Audi A6 ekstra tillægsspørgsmål :-)
Fra : Poul G.

Dato : 11-07-08 13:15

Audi A6 3,0 2002 april.
Den er begyndt at lyde som om nogen har glemt et par skruer i
motoren. Værst når den er kold , men den skramlende lyd misklæder
bilen. Selv når bilen er gennemvarm rasler og skramler den rimelig højt.
Lyder som om lyden kommer fra toppen af motoren..
Der er heldigvis 6 måneders 100% Garanti fra ALD.dk i Jylland.
De henviser mig til at kontakte SMC i Odense, men men ....
Har prøvet at kontakte SMC Odense flere gange , bliver stillet om til
værkstedet , men
selv om jeg venter længe sker der intet. De har så lovet mig, op til flere
gange at ringe tilbage til mig ,
men intet sker
Nogen ideer ?

Fra : Niels Bengaard

Dato : 11-07-08 14:54

> [...]
> værkstedet , men
> selv om jeg venter længe sker der intet. De har så lovet mig, op til flere

Ja, simpelt, ring og aftal med ALD at du finder et andet værksted, for SMC i
Odense har åbenbart ikke tid.

Mvhh Niels

Fra : Poul G.

Dato : 11-07-08 22:14

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, simpelt, ring og aftal med ALD at du finder et andet værksted, for SMC
> i Odense har åbenbart ikke tid.
>
> Mvhh Niels

Superservice fra ALD i Fredericia.
Jeg ringede til dem og forklarede problemet.
"Du finder bare et værksted du har tiltro til , så klarer vi
resten"..DET er da et par roser værd..

Fra : Klaus G.

Dato : 12-07-08 09:00

> Superservice fra ALD i Fredericia.
> Jeg ringede til dem og forklarede problemet.
> "Du finder bare et værksted du har tiltro til , så klarer vi
> resten"..DET er da et par roser værd..
Sørg lige for at få det på skrift, for det er træls at komme med en regning
på 20k og de så ikke vil betale, fordi de mener du ikke har brugt et
værksted som de har sagt ok til...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Niels Bengaard

Dato : 12-07-08 09:28

> Sørg lige for at få det på skrift, for det er træls at komme med en
> regning på 20k og de så ikke vil betale, fordi de mener du ikke har brugt
> et værksted som de har sagt ok til...

Nu er ALD altså troværdige hvad service angår. Men som jeg læser det står
der også bare, at kunden skal køre bilen på værksted og så bede værksted og
ALD klare resten.

Mvh Niels

Fra : Mikael

Dato : 11-07-08 09:06

On 11 Jul., 14:15, "Poul G." <d...@virker.ikke.slut> wrote:
> [...]
> værkstedet , men
> selv om jeg venter længe sker der intet. De har så lovet mig, op til flere

For det første find et andet værksted end SMC, der må være andre Audi
værksteder. SMC har - ihvertfald - i kbh. et usædvanligt dårligt ry.
De har vist ikke helt opfattet at de skal leve af deres kunder.

Men der ud over lyder det som en/flere defekte hydrauliske
ventilløftere. Synes jeg mindes at der har været problemer med
topstykker på nogle Audien, men kan ikke huske om det kun var på V8
maskinerne, på jobbet havde vi en som fik 2 nye topstykker på
garantien, den larmede også når den blev startet, men det var en 4,2.

Mikael

Fra : Poul G.

Dato : 12-07-08 19:40

"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

maskinerne, på jobbet havde vi en som fik 2 nye topstykker på
garantien, den larmede også når den blev startet, men det var en 4,2.

Når den holder i tomgang og jeg drejer med rattet og holder positionen
,stopper det meste af larmen --
Hydralik/servo pumpe et eller andet defekt ?

Fra : Mikael

Dato : 13-07-08 14:30

On 12 Jul., 20:40, "Poul G." <d...@virker.ikke.slut> wrote:

> Når den holder i tomgang og jeg drejer med rattet og holder positionen
> ,stopper det meste af larmen --
> Hydralik/servo pumpe et eller andet defekt ?

Har du kigget om der er nok servoolie på? Vær opmærksom på at hvis du
hælder noget på at det er den rigtige type, det står som regel på
låget af servobeholderen hvilken type det er.
Hvis der er olie nok på lyder det som en syg servopumpe, så vil jeg
smutte forbi et værksted og få dem til at lytte.

Mikael

Fra : Poul G.

Dato : 17-07-08 23:59

> [...]

Hvis der er olie nok på lyder det som en syg servopumpe, så vil jeg
smutte forbi et værksted og få dem til at lytte.

Info; Det var servopumpen der var i stykker..