Har kvinder ingen fart- og afstandfornemme~
Fra : Knut

Dato : 11-07-08 16:39

Det er ikke særligt overraskende, at der i den Storkøbenhavnkse morgentrafik
ofte er problemer med trafikanternes evne og/eller vilje til at holde en
fornuftig afstand til den forankørende.
Når det forekommer ved høje hastigheder er det typisk 'Brian' eller den
utålmodige sælger/underdirektør i sin Audi, men jeg har bidt mærke i, at i
forbindelse med køtrafik er det meget ofte kvinder - ja de er klart
overrepræsenterede. Det er min fornemmelse, at kvinder tilsyneladende ikke
er i stand til at beregne hastighed og hastighedens konsekvenser for rette
bremseafstand - er der noget om det?

På min ½-1 times tur har jeg jo ikke meget andet at lave end den slags
statistikker!

Knut

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-08 12:10

Det er klart de ikke kan vurdere afstande, når de hver aften får at
vide, at det her |...................| er 30 cm

Mikael