Citroen C5 Tændrør
Fra : Dlo

Dato : 10-07-08 18:19

Et lidt pinligt spørgsmål, har købt 4 tændrør til min C5, men hvor sidder
de?????

Har løftet 2 forskellige units, der lignede noget tændspoleværk, men ingen
tændrør, så hvor ?

Mvh
Dirk

Fra : pedersen

Dato : 10-07-08 19:08

"Dlo" <dlo@tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> sidder de?????
>
> Har løftet 2 forskellige units, der lignede noget tændspoleværk, men

De sidder under det store blanke dæksel hvor oli påfyldningen sidder.
Tages af ved at løsne de sorte plastik skruer.

Fra : Tom

Dato : 10-07-08 19:16

"pedersen" <yx@tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Dlo" <dlo@tdcadsl.dk> wrote in

> De sidder under det store blanke dæksel hvor oli påfyldningen sidder.
> Tages af ved at løsne de sorte plastik skruer.

godt det ikke er en diesel han har købt tændrør til ;)

--
Tom

Fra : Dlo

Dato : 10-07-08 20:11

Ja ja , har i mine unge år brugt en del tid på "gamle" biler, men da kunne
man da, spotte tingene.

Mvh
Dirk

Fra : Dlo

Dato : 10-07-08 20:12

Det dæksel har jeg nu også haft fjernet, og derefter fjernet 3 skruer,
derefter løftet en aflang unit
der for mig at se havde tændspoler på, under denne sad der 4 koniske
gummihætter, på ca.
længde med et tændrør, er det her ??? disse gummiting gik ned i nogle huller
i motoren.......

Havde også fjernet en unit lidt længere fremme mod fronten, også med nogle
"gummidutter" men så
ikke nogle steder tændrør, sidder de relativt dybt ?

Mvh
Dirk

Fra : Møller

Dato : 10-07-08 20:18

Dlo skrev:
> [...]
> sidder de?????
>
> Har løftet 2 forskellige units, der lignede noget tændspoleværk, men

Ligner det noget af dette?
http://filupload.dk/download.php?file=687c5.jpg
http://filupload.dk/download.php?file=595c5a.jpg
Slettes i morgen!

Møller

Fra : Dlo

Dato : 10-07-08 20:30

Jep det er denne http://filupload.dk/download.php?file=687c5.jpg

Dvs. at tændrøret sidder inde i gummihætten, og kan man hive denne af uden
at ødelægge ?

Mvh
Dirk

Fra : Dlo

Dato : 10-07-08 20:33

Ups så fik jeg dummet mig igen, den må jo givet sidde nede i topstykket, men
det kræver jo formentligt
specieltop / værktøj at løsne disse ??

Fra : Møller

Dato : 10-07-08 20:51

Dlo skrev:
> Ups så fik jeg dummet mig igen, den må jo givet sidde nede i topstykket,
> men det kræver jo formentligt
> specieltop / værktøj at løsne disse ??

Måske, jeg mener nu den er standard.
Jeg har en slank top lang top, prøv at mål på dine nye tændrør, er det ikke NV: 5/8"?
toppen er udvendig Ø22mm og 82 mm lang hertil kommer en forlænger på 158 mm længde i alt ca.240mm

Så kan jeg godt slette filen?

Møller

Fra : Dlo

Dato : 11-07-08 14:45