Rapport fra højre spor i sommerferietiden.
Fra : Ukendt

Dato : 11-07-08 18:13

Lidt afledt af observationerne i en anden tråd synes jeg det er sjovt
at lægge sig til rette inde i højre spor og observere morgenstressede
bilister, der i forvejen kører 3 gange så hurtigt som de plejer på de
forskellige strækninger. (det er IKKE normalt at ramme Greve S med 110
, snarere stop-and-go max 20)
Så denne uge har jeg bestræbt mig på højre spor hvor muligt og
hensigtsmæssigt. Det er et klart hit på M3 om eftermiddagen hvor alle
magnetsporsrytterne holder og glor mens vi møver forbi med 30 i
indersporet - stort set hele vejen fra Hillerødmotorvejen forbi
Frederikssundsvej. I bedste fald kører venstre og højre spor samme
fart.
Så i eftermiddags - dum som jeg var kørte jeg ad M3 - Køge Bugt. Køen
på M3 var barnemad i forhold til i går så OK. Men sammenfletningen
nede ved Istanhøj *suk*. Hysterisk aggressiv kørsel og vognbaneskift.
Det må være sommervarmen. Og'eh forresten - en aggressiv C1'er, der
kom væltende uden om alt og alle ned mod nedkørslen til Køge Bugt fra
M3 - den kom ind ca. 100 m foran mig og jeg havde sluppet speederen og
lå til at klare svinget med ca. 80, hvilket i Puntoen er en behagelig
hastighed. Så var jeg ved at køre op bag i den grå papirkurv på hjul -
okay, at bremse! Så kørte vi ned og nåede næsten op på 70 (det var
vildt manner! ) Så skulle C1 ud i midten og accellerere. Jeg
sparkede oliefyret i 5. og fes indenom den grå papirkurv som stod den
stille. Lidt senere kom den grå papirkurv så farende forbi, kastede
sig ud i yderbanen og måske nåede den Solrød S 10 sekunder før mig,
who cares?
Men hvem kører mest råddent i trafikken - ingen svar. LandRovere har
en tilbøjelighed til at glemme, at deres afkørsel er NU og så bare
skifte 2-3 vognbaner til højre uden hensyn til noget som helst. Audi,
Mondeo, Pasquat osv. kører som de ejer det hele. Pikansjoser og lign.
har enten skidetravlt eller er så forsigtige, at alt over 80 er
kriminelt Og Suzuki Wagon R er ikke så kvikke, som de tror )
Men hvorfor er det lige, blåndinen i Golf skal have en bil mere med
hvor M3 går fra 3 til 2 spor ved Roskildevej (jeg havde af
bekvemmelighedsgrunde forvildet mig ud i midten), når hun kan se, der
ikke er plads. (hold da kæft, de fingre jeg fik indtil hun kørte af
ved Jyllingevej - en Sportsvan havde klemt sig ind ½ m foran mig og
der var IKKE plads til Golf'en også, så'eh, "du har selv skabt
problemet søster, du løser det" var min holdning - gad ikke bremse,
for jeg VAR forrest )
Men det har været en OK uge trafikalt - pt. 917 km med ca. 70 km/t i
snit (normalt 58-60) og kvart tank tilbage, så er lidt spændt på, hvad
det egentlig bliver til )
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka