Aygo, C1, 107 alternativ?
Fra : Allan Rasmussen

Dato : 13-07-08 19:36

Hej i gruppen,
jeg er på udkig efter en super billig bil - egentlig er jeg mest til
motorcykler, men der er kommet unger til - og så er uværgeligt noget nemmere
med en bil - og det er endnu mere interessant nu hvor man kan få een, til
'rimelige' penge...

En Aygo kan fås helt ny, inkl. levering for ca. 105.000 kr.
Det går 21.9 km på literen,
koster 500 kr i vægtafgift (grøn afgift) årligt
og jeg kan få den forsikret for ca. 2600 kr. årligt - inkl. kasko.

Så alt i alt er det billigt nok til at jeg nu har besluttet mig for at få en
bil...

Spørgsmålet er så - inden jeg hopper på Aygo'en - er der andre alternativer
på markedet der er i samme 'udgift gruppe'...

Det vil sige... En måske lidt størrere bil - der går omtrent det samme på
literen - til ca. samme vægt afgift, forsikring ..
og som falder i ca. samme pris gruppe (90 - 130.000 kr)...

Mvh
Allan

P.S. ved godt at Citroen C1 og Peugout 107 er samme bil og kan fås til ca.
samme pris...

Fra : Knut

Dato : 13-07-08 19:51

Synes du ikke den (eller een af de tre) er gode alternativer.
Jeg har en 107 i huset - og det er faktisk et rigtigt lækkert køretøj, som
er mere rummelig end den ser ud til - bortset fra bagegepladsen.

Knut

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 13-07-08 20:00

> [...]
> Jeg har en 107 i huset - og det er faktisk et rigtigt lækkert køretøj, som
> er mere rummelig end den ser ud til - bortset fra bagegepladsen.

Jo, jeg synes det er en super lækker bil set udefra...
Kan godt li' designet - TopGear har testet den og de kan også godt li' den.
http://www.youtube.com/watch?v=flKzjuDhFDs

Har ikke haft chancen for at prøve den endnu, men inden jeg kommer for langt
ind i købs processen - kunne det jo være rart at vide om der er andre
alternativer - i samme pris gruppe, som jeg bør 'skæve' til..

Mvh
Allan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-07-08 20:04

Allan Rasmussen skriver:

> Jo, jeg synes det er en super lækker bil set udefra...

Heldigvis har man forskellige meninger - jeg syntes at den er tudegrim.

> Har ikke haft chancen for at prøve den endnu, men inden jeg kommer for langt
> ind i købs processen - kunne det jo være rart at vide om der er andre
> alternativer - i samme pris gruppe, som jeg bør 'skæve' til..

En brugt Getz ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jacob Bech Hansen

Dato : 13-07-08 20:06

Hvad med Kia picanto eller Suzuki Splash også små billige biler der sår
langt på literen.

Mvh
Jacob

Fra : Lazy

Dato : 13-07-08 20:33

Jeg har lige rundet 100.000km i min C1

I husstanden har vi også en Yaris, men jeg vil nu helst køre C1.

Aygo, C1 og 107 kaldes også for Citybugs, der findes flere fora om disse, og
et på dansk, www.citybugsowners.dk

Hilsen Lazy

Fra : Lazy

Dato : 13-07-08 21:03

www.citybugowners.dk

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 13-07-08 21:31

> og

> www.citybugowners.dk

Hey - tak for det...
Ser spændende ud...

Mvh
Allan

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 13-07-08 20:40

> Hvad med Kia picanto eller Suzuki Splash også små billige biler der sår
> langt på literen.

Hey - cool - tak for det..

Kia Picanto koster 94.999,- kr... + levering
Jeg er ikke sikker på jeg er alt for interesseret i Kia - De har en
afskrivning fra ny der sparker r*v - men det kunne da være man kunne finde
en brugt -
men smutter da forbi en forhandler lige for at prøve den...

Suzuki Splash koster 114.990 + levering...
Det var lidt mere interessant - Den skal jeg da helt sikkert have prøvet ..
Den har stort set samme specs. økonomisk som Aygo'en (og dens søstre)...

Har Ford, Mazda, Skoda, VW etc. nogle alternative - a'la Suzuki's Splash?

Mvh
Allan

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-07-08 20:42

>Kia Picanto koster 94.999,- kr... + levering
>Jeg er ikke sikker på jeg er alt for interesseret i Kia - De har en
>afskrivning fra ny der sparker r*v - men det kunne da være man kunne finde

Gælder det også modellerne fra deres nye æra?

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 13-07-08 21:50

> Kia Picanto koster 94.999,- kr... + levering
> Jeg er ikke sikker på jeg er alt for interesseret i Kia - De har en

Både Picantoen og Pandaen bliver rost meget i tests. Kia er gået meget
frem i kvalitet og Fiat er ligeså fra og med Pandaen.

> Suzuki Splash koster 114.990 + levering...

Hvis prisen kan "gå op" i den klasse er der jo også Renault Clio II, de
kalder den "New Basic" i dag. Den koster fra 116.900 + levering. Den er
med rigtigt baggagerum .

> Har Ford, Mazda, Skoda, VW etc. nogle alternative - a'la Suzuki's
> Splash?

Ford har Ka'en til under 100.000, men det er en meget gammel konstruktion
der desuden bliver afløst af en ny Ka i 2009 (?) => ekstra værditab.

Skoda har ikke noget mindre end Fabiaen til 128.000 og ditto hos VW og
Seat. Seat havde tidligere Arosa'en som senere blev solgt som VW Lupo.

--
vh, Erik BH

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 13-07-08 22:06

> [...]
>
> Skoda har ikke noget mindre end Fabiaen til 128.000 og ditto hos VW og
> Seat. Seat havde tidligere Arosa'en som senere blev solgt som VW Lupo.

Det ser ud til at det skal være een af de tre...
Ihvertfald i følge denne artikel...

http://www.falckmagasinet.dk/billigste_bil

Mvh
Allan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-07-08 22:24

Allan Rasmussen skriver:

> Det ser ud til at det skal være een af de tre...
> Ihvertfald i følge denne artikel...
>
> http://www.falckmagasinet.dk/billigste_bil

Det afhænger stærkt af, hvor meget du har tænkt dig at køre per år:

"Beregningerne er baseret på 100.000 km over tre år. FDM har også har
beregnet, hvad det koster ved 45.000 km over tre år. Her betyder
købsprisen mere, og den billigste i anskaffelse, Chevrolet Matiz, er
samlet set også den mest økonomiske."

Har du overvejet at købe en brugt bil, for at få mere plads og mere
sikkerhed?

Fra samme artikel:

"En tommelfingerregel du kan bruge til at udregne værditabet, er at en
bil mister cirka 50 % i værdi, når du har ejet den i tre år og kørt
omkring 20.000 kilometer pr. år."

Jeg sparede 40.000 på en Golf V ved den var et år gammel.

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 14-07-08 04:13

> [...]
> samlet set også den mest økonomiske."
>
> Har du overvejet at købe en brugt bil, for at få mere plads og mere

Plads betyder ikke som meget - bare jeg kan transportere migselv og mine to
unger rundt.

Som sagt - havde jeg ikke dem - ville jeg nok købe mig en PGO G-Max 150 cc
scooter - kombineret med en lidt sjovere motorcykel til weekenderne...

Så vidt jeg ved er Aygo'en sikkerhed rated med 4 stjerne i det der NCAP ? Så
den kan da ikke være helt dårlig.

Jeg har kigget på brugte biler - men så bliver det noget der har gået
100.000 km - gå 15 km på literen og koster en bondegård i grøn afgift... -
og så koster de ofte tæt ved hvad man kan få en sprit ny Aygo for...
(105.000 kr leveret - er billigt)...

> [...]
> omkring 20.000 kilometer pr. år."
>
> Jeg sparede 40.000 på en Golf V ved den var et år gammel.

Ja - Men hvad kostede den?
Km. stand? Grøn afgift? Forsikring? Jeg tror ikke det kan svare sig...

Mvh
Allan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-07-08 05:15

Allan Rasmussen skriver:

> Plads betyder ikke som meget - bare jeg kan transportere migselv og mine to
> unger rundt.

Hvor meget plads er der til det i så lille en bil?
Kan du i det hele taget have 2 barnestole deri?

> Så vidt jeg ved er Aygo'en sikkerhed rated med 4 stjerne i det der NCAP ? Så
> den kan da ikke være helt dårlig.

Nej, men går du bare en klase op i størrelse kan du ikke sammenligne
stjernerne hen over klasserne. 4 stjerner i supermini svarer måske kun
til 2 i klassen større.

> [...]
> 100.000 km - gå 15 km på literen og koster en bondegård i grøn afgift... -
> og så koster de ofte tæt ved hvad man kan få en sprit ny Aygo for...

Jo, men størrelsen.

> Ja - Men hvad kostede den?

Rolig nu, den kostede så knapt 300kkr. Det er altså ogås en helt anden
bil at køre i......

> Km. stand? Grøn afgift? Forsikring? Jeg tror ikke det kan svare sig...

Ikke med en Golf for dig, ikke så ny en bil ihvertfald, men prøv at kig
på lidt større brugte biler.

4 stjerner eller ej, jeg vil nødig indblandes i et uheld i en Aygo. Der
er ufatteligt kort ud til den modkørende.....

Fra : Knut

Dato : 14-07-08 05:35

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Nej, men går du bare en klase op i størrelse kan du ikke sammenligne
> stjernerne hen over klasserne. 4 stjerner i supermini svarer måske kun
> til 2 i klassen større.

Sådan en omgang vrøvl - hvor har du det fra?

Knut

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 14-07-08 06:01

> Sådan en omgang vrøvl - hvor har du det fra?

Ja vil jeg også gerne vide...;)

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 10:32

"Knut" <engodmailadresse@mail.dk> skrev i meddelelsen

> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Sådan en omgang vrøvl - hvor har du det fra?
>
> Knut

Ja, det tror jeg heller ikke på. Fifth Gear har lavet en crashtest hvor en
Volvo 940 kører sammen med en lille Renault Modus. Jeg ved godt hvilken bil
jeg helst vil sidde i http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 10:36

"Lasse K." <lasse> skrev i meddelelsen

> [...]
> Volvo 940 kører sammen med en lille Renault Modus. Jeg ved godt hvilken

Efter at have set klippet igen, så slutter værten lige af med at sige, at
"EURONCAP som en generel regel regner større biler for mere sikre en små
biler, men måske det var på tide at de tog det op til overvejelse igen". Så
Klaus har nok ret et eller andet sted.

Fra : Knut

Dato : 14-07-08 16:47

"Lasse K." <lasse> wrote in message
> "EURONCAP som en generel regel regner større biler for mere sikre en små
> biler, men måske det var på tide at de tog det op til overvejelse igen".
> Så Klaus har nok ret et eller andet sted.

I den sammenhæng taler vi ikke om 2 point ved at gå en klasse op - men det
er da klart at kommer du med en 3 tons firehjulstrækker og rammer en Aygo
vil blot tonnagen være nok til at den store er vinder.

Knut

Fra : Lazy

Dato : 14-07-08 18:33

> [...]
> er da klart at kommer du med en 3 tons firehjulstrækker og rammer en Aygo
> vil blot tonnagen være nok til at den store er vinder.

Chancen for at blive ramt må så være mindst i en lille bil, i forhold til i
en stor.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-07-08 17:47

Knut skriver:

> Sådan en omgang vrøvl - hvor har du det fra?

Ganske almindelig tankegang.

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 14-07-08 05:53

> Hvor meget plads er der til det i så lille en bil?
> Kan du i det hele taget have 2 barnestole deri?

Ja - Det tror jeg nu nok. Hvis der kan sidde 3 voksne på bagsædet, så er der
også plads til 2 recaro børnesæder..

> Nej, men går du bare en klase op i størrelse kan du ikke sammenligne
> stjernerne hen over klasserne. 4 stjerner i supermini svarer måske kun
> til 2 i klassen større.

Det tror jeg nu ikke - De tests jeg har set - Der måles på faktorer som; om
dørene kan åbnes; om benene brækker, om kabinen i det hele taget
deformeres... Ved sammenstød med 64km/t tror jeg det er...

http://www.youtube.com/watch?v=I4DeaSy41zw

> Jo, men størrelsen.

Ja - Det betyder som sagt ikke det store - Jeg har altid kørt MC i Danmark.
Det var først da jeg flyttede til udlandet jeg fik min første bil... Med
plads til 7 ...
90% af tiden var der dog kun eet sæde i brug...

> Rolig nu, den kostede så knapt 300kkr. Det er altså ogås en helt anden
> bil at køre i......

:) ... Se det er jo det med prioriteringen... Så køber jeg hellere en ny bil
til 100.000 - og en MC til 100.000 - og så brænder jeg de sidste 100.000 af
på MC ferier, alperne :)

> [...]
>
> 4 stjerner eller ej, jeg vil nødig indblandes i et uheld i en Aygo. Der
> er ufatteligt kort ud til den modkørende.....

Det er samme argumenter de bruger i staterne... Alle skal helst køre i nogle
store trucks/SUVs... De små super kompakte biler er MEGET farlige (dog er
der flere og flere der skifter - nu hvor benzin prisen er oppe på 7.50
kr/literen)...
Men de hopper rask væk op på en 1340 cc Harley og baldre afsted i traffikken
med hovedet under armen - og kun en lille plast æske på bøtten... For det er
jo 'sejt'...

Desuden - I den der NCAP test... Ser deformeringszonen ud til at virke
glimrende...

Mvh
Allan

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 14-07-08 06:05

> Ja - Det tror jeg nu nok. Hvis der kan sidde 3 voksne på bagsædet, så er
> der også plads til 2 recaro børnesæder..

Baseret på det her video klip:
http://www.youtube.com/watch?v=9AYShOJF0xI

:) meget morsomt ..

Mvh
Allan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-07-08 17:59

Allan Rasmussen skriver:

> Ja - Det tror jeg nu nok. Hvis der kan sidde 3 voksne på bagsædet, så er der
> også plads til 2 recaro børnesæder..

3 voksne?

Puha, det bliver trangt. Min kollegas Aygo vil jeg nødigt dele bagsædet
med 2 andre i over bare en kort strækning.

> Det tror jeg nu ikke - De tests jeg har set - Der måles på faktorer som; om
> dørene kan åbnes; om benene brækker, om kabinen i det hele taget
> deformeres... Ved sammenstød med 64km/t tror jeg det er...

Ja, det "lækre" er at man støder ind i en vægt der svarer til bilens
egen vægt. Rammer man en støre bil kendes resultatet ikke

http://www.euroncap.com/Content-Web-Faq/f795b985-edb5-4fd6-ac45-1afc92ca6610/buying-your-car.aspx

"Can results be compared between groups?
No. Results should only be compared within the same group. The frontal
testing method mirrors a crash between two similar sized cars. A heavier
car or one with a higher structure will tend to have an advantage if it
impacts a smaller car. The Euro NCAP results cannot be used to predict
the outcome of such crashes."

> :) ... Se det er jo det med prioriteringen... Så køber jeg hellere en ny bil
> til 100.000 - og en MC til 100.000 - og så brænder jeg de sidste 100.000 af
> på MC ferier, alperne :)

Eller 100kkr på en brugt bil og det samme på en "knallert" ?

> Desuden - I den der NCAP test... Ser deformeringszonen ud til at virke
> glimrende...

Ja, hvis du møder en anden Aygo.........

Fra : Fjollefrans

Dato : 13-07-08 20:47

> [...]
> langt ind i købs processen - kunne det jo være rart at vide om der er
> andre alternativer - i samme pris gruppe, som jeg bør 'skæve' til..

når du prøver den så sørg lige for at komme på motorvej. den er ikke super
ved 130km/t

men jeg valgte selv en AYGO, jeg overvejede også en Mitsubishi Colt som vist
er en smule større.

/FF

Fra : Knut

Dato : 13-07-08 20:59

"Fjollefrans" <eksisterernokikkevel@hotmail.com> wrote in message

> når du prøver den så sørg lige for at komme på motorvej. den er ikke super
> ved 130km/t

Den kører faktisk ganske udmærket - også på motorvej. Det er klart der er en
begrænsning på omkring 160 km/t, men mon ikke det gælder alle biler med
motor i den størrelse.

Knut

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 13-07-08 21:22

> når du prøver den så sørg lige for at komme på motorvej. den er ikke super
> ved 130km/t

Jeg har pt. en Chevy 3.1L V6 og kører aldrig hurtigere end 110 km/t - som
regel ruller jeg med mellem 90 og 100 km/t på cruise control, på motorvej.

Men jo - det skal da også testes...

> men jeg valgte selv en AYGO, jeg overvejede også en Mitsubishi Colt som
> vist er en smule større.

Mitsubishi har jeg aldrig været helt vild med - men jeg slår da også gerne
et slag forbi den forhandler inden jeg køber..

Tak for tippet..

Mvh
Allan

Fra : Fjollefrans

Dato : 13-07-08 23:04

> [...]
>
> Mitsubishi har jeg aldrig været helt vild med - men jeg slår da også gerne
> et slag forbi den forhandler inden jeg køber..

du skal nok også se på leveringstiden, jeg ventede næsten 3 måneder på min
(fik den i Januar)

/FF

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 14-07-08 04:13

> du skal nok også se på leveringstiden, jeg ventede næsten 3 måneder på min
> (fik den i Januar)

Oh - Det må jeg lige høre forhandleren om...

Mvh
Allan

Fra : Knut

Dato : 14-07-08 05:31

> du skal nok også se på leveringstiden, jeg ventede næsten 3 måneder på min
> (fik den i Januar)

Er det 'trillingerne' du nævner? Jeg fik min 107 indenfor samme uge - havde
dog ingen indflydelse på farven (som er sølvgraa), men måtte tage hvad de
havde.

Knut

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 14-07-08 05:54

> Er det 'trillingerne' du nævner? Jeg fik min 107 indenfor samme uge -
> havde dog ingen indflydelse på farven (som er sølvgraa), men måtte tage
> hvad de havde.

Jeg har besluttet mig... Min skal være hvid...
Går ud fra at grunder farven er hvid - Så når den får lidt ridser ses det
ikke så tydeligt...

Mvh
Allan

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 11:04

"Allan Rasmussen" <jawaSLETmig350@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg har besluttet mig... Min skal være hvid...
> Går ud fra at grunder farven er hvid - Så når den får lidt ridser ses det
> [...]
Vores er også hvid og det synes vi ser lidt smart ud med alufælge og hele
svinemøget. Husk stængklapper!

Fra : Knut

Dato : 14-07-08 16:50

"Lasse K." <lasse> wrote in message

stængklapper!

Hvad er det som skal stænges og klappes?

Knut

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 15-07-08 04:42

> Vores er også hvid og det synes vi ser lidt smart ud med alufælge og hele
> svinemøget. Husk stængklapper!

:) he he... Det hedder sten klapper...
nej... Stænk lapper??
Stenklapper?? hmnn

:p

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 22:49

> :) he he... Det hedder sten klapper...
> nej... Stænk lapper??
> Stenklapper?? hmnn
>
> :p
Ja, ja, ja. Træd du nu bare lidt mere i såret

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 22:52

Hov det hedder sgu stænklapper
http://www.google.com/search?hl=da&rls=com.microsoft:*&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=st%C3%A6nklapper&spell=1
Haha..

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 11:01

"Fjollefrans" <eksisterernokikkevel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> ved 130km/t
>
> men jeg valgte selv en AYGO, jeg overvejede også en Mitsubishi Colt som

Da vi selv har en 107'er og min bror har en Colt kan jeg nem lave en hurtig
sammenligning. 107'eren er en lille bil, men med god plads til to voksne og
to børn. Den er sjov og økonomisk, men Colt'en er mere en "rigtig" bil med
god plads og geniale indretningsmuligheder med bagsæderne som kan klappes
sammen og pilles ud. Jeg mener også de kan køres frem og tilbage i længde
retningen. Der er MEGET mere udstyr, komfort og luksus i sådan en Colt og
den kører rigtig godt, selv med en 1,1 motor. Min bror har fartpilot og
kører altid pænt, så den går tæt på 17 km/l hvor vores 107'er ikke køres
specielt økonomisk og går altid/mindst ca 18 km/l.
Det skal lige nævnes, at min bror har 5 dørs versionen (3 dørs versionen er
vidst noget mindre), som føles rigtig stor inden i og kan sagtens have 5
voksne ombord. I 107'eren kan der sagtens være 4 voksne, men ikke 5.

Skal det bare være rigtig billig og ikke andet, kan man sagtens leve med en
107'er, men pendlede jeg over 100 km om dagen, tror jeg, jeg ville blive ret
træt af den manglende komfort.

Du må ud og prøve dem. Hvis Colt'en er for dyr, så kig evt. efter en demo
eller mindre brugt. Mitsubishi kører tit kampagner på deres Colt modeller.

Hvis det bare skal være billigt, og du kan holde ventetiden ud for at få en
ny citybug, så køb den med ro i sindet.

Venligst Lasse K.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 11:15

Se denne side med Mitsubishi's nuværende kampagnemodeller. I fanebladene
foroven kan du sammenligne de konkurrerende biler og det ser sgi ret godt ud
med sådan en Colt!
http://www.coltinsport.dk/colt-insport.html

Fra : Lazy

Dato : 14-07-08 18:39

> [...]
>
> Hvis det bare skal være billigt, og du kan holde ventetiden ud for at få

Jeg pendler 175km pr dag, og savner ikke komfort, men glæder mig i stedet
over det meget lave forbrug, altid +20km/l

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 18:45

"Lazy" <sjarme@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Jeg pendler 175km pr dag, og savner ikke komfort, men glæder mig i stedet
> over det meget lave forbrug, altid +20km/l

Det må også være bilens stærkeste salgsargument. Altså at den kører langt på
literen. Dermed ikke sagt at det ikke er en dejlig bil.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-07-08 21:28

Lazy skriver:

> Jeg pendler 175km pr dag, og savner ikke komfort, men glæder mig i stedet
> over det meget lave forbrug, altid +20km/l

Coool, det samme klarer min Golf også.

Over de sidste 76000 km har den holdt sig over 20 km/l i snit.

Fra : Lazy

Dato : 15-07-08 20:05

> [...]
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Klaus, du er altid så positiv over dine egne ting, og negativ over andres,
har oplevet det samme med dig i flere andre grupper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-07-08 21:37

Lazy skriver:

> Klaus, du er altid så positiv over dine egne ting, og negativ over andres,
> har oplevet det samme med dig i flere andre grupper

Javel ja. Hvor er det at jeg er negativ iforegående indlæg?

Det eneste jeg påpeger er at 20km/l altså ike er noget specielt og at
man ikke behøves at købe en microbil for at opnå det. Jeg kan klare det.
Ivan kan gøre det i han Fiat, begge biler med noget mere plads (og vægt)
end en 107'er.

At du oplever det som værende negativ er vidst et problem du har!

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 16-07-08 16:52

> [...]
> man ikke behøves at købe en microbil for at opnå det. Jeg kan klare
> det. Ivan kan gøre det i han Fiat, begge biler med noget mere plads

Tjah... og jeg kan i min Alfa 159sw på over 1½ ton.. hvis jeg vil.

--
vh, Erik BH

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 13-07-08 20:28

"Allan Rasmussen" <jawaSLETmig350@hotmail.com> wrote in

> Spørgsmålet er så - inden jeg hopper på Aygo'en - er der andre
> alternativer på markedet der er i samme 'udgift gruppe'...

Lige under 100.000kr ligger bl.a. Fiat Panda og Kia Picanto. Begge med mere
baggagerumsplads. Jeg mener begge har ESP som standard!

Så vidt jeg husker er der for øvrigt een af trillingerne der ikke har ESP
som standard (?).

--
vh, Erik BH

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 13-07-08 20:40

> Lige under 100.000kr ligger bl.a. Fiat Panda og Kia Picanto. Begge med
> mere
> baggagerumsplads. Jeg mener begge har ESP som standard!

Oh... Tror egentlig jeg vil forsøge at holde mig fra Fiat og Kia - men det
er da gode bud...
Skal da også lige forbi Fiat så!

> Så vidt jeg husker er der for øvrigt een af trillingerne der ikke har ESP
> som standard (?).

Oh... Det skal da lige undersøges..

Mvh
Allan

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 14-07-08 05:58

Hej Allan

> Oh... Tror egentlig jeg vil forsøge at holde mig fra Fiat og Kia - men det
> er da gode bud...
> Skal da også lige forbi Fiat så!

Min svigermor har fået en ny Picanto - billigste udgave. Jeg ville gå langt
uden om denne model - den kører bare så ringe, er sløv og ikke særlig
økonomisk. Det med brændstofstoføkonomien har jeg hørt andre klage over også
- 15 km/l er meget normalt.

Mvh
Hans

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 13-07-08 22:03

Erik B. Hansen wrote:
> [...]
> baggagerumsplads. Jeg mener begge har ESP som standard!
>
> Så vidt jeg husker er der for øvrigt een af trillingerne der ikke har ESP

Jeg vil også slå et slag for Pandaen. Kører selv rundt i sådan en med
jævne mellerum og det er en sand fornøjelse. Den kører godt, er frisk i
optrækket og derudover sidder jeg glimrende i den. (175 cm) Desuden er
jeg ret begejstret for gearkassen, den er så letkørt som den skal være i
en by bil.

Jeg synes ikke den har så mange svage punkter, men der et par stykker:
Meget støj ved 100+
Sart betræk. Der skal stort set ingenting til for at lave pletter og de
bliver tydelige i den grå/blå kabine som jeg kører rundt med.

Desværre blev den købt 3-4 måneder inden ESP blev standard i den.

Mvh.
Rasmus
--
Fjern ".spam.com" fra min mailadresse.

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-08 20:34

On Sun, 13 Jul 2008 18:35:41 GMT, "Allan Rasmussen"
> [...]

>'rimelige' penge...
>
>En Aygo kan fås helt ny, inkl. levering for ca. 105.000 kr.

Det er det, de siger den går. Det kan være alt fra 15 - 25 km/l
afhængig af din kørestil og køremønster.

> [...]
>og jeg kan få den forsikret for ca. 2600 kr. årligt - inkl. kasko.
>
>Så alt i alt er det billigt nok til at jeg nu har besluttet mig for at få en

Jooh, det lyder rimeligt

> [...]
>literen - til ca. samme vægt afgift, forsikring ..
>og som falder i ca. samme pris gruppe (90 - 130.000 kr)...

Bilanmeldere falder til hobe for Suzuki Splash - og Fiat Panda er da
også en overvejelse værd. Men Aygoen er nok det "sikre" valg. (ret
værdifast og ikke belastet af rygter om reparationer - endnu da)
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 13-07-08 20:43

... snip ..
> [...]
> også en overvejelse værd. Men Aygoen er nok det "sikre" valg. (ret
> værdifast og ikke belastet af rygter om reparationer - endnu da)

Jamen det er du den anden, der siger... Jeg må lige ha set på først nævnte
før jeg beslutter mig 100%... Men jeg kan nu godt lide 'sikre' valg :)

Mvh
Allan

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 11:09

Husk forøvrigt at Toyota giver tre års garanti, men de vil til gengæld have
den til service ved hver 15kkm, hvorimod Peugeot giver 2 års garanti, men
tilgengæld kører de med 30kkm (eller et år) service interval.
Jeg ved ikke hvordan det er med Citroen.

Fra : Lazy

Dato : 14-07-08 18:41

"Lasse K." <lasse> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilgengæld kører de med 30kkm (eller et år) service interval.
> Jeg ved ikke hvordan det er med Citroen.

Alle tre har service for hver 15.000km

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 18:46

> "Lasse K." <lasse> skrev i en meddelelse
> have
>
> Alle tre har service for hver 15.000km

Det har vores Peugeot altså ikke!

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 18:53

"Lasse K." <lasse> skrev i meddelelsen

> "Lazy" <sjarme@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det har vores Peugeot altså ikke!

Da jeg ikke gad at gå ud i carporten og finde servicemanualen, kiggede jeg
lige på Peugot's hjemmeside. Jeg kan godt se, at de skriver 15.000km der. Da
vi købte bilen for lidt over et år siden, fik vi at vide, at det var
30.000km. Det betyder så at vi kørte 18.000km inden vi kørte den til
service, da der var gået et år.
Se nu kunne jeg godt blive lidt sur på vores lokale Peugot pusher. Jeg vil
ringe til ham på onsdag, da jeg ikke er hjemme hele dagen i morgen.
Andre Peugot 107 ejere der har nogle erfaringer her?

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 18:56

Ja så fik jeg lige stavet forkert. Det hedder Peugeot...

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 00:07

Allan Rasmussen wrote:
> [...]
> samme på literen - til ca. samme vægt afgift, forsikring ..
> og som falder i ca. samme pris gruppe (90 - 130.000 kr)...

Opel Corsa. Den er fin.

Fra : Mr@

Dato : 14-07-08 19:34

"Allan Rasmussen" <jawaSLETmig350@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh
> Allan
>
> P.S. ved godt at Citroen C1 og Peugout 107 er samme bil og kan fås

SE HER: http://www.schrammbiler.dk/?type=sektion&id=27

2008 Citroën C1 1,4 HDi Style 3d 0,00km kr 124.900

mvh mr@

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 15-07-08 05:01

Hej igen alle sammen og tusinde tak for alle de svar...

Jeg kommer til at hoppe rundt til første Suzuki - og derefter henholdsvis
Toyota, Peugout og Citroen for at se hvor jeg får det bedste tilbud...

Med Venlig Hilsen
Allan