Hvilke olie skal der på en Ford Fiesta ?
Fra : Hans Peter Hjotrkær

Dato : 14-07-08 22:00

Hej
Overskriften siger næsten det hele.
Jeg har købt en Ford Fiesta fra 1995,
hvilke motorolie skal jeg fylde på den ?
På forhånd tak

Vh
Tommy

Fra : Klaus G.

Dato : 14-07-08 22:20

> Overskriften siger næsten det hele.
> Jeg har købt en Ford Fiesta fra 1995,
> hvilke motorolie skal jeg fylde på den ?
> På forhånd tak
Shell har en udemærket oversigt over de forskellige biler:
http://www.shell.com/home/page/dk-da/shell_for_motorists/app_lubematch.html

Ellers ring til din lokale Ford, de vil helt sikkert hjælpe dig.

Men et hurtigt gæt må være noget 5w40 eller 5w30.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-07-08 22:25

"Hans Peter Hjotrkær" skriver:

> Jeg har købt en Ford Fiesta fra 1995,
> hvilke motorolie skal jeg fylde på den ?

Den olietype der står i instruktionsbogen at du skal bruge.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 22:31

"Hans Peter Hjotrkær" <hphjydeFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Overskriften siger næsten det hele.
> Jeg har købt en Ford Fiesta fra 1995,
> hvilke motorolie skal jeg fylde på den ?
> På forhånd tak

Alm. motorolie.
Bare der er rigelig af den.
Om den er dyr eller billig er
ligegyldigt. De smører lige ringe,
men den dyre har nok en bedre
modstandsdygtighed over for snavs
i det lange løb...

Fra : KASO

Dato : 14-07-08 22:32

"Hans Peter Hjotrkær" <hphjydeFJERN@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
> Overskriften siger næsten det hele.
> Jeg har købt en Ford Fiesta fra 1995,
> hvilke motorolie skal jeg fylde på den ?
> På forhånd tak

Den sidste?

Fra : alexbo

Dato : 14-07-08 22:50

"Hans Peter Hjotrkær" <hphjydeFJERN@tdcadsl.dk> skrev

> Jeg har købt en Ford Fiesta fra 1995,
> hvilke motorolie skal jeg fylde på den ?

Der er mange Fiestaer, på Castrol hjemmeside kan du finde en oversigt.

Det der tæller er tallene 0.-30, 5-40, 10-40, olien kan du købe i Bilka
eller Aldi.
http://www.castrol.com/castrol/castrolhomepage.do?categoryId=3165

mvh
Alex Christensen

Fra : Mohlitsa Molybdon

Dato : 15-07-08 06:58

Hans Peter Hjotrkær wrote:
> [...]
> Overskriften siger næsten det hele.
> Jeg har købt en Ford Fiesta fra 1995,
> hvilke motorolie skal jeg fylde på den ?

Det er let nok. Du skal bare fylde den rigtige slags på,
selvfølgeligt!!! Du behøves ikke at takke mig for hjælpen. Altid en
fornøjelse at kunne hjælpe andre, så det er tak nok for mig.

Fra : Klaus G.

Dato : 15-07-08 10:54

> Det er let nok. Du skal bare fylde den rigtige slags på, selvfølgeligt!!!
> Du behøves ikke at takke mig for hjælpen. Altid en fornøjelse at kunne
> hjælpe andre, så det er tak nok for mig.
Useless...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 21:24

> Useless...

Jeg vil måske være så fræk at tilføje,
at hvis han selv vil skifte sin olie på sin bil,
ved hvordan det tappes af osv.,
så bør man også ha' den erfaring i at vide,
hvilken slags der skal anvendes.
Altså en helt alm. motorolie som kan
findes til fornuftig pris næsten alle steder.

Ellers bør han overlade det til QuickPot,
som skifter olie + filter til en suveræn lav pris.

Nu spørger han godt nok præcist, hvilken olie
der skal på en Ford Fiesta, jeg vil dertil tilføje,
kædesavsolie nok ikke er at foretrække...

Fra : Mohlitsa Molybdon

Dato : 16-07-08 00:54

Klaus G. wrote:
> Useless...