Blitzet ved Kassel.......
Fra : Leif

Dato : 12-07-08 20:22

Som skrevet blev jeg i nat blitzet i bunden af den bakke der hvor der er max
100km/t
på store info-tavler over vejen - var nok på 130. Dæleme et ordentligt
blitz, de har.
Hvad kan jeg forvente, der sker?

Det var ellers noget af et uvejr der ramte os der kom fra Østrig-siden
omkring kl. 20
forbi den store sø - lidt efter (vest for) München. Alt gik næsten i stå
pga. vand i lårtykke
stråler, der bare væltede ned. Stormagtigt med lyn & torden........

Mvh, Leif
(Der lige nu savner de 34° ved Pula)

Fra : Kasper Hansen [Bruxe~

Dato : 12-07-08 20:27

> [...]
> max 100km/t
> på store info-tavler over vejen - var nok på 130. Dæleme et ordentligt

Ingenting... Er før blevet blitzet med 180 km/t samme sted (på danske
plader).
Nu hvor jeg er flyttet til Belgien, og kører til DK med jævne mellemrum
bliver jeg også af og til blitzet i tyskland - og jeg har endnu til gode at
få en bøde.
De har muligheden for at sende dig bøden, men de benytter sig altså ikke af
den - eller i så fald er det meget sjældent.
Og skulle du endelig få en bøde, er den slet ikke så slem som i DK -
500-1000 kr vil jeg tro.

/Kasper Hansen

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 12-07-08 20:31

Hej

> [...]
> 100km/t
> på store info-tavler over vejen - var nok på 130. Dæleme et ordentligt

Hehe det prøvede fruen også, første gang vi kørte til Schweiz ;) Tror der er
mange der hopper i fælden, da det for mange er oplagt et trykke lidt ekstra
på speederen før bakken ;)

Vi fik ingen bøde dengang, men nu er politiet vidst begyndt at samarbejde på
tværs at grænserne...

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-08 21:04

On Sat, 12 Jul 2008 21:22:11 +0200, "Leif" <Den fårduikke@her.dk>
wrote:

> [...]
>pga. vand i lårtykke
>stråler, der bare væltede ned. Stormagtigt med lyn & torden........

Jeg ville godt nok spare op til bøden - siden nytår siges det at den
slags krydser grænserne - usportsligt! ) Men sådan er det bare,
desværre. Fruen sagde også noget om at blive blitzet først i december,
da hun var i omegnen af Berlin, den har vi ikke set noget til - og når
hun skal af sted igen, så bliver det med " kør nu pænt, ikke?!"
For god ordens skyld, hun kører faktisk ganske udmærket - og ganske
økonomisk. Eller kort sagt - hun kan køre bil uden at genere andre og
møve )
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Kasper Hansen [Bruxe~

Dato : 12-07-08 22:41

> [...]
> For god ordens skyld, hun kører faktisk ganske udmærket - og ganske
> økonomisk. Eller kort sagt - hun kan køre bil uden at genere andre og

De sender stadig ikke bøder ud - de har kunne siden 01.01.2007, men samtlige
af de blitzninger jeg har oplevet har været efter denne dato.

/Kasper Hansen

Fra : Henrik B.

Dato : 18-08-08 12:01

"Kasper Hansen [Bruxelles]" <newsgroups@FJERNpostmand.com> skrev i
meddelelsen news:48792503$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...

> De sender stadig ikke bøder ud - de har kunne siden 01.01.2007, men
> samtlige af de blitzninger jeg har oplevet har været efter denne dato.

Jo de gør! Jeg har én som bevis. )

Fra : Mr@

Dato : 13-07-08 12:46

"Leif" <Den fårduikke@her.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stå pga. vand i lårtykke
> stråler, der bare væltede ned. Stormagtigt med lyn & torden........

Der sker ingenting hvis du ikke laver andre ting, hvis de stopper jer
ved grænsen til Danmark kan de se om der liger noget på jer. Er selv
blitzet i Hamburg by i en 30km zone ved en skole med ca 80km men det
var en lørdag formiddag og det er nu 1 år siden,så der sker nok ikke
nogetmen den vil nok gøre ondt hvis den skal betales. god sommer.

--
\!/
(@@)

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 13-07-08 13:42

Mr@ wrote:
> blitzet i Hamburg by i en 30km zone ved en skole med ca 80km men det
> var en lørdag formiddag

Bare fordi det ikke er hverdag, er det ikke ensbetydende med at der ikke er skoleelever i nærheden af en skole.
Sandsynligheden er lidt mindre, men der kan sagtens være arrangementer/fritidsaktiviteter, som nogle elever deltager i.

Den bøde er fuldt fortjent, hvis du alligevel får den engang.

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 13-07-08 14:01

"Jens C. Hansen" <adsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> arrangementer/fritidsaktiviteter, som nogle elever deltager i.
>
> Den bøde er fuldt fortjent, hvis du alligevel får den engang.

Tyskerene registre faktisk det i deres system, og bliver man taget i en
kontrol senere falder hammeren.

Da der var paskontrol ved grænsen skete det af og til folk fik et krav. Nu
er det så lidt svære da de ikke ser så mange biler.

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 13-07-08 14:02

"Johnny Kjeldsen" Nu
> er det så lidt svære da de ikke ser så mange biler.

Mente pas ved grænsen

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 13-07-08 14:51

Johnny Kjeldsen wrote:
> Tyskerene registre faktisk det i deres system,

Ja, men det er vel kun nummerpladen, som de kan se ud fra fotoet?

Fra : Leif

Dato : 13-07-08 16:08

"Jens C. Hansen" <adsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i meddelelsen

> Ja, men det er vel kun nummerpladen, som de kan se ud fra fotoet?

Hos os får de et problem - en aktiv kører med 3 sovende passagerer
hvor af den ene er ejeren.

Leif

Fra : Mr@

Dato : 13-07-08 18:06

> [...]
> arrangementer/fritidsaktiviteter, som nogle elever deltager i.
>
> Den bøde er fuldt fortjent, hvis du alligevel får den engang.

Jep

\!/
(@@)
--------------------o00o-(_)-o00o------------------
Hilsen Mr@

Fra : Martin Vollert

Dato : 27-07-08 16:29

Leif havde fået den ide at fortælle:
> [...]
> er max 100km/t
> på store info-tavler over vejen - var nok på 130. Dæleme et

Er der sket noget med bøden ?? jeg kom selv hjem fra Østrig igår og fik også
den der store fede røde blitz i fjæset omkring et vejarbejde ved Kassel tror
den var på 110 ved 80km/t (man er slet ikke i tvivl selv om man ligger i 3
bane).
--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk

Fra : Leif

Dato : 27-07-08 17:02

"Martin Vollert" <mit fornavn@ertele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> http://vollert.dk
> Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will

Har ikke modtaget noget.
/Leif

Fra : Martin Vollert

Dato : 27-07-08 17:14

Leif havde fået den ide at fortælle:
> "Martin Vollert" <mit fornavn@ertele.dk> skrev i meddelelsen

> Har ikke modtaget noget.

Ok der er jo heller ikke gået så længe endnu, der kan vel snildt gå op til 1
md. før den kommer ligesom i DK, men skriv endelig her hvis du modtager en

Fra : Rainman

Dato : 27-07-08 17:16

Martin Vollert wrote:
> Leif havde fået den ide at fortælle:

> Ok der er jo heller ikke gået så længe endnu, der kan vel snildt gå op til 1
> md. før den kommer ligesom i DK, men skriv endelig her hvis du modtager en

Har hørt at Danmark og Tyskland ikke udveksler bøder, men kan ikke sige
det skråsikkert.

Fra : Martin Vollert

Dato : 27-07-08 17:38

Rainman havde fået den ide at fortælle:

> Har hørt at Danmark og Tyskland ikke udveksler bøder, men kan ikke
> sige det skråsikkert.

Jeg mener nemlig bare at ha hørt ligesom en anden også skriver at efter
nytår er de begyndt at samarbejde Mhs. til bøder men ved ikke om det er sket
Pga. politireformen F.eks..

Fra : Mogens

Dato : 02-08-08 06:10

"Martin Vollert" <mit fornavn@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener nemlig bare at ha hørt ligesom en anden også skriver at efter
> nytår er de begyndt at samarbejde Mhs. til bøder men ved ikke om det er
> sket Pga. politireformen F.eks..

Jow jow - det kører:
www.dr.dk:80/Nyheder/Indland/2008/07/15/065829.htm?rss=true

Fra : Henrik B.

Dato : 18-08-08 12:02

"Rainman" <rainman@rainman.com> skrev i meddelelsen

> Har hørt at Danmark og Tyskland ikke udveksler bøder, men kan ikke sige
> det skråsikkert.

Jo de gør! Per. 01.01.07.

--
B235R BSR Steg3 - 300 Hk / 475 Nm
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk

Fra : NHF

Dato : 27-07-08 19:05

Hej

Jeg blev i uge 5 fotograferet med 180 i en 100 km zone midt om natten ved
Berlin. Jeg har aldrig hørt en meter, så jeg tror ikke de udveksler - endnu!

NHF, Århus

Fra : Mogens

Dato : 02-08-08 06:09

"NHF" <volvo4saleFJERNDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg blev i uge 5 fotograferet med 180 i en 100 km zone midt om natten ved
> Berlin. Jeg har aldrig hørt en meter, så jeg tror ikke de udveksler -
> endnu!

Du må tro om igen:
www.dr.dk:80/Nyheder/Indland/2008/07/15/065829.htm?rss=true

Fra : Henrik B.

Dato : 18-08-08 12:03

"NHF" <volvo4saleFJERNDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Jeg blev i uge 5 fotograferet med 180 i en 100 km zone midt om natten ved
> Berlin. Jeg har aldrig hørt en meter, så jeg tror ikke de udveksler -
> endnu!

Jo de gør! Men billedet har måske været så ringe, at de ikke har kunnet
benytte det.