MB A- eller B-klasse
Fra : Ukendt

Dato : 10-07-08 01:33

Nogen herinde som kører i en ny A- eller B-klasse Mercedes?
Jeg har overvejet at privatlease en af dem, med CDI motor og aut.gear (A160
eller B180).
En prøvetur hos forhandleren vil selvfølgelig give mange svar, men lidt
input herfra ville også være rart mht. hvad I synes om dem.
På forhånd tak.

Hilsen Ralf

Fra : Bruno

Dato : 11-07-08 21:38

Rolle wrote:
> [...]
> En prøvetur hos forhandleren vil selvfølgelig give mange svar, men lidt
> input herfra ville også være rart mht. hvad I synes om dem.

Jeg har kørt nogle hundrede km i en A'er på en bilferie i Tyskland. Fin
bil, men det er altså mange kroner der skal op af lommen.

Hvis du har brug for noget kompakt og det skal være lidt lækkert er den
et godt valg, men til de samme penge er der altså mange muligheder.

Mvh
Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-08 00:32

Bruno wrote:
> [...]
>
> Hvis du har brug for noget kompakt og det skal være lidt lækkert er
> den et godt valg, men til de samme penge er der altså mange

Ja sådan en bette potte koster jo rask væk 385.000 kr. + aut.gear. Så kunne
man overveje en VW Golf i stedet for. Men jeg kan bare ikke se, at man kan
lease en Golf til 2950 kr./måned med 25.000 kr. i engangsydelse over 5 år,
som man kan med en MB A160CDI. Golf'en vil koste i hvert fald 1000 kr. mere
i måneden, og udbetalingen vil ligge på omkring 60-70.000 kr. Og så er der
lige pludselig ikke ret mange sammenlignelige muligheder, eller?

Mvh Ralf

Fra : Hans Tosti Pedersen

Dato : 12-07-08 02:48

On 11 Jul., 22:38, Bruno <x...@c.d> wrote:

> Hvis du har brug for noget kompakt og det skal være lidt lækkert er den
> et godt valg, men til de samme penge er der altså mange muligheder.

Nemli! BMW 118d f.eks. En fed bil, der er til at betale via leasing
(afhængig af antal km naturligvis).

--
Hans

Fra : Mogens

Dato : 12-07-08 10:08

"Hans Tosti Pedersen" <hanspedersen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> ...der er til at betale via leasing...
> (afhængig af antal km naturligvis).

Okay?
Vi er ikke tidligere blevet præsenteret for et regnestykke, som gør private
lesingbiler billigere for ejerne (ift. dét at eje den selv), så dén bereging
gad jeg da egentlig gerne se. Jeg er helt med på, hvad du mener ifm. en
leasingbil gennem firmaet - har selv sådan en ordning...

Fra : Ole Thomsen

Dato : 12-07-08 08:03

"Rolle" <---> wrote in message

> Nogen herinde som kører i en ny A- eller B-klasse Mercedes?
> Jeg har overvejet at privatlease en af dem, med CDI motor og aut.gear
> (A160 eller B180).

Konebilen gennem de sidste 1½ år er en leaset A160 CDI.

Nu skriver du godt nok ny, der er lige kommet et facelift men det er af gode
grunde ikke den vi har.

Vi ville egentlig have købt en Yaris (igen), men det gik op for mig at TCO
for A160'eren var lavere og det er trods alt en bil i en helt anden klasse.

Konen er rigtig glad for bilen som har god plads og fungerer fint, men jeg
kunne nok ikke leve til daglig med så svag en motor i en forholdsvis tung
bil.

Overvejede automatgear men det ville forhøje den månedlige leasing med
næsten 50%. Det skal åbenbart afskrives fuldstændig over leasingperioden.

Ole Thomsen

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-08 12:24

Leasede i efteråret en B200 CDI, med automatik.

Det har mest været fruen, der har kørt den, men vi har på intet
tidspunkt fortrudt. Har overvejet om vi i tilfælde af at vi får brug for
en bil nummer 2, skulle lease en A-model med automatik.

I følge vores forhandler, koster automatik generelt 700 ekstra om
måneden (eks moms), og det skal vi have, da fruen ikke er tryg ved
manuelt gear/kobling.

Vi valgte den lidt større motor, da vi ikke troede på at en 180'er vil
kunne trække både aut. gear og aircon, og vi har ikke fortrudt at
valget. Vi har i dag kraft til en overhaling, overskud til at
accellerere uden at overanstrenge motoren, og uden at vi har fået en
racerbil.

Husk hvis du leaser, at vælge NOK km. Vi begik den fejl at lytte til
sælgerens ord om at det kan altid laves om. Det kan det, men det er
urimeligt dyrt. MB Danmark fjerner alle rabatter ved leasingen, og
prissætter alle kommende og forløbne serviceeftersyn til listepriser
frem for til de rabatpriser der ligger i din leasingaftale, hvilket får
prisen til at eksplodere.

Hilsen

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-08 15:18

Mikael Rasmussen wrote:
> [...]
>
> I følge vores forhandler, koster automatik generelt 700 ekstra om
> måneden (eks moms), og det skal vi have, da fruen ikke er tryg ved

Når man først har prøvet et ordenligt aut.gear (MB), så er der jo heller
ingen grund til at skulel siddde og rode med en manuel gearkasse og kobling
mere. Det er min holdning.

> [...]
> valget. Vi har i dag kraft til en overhaling, overskud til at
> accellerere uden at overanstrenge motoren, og uden at vi har fået en

Lyder fornuftigt, om end jeg vil tror at en B180 CDI aut. vil være nok til
mig.
Men hvordan kører bilen? Er den udlagt til komfort eller sport? Og hvordan
er du/i tilfredse med kvaliteten af fx. interiøret? Er der nogle
irritationsmomenter ved bilen?

> [...]
> prissætter alle kommende og forløbne serviceeftersyn til listepriser
> frem for til de rabatpriser der ligger i din leasingaftale, hvilket

Jeg kan se der til at A-og B-klasse CDI'erne følger 30.000 km årligt med som
standard.
Det er længe nok til mig. 25.000 km/år burde jo egentlig blive billigere så?
Og igen er prisen udregnet efter 5 års leasing-persiode. Jeg vil nok nøjes
med 2 eller 3 år, men jeg kan ikke gennemskue om den månedlige ydelse burde
blive billigere ved 3 års leasing end ved 5 år.

Mvh Ralf

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-08 20:00

Jeg ved ikke hvor du har set priser på leasing, men på Mercedes Danmarks
hjemmeside, hedder det 15.000 km/år som standard, med mindre det er
gule plader, hvor det så er 20.000 km/år. Leasingperioder 24/36 mdr. Men
det kan jo være du har et andet leasingselskab. Det kunne måske være
interessant for mig at høre om så det må du gerne viderebringe.

Bilers køreglæde og egenskaber er efter min bedste overbevisning noget
man skal prøve sig frem med, da det er meget individuelt. Mit personligt
største irritationsmoment, har været den hundedyre radio vi fik sat i
(lidt over 10.000,-). Dens eneste positive side, er at den kan styres
fra rattet. INTET andet positivt er der at sige om den, men til gengæld
en masse negativt. Den ryger jeg ALDRIG på igen. Derudover havde vi i
starten problemer med hylende bremser, men det er væk nu. En detalje som
jeg personligt holder meget af, er at når man stiger ud af bilen, skal
man ikke rejse sig, men svinger bare benet ud, og går. benet har når det
rammer jorden den rette bøjning i knæledet til at bære dig uden brug af
ekstra kræfter til at "rejse sig". Min erfaring er at de fleste andre
biler skal man enten ned eller op af. Denne her skal man ud af. Om der
skulle komme problemer med denne model senere hen, som det vist er
beskrevet i en tidligere tråd her, skal jeg ikke gøre mig klog på, men
jeg ved at jeg fik 30 års europæisk mobilitetsgaranti, og det er som
udgangspunkt nok til mig

Bilen er som de fleste MB'ere udlagt som køremaskiner med hovedvægten
lagt på brugernes komfort, og den sælges da også rundt omkring i Europa,
som en komfortabel multibil (ikke at forveksle med MPV). Det er ikke en
flyder som E-klassen, men man bliver ikke træt af at køre i den, og der
er rigtig god oversigt fra førerpladsen. Det har tidligere været et
problem for min kæreste, som har haft store problemer med at få den
rette udsigt fra førerpladsen i en bil, og specielt var det et stort
problem i min gamle W124.

Vi har som nævnt haft den siden efteråret 2007, og det er ikke længe at
skulle vurdere kvaliteten af interiøret, og det der er gået i stykker,
må vi nok bebrejde os selv eller barnet . Indretningen med farvevalg
af stoffer med mere er du jo også selv herre over langt hen ad vejen.
Jeg brugte et designværktøj, der lå på Mercedes's engelske hjemmeside:

http://e-services.mercedes-benz.com/dsc_gb/Dispatcher.jam?businessCase=CCc&dsc_locale=en_GB

Det var rigtig godt til at designe bilens udseende.

Man skal også bemærke sig listen over ekstraudstyr, da ikke ret meget er
standard. Vi fik foruden automatik også længdejusterbart rat. Noget, der
i mange andre biler er standard men ikke hos MB.

Det er en dejlig bil, og jeg er ikke i tvivl om at den holder mange år.
Vi har lavet en aftale om muligheden for selv at overtage bilen efter
leasingperiodens udløb, hvilket vi formentlig vil gøre. Men der er
heller ikke nogen tvivl om at den næste skal være en Mercedes.
Modelnavnet må pengepungen og udvalget afgøre til den tid.

Uanset hvad andre siger af positive og negative ting om bilen, må du
aldrig snyde dig selv for en prøvetur. Det er den sikreste vej til at
vurdere bilen (og motorens størrelse).

Prøv evt en weekendleje af en A model, så du kan køre lidt længere i
den. Det koster lidt, men måske kan din forhandler give dig et godt
tilbud. De har dem som værkstedsbiler, så måske er der en mulighed
derigennem.

Hilsen

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-08 02:21

Mikael Rasmussen wrote:
> [...]
>
> I følge vores forhandler, koster automatik generelt 700 ekstra om
> måneden (eks moms), og det skal vi have, da fruen ikke er tryg ved

Hvad er det for en forhandler I har leaset jeres B200 CDI aut. hos?
/John

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-08 19:14

Mercedes i Hørsholm.

Men hold Jer væk. De har endnu engang bevist overfor mig, at munden
flyder over med mere guld end det man siden vil levere.

Men hvor fanden skal jeg ellers få den næste Mercer fra. Mercedes Kbh
dækker jo stort set hele Sjælland. Nåh jeg må jo håbe at der er kommet
alternative leveringsmuligheder til den tid.

Mikael Rasmussen

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-08 19:33

Mikael Rasmussen wrote:
> Mercedes i Hørsholm.
>
> Men hold Jer væk. De har endnu engang bevist overfor mig, at munden
> flyder over med mere guld end det man siden vil levere.

Hvad er der galt? Holder prisen ikke eller?

> Men hvor fanden skal jeg ellers få den næste Mercer fra. Mercedes Kbh
> dækker jo stort set hele Sjælland. Nåh jeg må jo håbe at der er kommet
> alternative leveringsmuligheder til den tid.

Jeg har kun hørt godt om Ejner Hessel. Det er godt nok deres afdelinger i
jylland, men de har og så en i Roskilde.

/John V.