Hvilket dæktryk?
Fra : -= JF =-

Dato : 09-07-08 18:32

Halløj!

Af uransagelige årsager er min instruktionsbog til bilen havnet på
arbejdet, og jeg har ikke lyst til at skulle køre 45 km. efter den

Vi kører sydpå i morgen med fuldt lastet bil + tagbox + to voksne og tre
unger, hvoraf den ene næsten er i voksenstørrelse...

Er der nogen i gruppen der kan fortælle hvilket dæktryk jeg skal give
min Mondeo Mk III stationcar?

--
Mvh. John

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 09-07-08 19:51

-= JF =- skrev:

> [...]
> unger, hvoraf den ene næsten er i voksenstørrelse...
>
> Er der nogen i gruppen der kan fortælle hvilket dæktryk jeg skal give

Hver eneste tankstation har en tabel. Så kom du bare afsted og tjek
trykket ved første tankning.

--
Niels

Fra : -= JF =-

Dato : 09-07-08 23:54

Niels P Sønderskov skrev:

> Hver eneste tankstation har en tabel. Så kom du bare afsted og tjek
> trykket ved første tankning.

Det plejer normalt kun at være dæktryk ved normal belastning som er
opgivet i de tabeller.
Det jeg skal bruge er tallet for fuldt læsset og til høj hastighed.

--
Mvh. John

Fra : Lund

Dato : 09-07-08 19:53

Står det ikke på tankklappen eller andet sted på sådan en Ford . . . . .

Fra : -= JF =-

Dato : 09-07-08 23:54

Lund skrev:
> Står det ikke på tankklappen eller andet sted på sådan en Ford . . . . .

Det har jeg faktisk aldrig lagt mærke til
Det skal checkes!

--
Mvh. John

Fra : Møller

Dato : 09-07-08 21:26

-= JF =- skrev:
> [...]
> unger, hvoraf den ene næsten er i voksenstørrelse...
>
> Er der nogen i gruppen der kan fortælle hvilket dæktryk jeg skal give

Dæk 205/55 R 16 91V:

For: 2,4
Bag: 2,8

ulæsset: