Surt opstød !
Fra : Poul G.

Dato : 13-07-08 18:16

Hvordan Fan... kan nogen af de MC-kørere, fise rundt nærmest uden lydpotter
?
Især dem på Harley larmer som H.
Hvis min bil kørte rundt uden lydpotter, vil de sorte hurtigt stoppe mig og
dele en bøde ud..
Men jeg er selvfølgelig heller ikke 2 meter høj , med tre franskbrød under
armene

Fra : Niels Bengaard

Dato : 13-07-08 19:08

> [...]
> og dele en bøde ud..
> Men jeg er selvfølgelig heller ikke 2 meter høj , med tre franskbrød under

De fleste bilister gider ikke køre med hul i udstødningen det larmer jo en
del. Jeg tror ikke politiet stopper en selv om man har det, fordi de ved man
vil få det lavet. Angående motorcykler, så er der tale om at det er mega
populært at larme mest, næsten alle gør det og derfor accepteres det, at det
er ok.

På visse folk der ikke har MC virker det måske barligt, at man vil støje så
meget, men jeg husker da selv at da jeg kørte knallert var det da også fedt
når ens Puch eller Yamaha tunudstødning lige var lidt federe end
kammeratens.

Men ok, vi bilister skal jo heller ikke glemme, at en del faktisk monterer
større udstødninger på biler der også larmer en del, hvor mange unge ser man
ikke med de rustfri japser dæmpere der brummer en del.

Mvh Niels

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 13-07-08 19:17

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i meddelelsen

> Men ok, vi bilister skal jo heller ikke glemme, at en del faktisk monterer
> større udstødninger på biler der også larmer en del, hvor mange unge ser
> man ikke med de rustfri japser dæmpere der brummer en del.

Du finder alligevel ikke en bil der larmer helt så meget som sådan en 2
cylindret, oliedryppende "Briggs & Stratton" med håndtaget drejet helt í
bund - men til gengæld kører de jo gerne så stærkt at fingrene hurtigt kan
tages ud af ørene igen :)

Fra : Niels Pein

Dato : 13-07-08 22:15

"Niels Bengaard" skrev ...

> [...]
> så meget, men jeg husker da selv at da jeg kørte knallert var det da også
> fedt når ens Puch eller Yamaha tunudstødning lige var lidt federe end

Og på nogle af os, der foreløbigt har kørt mc i 23 år, virker det også
barnligt.

Jeg synes faktisk det var ok, det forslag nogle politikere havde fremme for
nyligt, at bøden for ulovlig udstødning skulle hæves betragteligt, for det
var da et tegn på, at man er parat til at pin-pointe problemet, og ikke lade
ulovlighederne gå ud over motorcyklismen generelt. Jeg hader når andres fejl
går ud over mig.

> Men ok, vi bilister skal jo heller ikke glemme, at en del faktisk monterer
> større udstødninger på biler der også larmer en del, hvor mange unge ser
> man ikke med de rustfri japser dæmpere der brummer en del.

Det er rigtigt. Når vi snakker landevejskørsel, er det min erfaring (fra at
bo ud til en landevej) at de største støjgener faktisk kommer fra bilister -
med ulovlig udstødning bl.a.
--
Mvh, Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-08 23:13

On Sun, 13 Jul 2008 23:14:55 +0200, "Niels Pein"
<fornavn@efternavn.landekode> wrote:

>Jeg synes faktisk det var ok, det forslag nogle politikere havde fremme for
>nyligt, at bøden for ulovlig udstødning skulle hæves betragteligt

Mjoe.
Det virker bare forkert proportionalt når en vigepligstovertrædelse
koster 1500.

Fra : Klaus G.

Dato : 14-07-08 15:57

> Mjoe.
> Det virker bare forkert proportionalt når en vigepligstovertrædelse
> koster 1500.
Både og....

Folk der har natarbejde bliver vækket når sådan en spasser kommer forbi.
Børn som sover i en barnevogn udenfor bliver vækket. Kæledyr kan blive
skræmt fra vid og sans. For ikke at tale om høreskader på folk der kommer
for tæt på. Osv osv..

Så finder jeg ikke bøderne for store, slet ikke endda.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 00:08

Tænk på det næste gang du kører rundt med din plæneklipper i en time
indenfor 500 m2 og naboen bare gerne vil sidde ude i haven og nyde naturen

Tja på vores villavej med 20 huse der slår græs i weekenden er der aldrig
fred

Hvor mange af tør indrømme at i falder igemmen her , der læser denne tråd

Det skal lige siges jeg bryder mig heller ikke om de der Harleys med larme
potter
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK
dk...

Fra : Klaus G.

Dato : 15-07-08 02:38

> Tænk på det næste gang du kører rundt med din plæneklipper i en time
> indenfor 500 m2 og naboen bare gerne vil sidde ude i haven og nyde naturen
Sjovt du nævner det, jeg er faktisk meget opmærksom på det, netop fordi at
dengang jeg boede hos de gamle, der slog naboen altid græs midt i
aftensmaden, eller klokken lort og vi fandt det meget træls. Eller når de
havde gæster og lod børnene køre den ene tank efter den anden tom på
havetraktoren... Der blev selvfølgelig spurgt pænt om de ikke gad slukke
maskineriet, for nu var klokken altså 22.30, men vi fik bare afvide at hvad
der foregik på deres grund, kunne vi være ligeglade med...

> Tja på vores villavej med 20 huse der slår græs i weekenden er der aldrig
> fred
Jeg er personligt kun generet af naboerne når de slår græs, og ikke mine
naboers naboer, da de er så langt væk at sådan en 92dB plæneklipper ikke
lyder af meget. Jeg vil skyde på at omtalte motorcykler larmer 110dB eller
mere. Desuden er en plæneklipper en meget jævn og ensartet lyd. En MC som
brøler afsted er en meget mere uens lyd og utrolig voldsom.

> Hvor mange af tør indrømme at i falder igemmen her , der læser denne tråd
Jeg slår aldrig græs efter kl18, jeg har kun én nabo og han slår græs hver
lørdag eller søndag mellem 12 og 15, så det gør jeg også, dog sjældent at vi
gør det på samme tid. Så kan da godt være han er træt af det?

Men som jeg har sagt i så mange andre diskutioner, hvis folk vittigligt har
et problem med noget larm, eller noget andet de er utilfredse med, så skal
de komme og sige det, for ellers må problemet ikke være ret stort jo? For
hvis en plæneklipper nu irretere nogle folk, så synes jeg endelig de skal
komme og sige det og så komme med forslag til hvornår de mener det er
passende at slå græs. I 99% af tilfældene er folk jo villige til at lytte.
Men en MC har man jo ikke nogen chance for at få hold på.

> Det skal lige siges jeg bryder mig heller ikke om de der Harleys med larme
> potter
Det er vi flere der ikke gør :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 16:32

Uden at vide det med sikkerhed tror jeg ikke du finder mange plæneklipper ,
der kan holde sig nede på 92 db , slet ikke under brug

men hvis du bor på en alm grund i et alm villa så støder din grund op til ca
5- 8 andre huse ,alt efter hvordan man regner naboer ud

og det kan man x med en time , så larm er der sku nok af , på en ellers
stille lukket villa vej , men det er så bare ikke de der faens Rocker , men
os selv

Min egne MC er der trykt 96 db ind i typepladen , så det må den alså godt ,
men jeg tror jeg får sure naboer hvis jeg bare gasser ½ op i 10 min

Jeg vil ikke forsøge , kunne måske komme i uføre :)
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 16-07-08 18:18

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in

> [...]
> ikke gad slukke maskineriet, for nu var klokken altså 22.30, men vi
> fik bare afvide at hvad der foregik på deres grund, kunne vi være

Tjah, men det er politivedtægten nok ikke..

> Jeg er personligt kun generet af naboerne når de slår græs, og ikke
> mine naboers naboer, da de er så langt væk at sådan en 92dB
> plæneklipper ikke lyder af meget. Jeg vil skyde på at omtalte

Men det kunne da være fikst om nu der blev stillet krav fra myndighederne
omkring larm og forurening fra plæneklippere.. så ville fabrikanterne jo
udvikle noget bedre.. Pt. er eneste alternativ el- eller batteridrevne
maskiner

> motorcykler larmer 110dB eller mere. Desuden er en plæneklipper en
> meget jævn og ensartet lyd. En MC som brøler afsted er en meget mere
> uens lyd og utrolig voldsom.

Men som oftest er der ikke så mange af dem som fx. (vold-)tunede
knallerter - og de kører ikke frem og tilbage hele tiden.

--
vh Erik BH

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 00:01

Ja det var ham svine bonden , som har fået så mange bøder for gylde udslip
og miljø svineri , kan ikke lige huske hvad han hedder , men bor på
Djursland så vidt jeg lige husker

Han mente at det skulle koste 5000 kr i bøde at larme for meget noget med 84
DB

Det blev pillet af bordet da en alm dag for en ganske alm familie vil få
bøder på ca 30000 kr pr dag

Der var ikke noget der hed græsplæne klipperi , ja alle benzindrevet
redskaber larmer for meget

Når barnet græder udendørs nede i børnhaven

Og glem alt om at bruge en boremaskine udendørs

Der var heldigvis nogle fornuftige politiker , der kunne se logikken

PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-07-08 07:24

"Bt" skrev i meddelelsen

> Mjoe.
> Det virker bare forkert proportionalt når en vigepligstovertrædelse
> koster 1500.

En vigepligtsovertrædelse koster vel også kørekortet...

--
Per
Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 09:28

On Tue, 15 Jul 2008 08:23:53 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk@fjern_klikpost.dk> wrote:

>En vigepligtsovertrædelse koster vel også kørekortet...

Overtrædelse af vigepligt koster kr 1000 + et klip i kørekortet (som
koster 500 oveni).

Hvis det fører til ulykker (specielt med personskade) kan der være
andre satser og kørekort i fare.

Fra : Kate

Dato : 14-07-08 18:05

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> wrote in

> De fleste bilister gider ikke køre med hul i udstødningen det
> larmer jo en del.

Jeg har prøve det. Der gik hul på potten lige inden jeg skulle køre ned
og male min mors nye hus. Vi kørte så de ca. 65 km i en helvedes støj
og nej, vi blev ikke stoppet, men tilgengæld fandt jeg en lokal mekker
og fik det lavet, mens jeg malede. Du har ret, det er skrækkeligt at
høre på. Jeg følte jeg raslede det meste af en time efter vi var landet
i huset.

--
Kate

Kan du hjælpe en kat i nød? Se og læs om Doughnut her:
http://oliwer.dk/doughnut.htm
gerne ældre.

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 13-07-08 19:20

"Poul G." <df@virker.ikke.slut> skrev i en meddelelse
> Hvordan Fan... kan nogen af de MC-kørere, fise rundt nærmest uden
> lydpotter ?

Det har noget med årgangen for typegodkendelsen af gøre, uden at være
ekspert mener jeg at max tillagte er 101db.

---- sakset fra MC fora.

7.05.030 Motorcykel
(1) Støjgrænserne gældende for motorcykel er i overensstemmelse med
grænseværdierne i kapitel 9 i EF-direktiv nr. 97/24/EF.
Før 01.04.04: Gælder ikke.

(2) For motorcykel gælder følgende støjgrænser efter metode I:
a) 75 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på ikke over 80 cm3.
b) 77 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på mere end 80 cm3, men ikke over
175 cm3.
c) 80 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på mere end 175 cm3.

Før 01.04.04: Der gælder følgende støjgrænser efter metode I:
- 77 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på ikke over 80 cm3,
- 79 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på mere end 80 cm3 men ikke over
175 cm3,
- 82 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på mere end 175 cm3

Før 01.10.90: Der gælder følgende støjgrænser efter metode I:
- 78 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på ikke over 80 cm3,
- 80 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på mere end 80 cm3 og ikke over
125 cm3,
- 83 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på mere end 125 cm3 og ikke over
350 cm3,
- 85 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på mere end 350 cm3 og ikke over
500 cm3, og
- 86 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på mere end 500 cm3.

Før 01.10.82: Der gælder følgende støjgrænser:
Efter metode I:
- 82 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på ikke over 125 cm3.
- 84 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på mere end 125 cm3 og ikke over
500 cm3.
- 86 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på mere end 500 cm3.

Efter metode II:
- 84 dB(A) for motorcykel med 2-takt motor.
- 88 dB(A) for motorcykel med 4-takt motor.

Før 01.07.69: Støjniveauet må ikke være væsentligt over støjniveauet i den
originale udførelse.

---
Den sidste er vist den de fleste HD'er kommer ind under.
Bør det være en regl for udskiftning del (procent vis) så der kræves ny
afgift, som ved biler ??
Der er ikke mange HD'er der kan påstå at de er 50% originale, som oftest er
det kun stellet.
Men ok... syntes da de er fede nok at se og høre på, bare det ikke er min
røv der skal side i sædet.

-Leon
---
HD mangler 6 cylinder !! i min verden

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-08 20:13

>Men jeg er selvfølgelig heller ikke 2 meter høj , med tre franskbrød under
>armene

og det er nok lige der problemet er,de sorte som du kalder dem,skal
ikke i klemme der,det er utroligt at det bare bliver accepteret.

gubbi

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-07-08 23:01

"gubbi" skrev

> og det er nok lige der problemet er,de sorte som du kalder dem,skal
> ikke i klemme der,det er utroligt at det bare bliver accepteret.

Da der var Super Rally her i byen troppede Skat da med og noterede og
beslaglage til den helt store guldmedalje
Der blev indkasseret 6 mill ved den lejlighed
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/05/10/175856.htm

- Peter

Fra : Poul G.

Dato : 14-07-08 00:16

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> beslaglage til den helt store guldmedalje
> Der blev indkasseret 6 mill ved den lejlighed

SKAT er seje.
Selv den amerikanske gangster AL Capone , måtte gi` op og
blev sat i spjældet grundet Skattevæsnet .

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 01:46

Ja nogle af de Harleyer larmer for et godt ord , og de bliver også stoppet
igen og igen , og får lov til at køre vider
fordi det er 100 % lovligt da de fleste er fra før den tid der var noget der
hed støj grænser
Sidste år var der et TV indslag fra Mosten hvor de stod med det hel store
udstyr incl synshal osv
Der var der så et interview med en betjent + synsmanden , som sagde det
dummeste jeg nogen sinde har hørt , fra de kanter
Ja den er jo desværre 100 % lovlig , så vi bliver nødt til at lade ham køre
????? Ja jeg blev sku gal !!!

Nu kommer jeg selv tit på Mosten fordi jeg selv kører Dragracing , og det er
alså lidt ulækker den måde de gør det på

Min historrie

Ankommer ned af den lille lille vej og ser så meget politi som jeg aldrig
har set samlet på et sted før , med den der mobile synshal

Nå bliver stoppet af den første ledige betjent som uden at kikke på mig
spørger om jeg intet kørekort har , jo da siger jeg , synes du så ikke jeg
se det

Hvad har du drukket , stadig uden at se på mig , jeg forklarer at jeg ikke
drikker og kører , hans sidste ord til mig var BLÆS ,nå
jeg kører så ca 10 meter og der står så den næste betjent fin ældre herre
som stikker snotten ind i bilen , nå skal vi se kørekortet , ja men jeg har
både blæst og vist din kolega det ,der står lige ved siden af
dig , det hjalp intet så jeg måtte blæse igen , men fik dog et tak og god
weekend , nå ca 50 m længere fremme kom synshallen + et par betjente mere ,
for hulen jeg var tæt på at blive bare lidt gal , men de skulle så tjekke
Kassevognen + Campingvognen , og da de ingen fejl fandt begyndte de sku at
lyse ind af vinduerne i CV , da blev jeg sku gal , og mente de nu var over
deres beføgelser , men de havde ret til det de ville sagde de , og ellers
kunne jeg indgive en klage ???
Heldigvis havde told ingen kommentar , de tjekkede vidst kun Reg nr , men
talte ikke med dem

Nå inde på pladsen , blev det sku det hel store samtaleemne og min nabo
havde fået 7 bøder for ting han slet ikke var klar over , var ulovligt de
ting som jeg husker var

1 Sikkerhedline til CV var kun lagt som en lykke over trækket
2 Han havde ikke orginale reg attest med , men kun kopier og det må man ikke
når totalvægten er over 3500 kg tror jeg det var
3 1 stk Pos lys foran på CV virkede ikke
4 Overvægt i CV selv om han kun havde tøj deri , men pga fyldt vandtank og
Gas , så var den over ?
Ja de sidste kan jeg ikke huske , men at han lagde sig ned og sagde SKYD
MIG det kan jeg huske ;)

Jeg kan godt forstå de får mange penge ind og beviser der værd , men nogen
gange grænser det sku sig til chikane

PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK
"

Fra : KASO

Dato : 14-07-08 11:54

> Nå inde på pladsen , blev det sku det hel store samtaleemne og min nabo
> havde fået 7 bøder for ting han slet ikke var klar over , var ulovligt de
> ting som jeg husker var

Nu bliver ting ikke lovlige af at man ikke gider sætte sig ind i
lovgivningen.

> [...]
> 3 1 stk Pos lys foran på CV virkede ikke
> 4 Overvægt i CV selv om han kun havde tøj deri , men pga fyldt vandtank og

Hvis der er overvægt, så er det ulovligt - uanset hvorfor!

> [...]
> MIG det kan jeg huske ;)
>
> Jeg kan godt forstå de får mange penge ind og beviser der værd , men nogen

Din nabo havde da ingen grund til at klage. 7 overtrædelser - så går man
vist ikke meget op i at overholde loven. De overtrædelser, du nævner, er
alle af sikkerhedsmæssig karakter - så jeg synes da kun at det er fint, at
politiet gør noget ved det! At manden så ikke forstår det og giver sig til
at klynke viser da snarere at han burde overveje at aflevere sit førerbrev -
han har ikke fattet en brik!

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 23:51

Nej han klynkede sku ikke , han var ved at grine sig ihjel , men da det ikke
lykkes var det han bad om at blive skudt

Vedr. sikkerhed tror jeg lige du skal revudere din opfattelse af hvad
sikkerhed er at et pos lys er sprunget eller at man kun har kopi af reg
attest med ,og de 25 -50 kg som sikkert var overvægten tja

Hvis du ser hvad vores Dragbikes samt udstyr skal igemmen af synstjek før
hver løb , vil du løbe skrigene bort , og hvis du hører hvad vi betaler til
redningsudstyr til

Brandfolk / Lægeambulance / Afspærring / Osv og Osv

Ikke fattet en brik ?

Jeg tror bare ikke vi alle er så politiske korekte som dig , jeg kan lige se
dig løbe omkring din dil hver gang du har haft motoren stoppet for at tjekke
dit lys bremser styretøj osv , og du tjekker sikkert også

nettet hver morgen om der skulle være kommet nogen lovforslag i løbet af
natten , hvad gør du når du skal hjem fra arbejde ???

Ja du må gerne svare

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : KASO

Dato : 15-07-08 06:54

"PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i meddelelsen
> Nej han klynkede sku ikke , han var ved at grine sig ihjel , men da det
> ikke lykkes var det han bad om at blive skudt

Nå - undskyld - så var han bare endnu dummere, end jeg troede....

> Vedr. sikkerhed tror jeg lige du skal revudere din opfattelse af hvad
> sikkerhed er at et pos lys er sprunget eller at man kun har kopi af reg
> attest med ,og de 25 -50 kg som sikkert var overvægten tja

Du mener altså at reglerne kun er der for at genere jer?

Har du slet ingen idé om, hvorfor der skal være lys på?

Har du set en campingvogn ude af kontrol? (Jeg har - det var ikke noget kønt
syn!!!)

> Hvis du ser hvad vores Dragbikes samt udstyr skal igemmen af synstjek før
> hver løb , vil du løbe skrigene bort , og hvis du hører hvad vi betaler
> til redningsudstyr til

Sikkerhed er altså kun vigtigt for jer selv?

> [...]
> se dig løbe omkring din dil hver gang du har haft motoren stoppet for at
> tjekke dit lys bremser styretøj osv , og du tjekker sikkert også

Jeg sørger for at min bil altid er lovlig - ja! Det er ikke noget med at
være "politisk korrekt" - det handler om sikkerheden for min familie, mig
selv og for andre - så det er naturligt altid at sikre, at tingene er
iorden.

> nettet hver morgen om der skulle være kommet nogen lovforslag i løbet af
> natten , hvad gør du når du skal hjem fra arbejde ???

Hvilken af ovenstående overtrædelser skyldes en helt ny, hemmelig
lovgivning?

Nej - vel?

Og ja: Jeg følger med i nye tiltag - og ser jeg dem ikke selv, taler jeg med
familie, venner og kollegaer, når der sker noget nyt. Skulle det glippe,
læser jeg jo også med her - og så dukker emner om ny lovgivning også op.
Uvidenhed er ingen undskyldning for at overtræde loven.

Men du er måske ligeglad med, om du overholder loven?

Og med om din bil er sikker?

> Ja du må gerne svare

Det er hermed gjort!

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-07-08 07:32

> [...]

> sikkerhed er at et pos lys er sprunget eller at man kun har kopi af reg
> attest med ,og de 25 -50 kg som sikkert var overvægten tja

Man får ikke - i Danmark - bøde for overvægt under 7%, så måske skulle du
lige revurdere din opfattelse af hvor mange kg han havde i overvægt!

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 16:13

Du skriver alle har med sikkerhed at gøre , og det har det ikke efter mine
øjne

Pos lys springer af og til , og når et sådan springer om dagen , opdager man
det vist ikke , nå jo du gør

Kopi af reg attest , ja det er dælme farligt

Vedr overvægt aner jeg intet om hvor meget det var , men et eller andet med
at den kun måtte læsse 75 kg ialt ? og det var han så over ,
Og hvis man siger 10 kg tøj 25 l vand og 15 kg gas , så skal der dælme ikke
meget service til før det går galt , men jeg ved han ikke havde fortelt med
Men det kunne vel også være fugt ?

Den med sikkerhedviren er en åben brøler , som han også måtte bøde for

Men ja vi er så dummer end dig , og jeg bøjer mig i støvet

Kaso som statsminister :/

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : KASO

Dato : 15-07-08 17:31

> [...]
> øjne
>
> Pos lys springer af og til , og når et sådan springer om dagen , opdager

Havde det været det eneste, der var galt, var han sikkert også sluppet med
en advarsel, men når der er 6 andre overtrædelser, så tager man det hele
med!

> Kopi af reg attest , ja det er dælme farligt

Når man nu ved (eller bør vide), at den skal med - hvorfor så ikke bare tage
den med?

> [...]
> Og hvis man siger 10 kg tøj 25 l vand og 15 kg gas , så skal der dælme
> ikke meget service til før det går galt , men jeg ved han ikke havde

Det lyder mere som kugletryk - det handler ikke så meget om, hvor meget der
er med, som hvordan det er pakket. Et for højt kugletryk belaster bilen
bagende, så forhjulene letter og ikke for ordentligt fat. Det går ud over
styreevne - så det har i høj grad med sikkerhed at gøre. Det har han så ikke
fattet - og du åbenbart heller ikke!

> Den med sikkerhedviren er en åben brøler , som han også måtte bøde for
>
> Men ja vi er så dummer end dig , og jeg bøjer mig i støvet

Tjah - hvis man ikke gider sikre, at man kører forsvarligt - så er man jo
nok dum!

Hvis man ikke kan fatte, at lovgivningen skal overholdes, og at den ikke er
"for sjov" - så er man jo nok lidt dum!

Så du har nok ret - I er dummere end gennemsnittet, hvis I ikke kan forstå
at overholde simple regler....

> Kaso som statsminister :/

Beklager - det har jeg ikke lige tid til .....

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 19:43

Ja men jeg kan godt læse

Og du springer let men ikke ubeset hen over det jeg skriver vedr. det
sikkerheds mæssige i den kopi af reg attest

Og det pos lys om dagen

Og ja kugletryk på en næsten tom CV efter en kassevogn er jo sikkert også
meget slem

Synd du ikke har tid ved det job , du vil være den hel rigtige til at få
luget ud i samfundet

PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK
"

Fra : KASO

Dato : 15-07-08 20:40

> Ja men jeg kan godt læse
>
> Og du springer let men ikke ubeset hen over det jeg skriver vedr. det
> sikkerheds mæssige i den kopi af reg attest

For at lette politiets arbejde med at kontrollere, at køretøjet er lovligt.
Det hjælper ikke på sikkerheden på det enkelte køretøj - men generelt.

> Og det pos lys om dagen

Jeps - for han havde helt sikkert udbedret det inden det blev mørkt - ikke
sandt?

Eller også havde han kørt med det i månedsvis fordi han er fløjtende
ligeglad (mest sandsynligt - mængden af overtrædelser taget i betragtning).

> Og ja kugletryk på en næsten tom CV efter en kassevogn er jo sikkert også
> meget slem

Du kan bare ikke fatte det....

Det drejer sig ikke om CV's vægt, men om at den trækkende bil får for lidt
vægt på det styrende hjul. En fejllastet CV er nok i virkeligheden værre end
en CV med overlæs. Det er i allerhøjeste grad en væsentlig sikkerhedsmæssig
fejl!!!

> Synd du ikke har tid ved det job , du vil være den hel rigtige til at få
> luget ud i samfundet

Tjah - at dømme efter dig og din nabo, er der hårdt brug for det....

Tror du virkelig, at lovene er til for sjov?
Kan du virkelig ikke forstå, at man ikke skal spøge med sit eget og andres
liv og helbred?

Eller synes du bare, at det er sjovt at være på tværs?

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 20:58

Du er simpel hen for god

1 En pære springer når den er tændt , han så det ikke , du vil opdage det i
samme sekundt , det ved jeg godt ;)

2 Vand og Gas Bat. sidder vist foran i vognen i 99 % tilfælde og laver det
kugletryk , og det var jo ikke det han fik en bøde for

Slut herfra

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : KASO

Dato : 15-07-08 21:23

"PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i meddelelsen
> Du er simpel hen for god
>
> 1 En pære springer når den er tændt , han så det ikke , du vil opdage det
> i samme sekundt , det ved jeg godt ;)

Skal vi ikke bare blive enige om, at den nok har været sprunget i længere
tid - og han har ikke gidet chekke?

> 2 Vand og Gas Bat. sidder vist foran i vognen i 99 % tilfælde og laver det
> kugletryk , og det var jo ikke det han fik en bøde for

Vand og gas er anbragt foran - skabe bagi, så der kommer ligevægt og
kugletrykket hverken bliver for højt eller for lavt. Det havde hverkan han
eller du fattet en bjælde af - og derfor bør I afholde jer fra at køre rundt
til fare for os andre.

Fra : Søren

Dato : 16-07-08 07:39

KASO skrev:

> Skal vi ikke bare blive enige om, at den nok har været sprunget i
> længere tid - og han har ikke gidet chekke?

Det ved du slet ikke noget om. Nu ævler du vist igen bare for at holde
dig vågen.

> [...]
> kugletrykket hverken bliver for højt eller for lavt. Det havde hverkan
> han eller du fattet en bjælde af - og derfor bør I afholde jer fra at

jaja .. og Jesper måtte heller ikke lave sine bagbremser selv, for så
var han også til fare - og Birgitte måtte ikke købe en Ellert fordi hun
kunne komme til at genere dig. (dk.teknik.bil)

tsk tsk .. det eneste farlige her er vist KASO vrøvlehoved - som vil
tæppebombe os med indlæg indtil han får ret.

Fra : KASO

Dato : 16-07-08 08:34

"Søren" <spammers@die.young> skrev i meddelelsen

> Det ved du slet ikke noget om. Nu ævler du vist igen bare for at holde dig
> vågen.

Næ - jeg _ved_ det ikke - men med 6 andre overtrædelser, er der intet, der
tyder på at manden interesserede sig det fjerneste for sikkerhed eller
lovgivning - og derfor er det nok den mest sandsynlige forklaring.

> jaja .. og Jesper måtte heller ikke lave sine bagbremser selv, for så var
> han også til fare - og Birgitte måtte ikke købe en Ellert fordi hun kunne
> komme til at genere dig. (dk.teknik.bil)

Hvis man intet aner om, hvad man laver (hvilket Jespers spørgsmål klart
indikerede) - så skal man holde sig fra at pille ved bilens bremser. Det er
logik for burhøns!

Og ja: En Ellert er et misforster i trafikken og til stor gene med 45km/t på
en landevej.

> tsk tsk .. det eneste farlige her er vist KASO vrøvlehoved - som vil
> tæppebombe os med indlæg indtil han får ret.

Hvor har jeg skrevet noget vrøvl?

Næ - de farlige er folk som dig, der tilsyneladende ikke fatter, hvilke
skader 1½-2 tons stål udretter med 130 km/t. Men mod dumhed kæmper selv
guderne forgæves......

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-07-08 08:47

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Og ja: En Ellert er et misforster i trafikken og til stor gene med 45km/t
> på en landevej.

Du har flere gange fået at vide at det ikke er hastigheden den kører med.
Jeg fandt følgende:

a.. Hastighed og rækkevidde
Hastighed 36 volt........... ca. 50 km/t

Hastighed 48 volt........... ca. 63 km/t

( alternativ 45 / 57 / 70 km/h )

Fra : KASO

Dato : 17-07-08 08:57

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Du har flere gange fået at vide at det ikke er hastigheden den kører med.
> Jeg fandt følgende:
>
> a.. Hastighed og rækkevidde
> Hastighed 36 volt........... ca. 50 km/t
>
> Hastighed 48 volt........... ca. 63 km/t
>
> ( alternativ 45 / 57 / 70 km/h )

Det hører med til historien, at i den oprindelige tråd frarådede jeg
Ellerten _hvis_ den stadig var begrænset til 45km/t som de oprindelige!
Og en Ellert er til stor gene ved den hastighed på landevejen.

50/63km/t - eller for den sags skyld 70km/t gør det ikke meget bedre...

Idag findes eksemplarer indregistreret som "motorcykel" - og det gør så ikke
problemet mindre. Så kører de 70km/t på motorvejen. Her er der godt nok
mulighed for at overhale, men til gengæld skaber det farlige situationer,
når andre kører 110/130km/t.

(Jeg har faktisk set et eksemplar på motorvejen flere gange.)

Fra : Søren

Dato : 21-07-08 12:21

KASO skrev:

> [...]
> nok mulighed for at overhale, men til gengæld skaber det farlige
> situationer, når andre kører 110/130km/t.

Er det farligere end en lav bil med trailer? Må den køre væsentligt
hurtigere end de nævnte 70 Km/t?

Hvis de Ellerter var så forfærdeligt farlige, som du tror .. var de så
blevet godkendt?.. eller ved KASO noget som vi andre ikke ved siden vi
tager fejl?

Fra : Søren

Dato : 21-07-08 12:16

KASO skrev:

> Næ - jeg _ved_ det ikke - men med 6 andre overtrædelser, er der intet,
> der tyder på at manden interesserede sig det fjerneste for sikkerhed
> eller lovgivning - og derfor er det nok den mest sandsynlige forklaring.

Gætteri er ikke værd snakke om. Du ved det ikke, jeg ved det ikke, ingen
ved det - og så er den ikke længere.

> Hvis man intet aner om, hvad man laver (hvilket Jespers spørgsmål klart
> indikerede) - så skal man holde sig fra at pille ved bilens bremser. Det
> er logik for burhøns!

KASO .. det er noget ævl du lukker ud. Jeg kan høre at du virkelig mener
det - men det er altså alt for langt ud at mene at man ikke bør ordne
sine bagbremser selv - blot fordi man ikke har prøvet det før.

Bagbremsen .. som iøvrigt kun står for en ganske lille procentdel af den
samlede bremseevne.

> Og ja: En Ellert er et misforster i trafikken og til stor gene med
> 45km/t på en landevej.

> Hvor har jeg skrevet noget vrøvl?

Ganske få linier oppe.

> Næ - de farlige er folk som dig, der tilsyneladende ikke fatter, hvilke
> skader 1½-2 tons stål udretter med 130 km/t. Men mod dumhed kæmper selv
> guderne forgæves......

... og her. Hvad med vinduesviskerne og pærer på bilen. Må man heller
ikke skifte disse selv? 1½-2 ton stål uden udsyn er sørme heller ikke
ufarligt.

... eller hvad med hjulskift efter punktering? 1½-2 ton stål på 3 hjul
når det 4. er faldet af - kan også forvolde en del skade.

Kan du se hvad jeg mener? Du ævler og vrøver i et væk - sikkert for at
holde varmen, for brugbart indhold er der altså ikke meget af.

mvh Søren

Fra : KASO

Dato : 25-07-08 23:52

> Gætteri er ikke værd snakke om. Du ved det ikke, jeg ved det ikke, ingen
> ved det - og så er den ikke længere.

Kvalificeret gætteri!

> [...]
> bagbremser selv - blot fordi man ikke har prøvet det før.
>
> Bagbremsen .. som iøvrigt kun står for en ganske lille procentdel af den

Men som kan udgøre en stor risiko ved fejlfunktion, da man kan miste
herredømmet over bilen. Men du er tydeligvis ikke istand til at forstå
faren.

> Ganske få linier oppe.

Hvor

> [...]
>
> Kan du se hvad jeg mener? Du ævler og vrøver i et væk - sikkert for at
> holde varmen, for brugbart indhold er der altså ikke meget af.

Den eneste, der vrøvler her er da dig. Du forsvarer dit værste
tåbeligheder - vel for at dække over, at du ikke selv er ansvarlig nok til
at føre et motorkøretøj uden at være til fare for andre.

Prøv at bliv voksen og lær ansvarlighed. At man ikke skal udsætte sig selv
og andre for unødig fare. Prøv at forstå konsekvensen af dine egne og andres
handlinger - og prøv så at komme med kvalificerede indlæg istedet for det
pladder du spammer med her!

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 12:31

"PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev :

> Ja de sidste kan jeg ikke huske , men at han lagde sig ned og sagde SKYD
>MIG det kan jeg huske ;)

Så skulle han da skydes for "dumhed" ;) flere af tingene er da ret
åbentlyse, og hører nok mere under gdsgd kategorien...

--
Jan_stevns

Fra : Klaus G.

Dato : 14-07-08 16:01

> Så skulle han da skydes for "dumhed" ;) flere af tingene er da ret
> åbentlyse, og hører nok mere under gdsgd kategorien...
gdsgd? Gør Det Selv God Dammit!! ? :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Fly Christensen

Dato : 14-07-08 17:41

On Mon, 14 Jul 2008 17:01:10 +0200, "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com>
wrote:

>gdsgd? Gør Det Selv God Dammit!! ? :)

Går'n så går´n.

Fly

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-07-08 17:40

PE skriver:

> 1 Sikkerhedline til CV var kun lagt som en lykke over trækket

Dumt - det kan være ret farligt, hvis det går galt.

> 2 Han havde ikke orginale reg attest med , men kun kopier og det må man ikke
> når totalvægten er over 3500 kg tror jeg det var

Dumt

> 3 1 stk Pos lys foran på CV virkede ikke

Dumt - sådan noget tjkker man da når man sætter hænger på krogen.

> [...]

Dumt - det kan være ret farligt, hvis det går galt.

> Jeg kan godt forstå de får mange penge ind og beviser der værd , men nogen

Klart sikkerhedsmæssige issues er ren chikane. Der er regler og grænser,
træder man over dem, må man betale.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 19:51

Ja vi MCister , bør ikke køre køre bil , og jeg har bøjet mig i støvet
tidliger i denne tråd

I styrer jo landet

Men i de miljøer jeg kommer i , er vi enige om at det drejede sig om
magtmisbrug , men vi er sikkkert alle dumme , og ja lige børn leger bedst
ik!!

Men undskylder igen mange gange , jeg blander mig i en tråd , fordi den har
sikkert altid kun 1 indgangs vinkel
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : KASO

Dato : 15-07-08 20:44

> [...]
>
> Men i de miljøer jeg kommer i , er vi enige om at det drejede sig om
> magtmisbrug , men vi er sikkkert alle dumme , og ja lige børn leger bedst

Det siger nok mere om de miljøer, du kommer i end om politiet eller
hovedparten af befolkningen.....

Omvendt forklarer det med al tydelighed MC's kørsel - de har ikke fattet at
landets love rent faktisk tjener et formål og at de skal overholdes. Tænk
hvis vi andre valgte samme tilgang til lov og sikkerhed - så kunne vi jo
altid muntre os med at køre og puffe til MC'erne - det er jo noget pjat, at
det er forbudt - og skulle vi få en bøde, kan vi sætte os i rundkreds og
blive enige om at det er ren chikane.....

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 21:01

Du er ikke rask !!!

Plonk

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : KASO

Dato : 15-07-08 21:27

"PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i meddelelsen
> Du er ikke rask !!!

Jeg tror, at de fleste vil mene, at det er mere sygt at blæse på sikkerhed -
og på landets lovgivning. Dit konstante forsvar for at blæse på lov og
sikkerhed - og din manglende vilje/evne til at forstå tingenes sammenhæng
tyder på at du nok seriøst bør aflevere dit førerbrev - du er til fare for
dig selv og andre.

Fra : Niels Pein

Dato : 15-07-08 22:26

"KASO" skrev ...

> Omvendt forklarer det med al tydelighed MC's kørsel - de har ikke fattet
> at landets love rent faktisk tjener et formål og at de skal overholdes.

Hvorfor skærer du alle MC'ere over samme kam? Snævertsynet?
--
Niels
Bilist og MC'ist (også kørekort til lastvogn)

Fra : KASO

Dato : 16-07-08 08:40

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> skrev i meddelelsen
> "KASO" skrev ...

> Hvorfor skærer du alle MC'ere over samme kam? Snævertsynet?
> --

Hvis du nu ikke havde klippet det væsentlige væk, kunne du jo se
forklaringen:

[...]

Altså: "Vi MCister er enige om at det er magtmisbrug at give bøder for
overtrædelse af loven - og at gå op i sikkerhed."

Udfra denne udtalelse konkluderede jeg, at det forklarede de samme personers
kørsel. Jeg generaliserede ikke - jeg konkluderede omkring den omtalte
gruppe.

Og ja: Der er heldigvis mange MC'ere, der kører fornuftigt - og mange
bilister, der ikke gør. Desværre frister motorcyklens større
bevægelsesfrihed mange svage sjæle til at køre steder, hvor de ikke må, og
køre med hastigheder, der ikke er tilladt. Det er jo så nemt og så
fristende - men det er også dumt, ulovligt og farligt.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-07-08 21:34

PE skriver:

> [...]
> ik!!
>
> Men undskylder igen mange gange , jeg blander mig i en tråd , fordi den har

Jeg kan forstå at du er ligegald med regler og sikkerhed?

Fra : Søren

Dato : 14-07-08 07:09

Poul G. skrev:
> [...]
> og dele en bøde ud..
> Men jeg er selvfølgelig heller ikke 2 meter høj , med tre franskbrød

En klud til øjene her.

Motorcykler støjer bare mere - sådan er det. Der er simpelhen bare ikke
plads til 3 meter rør med 3-4 potter undervejs, ligesom motoren sidder i
fri luft og ikke pakket ind bag flere lag støjdæmpende materiale.

Nuvel .. du kan da købe en 250´er, som ikke siger meget mere end en
humlebi i modvind, men hvis det er gamle HD´er - eller moderne racere du
tænker på, så skal du sammenligne med en gammel bil med stor motor,
eller en ny toptrimmet racerbil for at lave en rimelig sammenligning, og
så er forskellen nok ikke så stor endda.

-Søren

Fra : Poul G.

Dato : 14-07-08 09:57

> [...]
> en ny toptrimmet racerbil for at lave en rimelig sammenligning, og så er

Toptrimmede racerbiler kører på lukkede baner Søren.
MC BEHØVER ikke støje.
Humlebi ? Verden ER ikke sort / hvid..
Din klud til at tørre øjnene med , kan du jo bruge til at tørre dig i R.
LOL

Fra : Søren

Dato : 14-07-08 11:45

Poul G. skrev:
> "Søren" <spammers@die.young> skrev i meddelelsen

> Toptrimmede racerbiler kører på lukkede baner Søren.

En Yamaha R1, Suzuku Hayabusa og lign .. hører sådanset også kun til på
en lukket bane, men ikke desto mindre har vi her et toptrimmet stykke
racercykel der er streetlegal - så du simpelthen ikke sammenligne
støjniveauet med en sådan med f.eks Fiat Tipo eller en Ford Escort. Hvis
du skal have en bil er bare nogenlunde skal kunne matche disse cykler -
så skal du kigge på en streetlegal toptrimmet racer fra f.eks Ferrari,
Porche .. og hvad der ellers findes i den klasse. Prøv så at høre
hvordan sådan en bil lyder når den får bundgas... det er ikke så lidt
endda, for nu ikke at sige de støjer precis ligeså meget.

> MC BEHØVER ikke støje.

Nej .. men stor effekt støjer - hvad enten det er en MC eller en bil.

> Humlebi ? Verden ER ikke sort / hvid..

Netop .. men med dine udtalelser om at MC'er støjer ser du jo netop
verden igennem et sort / hvis filter.

Javist .. superracere støjer som bare pokker, gamle HD´er støjer som
bare pokker, men der findes mange modeller der ikke siger meget, og
biler der kan hamle op med disse hurtige racercykler - de støjer såmend
ligesåmeget.

> Din klud til at tørre øjnene med , kan du jo bruge til at tørre dig i
> R. LOL

Du er bare misundlig på de fyre der morer sig på sådan et stykke
helvedes maskine... så klud lige tilbage i synet. - der er brug for den.

Fra : Bruno

Dato : 20-07-08 19:08

Søren wrote:
> En klud til øjene her.

Du bor ikke nærheden af et lyskryds kan jeg forstå.

> Motorcykler støjer bare mere - sådan er det. Der er simpelhen bare ikke
> plads til 3 meter rør med 3-4 potter undervejs, ligesom motoren sidder i
> fri luft og ikke pakket ind bag flere lag støjdæmpende materiale.

Det er langt fra forklaringen på de cykler som larmer rigtig meget, der
er sågar motorcykelister der leger med dødmandsknappen fordi der på den
måde når uforbrændt benzin ud i lydpotten og der så lyde et ordentligt drøn.

> [...]
> eller en ny toptrimmet racerbil for at lave en rimelig sammenligning, og
> så er forskellen nok ikke så stor endda.

Det er ikke de moderne racere som larmer der hvor jeg bor, det er nemlig
grænser for omdrejningerne når de ikke kører meget over 50 km/t. Det som
larmer er fjolserne på det der nærmest er fiskekuttere med hjul, det
synes som om der er sport i og larme og jeg ved en del af dem har en
anden potte til når der skal synes.

Som jeg forstår det, så er en af årsagerne til politiet ikke gør så
meget den simple, at de ikke kan gøre andet end og kræve folk til syn.
Hvorefter fjolserne selvfølgelig bytter potte, hvilket er ret enkelt på
en MC, inden syn. Politiet har brug for noget transportabelt målegrej.

Mvh
Bruno

Fra : Svenskeren

Dato : 14-07-08 07:34

> [...]
> og dele en bøde ud..
> Men jeg er selvfølgelig heller ikke 2 meter høj , med tre franskbrød under

Kører selv mc og fatter heller ikke dem der elsker at larme. Det er typisk
harley kørere og det siger nok noget om hvorfor.

De køber en gammeldags mc til dobbelt pris af hvad en japansk mc magen til
koster.
Den japanske kører bedre, styre bedre, bremser bedre og er 150.000 kr.
billigere.

Så når man køber Harley er det for at købe sig selvtillid, personlighed
fordi man ikke selv har det.

Altså noget med at iscenesætte sig selv.

Så køb en harley, sæt larmepotter på og få nogle stammetatoveringer og uha
hvor er man pludselig sej.

Kan alle se og høre mig !

Heldigvis kører de fleste mc fordi de kan lide at køre og ikke at larme.
Selv foretrækker jeg at høre fuglene når jeg ruller afsted med 50 km/t på en
lille snoet landevej.

Men sådan er vi så forskellige.

Kh
Svenskeren (DK eksport)

Fra : Brian Larsen

Dato : 14-07-08 05:37

On Jul 13, 8:19 pm, "Leon Hulstrøm" <LeonSPA...@hulstroem.com> wrote:

> [...]
> det kun stellet.
> Men ok... syntes da de er fede nok at se og høre på, bare det ikke er min

Jeg ved ikke om der bør være det, men der er ihvertfald en sådan regel
og det er noget rigtig mange HD ejere åbenbart bliver ramt af. Det er
ret normalt at høre om nogen der får lov at betale afgift engang til
fordi de har skiftet identitet.

--
// brian - der ikke kører HD da db-hk ikke er lige så sjove som de
rigtige.

Fra : OZ3BTO

Dato : 14-07-08 13:21

> [...]
> dele en bøde ud..
> Men jeg er selvfølgelig heller ikke 2 meter høj , med tre franskbrød under

Hvis du syntes en Harley støjer så skulel du prøve at ligge på venstre
side af mig når jeg slipper alle 140HK løs i et lyskryds

Policen siger intet til det

Fra : Svenskeren

Dato : 14-07-08 14:44

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du syntes en Harley støjer så skulel du prøve at ligge på venstre
> side af mig når jeg slipper alle 140HK løs i et lyskryds
>
> Policen siger intet til det

Ja eller når jeg sætter et stykke pap på min cykel med en klemme.

Den larmer helt vildt .

Fra : Poul G.

Dato : 14-07-08 18:18

"Svenskeren" <sannesug@sugerbanden.dk> skrev i meddelelsen

> "OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Ja eller når jeg sætter et stykke pap på min cykel med en klemme.
>
> Den larmer helt vildt .

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Den var god !!

Fra : TP

Dato : 14-07-08 19:47

> [...]
>>

> Hvis du syntes en Harley støjer så skulel du prøve at ligge på venstre
> side af mig når jeg slipper alle 140HK løs i et lyskryds

JO de gør!

Jeg kan godt lide lyden af en 600'er der bliver skudt af hvor rpm runder
16.000, og jeg kan godt lide en V2 der har potter der giver en dyb lyd, men
jeg kan ikke li harleyer med åben udstødning, da jeg synes det giver en
højdiskant støj. Smag og behag er forskelligt

Men alle de lyder bliver man hurtig træt af, og idag kører jeg en 1100ccm
boxer der siger absolut nul og niks, vel ca som en bil. Så det kan sagtens
lade sig gøre at lave en mc der ikke larmer. Spørgsmålet er bare om der er
kunder til sådan en ?

Mvh TP
R1100RS
Cordoba SDI
og snart Fabia Greenline

Fra : OZ3BTO

Dato : 15-07-08 11:47

"TP" <nope@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> lade sig gøre at lave en mc der ikke larmer. Spørgsmålet er bare om der

En MC skal larme så man kan høre den kommer.. Har prøvet såen BMW ting der
intet sagde .. ikke sjov at køre på

Det samme med oliebrænderen .. Sådan en række 6er med turbo lyder bedst
uden for meget dæmpning :P

Fra : KASO

Dato : 15-07-08 12:42

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> er

> En MC skal larme så man kan høre den kommer.. Har prøvet såen BMW ting der

Det lyder som børnehavestadiet ikke er helt overstået?

Kan du også lide at lege "hvem kan skrige højest"?

> Det samme med oliebrænderen .. Sådan en række 6er med turbo lyder bedst
> uden for meget dæmpning :P

Tværtimod - lydløs fremfærd er langt sjovere og behageligere!

Fra : Søren

Dato : 16-07-08 07:29

KASO skrev:

> "OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i meddelelsen

> Det lyder som børnehavestadiet ikke er helt overstået?
>
> Kan du også lide at lege "hvem kan skrige højest"?

> Tværtimod - lydløs fremfærd er langt sjovere og behageligere!

jaja .. sådan må det lyde når en mand bliver gammel af sind.

Jeg er stolt af stadig at kunne kalde mig en drengerøv trods de 31 år ..
og når jeg giver min gamle Gran Torino (helt uden potter) bundgas - så
giver det et hult drøn som kan vælte gamle mænd omkuld.. og sådan vil
jeg have det.

... og så kan I gnavne gamle nisser tude og klage alt det I vil - for jeg
kan ikke høre det.

Fra : KASO

Dato : 16-07-08 08:41

> [...]
> have det.
>
> .. og så kan I gnavne gamle nisser tude og klage alt det I vil - for jeg

Næh - såvel ørene som det imellem har jo taget varig skade.....

Man kan sagtens have det sjovt og være "drengerøv" uden at det nødvendigvis
behøver at indebære at genere andre unødigt. Men egoismen længe leve - den
hylder du ihvertfald flot!

Fra : Søren

Dato : 21-07-08 11:53

KASO skrev:

> Næh - såvel ørene som det imellem har jo taget varig skade.....

Pokkers .. er der ikke flere argumenter? Det var dæmle ikke sjovt.. men
et indlæg skulle der til - for KASO giver ikke op.

> Man kan sagtens have det sjovt og være "drengerøv" uden at det
> nødvendigvis behøver at indebære at genere andre unødigt. Men egoismen
> længe leve - den hylder du ihvertfald flot!

Det er godt med dig din gamle knark. Spring du nu bare ind i dit
korrekte (ikke støjende, ikke forurendende, ikke langsomt kørende, osv)
køretøj og tril en tur ud i det blå - men pas nu på ikke at komme til at
genere nogen, for det ville da være uha noget så skrækkeligt.

... og til alle andre: Gør som KASO siger - ellers bliver I tæppebombet
med indlæg, som fortæller hvordan i burde gøre.

mvh Søren

Fra : Bruno

Dato : 20-07-08 19:17

Søren wrote:
> [...]
> og når jeg giver min gamle Gran Torino (helt uden potter) bundgas - så
> giver det et hult drøn som kan vælte gamle mænd omkuld.. og sådan vil

At være stolt over at genere andre gør dig ikke til en drengerøv, det er
mere over i rubrikken under sørgelig og patetisk.

Man kan være stolt over et godt trimmet køretøj og/eller evnen til at
betjene samme køretøj. Larm er simpelthen for let og noget enhver
12-årig med en knallert kan finde ud af.

Mvh
Bruno

Fra : Søren

Dato : 21-07-08 11:43

Bruno skrev:

> [...]
> betjene samme køretøj. Larm er simpelthen for let og noget enhver
> 12-årig med en knallert kan finde ud af.

hehe .. du er altså akurat lige så nem at hidse op som KASO? KASO er
typen der mener at han gør det korrekte - at hans meninger er de
korrekte, og hvis andre gør eller mener anderledes - så er det dem der
er galt på den, og han nægte at give sig i en diskussion før han får ret.

Indlæget var udelukkende et svar på KASO´s ævl og løftede pegefingre, så
lad nu være med at hoppe med på pegefinger-løfter-vognen - for det er
der sgu ingen der gider at høre på (og slet ikke mig).

NRN

mvh Søren

Fra : T. Uborg Christianse~

Dato : 24-07-08 15:37

> [...]
> lad nu være med at hoppe med på pegefinger-løfter-vognen - for det er der
> sgu ingen der gider at høre på (og slet ikke mig).

og dette siger jo en hel del omSøren !

Fra : Niels.Pein@gmail.com

Dato : 16-07-08 03:02

On 16 Jul., 09:39, "KASO" wrote:

> [...]
> køre med hastigheder, der ikke er tilladt. Det er jo så nemt og så
> fristende - men det er også dumt, ulovligt og farligt.

Det statistiske grundlag findes sikkert, men en rigtig relevant
statistik er mig bekendt aldrig lavet.
Forestil dig man kunne tage de mest typiske f.eks. 80 pct. at
mc'isterne ud fra alder og køn. Og prøve at finde frem til hvilke
typer der vælger at køre motorcykel.
Prøv så at tage de samme typer, samme alder og køn, blandt bilister,
og se hvordan det går med deres bilkørsel.
Jeg er overbevist om, at man vil finde forskellene i kørselsmønster
rimeligt små.

Så når nogen kører råddent på en motorcykel: Lad være med at give
motorcyklister generelt skylden. Og lad være med at give selve
motorcyklen som køretøj skylden. Det er manden der styrer der har
skylden når der køres råddent, ikke hverken de andre med samme køretøj
eller køretøjet selv.

Og det samme gælder i bil, hvilket til gengæld er helt almindeligt
accepteret.
--
Hilsen Niels

Fra : KASO

Dato : 16-07-08 11:45

<Niels.Pein@gmail.com> skrev i meddelelsen
On 16 Jul., 09:39, "KASO" wrote:

> [...]

og se hvordan det går med deres bilkørsel.
Jeg er overbevist om, at man vil finde forskellene i kørselsmønster
_________________________________________________-

Det kunne du sagtens have ret i!

[...]

Det er rigtigt - men desværre er der for mange, der ikke kører pænt (jf.
ovenstående) - derfor forledes man ofte til at forvente, at det gælder
alle....

Min "generalisering" var som bekendt også et svar på en helt konkret
udtalelse....

Og det samme gælder i bil, hvilket til gengæld er helt almindeligt
accepteret.

Også i bil, er der "generaliseringer". Hvad forventer du af en ældre BMW 320
m. brede fælge?

Fra : Niels.Pein@gmail.com

Dato : 16-07-08 08:03

On 16 Jul., 12:45, "KASO" wrote:

> Også i bil, er der "generaliseringer". Hvad forventer du af en ældre
> BMW 320 m. brede fælge?

Tonede ruder måske? Eller noget der får det til at se sådan ud?
Det er dog stadig ikke bilens skyld hvis der skulle være noget galt,
det er den anden vej rundt.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX (ret diskret)

Fra : KASO

Dato : 16-07-08 20:08

On 16 Jul., 12:45, "KASO" wrote:

> Også i bil, er der "generaliseringer". Hvad forventer du af en ældre
> BMW 320 m. brede fælge?

Tonede ruder måske? Eller noget der får det til at se sådan ud?

Tjah....

Det er dog stadig ikke bilens skyld hvis der skulle være noget galt,
det er den anden vej rundt.

Rigtigt - men vi mennesker synes, at det er så sjovt at generalisere (det
var endnu en generalisering )

--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX (ret diskret)

Hvordan er det nu man er, når man kører i sådan én?

Fra : Niels Pein

Dato : 17-07-08 00:50

"KASO" skrev ...

[Niels]

> Hvordan er det nu man er, når man kører i sådan én?
Det er vel ikke til at sige. Man kan vel være hvem som helst. Det er nok
vanskeligt at generalisere over den model.
Hvis jeg kun skulle have eet køretøj og det skulle være en bil, så blev det
ikke den.
Men nu har jeg en fed motorcykel også, og så passer det fint at bilen "blot"
er en behagelig, komfortabel, ukompliceret men rimeligt veludstyret, og
billig størrelse.
--
Niels
Chevy og Bandit.

Fra : KASO

Dato : 17-07-08 08:58

> "KASO" skrev ...
>>
> [Niels]

> Det er vel ikke til at sige. Man kan vel være hvem som helst. Det er nok
> vanskeligt at generalisere over den model.

Jeg havde egentlig heller ikke nogle gode bud selv

> [...]
> Men nu har jeg en fed motorcykel også, og så passer det fint at bilen
> "blot" er en behagelig, komfortabel, ukompliceret men rimeligt

Jeps - som med så mange andre ting her i livet, må man prioritere - og
heldigvis vælger vi ikke alle ens - det ville være så kedeligt

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-07-08 03:08

On Jul 13, 7:15 pm, "Poul G." <d...@virker.ikke.slut> wrote:
> [...]
> dele en bøde ud..
> Men jeg er selvfølgelig heller ikke 2 meter høj , med tre franskbrød under

Det er faktisk også noget som jeg har lagt meget mærke til de gode
aftener der har været.
Vi bor på landet og der er oftes stille og roligt. Der har været en
del trafik til den lokale foderstof 500 m væk, men selv om en traktor
med 30 tons raps larmer så er der kun lige når den kører forbi.
Hovedvejen Randers - Hadsund er ca. 600 m væk og vi kan ikke høre alm.
biler en stille aften og kun lige ane lastbilerne.
Men motorcyklerne......de larmer helt enormt. De kan høres fra Randers
og forbi en bakke lige før Mejlby, vi snakker om måske 4-5 km vej og
de fjerneste sted mindst 4 km væk fra os.
Det er ufatteligt hvad sådanne idioter får ud af at larme så meget og
forpeste ens aftener så meget.
Der er jo ikke tale om én motorcykel hver aften, men enten den samme
spade 10 gange eller 10 forskellige idioter, hver aften.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....