........

"Man" stoler så meget på sin TomTom, at man ikke engang kan køre til
Bageren efter morgenbrød, uden først at skulle indtaste ruten – ergo
"man" er ofte længe om at komme ud af røret - så længe, at andre kan
finde på at bruge apostlenes heste, og faktisk være hurtigere fremme

Nevermind - Nu havde man jo TomTom, så et normalt kort over Dyskland,
og Belgien - er da ligemeget. ( Kendere af Belgien vil nok ane der
findes mer' end en by, med navnet Putte ;)

Man er lidt sent fra borde, vælger turen over Fyen, inden man søger
sydover, og vælger så at overnatte et sted mellem Hamburg, og grænsen
til Belgien - hvad sker der så næste morgen, når man sætter
kaffemaskinen til ?

Paffff..... og lidt røg

Lort og lagkage - for hvor monstro får navigatoren strøm fra ?

korrekt gæt : cigartænderstikket

Og sjovere - telefonens oplader ?? Åehædrrrrrr...

Lørdag morgen ringer 1 styk arrigt fruentimmer, og spørger om vej til
Belgien - Javel ja - sidst jeg skulle derned, kørte jeg til Hamborg,
og drejede så til højre et sted, jeg nu har glemt , *det* kunne hun
sgu' da ikke bruge til en skid var svaret prompte

Tro mig : det tog en halv krig, at køle hende ned, og få opklaret
hvad fanden der var sket - og så kom det sjove, at få opklaret hvor
fanden de var, og få faxet en ruteplan ned til en nærliggende
bensinstation.

Måske tyskens motto er Ordnung muss sein - men nogle tankpassere er
eddergodtnok nogen der skulle holde sig til at lave pølser i svøb, og
så eller's finde en der kan fortælle telefonnummeret på deres fax

Med en række af de værste tyske gloser og verber, jeg kunne finde på,
fik jeg nummeret, og fik den ruteplan faxet derned.

Troede så jeg kunne holde en rolig weekend - men ak nej venner – noget
var ikke taget i ed - de tyske nok så grundige vejfolk .........

Fiffigt nok, havde de 2 tøser i bilen regnet ud at læse ruteplanen
bagfra, for at komme tilbage til den der tank - men derfra, og så
retur til Vordingborg ? Uden navigator ? uden kaffe ? snart uden
telefon ?

Jamen for pokker da - alle veje fører til Rom, de andre til Danmark -
så de skal da bare køre nordpå

Filmen knak lørdag aften - der var vejarbejde et sted, så de blev med
vanlig tysk grundighed sendt en anden vej - og nu blev de utrygge, for
der blev kortere og kortere til Berlin

I skal kra*****<beep> da ikke til Berlin - i skal mod Kiel for at
finde vej mod Flensborg, og finde E45, eller søge mod Lübeck, for at
finde til Puttgarten - Berlin, er sågu da helt ude i Hampen

( ved nærmere eftertanke..... Hampen er i den rigtige retning! )

Har i nogensinde, pr. telefon, prøvet at finde ud af, hvor en Previa,
der ligger og fiser rundt et sted mellem Hamborg og Berlin egentligt
er henne ???

Det var komplet umuligt at få dem til at finde et vejskilt eller nogen
andet - til sidst måtte jeg lokke "nogen" til at stoppe op, og tage et
diktat ;)

Skriv dette ned, og giv det til den politibil, der om kort tid holder
bag ved dig :

"Ich bin ein dumkopf aus Danemark, bitte zeigen mir den weg, nach
Flensburg oder Lübeck"

Gudskelov er ingen af tøserne gode til tysk - faktisk kan de ikke tysk
;)

Og korrekt - efter få minutters parkering, i nødsporet på en tysk
motorvej, om natten, kom der ......... en politibil !

De var tættere på Berlin, end jeg troede ;)

--
Jan_stevns

Fra : Evo Light

Dato : 16-07-08 23:32

On Thu, 17 Jul 2008 00:08:55 +0200, jan_stevns wrote:

> Venner - jeg har glemt om jeg har givet jer denne lille fortælling
>tidligere - så hvis den vækker minder, beklager jeg.
>
>______________________________________________________________________

Jeg har nu ikke læst den før. Men god var den da ;)
--
Evo Light Aka TFugl etc

1993 Lancer V (CB) 1600 "SemiDefekt"

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 17-07-08 02:52

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

Jeg har heller ikke læst den før, så alt forladt

> [...]
> "man" er ofte længe om at komme ud af røret - så længe, at andre kan
> finde på at bruge apostlenes heste, og faktisk være hurtigere fremme

Det er da skidt at der nu er SÅ langt mellem bagerne ude på Stevns at der
skal Tom Tom til for at finde friskt brød

> Paffff..... og lidt røg

Ups!

> [...]
> og drejede så til højre et sted, jeg nu har glemt , *det* kunne hun
> sgu' da ikke bruge til en skid var svaret prompte

Slut med at lade hende sove ved siden af. Der skal memoreres rute fremover!

> Jamen for pokker da - alle veje fører til Rom, de andre til Danmark -
> så de skal da bare køre nordpå

Det nytter bare ikke noget hvis man ingen anelse har om selv den
"grundlæggende" retning

> Det var komplet umuligt at få dem til at finde et vejskilt eller nogen
> andet - til sidst måtte jeg lokke "nogen" til at stoppe op, og tage et
> diktat ;)

Det er da altid noget de ikke meddelte at de lige havde passeret afkørslen
til byen Ausfahrt

> "Ich bin ein dumkopf aus Danemark, bitte zeigen mir den weg, nach
> Flensburg oder Lübeck"

ROFL! Stakkels tøser...

> Gudskelov er ingen af tøserne gode til tysk - faktisk kan de ikke tysk
> ;)

Og det er vist dit held!

> Og korrekt - efter få minutters parkering, i nødsporet på en tysk
> motorvej, om natten, kom der ......... en politibil !

Så er vi tilbage ved "Ordnung muss sein".

> De var tættere på Berlin, end jeg troede ;)

Med de er kommet hjem går jeg ud fra?

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-07-08 05:15

jan_stevns skriver:

> Venner - jeg har glemt om jeg har givet jer denne lille fortælling
> tidligere - så hvis den vækker minder, beklager jeg.

Det har du.....

Er det alderen der trykker?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-08 06:34

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Det har du.....

tænkte det sgu nok ;)

>Er det alderen der trykker?

Åbenbart .....

Hvor pokker lagde jeg nu startsvinget til Forden ??
--
Jan_stevns

Fra : Mogens

Dato : 17-07-08 18:09

> Hvor pokker lagde jeg nu startsvinget til Forden ??

Læs manualen :)

Fra : Per Nordahl

Dato : 17-07-08 18:17

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> <jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Læs manualen :)
Står vel ikke manualen HVOR jan lagde det ?
At startsvinget ligger sammen med rerseve-værktøjet, ved alle (mænd).

Mvh. Per.

Fra : Mogens

Dato : 17-07-08 18:24

"Per Nordahl" <info_/)MASCOT28_/)@per-nordahl.dk> skrev i en meddelelse

> Står vel ikke manualen HVOR jan lagde det ?
> At startsvinget ligger sammen med rerseve-værktøjet, ved alle (mænd).

Så min opfordring var go' nok ? <rolling.eyes>

Fra : Per Nordahl

Dato : 17-07-08 18:35

> "Per Nordahl" <info_/)MASCOT28_/)@per-nordahl.dk> skrev i en
> meddelelse news:487f7e7b$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...

> Så min opfordring var go' nok ? <rolling.eyes>
Jo jo, sorry. kunne bare tydes på to måder
Resultatatet må være det samme.
Kvinden ligger hovedet i blød (tidsspilde), og manden bruger armene,
så vi kan komme videre

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-08 18:31

On Thu, 17 Jul 2008 07:34:16 +0200, jan_stevns wrote:

>tænkte det sgu nok ;)

Det bliver historien jo ikke ringere af ) - du er ikke tilfældigvis
aftager til en kasse med to mere eller mindre velfungerende TomTom5 på
Ipaq 21xx/37xx. (incl diverse kabler og to gps-antenner - det ryger
formodentlig på et eller andet marked for en kasse Tuborg Classic, når
jeg får det hele samlet) Det ryger ud nu - alene opdatering af kortene
koster en bondegård og når man ikke engang kan genaktivere lortet
fordi Ipaq'en har tilbragt foråret uden strøm er det træææls. Det
kunne måske løses via support, men support er laaangsom - de kalder 2
døgn 24 timers hjælp. (og vi havde 24 timer, men ikke 48 ) Så Fruen
er i Tyskland med en ny Garmin-ting. Selv om hun godt kan finde til
bageren uden navi er en telefonboks næsten en umulig opgave, så'eh -
en kørselsforvirring var nok ikke tilstrækkelig. Og det er nemmere at
kigge på en skærm end famle med et stykke papir

>Åbenbart .....
>
>Hvor pokker lagde jeg nu startsvinget til Forden ??

Spørg Setto, hvor han har begravet det )
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-08 19:16

Ivan Madsen <> skrev :

>Det bliver historien jo ikke ringere af )

Nej vel :)

>- du er ikke tilfældigvis

Nej .... ;)

>...Så Fruen er i Tyskland med en ny Garmin-ting.

Ohhhhh !

>...Selv om hun godt kan finde til bageren uden navi er en telefonboks
>næsten en umulig opgave......

Jeg ved ikke hvad der sker - køber man en navidims, og gi'r hjernen i
bytte ?

Jeg har da normalt ikke problemer med at finde rundt, og er næsten i
evigt skænderi med Garmin'en om den's af og til tåbelige ruteforslag

Men det er vel bare klassikeren - vi levende, kan jo indregne de
menneskelige faktorer, som trafik, vejbeskaffenhed, og andre sjove
ting, så vi hvergang (næsten.....) lammesmækker enhver navigator ?

>Spørg Setto, hvor han har begravet det )

Han ryster på hovedet og ser dum ud ! Bæst !

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-08 19:29

On Thu, 17 Jul 2008 20:16:18 +0200, jan_stevns wrote:

<...>

>Jeg ved ikke hvad der sker - køber man en navidims, og gi'r hjernen i
>bytte ?

Jeg kørte bare som jeg plejer, da TomTom ville sende mig til Buddinge
på en tur til Østerbro - jeg mener - Jyllingevej-Hillerødgade,
Nørrebro, Haraldsgade og stort set ved målet )

> [...]
>ting, så vi hvergang (næsten.....) lammesmækker enhver navigator ?

>Han ryster på hovedet og ser dum ud ! Bæst !

Det gør han jo altid )

Fra : Fly Christensen

Dato : 17-07-08 19:36

>Han ryster på hovedet og ser dum ud ! Bæst !

Jeg har en gang hørt noget om hunde og deres ejere... ;-D

Fly

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-08 19:52

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Jeg har en gang hørt noget om hunde og deres ejere... ;-D

eller osse har man læst det på indernettet ;)

--
Jan_stevns

Fra : Claus Frørup

Dato : 17-07-08 22:58

Isang tao pinangalanan, Fly Christensen nagsulat:

<Fniiiiiis.wav>
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 18-07-08 11:03

Ivan Madsen wrote:

> ...og når man ikke engang kan genaktivere lortet
> fordi Ipaq'en har tilbragt foråret uden strøm er det træææls.

Øøeh, hvis det er den sammme Ipaq som TTN5 har kørt på før og du ellers har
de koder, der blev leveret med i sin tid, er det da ikke noget problem? Man
skal lige forbi http://www.ttcode.com/ undervejs men så kører det da (ja,
jeg har prøvet det flere gange selv.)

Og hvis du ikke har koderne, synes jeg godt nok en kasse Classic er en grov
overpris

Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-08 16:16

On Fri, 18 Jul 2008 12:02:34 +0200, "Ebbe Kristensen"
<ebbe@ekologic.dk> wrote:

> [...]
>jeg har prøvet det flere gange selv.)
>
>Og hvis du ikke har koderne, synes jeg godt nok en kasse Classic er en grov

Jeg har alle relevante koder endda i 2 ex (2 særskilte bokse) og
ttcode virker IKKE! Så lortet er udskiftet med en Garmin ting.

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 17-07-08 22:20

[Default] On Thu, 17 Jul 2008 07:34:16 +0200, jan_stevns wrote:

>tænkte det sgu nok ;)

>Åbenbart .....
>
>Hvor pokker lagde jeg nu startsvinget til Forden ??

Sidste gang du startede bilen, lagde du det på jorden mens du lukkede
motorhjelmen. Så nu ligger det der hvor du sidst startede bilen ...

Eller hvis du er heldig, så sidder det stadig i startsvings-hullet.

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 17-07-08 21:11

"Klaus D. Mikkelsen" <> skrev i meddelelsen ...

> Det har du.....

Yeps. Sad og tænkte på det skriv på jobbet hvor en kollega skulle en tur
til Køln. Selv efter en heftig søgen op google fandt jeg ikke indlæget.
Det var i en kommentar i en tråd kunne jeg huske, men holdda op hvor
skriver han meget han Jan på Stevns. Nu skulle tråden være til at finde
næste gang jeg er på job. (er ferie ramt nu)

mvh
Henning