En "sjov" observation
Fra : Ukendt

Dato : 11-07-08 06:54

Den er næsten lige så sikker som ammen i kirken... danskere der kører de ny
store Volvo kører altså underligt! De hverken blinker af når de skal dreje
eller kender færdselsreglerne generelt. Det er en lille uvildig observation
jeg har gjort mig de seneste par måneder Hvorfor køber man en Volvo? Det
må bl.a. have noget at gøre med den sikkerhed Volvo er kendt for. Men den
harmonerer jo ikke helt med de evner som førerne lægger for dagen.
Blev igår nærmest torpederet af en ny Volvo i en sammenfletning, hvor han
kom susende INDENOM for derefter at hugge bremserne i og dreje til højre ad
næste vej - uden at blinke.

Så er der svenskerne... HVER gang jeg møder en svensk bil, så laver føreren
noget ulovligt/uventet! Og det er ikke engang løgn! Desværre. Herovre i
jylland kan de i hvert fald ikke finde ud af at køre. Og jeg vil vove at
påstå, at vi har verdens bedste skiltning/afstribning på vejene. Senest i
går, hvor en stor (tilfældigvis) Volvo herregårdsvogn holder inde ved
kantstenen i bymidten, uden at blinke ind til siden og ved siden af
dobbeltoptrukket spærrelinie og 5 meter før en midterhelle forhøjet med
brosten og op ad bakke før en lettere uoverskuelig "bakketop". De skulle
lige tjekke deres bykort! Tror du at det skabte kaos for den bagvedkommende
trafik? Nogle listede udenom til stor fare for modkørende der kom susende
over "bakketoppen", og andre blev bagved og kunne ikke finde ud af at dytte
i deres vægelsind. Og nej, der var ikke 2½ meter ud til midterlinien fra
Volvoen

Og så er der Mercedes og BMW-kørerne... Hvorfor skal de altid køre så tæt på
bagved? Det er nok især ejerne de nyere modeller af omtalte mærker der er
problemet. 2 meter bag kofangeren og i jakkesæt snakkende i mobiltelefon, så
venter ulykken da bare på at ske. Det er sjovt at disse direktører ikke kan
gennemskue det?

Det er bare en lille observation jeg har gjort mig de seneste par måneder.
Og den holder faktisk stik hver gang her i det midtjyske. Nu har jeg
selvfølgelig også særligt lagt øje til de omtalte, og hvis jeg begyndte at
lægge nærmere øje til fx. Peugeot-ejere, kunne noget ligne måske vise sig.
Men de har nu ikke generet mig nok til at jeg har lagt specielt mærke til
dem - modsat danske Volvo-ister, svenskere og MB/BMW-ejere.

Kan nogen genkende mønsteret?

Mvh Ralf

Fra : Borge

Dato : 11-07-08 07:19

"Rolle" <---> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men de har nu ikke generet mig nok til at jeg har lagt specielt mærke til
> dem - modsat danske Volvo-ister, svenskere og MB/BMW-ejere.

Næsten det samme her i jydehovedstaden II (København)

Unge fyre i gamle bmw'er der tror de er i et playstation spil og at det er
ok at mase sig frem overalt.
Svenskere(danske udvandere) der tror at de danske færdselsregler ikke gælder
efter de er flyttet til sverige.
Og værst , folk fra landet, der aldrig før har kørt i en by hvor der er mere
end to biler.

Jo kender det.

Hilsen Borge

Fra : Keld Nygaard

Dato : 11-07-08 09:06

> Og værst , folk fra landet, der aldrig før har kørt i en by hvor der er
> mere end to biler.

Næsten lige så slemt, som når byfolk kommer uden for byzonen første gang.

Med venlig hilsen
Keld Nygaard

www.nygaard.eu

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-07-08 20:47

Keld Nygaard skrev den 11-07-2008 10:05:

> Næsten lige så slemt, som når byfolk kommer uden for byzonen første gang.

Og skal vænne sig til alstadig at trille bag en mejetærsker.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-07-08 20:50

On Fri, 11 Jul 2008 21:47:03 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<thunderaxiom@gmail.com> wrote:

>Og skal vænne sig til alstadig at trille bag en mejetærsker.

>--

Narh, det kunne være værre. F.eks. en gyllevogn eller en god
gammeldags møgspreder. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 11-07-08 18:24

Borge har bragt dette til os:
> "Rolle" <---> skrev i en meddelelse

> Næsten det samme her i jydehovedstaden II (København)

Det er nr. 1, nr. 2 Århus.
Der bor flere jyder i Kbh. end i Århus
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-08 10:43

>Kan nogen genkende mønsteret?
>
>Mvh Ralf

Ja det kan du tro,ærgeligt du ikke kom omkring Polakker og Lettere,som
der i alt fald her på djævleøen er rigtigt mange af,de har da vist
heller ikke fået ret mange køretimer

/gubbi

Fra : Tom

Dato : 11-07-08 16:31

<gubbi> skrev i en meddelelse

> Ja det kan du tro,ærgeligt du ikke kom omkring Polakker og Lettere,som
> der i alt fald her på djævleøen er rigtigt mange af,de har da vist
> heller ikke fået ret mange køretimer

ikke helt forkert :)
Jeg har selv oplevet i polen for mange år siden at man gik til køreprøve og
afleverede 2 pund kaffe til den sagkyndige (dengang kaffe var rationeret),
så var man garanteret at få sit kørekort.

--
Tom

Fra : René Løweneck

Dato : 11-07-08 12:27

Hej Ralf !

> [...]
> Men de har nu ikke generet mig nok til at jeg har lagt specielt mærke til
> dem - modsat danske Volvo-ister, svenskere og MB/BMW-ejere.

Nu bliver jeg squ nysgerrig. Hvordan kører os i Land Rover'ere så ? ))

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-07-08 12:55

On Fri, 11 Jul 2008 13:27:08 +0200, René Løweneck <rene@loweneck.dk>
wrote:

>Hej Ralf !

>Nu bliver jeg squ nysgerrig. Hvordan kører os i Land Rover'ere så ? ))

>--

Det er der vel ikke rigtigt nogen der har et klart billede af, i og
med at sådan et terrængående, stygt udseende monster, forhåbentlig
ikke kører på offentlig vej.

Mine egne observationer desangående, fortæller mig, at førerne af
disse grimme sataner i reglen har andre ting i hovedet end det at køre
"bil".

De sidder sandsynligvis og grubler over, hvor de skal købe nyt tøj.
Der er ikke så mange steder tilbage, hvor knickers i farven "kolort
fra en ko med tynd mave" er lagervarer. Er det endeligt tilfældet, så
har de garanteret ikke de lange strikkede grå strømper. .o))

Der findes kun én type mennesker der lovligt skulle have tilladelse
til at køre den slags køretøjer, og det er engelske adelsmænd.

De har stilen og de har det rigtige tøj, og så har flere af dem oven i
købet noget at bruge sådan et køretøj til, i modsætning til visse
andre.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : René Løweneck

Dato : 14-07-08 06:37

Hej Folmer !

> Det er der vel ikke rigtigt nogen der har et klart billede af, i og
> med at sådan et terrængående, stygt udseende monster, forhåbentlig
> ikke kører på offentlig vej.

Ja, skræmmende ser hun ud, ikk' )
Jo, af og til er vi jo nødt til at krydse de "store" veje, selvom vi ikke er
glade for det. Der er skønnest ude i naturen.

> Mine egne observationer desangående, fortæller mig, at førerne af
> disse grimme sataner i reglen har andre ting i hovedet end det at køre
> "bil".

Din skarphed overrasker mig. Når man kører en tur op og ned af stranden ude
i Løkken på en dejlig varm sommerdag, har man mest øje for naturen, deri har
du ganske ret )

> [...]
> fra en ko med tynd mave" er lagervarer. Er det endeligt tilfældet, så
> har de garanteret ikke de lange strikkede grå strømper. .o))

Det kan være svært at finde det rette tøj, men hærens overskudslager har nu
et ganske pænt udvalg )

> [...]
> De har stilen og de har det rigtige tøj, og så har flere af dem oven i
> købet noget at bruge sådan et køretøj til, i modsætning til visse

Alene det, at de ikke kan finde ud af at køre i den rigtige side af vejen
der ovre, burde fratage dem retten til at føre noget som helst. Men ude i
den store verden er der somme, der mener at visse befolkningsgruppers første
møde med civilationen var et køretøj af bemeldte type. Så den kan rent
faktisk også bruges andre steder )

Iøvrigt er sådan en Land Rover jo en stærk bil, der både kan klatre i træer
og aldrig går i stykker )

http://www.youtube.com/watch?v=t127UCrtvLw
http://www.youtube.com/watch?v=e-MR6omTN6Q&feature=related

Have phun and sweet dreamz )

Fra : Anders Sørensen

Dato : 11-07-08 13:24

On Fri, 11 Jul 2008 07:54:07 +0200, "Rolle" <---> wrote:

>Kan nogen genkende mønsteret?

Jeg synes at Audi'er, VW'er og Peugeot'er er værre.
Og så Skoda'erne som tror de er VW'er. De kører slemt.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 11-07-08 15:20

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i
meddelelsen news:u2ke74p0n4pdjkdvppb6oc6ul5c349ns40@4ax.com...

> Jeg synes at Audi'er, VW'er og Peugeot'er er værre.
> Og så Skoda'erne som tror de er VW'er. De kører slemt.

Man fristes til at råbe "TROLL" :)

Fra : Anders Sørensen

Dato : 11-07-08 21:07

Skodakører?

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 13-07-08 10:19

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i
meddelelsen news:gaff74152k7piaigaff7go4oqk5fmm81g7@4ax.com...

> Skodakører?

Faktisk ja, men det har nu intet at gøre med hvad jeg skrev.
Desuden tror jeg ikke at det er en VW jeg har, jeg VED det er en VW jeg har
:)

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 11-07-08 15:22

"Rolle" <---> skrev i meddelelsen

> Kan nogen genkende mønsteret?

Jep, passer nogenlunde med hvad jeg ser i det nordjyske, dog ikke helt så
grelt som du beskriver det her :)

Fra : Allan F

Dato : 11-07-08 17:48

"Rolle" <---> skrev i en meddelelse
> Den er næsten lige så sikker som ammen i kirken... > Mvh Ralf

Nu kender jeg ikke til ammen i kirken - men der var noget debat om fænomenet
på restaurationer fornylig, så vidt jeg husker. . . .

Allan F

Fra : Mogens

Dato : 12-07-08 06:15

"Rolle" <---> skrev i en meddelelse

> Så er der svenskerne... HVER gang jeg møder en svensk bil, så laver
> føreren noget ulovligt/uventet! Og det er ikke engang løgn! Desværre.

Nope - genkender det ikke...

> De skulle lige tjekke deres bykort!

Alle herovre har idag navigation, så heller ikke dén tror jeg på...

> [...]
> er problemet. 2 meter bag kofangeren og i jakkesæt snakkende i
> mobiltelefon, så venter ulykken da bare på at ske. Kan nogen genkende

Jeg har lige været et par dage i Roma i Italien, hvor jeg i lufthavnen blev
hentet af en ung knøs fra firmaet, jeg besøgte. Efterfølgende kørte vi 1½
times motor- og bjergvej i en Renault Scenic. Turen levede op til mine
værste anelse vedr. italinere bag et rat - kæft mand.

Kørte konsekvent for stærkt - det værste eksempel var 146 km/t, hvor man
måtte køre 60 grundet vejarbejde.
Talte i mobilos et utal af gange
SMS'ede under kørslen. Ikke i rudehøjde, men det modsatte.
Overhaling ved fuldt optrukne linier og ikke mindst spærreflader samt før
uoverskuelige sving.
Det værste var den manglende respekt for afstand til den forankørende. I
flere eksempler lå han een meter fra den forankørende Porsche Cayenne -
endda ved hastigheder på 110 km/t.

Jeg lod på et senere tidspunkt oså en mindre bemærkning falde til deres
direktør, som smilte. Jeg fandt senere ud af hvorfor, idet han kørte på
samme måde i sin MB 320 CDI

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-08 08:35

Mogens wrote:

> Nope - genkender det ikke...

Et objektivt syn på sagen ville være at foretrække

> Alle herovre har idag navigation, så heller ikke dén tror jeg på...

Ikke desto mindre sad de med et landkort med spiralryg. I was there.

> Jeg har lige været et par dage i Roma i Italien, hvor jeg i...
[...]

Jeg har også kørt i Italien inden for det senest år, og er enig i at de
kører sindsygt.
En ellers nobel ældre herre i jakkesæt og med den gråtuperede kone og deres
aldrende venner med i Tempra'en, lå de et par meter bag mig på Autostradaen.
Han sad og fagtede med armene, da han åbenbart skulle forklare forsamlingen
noget. Jeg forventede tilsidst at han simpelthen kørte op i mig pga.
uopmærksomhed. Men man lærer efterhånden at køre på en mere "offensiv" måde
dernede, simpelthen for at tilpasse sig trafikken. Skik følge eller land
fly, går jeg ud fra.

/Ralf

Fra : H&M

Dato : 13-07-08 10:28

> [...]
> Men de har nu ikke generet mig nok til at jeg har lagt specielt mærke til
> dem - modsat danske Volvo-ister, svenskere og MB/BMW-ejere.

Jada, man kan med stor sansynlighed typebestemme en person ud fra deres valg
af bil, nok mest dem i ydergruperne.
Volvo, Saab, BMW og Mercedes er nogle af de nemme.....

Personligt hygger jeg mig med at kønsbestemme og finde deres alder, før jeg
overhaler folk, ud fra deres opførsel...
Næsten for nemt....
To kategorier du glemte var håndværkerne i deres kassevogne, og de smarte
vigtige mænd i deres prægtige gulplade biler....

Den aller nemmeste kategori er ......Tamdaaaa Mænd i alder 25-30 til 40
damn de er pisse vigtige, pisse dygtige billister, stort set F1 materiale,
og skide ligeglade med alle de andre dårlige bilister, hold da op man de er
nemme at spotte....
Mest set kørende i BMW og en bad ass gulplade bil.

Og så er der jo kvinderne......Kan stort set spotte dem med 100%
nøjagtighed, hver gang, hvis det var lotto ville jeg være rig, nu hygger jeg
mig bare med mit gætteri.....

Før i begynder at gætte......jeg er 43 - mand - og kører rigtig godt
bil.......Tivertifald ingen trafik uheld, til gengæld banker jeg de fleste
på en gocart bane, så noget kan jeg da.... Og jeg holder mig opdateret
ang. trafik regler, læser artikler, funderer lidt over tingene oxo..... At
jeg for 5 år siden tog MC pap, og har kørt MC siden, gør ikke min
opmærksomhed i trafikken mindre, ene overlevelse er jo betinget af dette som
MC'ist....Og da der oftest skal 2 til et trafik sammenstød.......Så hjælper
det jo lidt selv at være på forkant....Ehhhh, glemte lige, dette er andre
folks opfattelse af mig som billist.....Passer tilfældigvis med min egen
opfattelse. Måske skulle flere folk tage fat om den varme kartoffel, og
snakke ærligt om trafikken i deres omgangskreds, har i f.eks. ikke undret
jer over hvor mange sammenstød der sker, og hvor få i kender som selv var
skyld i det ??? Der pyntes en del på fortællingerne i venners lag, ikke just
fremmende for folks trafik forståelse.

Ja det er farligt at færdes i trafikken, men den næste tanke bør altid
være.....Hvad kan jeg gøre for at det ikke bliver en rigtig dårlig dag......

Men igen, ja man kan helt klart typebesteme mange folk på deres valg af bil.
Spec. i Danmark hvor priserne jo gør at man ikke bare køber noget for
farvens skyld.....Eller fordi bilen bliver bygget dit eget land.

Pas på jer selv derude, ingen andre gør.....

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-07-08 10:30

"Rolle" <---> wrote in news:4876f57d$0$90269$14726298@news.sunsite.dk:

> Det er en lille
> uvildig observation jeg har gjort mig de seneste par måneder

[...]

> Så er der svenskerne...

[...]

> Og så er der Mercedes og BMW-kørerne...

[...]

> Det er bare en lille observation jeg har gjort mig de seneste par
> måneder.

[...]

> Kan nogen genkende mønsteret?

Jeg er nu mere nervøs for alle de jyder der har så pisse travlt med hvordan
alle andre kører deres bil, at de glemmer at køre deres egen

Fra : Lars

Dato : 14-07-08 16:49

On 13 Jul 2008 09:29:30 GMT, "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg er nu mere nervøs for alle de jyder der har så pisse travlt med hvordan
>alle andre kører deres bil, at de glemmer at køre deres egen

Hahaaaaa... LOL... Good one

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 19:15

Kent Oldhøj wrote:
> Jeg er nu mere nervøs for alle de jyder der har så pisse travlt med
> hvordan alle andre kører deres bil, at de glemmer at køre deres egen

Har man pisse travlt med hvordan andre kører, når man stille og roligt
observerer medtrafikanterne? Det hører da med til at køre bil. Jeg frygter
sgu mere sådan en som dig, der ikke ser en skid og blot kører i egne tanker.

/Ralf

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-07-08 03:27

"Rolle" <---> wrote in news:487b97b9$0$90275$14726298@news.sunsite.dk:

> Har man pisse travlt med hvordan andre kører, når man stille og roligt
> observerer medtrafikanterne?

Humorforladte folk siger mig ikke en skid.

> Jeg
> frygter sgu mere sådan en som dig, der ikke ser en skid og blot kører
> i egne tanker.

Du aner intet om hvad jeg ser og hvilke tanker jeg gør mig når jeg kører.

Jeg skal beklage at du ikke kan tåle svar på tiltale, men venligt gøre dig
opmærksom på at det er den risiko man løber på usenet.

Punk.

--
Go ahead... make my day.

Fra : René Løweneck

Dato : 15-07-08 13:51

Hej Kent !

> Go ahead... make my day.

Just grab a Max beer,- that's just about guaranteed to make your day:
http://www.collegehumor.com/video:1820270

)))

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-07-08 14:28

René Løweneck <rene@loweneck.dk> wrote in news:487c9d4c$0$56796
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> http://www.collegehumor.com/video:1820270
> )))

The beer with head... rofl!

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 18:14

René Løweneck wrote:
> Just grab a Max beer,- that's just about guaranteed to make your day:
> http://www.collegehumor.com/video:1820270

Kæft en dårlig "reklame"