Trailer udgifter?
Fra : peter

Dato : 11-07-08 09:16

Hej

Hvad koster en trailer (en lille en), udover anskaffelse og ekstra
benzin? F.eks. afgifter, forsikring osv.?

Mvh og på forhånd tak for svarene!

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-07-08 16:19

On Fri, 11 Jul 2008 08:15:36 -0700 (PDT), peter
<peter900000@hotmail.com> wrote:

>Hej
>
>Hvad koster en trailer (en lille en), udover anskaffelse og ekstra
>benzin? F.eks. afgifter, forsikring osv.?

>--

Det skal du da slet ikke tænke på, du som overvejer at købe Fiat Panda
eller Suzuki Splash.

Der er rigeligt derude på vejene til at sinke trafikken i forvejen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Tom

Dato : 11-07-08 16:25

"peter" <peter900000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Hej

Hvad koster en trailer (en lille en), udover anskaffelse og ekstra
benzin? F.eks. afgifter, forsikring osv.?

Mvh og på forhånd tak for svarene!

------------------------
når det er en lille trailer, så hold dig fast og sig det ALDRIG til en
politiker, men så er den faktisk GRATIS at eje og nummerpladen skal der også
kun betales for EN gang og så ALDRIG mere.

Forsikring er lidt forskelligt. Jeg giver vist omkring 50 Kr ekstra pr år
(GF) for at have min trækkrog forsikret på bilen. Og dækkene bliver heller
aldrig skiftet, så den koster absolut intet at have stående.

--
Tom

Fra : peter

Dato : 11-07-08 09:32

> [...]
> (GF) for at have min trækkrog forsikret på bilen. Og dækkene bliver heller
> aldrig skiftet, så den koster absolut intet at have stående.

Hvad dækker denne forsikring? Er den lovpligtig? Er det ansvar og/
eller kasko?

Fra : Tom

Dato : 11-07-08 16:39

> [...]
>
> --
> Tom

Hvad dækker denne forsikring? Er den lovpligtig? Er det ansvar og/
Det er ikke trailen der er forsikret, men et tillæg til bilens
kaskoforsikring. Ved ikke om den er lovpligtig, men nok en god idé hvis nu
trailen røg af og lavede skader for millioner af kr :)

Forsikringen dækker nok ikke værdierne i trailen hvis man selv klokker rundt
i det, men den dækker skaderne på andre.
Da tillæget er så latterligt billigt hos GF, så er det bare at tegne
tillæget når man har trækkrog på bilen.

--
Tom

Fra : Tom

Dato : 11-07-08 16:41

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> rundt i det, men den dækker skaderne på andre.
> Da tillæget er så latterligt billigt hos GF, så er det bare at tegne

PS: Du må lige selv rette det til "TRAILER" i mit svar :)

Fra : Jørgen L.

Dato : 11-07-08 22:04

[...]

Intet, den er gratis når den er på maks 500 kg totalvægt.
Kommer den over de 500 kg skal der betales en mindre vægtafgift.
Forsikring
Der er ansvars forsikring på din krog som dækker evt skade på andres ting.
så du behøver ikke at tegne en ansvar på trailer.
Det er så vigtigt at forsikringsselskabet er informeret om at du har krog på
bilen og at den benyttes til at trække trailer.

Ønskes der kasko på trailer skal denne tegnes sepperat

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD