Køb af brugt peugeot
Fra : kdh

Dato : 14-07-08 13:18

Hej alle,

Jeg skal købe en brugt peugeot fra år 2000, nogen der ved hvad man skal være
særlig opmærksom på?

Mvh Knud

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-07-08 06:54

On Jul 14, 2:18 pm, "kdh" <knud.hjoerl...@mail.dk> wrote:
> Jeg skal købe en brugt peugeot fra år 2000, nogen der ved hvad man skal være
> særlig opmærksom på?

Hvor langt har den kørt? Har den fået skiftet tandrem (Peugeots
interval er vist som regel ~100-120.000km) ?

Vær opmærksom på alt el. Virker sædevarmen? Virker evt. aircondition
(mærk om der også kommer koldt luft når bilen holder stille)? Virker
blæserne til køleren? Peugeots bremser er vist ik de bedste, check om
de er iorden.

Og selvfølgelig alle de almindelige ting, kører den ligeud, hvordan
bremser den, hård opbremsning - holder den retningen, mislyde, kører
den jævnt osv.

Og sidst men ikke mindst, er det min gamle så hold dig LANGT fra
den :s ;)

Fra : kdh

Dato : 14-07-08 15:00

Hej Henrik.

Den har kørt omkring 172.000 og så er der et par ridser i men ikke nogen
dybe. Har en aftale med en mekaniker som lige skal gå den igennem, han ved
vel også nogen af de ting man skal være opmærksom på...

Hilsen Knud

Fra : TDN

Dato : 14-07-08 16:15

"kdh" <knud.hjoerlund@mail.dk> skrev i meddelelsen
> Hej alle,
>
> Jeg skal købe en brugt peugeot fra år 2000, nogen der ved hvad man skal
> være særlig opmærksom på?
>
> Mvh Knud

Hvilken model ?, hvis det er en 307 har der været meget bøvl med dem:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/407898D4-D511-4BF5-8234-13B459F64556/0/7275.pdf

306 er nok lidt mere stabil:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/9F7C9B90-E3AC-4FD3-91E1-C3715774D3FC/0/088090.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/029234AD-FB3A-4DDD-BBDA-B61CDE3260AF/0/8485.pdf