Justering af lygter på Passat
Fra : bo@familiendudek.dk

Dato : 15-07-08 10:20

Hey

Jeg har en Passat Stationcar fra 1995, der er importeret fra USA. På
min tidligere Passat kunne man justere lygtehøjden indvendig fra
kabinen via en enkelt knap, men i denne model mangler knappen. Jeg har
rodet ude under motorhjelmen, men kan ikke umiddelbart se en skrue ved
forlygterne her.

Nogen, der har et link til en manual omkring dette? Jeg kører fra
Bulgarien og til Danmark i morgen tidlig, og VED, at lygterne pt. er
justeret for højt, så det kunne være fedt at fixe her til aften.

Og i samme boldgade: Hvordan foretager man korrekt justering? 1m fra
en mur og så... ?

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Allan F

Dato : 15-07-08 17:47

<bo@familiendudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

>justeret for højt, så det kunne være fedt at fixe her til aften.

>Og i samme boldgade: Hvordan foretager man korrekt justering? 1m fra

For at justere lygterne korrekt, skal du give dem et fald på 1%. Så mål
højden af bunden af lyskeglen, når bilen står på et vandret underlag. Så gå
en meter væk, og bunden af lyskeglen skal så være 1 cm lavere, og så
fremdeles.

På den model du har, er der så vidt jeg husker en skrue i toppen af hver
forlygtehus, som justerer højden. Desuden er den også nem at sætte pæren
forkert i, så hvis dit lys er helt umuligt højt, så kontroller lige dette
først.

Allan F

Fra : bo@familiendudek.dk

Dato : 15-07-08 12:18

[...]

> På den model du har, er der så vidt jeg husker en skrue i toppen af hver
> forlygtehus, som justerer højden

vi har tidligere prøvet at dreje på denne skrue, men uden held.. kan
det være andre steder.. ?

/ Bo Kamp Dudek