Billeje i Tyskland
Fra : Frederik

Dato : 12-07-08 23:49

Hej

Skal leje en bil i Tyskland i en uges tid til noget ferie i August.

Jeg har tjekket Hertz og Avis, hvor Avis synes væsentligt billigere for en
Merc E-klasse/BMW 5-serie.

Men for en sikkerheds skyld, er der så andre firmaer, I kan anbefale?

Er der nogle faldgruber at tage i betragtning?

Mvh.

Frederik

Fra : Lars Ehlers

Dato : 13-07-08 05:50

On Sun, 13 Jul 2008 00:48:46 +0200, "Frederik"
<info@fjernenmasseduelundaudio.com> wrote:

> [...]
>Merc E-klasse/BMW 5-serie.
>
>Men for en sikkerheds skyld, er der så andre firmaer, I kan anbefale?

Du kan også checke hos Sixt, der har jeg lejet bil mange gange, også
BMW 5 serie.

>Er der nogle faldgruber at tage i betragtning?

Sammenlign priser inkl. forsikring. Hvis du vil køre ind i Italien, så
er der begrænsninger for hvilke biler selskaberne vil tillade at man
kører ind i Italien. De fleste gange jeg har lejet bil i Tyskland har
jeg skullet bruge den i både Danmark og Italien, så jeg har lært at
checke inden jeg lejer.

--
Lars Ehlers
2006 Dodge Magnum - 5,7 HEMI V8 - 340 HK

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 13-07-08 06:51

On Sat, 12 Jul 2008 21:50:23 -0700, Lars Ehlers <lars@NOSPAMehlers.us>
wrote:

>De fleste gange jeg har lejet bil i Tyskland har
>jeg skullet bruge den i både Danmark og Italien, så jeg har lært at
>checke inden jeg lejer.

Det betaler sig nok også at vide at har man fast bopæl i Danmark er
det ulovlig at føre udenlandsk indregistreret køjetøj i Danmark - det
gælder også lejebiler.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 13-07-08 07:12

On Sun, 13 Jul 2008 07:51:24 +0200, Per K. Nielsen
<pkn.usenet@gmail.com> wrote:

>Det betaler sig nok også at vide at har man fast bopæl i Danmark er
>det ulovlig at føre udenlandsk indregistreret køjetøj i Danmark - det
>gælder også lejebiler.

Jeg må godt køre tysk indregistreret bil i Danmark

Fra : Mogens

Dato : 13-07-08 07:56

"Lars Ehlers" <lars@NOSPAMehlers.us> skrev i en meddelelse

> Jeg må godt køre tysk indregistreret bil i Danmark

Ja - og andre jvf. Færdselspolitiet:

Spørgsmål:
Hvis en dansker lejer en bil i Tyskland, må man så køre med den i Danmark?

Vicepolitikommissær Bent Mouboe fra Færdselspolitiet svarer:
Som privatperson må man ikke tage til Tyskland og leje en bil og køre hjem
på ferie i Danmark.

Der er dog et par undtagelser. Man må gerne leje f.eks en autocamper i
Tyskland og køre i den som transit igennem Danmark, hvis man f.eks skal
holde ferie i Norge og Sverige. Det kræver dog at man får en
transittillladelse.

Men man må ikke gøre nogen svinkærinder i Danmark, f.eks køre hjem og pakke
eller hente familien.

En anden undtagelse er, hvis man havarerer i sin egen i bil i Tyskland, må
man godt køre hjem i en tysk udlejningbil og læsse af, og bagefeter køre ud
til afleveringstedet.

Man må også gerne køre i en udenlandsk bil i Danmark, hvis ejeren er med som
passagerer i bilen.

Fra : Poul Christensen

Dato : 13-07-08 08:44

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in

> [...]
> bagefeter køre ud til afleveringstedet.
>
> Man må også gerne køre i en udenlandsk bil i Danmark, hvis ejeren er

Det er ikke personens nationalitet der er afgørende for om man køre en
udenlandsk registreret bil i DK, men personens bopælstatus. Bor man i
udlandet er detb tilladt - tænj bare på alle danskerne bosat i Malmø som
pendler i bil til deres arbejde i DK.

På usenet er det almindelig kendt at Lars er bosat i Californien, sÅ han
må naturligvis gerne køre en tysk indregistreret bil i DK.

mvh poul christensen

Fra : Mogens

Dato : 13-07-08 08:57

"Poul Christensen" <poulchr03xdelx@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> På usenet er det almindelig kendt at Lars er bosat i Californien, sÅ han
> må naturligvis gerne køre en tysk indregistreret bil i DK.

Det ved jeg alt om

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-08 09:30

On Sun, 13 Jul 2008 07:44:10 +0000 (UTC), Poul Christensen
<poulchr03xdelx@ofir.dk> wrote:

>På usenet er det almindelig kendt at Lars er bosat i Californien, sÅ han
>må naturligvis gerne køre en tysk indregistreret bil i DK.

Så er spørgsmålet blot om det kan betale sig.

Som udenlandsk bosat får man andre priser hos udlejningsselskaberne
pga afgiftsreglerne.

Så hvis Lars (eller andre) bør overveje den evt ulejlighed i forhold
til prisen. Var jeg Lars ville jeg nok ringe til de danske selskaber
og høre prisen for udlændinge.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 13-07-08 17:21

On Sun, 13 Jul 2008 10:30:06 +0200, Bt wrote:

>Så hvis Lars (eller andre) bør overveje den evt ulejlighed i forhold
>til prisen. Var jeg Lars ville jeg nok ringe til de danske selskaber
>og høre prisen for udlændinge.

Det har jeg jeg selvfølgelig også checket. Men de fleste gange har der
også været en del at spare på selve flybilletten, af en eller anden
grund er det billigere at flyve til Hamborg end til København.

Det er rigtigt, at udlejningsselskaberne har gode priser til
udenlandsdanskere, det har jeg selvfølgelig også benyttet mig af
--
Lars Ehlers
2006 Dodge Magnum R/T - 5.7 ltr.HEMI V8 - 340 HK

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-08 18:51

Lars Ehlers wrote:
2006 Dodge Magnum R/T - 5.7 ltr.HEMI V8 - 340 HK
2003 Saab 9-5 Aero - 2.3 ltr turbo - 250 HK

Hehe.. energi-krisen har vist ikke ramt så hårdt derovre endnu.
PS: Skal man virkelig bruge 600 HK i 2 biler for at nå op på de maksimale 88
km/t?

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-08 18:56

On Sun, 13 Jul 2008 19:51:10 +0200, "Rolle" <---> wrote:

> [...]
>
>Hehe.. energi-krisen har vist ikke ramt så hårdt derovre endnu.
>PS: Skal man virkelig bruge 600 HK i 2 biler for at nå op på de maksimale 88

Har du ikke set længden på køerne derovre, det kræver sin bil at
trække 1000 biler i gang )

--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Lars Ehlers

Dato : 13-07-08 22:05

On Sun, 13 Jul 2008 19:51:10 +0200, "Rolle" <---> wrote:

>Hehe.. energi-krisen har vist ikke ramt så hårdt derovre endnu.

Jo da, er du gal!? Vi er nået over 5 kr literen!!

>PS: Skal man virkelig bruge 600 HK i 2 biler for at nå op på de maksimale 88
>km/t?

Absolut, det handler jo om, hvor hurtigt man kan nå op i fart Og
nogle steder må vi endda køre 110 km/t!!

Desuden skal der jo også nogen kræfter til at få næsten 2 tons op i
fart

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-08 15:50

Frederik wrote:
> [...]
> for en Merc E-klasse/BMW 5-serie.
>
> Men for en sikkerheds skyld, er der så andre firmaer, I kan anbefale?

Jeg har lejet ved www.europcar.de tidligere. Det var en MB E240 fra
Flensburg til Berlin.
Jeg kunne se, at der står en masse danske skammel-kasser af biler hos
Europcar i Flensborg. Så folk vil åbenbart gerne have noget ordenligt at
køre på ferie i.

/Ralf

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-08 20:31

Hej

Lige et godt bud efter mange gange billeje i Tyskland; Sørg for at tegne en
"nul selvrisiko forsikring" og sige nej tak til deres "tank option". Med en
elendig, møgbeskidt Mercedes B-klasse 1,4 lavede jeg en 1 cm (nærmest
usynlig) ridse i lygteglasset i parkeringsanlægget, hvor den skulle
afleveres - 2 dage efter lå en regning i min danske postkasse på omkring
4.000 kr. En anden gang havde jeg åbentbart accepteret en "tank option", så
selvom jeg afleverede en bil med 95% fuld tank, blev jeg faktureret en fuld
tand til overpris Men bortset fra disse oplevelser, får du normalt en
superlækker bil til en meget lav pris i Tyskland (plejer at få en BMW 3
Touring til omkring 100 EURO for en weekend).

Martin