Løs møtrik V/forreste tandhjul.
Fra : P&H

Dato : 09-07-08 15:57

Hej

Jeg har lige opdaget møtriken der holder det forreste tandhjul til kæden
sidder løst, jeg kan dreje det et par mm frem og tilbage med fingerne kun
"bremset" af låseskiven ( den med en bukket kant )- skal den ikke sidde
fastspændt ?
Det drejer sig om Kawasaki ZZR 600 årg 93.

Mvh
Per

Fra : Armand

Dato : 09-07-08 16:01

P&H skrev:
> [...]
> fastspændt ?
> Det drejer sig om Kawasaki ZZR 600 årg 93.

Jo!
Fastspændt á med mere end finger-moment og låst solidt v.h.a. blikket!

--
Armand.

Fra : Per Christensen

Dato : 09-07-08 21:33

Har netop investeret i Haynes og kan se det skal spændes med
125NM.
MEn nu er der et andt problem, jeg lod den kører i 1. gear (på
bagløfteren)og ca. 2000 omdr. engang imellem kommer der nogle
små "knald" næsten som møtrik der roder rundt i motoren, bag ved
det forreste tandhjul - hvad kan det mon være - nogen ideer.

Mvh
Per

Fra : Armand

Dato : 09-07-08 23:21

Per Christensen (slet VYGEI) skrev:
> [...]
> små "knald" næsten som møtrik der roder rundt i motoren, bag ved
> det forreste tandhjul - hvad kan det mon være - nogen ideer.

At du endnu ikke har spændt tandhjulet og at det slår sig i låseblikket??

--
Armand.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-07-08 21:56

Per Christensen <nr.halne@VYGEIofir.dk> (slet VYGEI) writes:

> [...]
> små "knald" næsten som møtrik der roder rundt i motoren, bag ved
> det forreste tandhjul - hvad kan det mon være - nogen ideer.

Kan det ikke være kæden der slår et slag mod din chain-guard på
bagsvingeren fordi der ikke rigtig er noget belastning på den, og den
derfor ikke altid er helt strukket når du bare lader den rulle ved ca.
2000 RPM?

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Rene Mikkelsen

Dato : 11-07-08 14:46

"P&H" <dbxpogh@mail.dk(fjern dbx)> skrev i en meddelelse
> [...]
> fastspændt ?
> Det drejer sig om Kawasaki ZZR 600 årg 93.

Hej....
Var selv ude for det samme på min ellers ny indkøbte 98´ Yamaha fzs 600,jeg
syntes der engang imellem var en noget mærkelig lyd,men det var låseblikket
der raslede,ja faktisk var møtrikken på vej helt af kædekittet var
skiftet af forhandler for 1 1/2 år siden???,men købte ny sæt møtrik+låseblik
til 75 kr,men gav det ved montering lige en klat blå locktite....

MVH Rene

Fra : Armand

Dato : 11-07-08 17:19

Rene Mikkelsen skrev:

> [...]
> skiftet af forhandler for 1 1/2 år siden???,men købte ny sæt møtrik+låseblik
> til 75 kr,men gav det ved montering lige en klat blå locktite....

En klubkammerat monterede nyt kædelit på sin Kawa' i.f.m. den
forestående ferie - På vej hjemad, ca. 700 km nede i Tyskland blokerede
baghjulet ved 150km/t med to mand på samt begges fulde ferieoppakning
Et luftfoto må have vist en fint tiltagende sinuskurve på asfalten -
Afsluttende i nogle kontante ridser fra diverse Kawa-karosseridele =
Kun en snarrådig bagvedkørende GTi-ejer, der resolut lagde sig midt over
midterlinien med tændt advarselsblink og hidsige trin på
bremsen(-lyset), reddede begge fra at situationen eskalerede!!
Passageren blev hårdest (men alligevel let?) ramt: To brækkede kraveben =
Påklædningen var sørgelig qua det bagende sommervejr, hvorfor især
chaufføren tillige pådrog sog talrige hudafskrabninger =

Morale:
Vær for pokker sikker på at få det låseblik sikret ordentligt (mod en
ordentlig fastspændt møtrik) - Køb evt. et friskt til lejligheden så det
måske flere kædeskift's gamle blik kan blive fornyet!
Og så er der lige den sædvanlige svada omkring påklædningen :-|

--
Armand.