ZZR600 - Går ud ved igansætning
Fra : Ukendt

Dato : 11-07-08 19:03

Hej Gruppe.

Så blev det min tur til lidt hjælp

Jeg kom hjem forleden aften på mc'en og lige pludselig går den ud mens jeg
kørte omkring 50 Km/t jeg hiver koblingen og den går nu i tomgang, idet jeg
slipper koblingen dør den igen omdr. falder til 0.

Jeg har så ikke haft tid før idag, men jeg kan fint starte den i frigear og
den tager fint gas, så tager jeg koblingen og sætter den i 1. stadig tager
den fint gas, idet jeg prøver at sætte igang dør den. med det samme.

Hvad er galt ??

----
//MVH. Thomas
Se email-adressen og du ved hvad skal ændres

Fra : Armand

Dato : 11-07-08 19:22

Thomas Olsen skrev:
> [...]
> tager den fint gas, idet jeg prøver at sætte igang dør den. med det samme.

En af kontaktpunkterne i sidestøttebenets idiotsikring er kaput!
Duer frigearslampen? Hvis ikke, så er ledningen sikkert faldet af sit
stik nede omkring (á: bag?) tandhjulsdækslet :-/
Ellers er selve støttebenskontakten sædvanligvis meget kortlivet
Bemærk at støtebenskontakten har to kontaktpunkter: ét for
advarselslampen (når udslået) og ét for idiot-systemet (når indslået) -
Så selvom advarselslampen tænder fint kan "indslået-kontakten" udemærket
være færdig, eller ikke tilstrækkelig påvirket (p.g.a. løs kontakt)!

Nødreperatur = montering af frigears-ledningen på stel (á fast
stelforbindelse) Frigearslampen vil derved lyse konstant, men ligeså for
tændingens vedkommende!
Lyser frigearslampen ikke ved fast stelforbindelse, er der et brud på
ledningen et sted, hvilket i så fald er årsagen (á ovenstående:
"frigearslampen virker ikke"!) !

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-08 16:21

Hej.

Tak for hjælpen...

> [...]
> Lyser frigearslampen ikke ved fast stelforbindelse, er der et brud på
> ledningen et sted, hvilket i så fald er årsagen (á ovenstående:

Det var støttebenskontakten der var kaput

Der er ingen advarselslampe på min vedr. støtteben, så jeg lagde bare
ledningen til stel oppe ved Junktionbox'en

Og frigears lampen virkede perfekt.

Endnu engang tak for hjælpen, hvis jeg havde tænkt mig lidt om........

---
/MVH. Thomas.