|
| Hyosung Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 07-07-08 16:29 |
|
Hej..
Allerede nu er der nok nogen der er løbet skrigende bort.. navnet :P
Koreansk mærke. Den lokale fortæller at det hele er Suzuki og at det
er Hyosung der samler Suzuki's modeller oveni.
Alt i alt fik jeg indtrykket at det var samme kvalitet blot med et
andet skilt på foran.
Ok de har GT 650 R modellen. 650ccm med 81,6Hk. Topfart 219km/t. 17"
hjul mv.
Er det en model nogen har erfaring med? Ligeså deres 450ccm ATV.. dur
det?
Jeg kan få en spritny GT 650 R for 82k plus levering. Bør man hellere
hoppe på en "gammel" Honda CBR600 til samme pris, brugt og med få
eller flere km på tælleren?
| |
Ukendt (07-07-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 07-07-08 16:47 |
|
On Mon, 07 Jul 2008 17:28:40 +0200, Martin Johansen [6000] wrote:
> Koreansk mærke. Den lokale fortæller at det hele er Suzuki og at det
> er Hyosung der samler Suzuki's modeller oveni.
Og jeg har fra en mekaniker med indsigt i Hyosung, at ikke én eneste stump
passer fra en Suzuki, så deet.....
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08
| |
Martin Johansen [600~ (07-07-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 07-07-08 16:52 |
|
On Mon, 7 Jul 2008 17:47:05 +0200, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
>On Mon, 07 Jul 2008 17:28:40 +0200, Martin Johansen [6000] wrote:
>
>> Koreansk mærke. Den lokale fortæller at det hele er Suzuki og at det
>> er Hyosung der samler Suzuki's modeller oveni.
>
>Og jeg har fra en mekaniker med indsigt i Hyosung, at ikke én eneste stump
>passer fra en Suzuki, så deet.....
Og så er jeg lige vidt... forhandleren solgte endda Suzuki så det var
ikke fordi jeg skulle over på den anden side for at på Suzuki.
Men er det crap? Kia er jo også koreansk, men på ingen måde crap den
dag i dag hvor det var anderledes for få år siden.
Er det mon samme sang med Hyosung?
| |
Ole (07-07-2008)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 07-07-08 16:52 |
|
Martin Johansen [6000] wrote:
> Hej..
>
> Allerede nu er der nok nogen der er løbet skrigende bort.. navnet :P
>
> Koreansk mærke. Den lokale fortæller at det hele er Suzuki og at det
> er Hyosung der samler Suzuki's modeller oveni.
>
> Alt i alt fik jeg indtrykket at det var samme kvalitet blot med et
> andet skilt på foran.
>
> Ok de har GT 650 R modellen. 650ccm med 81,6Hk. Topfart 219km/t. 17"
> hjul mv.
>
> Er det en model nogen har erfaring med? Ligeså deres 450ccm ATV.. dur
> det?
>
> Jeg kan få en spritny GT 650 R for 82k plus levering. Bør man hellere
> hoppe på en "gammel" Honda CBR600 til samme pris, brugt og med få
> eller flere km på tælleren?
CBR600 for pokker, der rasler boltene ikke af.
Dejlig MC.. hvis man kan lide japanere
Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/
| |
Martin Johansen [600~ (07-07-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 07-07-08 16:54 |
|
>CBR600 for pokker, der rasler boltene ikke af.
>
>Dejlig MC.. hvis man kan lide japanere
Hvad skulle man ikke kunne lide ved dem? Ja jeg ved det ikke
Er vild med udseendet på CBR og dens rygte er jo heller ikke helt i
hegnet.
Men hvis man kunne få en ny "Suzuki" til samme pris var det jo heller
ikke tosset..
| |
Ole (07-07-2008)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 07-07-08 17:19 |
|
Martin Johansen [6000] wrote:
>> CBR600 for pokker, der rasler boltene ikke af.
>>
>> Dejlig MC.. hvis man kan lide japanere
>
> Hvad skulle man ikke kunne lide ved dem? Ja jeg ved det ikke
Naaa.. hvis man ikke kan lide det klassiske
MC look, og mekanik der er så stabilt som en
80 år gammel fiskekutter, så køber man nok
japansk
>
> Er vild med udseendet på CBR og dens rygte er jo heller ikke helt i
> hegnet.
Det er bestemt een af de mere charmerende, ikke designet
men bestemt køreegenskaberne.
>
> Men hvis man kunne få en ny "Suzuki" til samme pris var det jo heller
> ikke tosset..
Susuki er skod, især lakken minder om en 30 årig trabant!
Prøv at se på selv en rigtig dyr Suki, lakken er sgutte
glat som en barnerøv, og hvis du prøver at polere den ned
så opdager du at grundlakken er noget tyndt sjask.
Honda og Ym er bestemt en bedre kvali!
Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/
| |
Martin Johansen [600~ (07-07-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 07-07-08 17:35 |
|
>Naaa.. hvis man ikke kan lide det klassiske
>MC look, og mekanik der er så stabilt som en
>80 år gammel fiskekutter, så køber man nok
>japansk
Jeg hader det gamle MC-look og elsker stabil mekanik. Hva faen skal
jeg så vælge??
>Honda og Ym er bestemt en bedre kvali!
Det er også mit indtryk.
| |
Allan Rasmussen (08-07-2008)
| Kommentar Fra : Allan Rasmussen |
Dato : 08-07-08 06:12 |
|
>>Naaa.. hvis man ikke kan lide det klassiske
>>MC look, og mekanik der er så stabilt som en
>>80 år gammel fiskekutter, så køber man nok
>>japansk
>
> Jeg hader det gamle MC-look og elsker stabil mekanik. Hva faen skal
> jeg så vælge??
>
>>Honda og Ym er bestemt en bedre kvali!
>
> Det er også mit indtryk.
Hvad koster Suzuki GSF 650 - eller SV 650'ern??
Det ligger da i det samme lag som den Hyosung ... og er god gennemproevet
teknik..
Mvh
Allan
| |
Martin Johansen [600~ (08-07-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 08-07-08 09:37 |
|
>Hvad koster Suzuki GSF 650 - eller SV 650'ern??
SV'eren ligger vist omkring 100k.
Hyosung'en er også for dyr for mig MEN hvis alternativet i til de 80k
var en 10 år gammel CBR600 med 50k på klokken til 60k så kunne jeg
godt vride de sidste 20k ud til en ny Hyosung.
| |
Ole (08-07-2008)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 08-07-08 10:04 |
|
Martin Johansen [6000] wrote:
>> Hvad koster Suzuki GSF 650 - eller SV 650'ern??
>
> SV'eren ligger vist omkring 100k.
>
> Hyosung'en er også for dyr for mig MEN hvis alternativet i til de 80k
> var en 10 år gammel CBR600 med 50k på klokken til 60k så kunne jeg
> godt vride de sidste 20k ud til en ny Hyosung.
>
Jeg ville klart foretrække CBRen og bruge
de 20K på udskiftning af sliddele.
Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/
| |
Ole (08-07-2008)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 08-07-08 10:06 |
|
Martin Johansen [6000] wrote:
>> Hvad koster Suzuki GSF 650 - eller SV 650'ern??
>
> SV'eren ligger vist omkring 100k.
>
> Hyosung'en er også for dyr for mig MEN hvis alternativet i til de 80k
> var en 10 år gammel CBR600 med 50k på klokken til 60k så kunne jeg
> godt vride de sidste 20k ud til en ny Hyosung.
>
Du kunne jo også finde 10K mere og købe
en *rigtig* MC
http://www.ks-motor.dk/?TemplateID=98&Show=1658
;-P
Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/
| |
Ukendt (09-07-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-07-08 17:07 |
|
"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> wrote in message
news:48732e10$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Martin Johansen [6000] wrote:
>>> Hvad koster Suzuki GSF 650 - eller SV 650'ern??
>>
>> SV'eren ligger vist omkring 100k.
>>
>> Hyosung'en er også for dyr for mig MEN hvis alternativet i til de 80k
>> var en 10 år gammel CBR600 med 50k på klokken til 60k så kunne jeg
>> godt vride de sidste 20k ud til en ny Hyosung.
>>
>
> Du kunne jo også finde 10K mere og købe
> en *rigtig* MC
>
> http://www.ks-motor.dk/?TemplateID=98&Show=1658
>
> ;-P
>
> Ole Mogensen
> --
> http://www.politicallyincorrect.me.uk/
hva faen ... det er jo en vældtet gittermast med gummi hjul ...
/PV
| |
Allan Rasmussen (08-07-2008)
| Kommentar Fra : Allan Rasmussen |
Dato : 08-07-08 15:51 |
|
>>Hvad koster Suzuki GSF 650 - eller SV 650'ern??
>
> SV'eren ligger vist omkring 100k.
Ups... Saa er de godt nok steget en del... Men tjekkede lige og ja...
SV'ern med kaabe er 100.000... Uden (som jeg foretraekker) koster 90.000....
Den lille bandit (GSF 650) - uden badekar koster 80.000...
Men du kan da faa Suzuki GSX750FK6 for 90.000 kr... Og den er da med plast
kar...
Den ville jeg klart hellere ha - over en maaske "skam koert" CBR 600 med 10
aar paa bagen...
> Hyosung'en er også for dyr for mig MEN hvis alternativet i til de 80k
> var en 10 år gammel CBR600 med 50k på klokken til 60k så kunne jeg
> godt vride de sidste 20k ud til en ny Hyosung.
Hold dig vaek fra Hyosung - og hvis du godt kan finde 80.000 kr - saa vil
jeg anbefale dig det og hoppe paa en lettere brugt GSF 600/650...
God gennemproevet teknik...
Er du helt nybegynder ud i motorcykel kunsten - Saa koster en ny GS500 med
kaabe 70.000 kr... (en god brugt kan vel findes for mellem 40 - 60)
Den er letkoert, simpel teknik og nem at komme af med igen naar du har
'laert' at koerer...
Mvh
Allan
| |
Martin Johansen [600~ (08-07-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 08-07-08 20:30 |
|
>Ups... Saa er de godt nok steget en del... Men tjekkede lige og ja...
>SV'ern med kaabe er 100.000... Uden (som jeg foretraekker) koster 90.000....
Jeg kan lide begge dele, men mest kåbe.
>Men du kan da faa Suzuki GSX750FK6 for 90.000 kr... Og den er da med plast
>kar...
>Den ville jeg klart hellere ha - over en maaske "skam koert" CBR 600 med 10
>aar paa bagen...
Jae.. jeg er bare vild med CBR-udseendet :P
>Hold dig vaek fra Hyosung - og hvis du godt kan finde 80.000 kr - saa vil
>jeg anbefale dig det og hoppe paa en lettere brugt GSF 600/650...
>God gennemproevet teknik...
Det er mest et spørgsmål om vilje og hvor længe jeg vil vente.. hehe.
>Er du helt nybegynder ud i motorcykel kunsten - Saa koster en ny GS500 med
>kaabe 70.000 kr... (en god brugt kan vel findes for mellem 40 - 60)
Jeg er helt ny på lovlig vis dvs., jeg har kørt en del MC i mine unge
dage, bare uden pap (fyyy ha ja). Så ny ja, men ikke helt uden
erfaring.
>Den er letkoert, simpel teknik og nem at komme af med igen naar du har
>'laert' at koerer...
Ja men den er aaalt for sløv til mig desværre. Jeg ved jeg i løbet af
en uge vil kede mig. Men cyklen er flot!
| |
Ukendt (09-07-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-07-08 17:06 |
|
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message
news:tn9674hqu00ig6827huio89ti1qa6leo3s@4ax.com...
>
>>Hvad koster Suzuki GSF 650 - eller SV 650'ern??
>
> SV'eren ligger vist omkring 100k.
>
> Hyosung'en er også for dyr for mig MEN hvis alternativet i til de 80k
> var en 10 år gammel CBR600 med 50k på klokken til 60k så kunne jeg
> godt vride de sidste 20k ud til en ny Hyosung.
>
nu koster en CBR ikke så meget jeg har da set flere CBR F4 på den BLÅ 2002,
12km for under 90 k kr ...
PV
| |
Martin Johansen [600~ (09-07-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 09-07-08 17:55 |
|
>nu koster en CBR ikke så meget jeg har da set flere CBR F4 på den BLÅ 2002,
>12km for under 90 k kr ...
Allerhelst skal vi ned omkring 60k. Hvis jeg skal op på de 80k så skal
det bare være _cyklen_ som det er værd at "lide" for. Fx. en spritny
fed model eller en brugt der bare siger spar2.
| |
Armand (07-07-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 07-07-08 20:40 |
|
Martin Johansen [6000] skrev:
>> CBR600 for pokker, der rasler boltene ikke af.
>>
>> Dejlig MC.. hvis man kan lide japanere
>
> Hvad skulle man ikke kunne lide ved dem? Ja jeg ved det ikke
>
> Er vild med udseendet på CBR og dens rygte er jo heller ikke helt i
> hegnet.
>
> Men hvis man kunne få en ny "Suzuki" til samme pris var det jo heller
> ikke tosset..
>
En brugt CBR til 80.000,-kr vil næppe tabe så meget værdi som den nye
Hyosung der meget vel kan være nærmest umulig at sælge om tre års tid :-/
V2'eren tåler tillige ikke sammenligning alene ud fra CBR'ens
tophastighed á ca. 250' :-|
Er der forøvrigt nogen der har set GT650'eren målt til de opgivne 80hk?
Jeg synes at det lyder endog meget optimistisk i forhold til den ellers
velpumpede SV650 :-/
--
Armand.
| |
Martin Johansen [600~ (07-07-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 07-07-08 21:38 |
|
>En brugt CBR til 80.000,-kr vil næppe tabe så meget værdi som den nye
>Hyosung der meget vel kan være nærmest umulig at sælge om tre års tid :-/
>V2'eren tåler tillige ikke sammenligning alene ud fra CBR'ens
>tophastighed á ca. 250' :-|
Ligger den virkelig så højt? Hvad er den opgivet til?
| |
Carsten (08-07-2008)
| Kommentar Fra : Carsten |
Dato : 08-07-08 13:03 |
|
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:9kv474hrl33f8iuqeqvcntcoqb76nnp55b@4ax.com...
>
>>En brugt CBR til 80.000,-kr vil næppe tabe så meget værdi som den nye
>>Hyosung der meget vel kan være nærmest umulig at sælge om tre års tid :-/
>>V2'eren tåler tillige ikke sammenligning alene ud fra CBR'ens
>>tophastighed á ca. 250' :-|
>
> Ligger den virkelig så højt? Hvad er den opgivet til?
>
Nja, knap nok - har haft en F2'er. Den var vist opgivet til 235 km/t Jeg
kender ikke F3'erens opgivelse, men mon ikke det var ca. det samme. F4i som
jeg sluttede med var opgivet til 254 km/t (mener jeg at huske)
Carsten
| |
MKS - 74 (08-07-2008)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 08-07-08 13:18 |
|
On Tue, 8 Jul 2008 14:02:55 +0200, "Carsten" <carsten@noexists.dk>
wrote:
>"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
>news:9kv474hrl33f8iuqeqvcntcoqb76nnp55b@4ax.com...
>>
>>>En brugt CBR til 80.000,-kr vil næppe tabe så meget værdi som den nye
>>>Hyosung der meget vel kan være nærmest umulig at sælge om tre års tid :-/
>>>V2'eren tåler tillige ikke sammenligning alene ud fra CBR'ens
>>>tophastighed á ca. 250' :-|
>>
>> Ligger den virkelig så højt? Hvad er den opgivet til?
>>
>Nja, knap nok - har haft en F2'er.
Men den koster så heller ikke 80.000 vel . For 80.000 får man
snildt en tidlig PC35 (F4) idag og den klarer omkring 250 på
toppen....
>Den var vist opgivet til 235 km/t
PC25 (F2) - Omkring 220-225 ægte.
>Jeg kender ikke F3'erens opgivelse
PC31 (F3) - Omkring 240-245 ægte på toppen....
--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/
| |
Martin Johansen [600~ (08-07-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 08-07-08 20:32 |
|
>Men den koster så heller ikke 80.000 vel . For 80.000 får man
>snildt en tidlig PC35 (F4) idag og den klarer omkring 250 på
>toppen....
Hvis jeg skal smile allermest så ligger jeg vist i F3-prislejet. Men
en F4 ville være total luksus..
| |
Ukendt (09-07-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-07-08 17:20 |
|
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message
news:m3g7749vnfjt8p94uhnkcs2a8rsivhskrc@4ax.com...
> >Men den koster så heller ikke 80.000 vel . For 80.000 får man
>>snildt en tidlig PC35 (F4) idag og den klarer omkring 250 på
>>toppen....
>
> Hvis jeg skal smile allermest så ligger jeg vist i F3-prislejet. Men
> en F4 ville være total luksus..
>
*host* *host* .. må jeg hendvise til denne ..
http://www.dba.dk/asp/indrykning/VisOnline.asp?AnnonceId=54910621&AnnonceTmpId=-1
( med chance for at blive sablet ned når det går op for folk at det er min
der er til salg - men VTF det er vel et fridt land vi lever i ? -men så er
der jo dem der altid skal komme med fundmentast regler sablen eller hva faen
de nu hedder .. )
/PV
| |
Ivar (07-07-2008)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 07-07-08 17:00 |
|
Martin Johansen [6000] skrev:
> Koreansk mærke. Den lokale fortæller at det hele er Suzuki
Ja, kan de sælge nogle ekstra cykler, fylder de ekstra på
den sande historie.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hyosung_Motors_&_Machinery_Inc.
Hyosung laver deres egne cykler, men de har lavet cykler for andre,
og gør vist stadig.
Ivar Magnusson
--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af
at citere indlæg fra Googles Groups korrekt.
| |
Martin Johansen [600~ (07-07-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 07-07-08 17:08 |
|
>Ja, kan de sælge nogle ekstra cykler, fylder de ekstra på
>den sande historie.
> http://en.wikipedia.org/wiki/Hyosung_Motors_&_Machinery_Inc.
>Hyosung laver deres egne cykler, men de har lavet cykler for andre,
>og gør vist stadig.
Dog ikke ngoet der skræmmer mig.. hvis kvaliteten er iorden? Ved vi om
den er det?
| |
Ukendt (07-07-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 07-07-08 17:56 |
|
On Mon, 07 Jul 2008 18:07:50 +0200, Martin Johansen [6000] wrote:
> Dog ikke ngoet der skræmmer mig.. hvis kvaliteten er iorden? Ved vi om
> den er det?
Tjae, der er en fin historie inde på dmcn.dk under anmeldelser.
Og den fine USD forgaffel lever slet ikke op til udseendet, og motoren
tåler ikke tæsk. Igen iflg. pålidelig kilde.
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08
| |
Martin Johansen [600~ (07-07-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 07-07-08 19:36 |
|
>Og den fine USD forgaffel lever slet ikke op til udseendet, og motoren
>tåler ikke tæsk. Igen iflg. pålidelig kilde.
Hmm hvis tæsk = høje omdrejninger så må jeg hellere gå udenom.
| |
dotman (07-07-2008)
| Kommentar Fra : dotman |
Dato : 07-07-08 17:56 |
|
Hyosung har lavet Suzuki på licens i Korea, lige som man har lavet Folkevogn
bobler i Mexico.
Hvis de kan lave Suzukie på licens, så må deres kvalitet vel leve op til
Suzukies.
| |
Ivar (07-07-2008)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 07-07-08 18:08 |
|
dotman skrev:
> Hvis de kan lave Suzukie på licens, så må deres kvalitet vel leve op til
> Suzukies.
Ikke nødvendigvis. Hvis aftalen betød, at de skulle have deres eget
navn på, kunne Suzuki være ligeglad med kvaliteten.
Ivar Magnusson
--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
| |
Michael Dahlberg (07-07-2008)
| Kommentar Fra : Michael Dahlberg |
Dato : 07-07-08 21:52 |
|
"dotman" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse
news:48724aa0$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Hyosung har lavet Suzuki på licens i Korea, lige som man har lavet
> Folkevogn bobler i Mexico.
> Hvis de kan lave Suzukie på licens, så må deres kvalitet vel leve op
> til Suzukies.
Underligt argument!
De VW bobler der blev bygget og samlet i Brasilien, henholdsvis Mexico
var bestemt ikke af samme kvalitet som de der var samlet i das
Vaterland.
Ligeså var de Ford Escort, der blev samlet i Sydamerika katastrofalt
dårligere end de Europæisk samlede, hvor der igen var forskel på de
britiske og dem fra kontinentet:
Så hvorfor skulle en Suzuki være lige så god fra Korea?
Yamaha'er fra Kina har kortere fabriksgaranti en dem fra Japan!
--
Michael D
Der stadig tror, man får hvad man betaler for
| |
Dan \"748\" Dethlefs~ (07-07-2008)
| Kommentar Fra : Dan \"748\" Dethlefs~ |
Dato : 07-07-08 18:40 |
|
Martin Johansen [6000] skrev:
> Alt i alt fik jeg indtrykket at det var samme kvalitet blot med et
> andet skilt på foran.
>
> Ok de har GT 650 R modellen. 650ccm med 81,6Hk. Topfart 219km/t. 17"
> hjul mv.
>
> Er det en model nogen har erfaring med? Ligeså deres 450ccm ATV.. dur
> det?
>
> Jeg kan få en spritny GT 650 R for 82k plus levering. Bør man hellere
> hoppe på en "gammel" Honda CBR600 til samme pris, brugt og med få
> eller flere km på tælleren?
Dar Motorrad havde for ca. 1 års tid siden en test af GT650R, og der fik
den ikke nogen særlig god test, især mindes jeg stor kritik af
affjederingen.
Køb en SV650 istedet for
--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk
| |
Martin Johansen [600~ (07-07-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 07-07-08 19:37 |
|
>Køb en SV650 istedet for
Men er den ikke uden kåbe?
| |
Dan \"748\" Dethlefs~ (07-07-2008)
| Kommentar Fra : Dan \"748\" Dethlefs~ |
Dato : 07-07-08 20:52 |
|
Martin Johansen [6000] skrev:
>> Køb en SV650 istedet for
>
> Men er den ikke uden kåbe?
Jo, men det er SV650S ikke
--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk
| |
Martin Johansen [600~ (07-07-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 07-07-08 21:38 |
|
On Mon, 07 Jul 2008 21:52:11 +0200, "Dan \"748\" Dethlefsen"
<748@dethlefsensOST.dk> wrote:
>Martin Johansen [6000] skrev:
>>> Køb en SV650 istedet for
>>
>> Men er den ikke uden kåbe?
>Jo, men det er SV650S ikke
Ahh snedigt :P
Er det noget værd? Sådan noget SV650S ?
| |
Dan \"748\" Dethlefs~ (07-07-2008)
| Kommentar Fra : Dan \"748\" Dethlefs~ |
Dato : 07-07-08 22:14 |
|
Martin Johansen [6000] skrev:
> On Mon, 07 Jul 2008 21:52:11 +0200, "Dan \"748\" Dethlefsen"
> <748@dethlefsensOST.dk> wrote:
>
>> Martin Johansen [6000] skrev:
>>>> Køb en SV650 istedet for
>>> Men er den ikke uden kåbe?
>> Jo, men det er SV650S ikke
>
> Ahh snedigt :P
>
> Er det noget værd? Sådan noget SV650S ?
Det er ihvertfald den der har stået "fadder" til GT650R, og den får
generelt gode tests de forskellige steder, så ud og prøv hvis det skulle
være noget for dig.
Das Motorrad har forresten også testet den nye GT650iR, og den er
åbenbart en del bedre end GT650R
http://www.motorradonline.de/test/einzeltests/test-hyosung-gt-650ir---spritz-tourer.271504.htm#
--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk
| |
Martin Johansen [600~ (07-07-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 07-07-08 22:45 |
| | |
Armand (08-07-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-07-08 16:29 |
|
Martin Johansen [6000] skrev:
>> Det er ihvertfald den der har stået "fadder" til GT650R, og den får
>> generelt gode tests de forskellige steder, så ud og prøv hvis det skulle
>> være noget for dig.
>
> Designet er ikke af vejen ihvertfald.. jeg må ud og prøve! :)
>
Kommer du forbi et sted med såvel en SV, som en GT, så kig lige efter
hvor billig at kåben ser ud i design og kvalitet: Den er slet ikke
omsluttenmde og med skjulte kanter som japanerne for længe siden har
lært at lave dem :-|
--
Armand.
| |
Armand (08-07-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-07-08 16:38 |
|
Dan "748" Dethlefsen skrev:
>
>
> Das Motorrad har forresten også testet den nye GT650iR, og den er
> åbenbart en del bedre end GT650R
> http://www.motorradonline.de/test/einzeltests/test-hyosung-gt-650ir---spritz-tourer.271504.htm#
>
Tak!
Det var lige sådant at jeg andetsteds i tråden spurgte til i mistro til
at Hyosung skulle have pumpet mere end 10 mer-hk i.f.t. Susukis ækvivalant!
Citat: "von den angegebenen 82 PS bleiben allerdings auf dem Prüfstand
nur 71 PS übrig" - Ergo: Glem alt om de opgivne HK's, den har "kun" det
samme som SV650, som den forøvrigt også kører omtrent ligeså stærkt som :-|
--
Armand.
| |
Ukendt (08-07-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-07-08 00:41 |
|
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:6lv4745qt8po8leoc2eu8j4thh3h5d8vdk@4ax.com...
> On Mon, 07 Jul 2008 21:52:11 +0200, "Dan \"748\" Dethlefsen"
> <748@dethlefsensOST.dk> wrote:
>
>>Martin Johansen [6000] skrev:
>>>> Køb en SV650 istedet for
>>>
>>> Men er den ikke uden kåbe?
>>Jo, men det er SV650S ikke
>
> Ahh snedigt :P
>
> Er det noget værd? Sådan noget SV650S ?
Hej.
Glem ikke Cagiva Raptor 650, det er samme motor som på Suzuki'en, og den fås
til 89,900.-
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=44398
http://www.mvagusta.dk/
--
Mvh.
Dennis Pedersen.
99' BMW R 1150 Getestet Spass ( 7400 km i år )
89' Honda XBR 500 S ( kan købes )
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66
| |
Martin Johansen [600~ (08-07-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 08-07-08 00:48 |
|
>Hej.
>
>Glem ikke Cagiva Raptor 650, det er samme motor som på Suzuki'en, og den fås
>til 89,900.-
>
> http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=44398
>
> http://www.mvagusta.dk/
Uha designet/stilen er sq lige i øjet hvis vi snakker streetfighter
(er det ikke det?), men jeg foretrækker dog fuldkåbe.
Men det er absolut ikke et krav - det er min første cykel og der
skader jo ikke at prøve lidt forskelligt - det kan jo altid sælges
igen.
| |
Jim Andersen (09-07-2008)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 09-07-08 10:01 |
|
Martin Johansen [6000] wrote:
> Er det noget værd? Sådan noget SV650S ?
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=47105
" En SV 650 S har masser af charme og fine kvaliteter som
underholdningsobjekt, men den er i mine øjne mindre egnet for kræsne kørere,
der ønsker at perfektionere deres køretekniske flow under krævende forhold.
I mine øjne er fx Suzuki GSF 650 S Bandit Sport en ingeniørmæssigt bedre og
især mere tidssvarende konstruktion. Det mærkes både på køredynamikken og på
anvendeligheden. GSF 650 S er endnu lettere at køre. Og den er kva sin bedre
balance også hurtigere på både landevej og bane. Meget tyder på at den
ydermere er nemmere og billigere at vedligeholde og optimere."
/jim
| |
Jes Vestervang (12-07-2008)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 12-07-08 10:57 |
|
"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> writes:
> Martin Johansen [6000] wrote:
>> Er det noget værd? Sådan noget SV650S ?
>
> http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=47105
>
> " En SV 650 S har masser af charme og fine kvaliteter som
> underholdningsobjekt, men den er i mine øjne mindre egnet for kræsne
> kørere, der ønsker at perfektionere deres køretekniske flow under
> krævende forhold.
>
> I mine øjne er fx Suzuki GSF 650 S Bandit Sport en ingeniørmæssigt
> bedre og især mere tidssvarende konstruktion.
Den vejer 222 kg tør, det er ikke ubetinget "ingeniørmæssigt bedre"
Det er mig i øvrigt lidt af en gåde hvad de har gjort ved den -
hældt bly alle hulrum?
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R
| |
Armand (12-07-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-07-08 11:06 |
|
Jes Vestervang skrev:
> "Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> writes:
>
>>
>> I mine øjne er fx Suzuki GSF 650 S Bandit Sport en ingeniørmæssigt
>> bedre og især mere tidssvarende konstruktion.
>
> Den vejer 222 kg tør, det er ikke ubetinget "ingeniørmæssigt bedre"
> Det er mig i øvrigt lidt af en gåde hvad de har gjort ved den -
> hældt bly alle hulrum?
>
LOL
--
Armand.
| |
Michael Dahlberg (12-07-2008)
| Kommentar Fra : Michael Dahlberg |
Dato : 12-07-08 11:10 |
|
"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:871w1zbf2c.fsf@royal.flof.dk...
> "Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> writes:
>
>> Martin Johansen [6000] wrote:
>>> Er det noget værd? Sådan noget SV650S ?
>>
>> http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=47105
>>
>> " En SV 650 S har masser af charme og fine kvaliteter som
>> underholdningsobjekt, men den er i mine øjne mindre egnet for kræsne
>> kørere, der ønsker at perfektionere deres køretekniske flow under
>> krævende forhold.
>>
>> I mine øjne er fx Suzuki GSF 650 S Bandit Sport en ingeniørmæssigt
>> bedre og især mere tidssvarende konstruktion.
>
> Den vejer 222 kg tør, det er ikke ubetinget "ingeniørmæssigt bedre"
> Det er mig i øvrigt lidt af en gåde hvad de har gjort ved den -
> hældt bly alle hulrum?
Hulrum?
--
Michael D
| |
Armand (12-07-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-07-08 11:13 |
|
Michael Dahlberg skrev:
> "Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
>>>
>>> I mine øjne er fx Suzuki GSF 650 S Bandit Sport en ingeniørmæssigt
>>> bedre og især mere tidssvarende konstruktion.
>> Den vejer 222 kg tør, det er ikke ubetinget "ingeniørmæssigt bedre"
>> Det er mig i øvrigt lidt af en gåde hvad de har gjort ved den -
>> hældt bly alle hulrum?
> Hulrum?
>
Måske som en form for rustbeskyttelse af stelrørene ;-/
--
Armand.
| |
Ole (12-07-2008)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 12-07-08 11:46 |
|
Jes Vestervang wrote:
> "Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> writes:
>
>> Martin Johansen [6000] wrote:
>>> Er det noget værd? Sådan noget SV650S ?
>> http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=47105
>>
>> " En SV 650 S har masser af charme og fine kvaliteter som
>> underholdningsobjekt, men den er i mine øjne mindre egnet for kræsne
>> kørere, der ønsker at perfektionere deres køretekniske flow under
>> krævende forhold.
>>
>> I mine øjne er fx Suzuki GSF 650 S Bandit Sport en ingeniørmæssigt
>> bedre og især mere tidssvarende konstruktion.
>
> Den vejer 222 kg tør, det er ikke ubetinget "ingeniørmæssigt bedre"
> Det er mig i øvrigt lidt af en gåde hvad de har gjort ved den -
> hældt bly alle hulrum?
222 Kg, det er sgu næsten det samme som en Guzzi fra 76' hahaa
Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/
| |
"J.C.Kløve" (13-07-2008)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 13-07-08 22:29 |
|
Jim Andersen skrev:
> Martin Johansen [6000] wrote:
>> Er det noget værd? Sådan noget SV650S ?
>
> http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=47105
>
> " En SV 650 S har masser af charme og fine kvaliteter som
> underholdningsobjekt, men den er i mine øjne mindre egnet for kræsne kørere,
> der ønsker at perfektionere deres køretekniske flow under krævende forhold.
>
> I mine øjne er fx Suzuki GSF 650 S Bandit Sport en ingeniørmæssigt bedre og
> især mere tidssvarende konstruktion. Det mærkes både på køredynamikken og på
> anvendeligheden. GSF 650 S er endnu lettere at køre. Og den er kva sin bedre
> balance også hurtigere på både landevej og bane. Meget tyder på at den
> ydermere er nemmere og billigere at vedligeholde og optimere."
>
Jeg må erklære mig "fuldstændig" uenig
Et tungt og næppe tidssvarende rørstel kontra et let og stift alustel.
En perle af en 650 V2 motor rost til skyerne kontra en rækkefirer lagt
ud til "dagligt brug".
Med affjedringen stillet korrekt til føreren vil jeg til enhver tid
foretrække mini SV'eren frem for 650F'eren
Alene på kørekomfort over længere stræk vil mange finde F'eren markant
bedre - nåja og så nok også på "design" idet F'eren er førsøgt udklædt
dim en "ægte" gixxer - men det er den langt fra.
--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
| |
Brian Lund Larsen (07-07-2008)
| Kommentar Fra : Brian Lund Larsen |
Dato : 07-07-08 11:53 |
|
On Jul 7, 5:28 pm, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
wrote:
> Hej..
>
> Allerede nu er der nok nogen der er løbet skrigende bort.. navnet :P
>
> Koreansk mærke. Den lokale fortæller at det hele er Suzuki og at det
> er Hyosung der samler Suzuki's modeller oveni.
>
> Alt i alt fik jeg indtrykket at det var samme kvalitet blot med et
> andet skilt på foran.
Jeg håber ikke at denne er representativ for hverken mærket eller
forhandleren:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8126&ipc=36723
--
// brian
| |
Sotek (08-07-2008)
| Kommentar Fra : Sotek |
Dato : 08-07-08 08:18 |
| | |
p.jarnbak (08-07-2008)
| Kommentar Fra : p.jarnbak |
Dato : 08-07-08 09:35 |
| | |
Ukendt (08-07-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-07-08 10:27 |
|
On Tue, 8 Jul 2008 10:35:27 +0200, p.jarnbak wrote:
> Svaret fra forhandleren findes på www.dmcn.dk hvor man også kan læse at det
> er
> en demo cykel der har fået tæsk.
Mjae, mu er siden nede, men som jeg husker det, så kan hovedparten af
fejlene ikke henføres til tæsk. At man f.eks. ikke kan få en
koblingsudløsermekanisme, og et speedometer, til at fungere er pinligt.
Stellet er i øvrigt stål selvom at det skal ligne et aluminiumstel, og dem
jeg har set har rustet i vildskab i svejsningerne mellem rør og pladedele.
Specielt bag på pladelaskerne, som holder bagsvingeren. Malingen har ikke
rigtigt fundet vej derind.
En anden pinlig detalje er mellempladerne til kaliprene foran. Det er 10-12
mm. tykke forkromede stålplader. Dette i dyb kontrast til alu-kalipre,
og USD-forgaffel. Disse plader vejer sansynligvis lige så meget som hele
bremsesystemet, og tilføjer helt urimeligt meget uaffjedret vægt. Stortset
intet er gennemtænkt på den cykel. :-|
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08
| |
Michael Dahlberg (08-07-2008)
| Kommentar Fra : Michael Dahlberg |
Dato : 08-07-08 16:31 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:1qb5hxjjmxkcg.fofc4h1q290w.dlg@40tude.net...
> On Tue, 8 Jul 2008 10:35:27 +0200, p.jarnbak wrote:
>
>> Svaret fra forhandleren findes på www.dmcn.dk hvor man også kan læse
>> at det
>> er
>> en demo cykel der har fået tæsk.
>
> Mjae, mu er siden nede, men som jeg husker det, så kan hovedparten af
> fejlene ikke henføres til tæsk. At man f.eks. ikke kan få en
> koblingsudløsermekanisme, og et speedometer, til at fungere er
> pinligt.
>
> Stellet er i øvrigt stål selvom at det skal ligne et aluminiumstel, og
> dem
> jeg har set har rustet i vildskab i svejsningerne mellem rør og
> pladedele.
> Specielt bag på pladelaskerne, som holder bagsvingeren. Malingen har
> ikke
> rigtigt fundet vej derind.
>
> En anden pinlig detalje er mellempladerne til kaliprene foran. Det er
> 10-12
> mm. tykke forkromede stålplader. Dette i dyb kontrast til
> alu-kalipre,
> og USD-forgaffel. Disse plader vejer sansynligvis lige så meget som
> hele
> bremsesystemet, og tilføjer helt urimeligt meget uaffjedret vægt.
> Stortset
> intet er gennemtænkt på den cykel. :-|
>
Jo, produktionsomkostningerne ;-/
--
Michael D
| |
Kim Nielsen (09-07-2008)
| Kommentar Fra : Kim Nielsen |
Dato : 09-07-08 00:30 |
|
Har lige skimmet tråden og svarende igennem - 50 % af svarende er ikke
sande og virker baseret på '' rygter'' .. .
Og hvorfor siger jeg det - jo har selv en GT650R som jeg har haft i 2 år og
er ved at runde de 20 000 km med - så lidt viden og erfaring har jeg fået
omkring sådan en :)
En hurtig opsummering - de første 2003 - 2004 og nogle 2005 var befængte
med en del børnesygdomme som er skulle være udbedret på senere modeller -
det gælder maling - bagsvinger ( affjedring) - samt lidt ændringer i
topstykket ialt noget med opimod 70 ændringer.
Yderligere en del på 2008 modellen udover FI som jeg ikke selv kender
specifik til.
Ingen tvivl om de første årgange har været med til at give den et dårligere
rygte - end de nuværende
2008 modeler viterlig fortjener.
Min egen vurdering er at de stadig ligger et niveau under de 4 store men
ikke så langt bagefter som
de har gjort - også taget i btragtning det er en prismæssigt billig maskine.
Mht. til motoren det - hvor tidligere suzuki inginøre har været
med udvikle den men er deres egen konstruktion . Den virker mere '' rå ''
i sin motorgang end SV'eren.
HK og topfart ka d vist regne for at være gode nok - ( Motorrad siger vist
71 - mon ikke det er på bagjhulet - undre mig lidt ??) for det er min målt
til :) og topfart ER go nok ( GPS)
Foriøvrigt skulle den nye impørtør være noget mere seriøs end den
tidligere -
Det er ihvertfald mit indtryk - så man har 2 års reklamtion's ret på sådan
en '' ny''
maskine fremfor '' ingenting på en brugt..
Mvh Kim
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:ccd474l0g295ai8e3bpv41abdu6d842b8g@4ax.com...
> Hej..
>
> Allerede nu er der nok nogen der er løbet skrigende bort.. navnet :P
>
> Koreansk mærke. Den lokale fortæller at det hele er Suzuki og at det
> er Hyosung der samler Suzuki's modeller oveni.
>
> Alt i alt fik jeg indtrykket at det var samme kvalitet blot med et
> andet skilt på foran.
>
> Ok de har GT 650 R modellen. 650ccm med 81,6Hk. Topfart 219km/t. 17"
> hjul mv.
>
> Er det en model nogen har erfaring med? Ligeså deres 450ccm ATV.. dur
> det?
>
> Jeg kan få en spritny GT 650 R for 82k plus levering. Bør man hellere
> hoppe på en "gammel" Honda CBR600 til samme pris, brugt og med få
> eller flere km på tælleren?
| |
Martin Johansen [600~ (09-07-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 09-07-08 01:19 |
|
> Har lige skimmet tråden og svarende igennem - 50 % af svarende er ikke
>sande og virker baseret på '' rygter'' .. .
>Og hvorfor siger jeg det - jo har selv en GT650R som jeg har haft i 2 år og
>er ved at runde de 20 000 km med - så lidt viden og erfaring har jeg fået
>omkring sådan en :)
Uhh det er guld - førstehåndserfaring
>Ingen tvivl om de første årgange har været med til at give den et dårligere
>rygte - end de nuværende
>2008 modeler viterlig fortjener.
Det lugter lidt af Kia/Hyundai om og om igen. På den gode måde.
>Foriøvrigt skulle den nye impørtør være noget mere seriøs end den
>tidligere -
>Det er ihvertfald mit indtryk - så man har 2 års reklamtion's ret på sådan
>en '' ny''
>maskine fremfor '' ingenting på en brugt..
Jeg overvejer stadig. Reklamationsretten er jeg ikke så hub på, det er
mere det at få et nyt svin man selv skal køre til og passe og pleje
fra ny
| |
Kim Nielsen (09-07-2008)
| Kommentar Fra : Kim Nielsen |
Dato : 09-07-08 22:58 |
|
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1t0874lm2kf15e50qhi1br5vttfhj74l7l@4ax.com...
>
>> Har lige skimmet tråden og svarende igennem - 50 % af svarende er ikke
>>sande og virker baseret på '' rygter'' .. .
>>Og hvorfor siger jeg det - jo har selv en GT650R som jeg har haft i 2 år
>>og
>>er ved at runde de 20 000 km med - så lidt viden og erfaring har jeg fået
>>omkring sådan en :)
>
> Uhh det er guld - førstehåndserfaring
>
>>Ingen tvivl om de første årgange har været med til at give den et
>>dårligere
>>rygte - end de nuværende
>>2008 modeler viterlig fortjener.
>
> Det lugter lidt af Kia/Hyundai om og om igen. På den gode måde.
>
>>Foriøvrigt skulle den nye impørtør være noget mere seriøs end den
>>tidligere -
>>Det er ihvertfald mit indtryk - så man har 2 års reklamtion's ret på sådan
>>en '' ny''
>>maskine fremfor '' ingenting på en brugt..
>
> Jeg overvejer stadig. Reklamationsretten er jeg ikke så hub på, det er
> mere det at få et nyt svin man selv skal køre til og passe og pleje
> fra ny
Yep - det der med at pudse og pleje fra ny ER noget specielt - kan jeg
sagtens følge.
Siden jeg købte min er der jo kommet et par andre prisbomber på markedet -
Bla. Susuki's 650 bandit som jo også er at overveje.
Og der altså lidt sjovere en en brugt der er '' vredet'' af en anden fra
starten af.
Stod i næsten smme dilemma som dig da jeg købte for 2 års siden - økonomisk
Men har ikke fortrudt at jeg tog det sidste '' spring'' og købte nyt
dengang.
Hyoforhandlerene har forivrigt somregel en demomodel som kan afprøves -
og det vil jeg da anbefale dig at gøre så du har noget at forholde dig til.
En V2 køres ikke på samme måde som en R4 - der kan være noget smag - behag
der. :)
Et godt råd Hvis du køber Hyosung - skift bremseklodser ud til sintrerede
klodser både for og bag
med det samme ( EBC eller Vesrah pads ) - for de originale er skod
| |
Martin Johansen [600~ (09-07-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 09-07-08 23:33 |
|
>Yep - det der med at pudse og pleje fra ny ER noget specielt - kan jeg
>sagtens følge.
Ja meget specielt. Ved godt det kun er en scooter, men min Speedfight
2 har jeg haft fra ny.. nænner fanme ikke at sælge lortet.. ved hvad
hver en skrue har været igennem
>Siden jeg købte min er der jo kommet et par andre prisbomber på markedet -
>Bla. Susuki's 650 bandit som jo også er at overveje.
Jeg vil kigge lidt på Bandit også.
Hvad med Hornet? Fazer?
>Og der altså lidt sjovere en en brugt der er '' vredet'' af en anden fra
>starten af.
Yes - omend jeg vil have så meget tiltro at en entusiast måske er lige
så hysterisk som mig og derfor har passet på den.
>Hyoforhandlerene har forivrigt somregel en demomodel som kan afprøves -
>og det vil jeg da anbefale dig at gøre så du har noget at forholde dig til.
Ja det skal helt klart prøves. Jeg skal prøve "alt" inden jeg køber så
jeg ved hvad jeg går glip af og hvad jeg går ind til - uanset hvad jeg
vælger.
>En V2 køres ikke på samme måde som en R4 - der kan være noget smag - behag
>der. :)
Kender ikke forskellen :)
| |
Ukendt (09-07-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-07-08 12:01 |
| | |
Armand (09-07-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 09-07-08 15:33 |
|
Kim Nielsen skrev:
>
> ...HK og topfart ka vist regne for at være gode nok - ( Motorrad siger vist
> 71 - mon ikke det er på bagjhulet - undre mig lidt ??) for det er min målt
> til :) og topfart ER go nok ( GPS)
>
Fordi man måler på baghjulet kan effekten udemærket være omkalkuleret
til motor-hk - Nogle prøvebænke bruger at måle motorbremningen også for
at få input til denne kalkulering!
> Foriøvrigt skulle den nye impørtør være noget mere seriøs end den
> tidligere ..........
>
En af Yamahas store problemer helt op i starten af 80'erne, var
skiftende små importører, hvilket også i en vis grad havde fulgt et par
af de andre jamapnske fabrikater.
Det gavner ikke videresalgsværdien hvis Hyosung viser sig at være midt i
en stime af vekslende importører :-|
> Det er ihvertfald mit indtryk
>
"Dit indtryk"?
Hvad blev der af hám der lige skrev: " 50 % af svarende er ikke
sande og virker baseret på '' rygter'' " ??
--
Armand.
| |
Kim Nielsen (09-07-2008)
| Kommentar Fra : Kim Nielsen |
Dato : 09-07-08 22:26 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4874cc0a$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kim Nielsen skrev:
>> ...HK og topfart ka vist regne for at være gode nok - ( Motorrad siger
>> vist 71 - mon ikke det er på bagjhulet - undre mig lidt ??) for det er
>> min målt til :) og topfart ER go nok ( GPS)
>>
> Fordi man måler på baghjulet kan effekten udemærket være omkalkuleret til
> motor-hk - Nogle prøvebænke bruger at måle motorbremningen også for at få
> input til denne kalkulering!
>
>> Foriøvrigt skulle den nye impørtør være noget mere seriøs end den
>> tidligere ..........
>>
> En af Yamahas store problemer helt op i starten af 80'erne, var skiftende
> små importører, hvilket også i en vis grad havde fulgt et par af de andre
> jamapnske fabrikater.
>
> Det gavner ikke videresalgsværdien hvis Hyosung viser sig at være midt i
> en stime af vekslende importører :-|
>
>> Det er ihvertfald mit indtryk
> "Dit indtryk"?
> Hvad blev der af hám der lige skrev: " 50 % af svarende er ikke
> sande og virker baseret på '' rygter'' " ??
>
> --
> Armand.
Mht . til effekten udtaler jeg mig bare om alle de målinger jeg har set
igennem tiderne på af 650eren som siger 65 - 70 hk på baghjulet indikere at
de 80 hk på krumtappen ser ud til at være der hvis man regner med de normale
10-15% i transmisionstab.
I relation til topfarten tyder alt på også at hypperne er der.
Derfor den undren omkring Motorads måling.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
En stime Impørtør ??? ved jeg ikke noget om - ved bare at den tidligere som
startede importen -
bare er skiftet ud med en bedre og mere seriøs på nuværende tidspunkt.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Hvad blev der af hám der lige skrev: " 50 % af svarende er ikke
> sande og virker baseret på '' rygter'' " ??
Han sidder lige her :)
Eks.En skriver - ''
------------------------------------------------------------------------
Det er 10-12
mm. tykke forkromede stålplader. Dette i dyb kontrast til alu-kalipre,
og USD-forgaffel. Disse plader vejer sansynligvis lige så meget som hele
bremsesystemet, og tilføjer helt urimeligt meget uaffjedret vægt. Stortset
intet er gennemtænkt på den cykel. :-|
------------------------------------------------------------------------
Fakta er der er 6 mm tykke - og det er nok ikke en optimal løsning
vægtmæsigt rigtigt - og det virker som lidt af en industriløsning (
økonomi )
men tvivler stærkt på rigtigheden i conclusionen man kommer frem til -
Eks. 2 en skriver.
---------------------------------------------------------------------
Stellet er i øvrigt stål selvom at det skal ligne et aluminiumstel, og dem
jeg har set har rustet i vildskab i svejsningerne mellem rør og pladedele.
Specielt bag på pladelaskerne, som holder bagsvingeren.
-----------------------------------------------------------------------
Siden 2006 har stellet været malet sort på 650 eren - med den forbedrede
malerkvalitet-
efter kritiken af den tidligere har Hyosung taget den til sig og gjort noget
ved det.
Den kan sikkert blive bedre endnu.
kan IKKE finde rust på min egen 2006 model.( sort stel )
Skal siges jeg giver min mc normal vedligeholdse - vasker pudser og smøre
jævligt -
-------------------------------------------------------------------------------------
Og jeg kunne egentligt godt forsætte med flere punkter der nedad :) .
| |
Armand (09-07-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 09-07-08 23:38 |
|
Kim Nielsen skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:4874cc0a$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Kim Nielsen skrev:
>>> ...HK og topfart ka vist regne for at være gode nok - ( Motorrad siger
>>> vist 71 - mon ikke det er på bagjhulet - undre mig lidt ??) for det er
>>> min målt til :) og topfart ER go nok ( GPS)
>>>
>> Fordi man måler på baghjulet kan effekten udemærket være omkalkuleret til
>> motor-hk - Nogle prøvebænke bruger at måle motorbremningen også for at få
>> input til denne kalkulering!
>>
> Mht . til effekten udtaler jeg mig bare om alle de målinger jeg har set
> igennem tiderne på af 650eren som siger 65 - 70 hk på baghjulet indikere at
> de 80 hk på krumtappen ser ud til at være der hvis man regner med de normale
> 10-15% i transmisionstab.
> I relation til topfarten tyder alt på også at hypperne er der.
>
Ja, de samme 70 hyppere som bringers SV650S op på samme topfart :-|
>Derfor den undren omkring Motorads måling.
>
Anyhow, så måler motorrad på samme måde hver gang, og GT'erens
71hk's-måling er ækvivalent med SV650S' 71hk's-måling i déns test :-|
> Hvad blev der af hám der lige skrev: " 50 % af svarende er ikke
> sande og virker baseret på '' rygter'' " ??
>
> Han sidder lige her :)
>
> Eks.En skriver - '': ...............
>
Du fattede vist ikke anklagen om at du med sætningen: "Det er ihvertfald
mit indtryk " selv fabulerer løs!?
--
Armand.
| |
Kim Nielsen (10-07-2008)
| Kommentar Fra : Kim Nielsen |
Dato : 10-07-08 00:25 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:48753d8d$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kim Nielsen skrev:
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4874cc0a$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Kim Nielsen skrev:
>>>> ...HK og topfart ka vist regne for at være gode nok - ( Motorrad siger
>>>> vist 71 - mon ikke det er på bagjhulet - undre mig lidt ??) for det er
>>>> min målt til :) og topfart ER go nok ( GPS)
>>>>
>>> Fordi man måler på baghjulet kan effekten udemærket være omkalkuleret
>>> til motor-hk - Nogle prøvebænke bruger at måle motorbremningen også for
>>> at få input til denne kalkulering!
>>>
>> Mht . til effekten udtaler jeg mig bare om alle de målinger jeg har set
>> igennem tiderne på af 650eren som siger 65 - 70 hk på baghjulet indikere
>> at de 80 hk på krumtappen ser ud til at være der hvis man regner med de
>> normale 10-15% i transmisionstab.
>> I relation til topfarten tyder alt på også at hypperne er der.
>>
> Ja, de samme 70 hyppere som bringers SV650S op på samme topfart :-|
>
>>Derfor den undren omkring Motorads måling.
> Anyhow, så måler motorrad på samme måde hver gang, og GT'erens
> 71hk's-måling er ækvivalent med SV650S' 71hk's-måling i déns test :-|
>
>> Hvad blev der af hám der lige skrev: " 50 % af svarende er ikke
>> sande og virker baseret på '' rygter'' " ??
>>
>> Han sidder lige her :)
>>
>> Eks.En skriver - '': ...............
>>
> Du fattede vist ikke anklagen om at du med sætningen: "Det er ihvertfald
> mit indtryk " selv fabulerer løs!?
>
> --
> Armand.
Næ - det gør jeg så ikke - :)
Mit '' indtryk,, stammer fra en hel dag sammen med gutten for importen på
en trackday
hvor der fræset rundt hyosung af ham + 20 andre bla. Klavs Lyngfeldt fra
bike.
Hmm - forkert formuleret så - sorry
| |
Kim Nielsen (11-07-2008)
| Kommentar Fra : Kim Nielsen |
Dato : 11-07-08 03:41 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:48753d8d$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kim Nielsen skrev:
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4874cc0a$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Kim Nielsen skrev:
>>>> ...HK og topfart ka vist regne for at være gode nok - ( Motorrad siger
>>>> vist 71 - mon ikke det er på bagjhulet - undre mig lidt ??) for det er
>>>> min målt til :) og topfart ER go nok ( GPS)
>>>>
>>> Fordi man måler på baghjulet kan effekten udemærket være omkalkuleret
>>> til motor-hk - Nogle prøvebænke bruger at måle motorbremningen også for
>>> at få input til denne kalkulering!
>>>
>> Mht . til effekten udtaler jeg mig bare om alle de målinger jeg har set
>> igennem tiderne på af 650eren som siger 65 - 70 hk på baghjulet indikere
>> at de 80 hk på krumtappen ser ud til at være der hvis man regner med de
>> normale 10-15% i transmisionstab.
>> I relation til topfarten tyder alt på også at hypperne er der.
>>
> Ja, de samme 70 hyppere som bringers SV650S op på samme topfart :-|
>
>>Derfor den undren omkring Motorads måling.
> Anyhow, så måler motorrad på samme måde hver gang, og GT'erens
> 71hk's-måling er ækvivalent med SV650S' 71hk's-måling i déns test :-|
>
>> Hvad blev der af hám der lige skrev: " 50 % af svarende er ikke
>> sande og virker baseret på '' rygter'' " ??
>>
>> Han sidder lige her :)
>>
>> Eks.En skriver - '': ...............
>>
> Du fattede vist ikke anklagen om at du med sætningen: "Det er ihvertfald
> mit indtryk " selv fabulerer løs!?
>
> --
> Armand.
Har du et link til Mororads måling af effekten SVeren som du refere til -
ka ikke finde det nogen steder ?
Mvh Kim
| |
Armand (11-07-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 11-07-08 16:54 |
|
Kim Nielsen skrev:
>
>
> Har du et link til Mororads måling af effekten SVeren som du refere til -
> ka ikke finde det nogen steder ?
>
Det er den der allerede hár været oplyst af Dan D. á:
< http://www.motorradonline.de/test/einzeltests/test-hyosung-gt-650ir---spritz-tourer.271504.htm#>
Citat:
"Von den angegebenen 82 PS bleiben allerdings auf dem Prüfstand nur 71
PS übrig, also sogar zwei PS weniger als die Vergaserversion. Immerhin
schafft die GT damit 219 km/h, wenn sich der Fahrer hinter die kurze
Scheibe faltet."
--
Armand.
| |
Kim Nielsen (11-07-2008)
| Kommentar Fra : Kim Nielsen |
Dato : 11-07-08 20:42 |
|
Næ nej - det var Hyosungen - det link
Suzuki SV 650 var det jeg mente :) - kun hvis du har det lige ved hånden.
Ville bare se hvad de måler den til -
Eftersom Motorad målemetode måler koblingseffekten - sådan forstår jeg det -
og ikke effekten på krumtappen som fabrikanterne opgiver -
så der vil være forskel på de 2 opgivelser.
Ellers tak
Mvh Kim
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:48778200$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kim Nielsen skrev:
>>
>>
>> Har du et link til Mororads måling af effekten SVeren som du refere
>> til - ka ikke finde det nogen steder ?
>>
> Det er den der allerede hár været oplyst af Dan D. á:
> < http://www.motorradonline.de/test/einzeltests/test-hyosung-gt-650ir---spritz-tourer.271504.htm#>
>
> Citat:
> "Von den angegebenen 82 PS bleiben allerdings auf dem Prüfstand nur 71 PS
> übrig, also sogar zwei PS weniger als die Vergaserversion. Immerhin
> schafft die GT damit 219 km/h, wenn sich der Fahrer hinter die kurze
> Scheibe faltet."
>
> --
> Armand.
| |
Armand (11-07-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 11-07-08 22:06 |
|
Kim Nielsen skrev:
> Næ nej - det var Hyosungen - det link
>
> Suzuki SV 650 var det jeg mente :) - kun hvis du har det lige ved hånden.
>
'sværre
> Ville bare se hvad de måler den til -
> Eftersom Motorad målemetode måler koblingseffekten - sådan forstår jeg det -
> og ikke effekten på krumtappen som fabrikanterne opgiver -
> så der vil være forskel på de 2 opgivelser.
>
Lad nu vær' med at blive ved med at putte blår i øjnene på dig selv :-|
Motorrad måler ens på alle testede motorcykler og målingerne ligger
sædvanligvis tæt på fabriksopgivelserne, som altid er motor-ydelse -
Ergo: Motorrads målinger dækker motorydelsen, og regn blot med at dé
trækker mellem 70 og 72 hk ud af en SV'er!
Kobling eller krumtap er i den forbindelse ét fedt eftersom at der er
relativ kort vej mellem de to motordele.
At man taler om koblingseffekt ligger nok i at treditionelle bilmotorer
i motor(!)prøvebænk måltes uden gearkasse og altså på koblingen, som for
bilmotorers vedkommende = krumtappen.
Moderne bilers forhjultræk har medført at motorer ikke er nær så
sepereret i opbygning (á kobling - gearkasse - kardan - transmission),
men langt mere integrerede á som også gældende for motorcykelmotorer
hvorved at opgivelsen "koblingsmåling" ikke længere er så relevant - Og
så alligevel: For hvor man måler "negativ" effekt (á ved at lade
køretøjet rulle farten af sig i udkoblet stand), vil modregningen gælde
det tab der er indtil koblingen og dermed ende med at fremvise effekten
på koblingen!
Førhen var der meget fikumdik omkring opgivet effekt, og specielt
italienerne hyldede længe den såkaldte SAE-måling hvorunder at motoren
end ikke skulle trække (sin egen) generator og kølevandspumpe. Ikke
mindst p.g.a. pressens massive opdækning af fabrikanterne gennem
grundige tests igennem de sidste fyrre års tid, er dagens fremherskende
målemetode den mere regulære DIN-måling.
Sagt på en anden måde: Der er endog meget kontinuitet i de
effektmålinger som motorpressen foretager i dag, og eftersom alle
målinger i dag foretages på rullefelt uden at adskille så meget som én
skrue på køretøjet, kan du roligt gå ud fra at opgivne tal netop er
hjul-effekt modregnet transmissions-tab "til koblingen" :-|
--
Armand.
(der gerne skal grave en MOTORRAD-test af SV'eren frem til dig ved
lejlighed)
| |
Armand (11-07-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 11-07-08 22:57 |
| | |
Kim Nielsen (12-07-2008)
| Kommentar Fra : Kim Nielsen |
Dato : 12-07-08 10:03 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4877cb13$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kim Nielsen skrev:
>> Næ nej - det var Hyosungen - det link
>>
>> Suzuki SV 650 var det jeg mente :) - kun hvis du har det lige ved hånden.
>>
Armand skrev:
Lad nu vær' med at blive ved med at putte blår i øjnene på dig selv :-|
He - det jo netop det jeg lige IKKE gør - for så spugte jeg jo ikke efter
Motorads SV måling :)
som jeg ikke kan finde nogen af.
Intentionen var bare 'almindelig '' dum'' nysgerrighed - ikke andet sammrn
holdt med sådan en test som du fandt - som du får tak for .
Og den passer jo meget godt med det som jeg selv skrev tidligere 65-70 hk på
baghjulet.
| |
Armand (12-07-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-07-08 10:17 |
|
Kim Nielsen skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>
>
> Lad nu vær' med at blive ved med at putte blår i øjnene på dig selv :-|
>
> He - det jo netop det jeg lige IKKE gør - for så spugte jeg jo ikke efter
> Motorads SV måling :)
> som jeg ikke kan finde nogen af.
> Intentionen var bare 'almindelig '' dum'' nysgerrighed - ikke andet sammrn
> holdt med sådan en test som du fandt - som du får tak for .
>
> Og den passer jo meget godt med det som jeg selv skrev tidligere 65-70 hk på
> baghjulet.
>
OK, så får du den råt for usødet:
Du slår dig i nettet gør du: Det lyder i mine øren som at du desperat
forsøger at få bekræftet din hidtidige opfattelse af at GT'eren har ca.
10 hk mere end SV650, hvilke den IKKE har! Motorrad beklager fraværet af
ca. 10 opgivne hk's, og motorcycle.com's kurver (fra 2005), viser næsten
identiske kurver, dog med et par hk's færre til koreaneren!
Tilbud: Jeg skaffer en SV i samme (tunings)stand som din GT, og vi
knalder dem begge på et rullefelt - Er GT'eren højestydende betaler jeg
showet!
--
Armand.
| |
Michael Dahlberg (12-07-2008)
| Kommentar Fra : Michael Dahlberg |
Dato : 12-07-08 10:21 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4877cb13$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kim Nielsen skrev:
>> Næ nej - det var Hyosungen - det link
>>
>> Suzuki SV 650 var det jeg mente :) - kun hvis du har det lige ved
>> hånden.
>>
> 'sværre
>
>> Ville bare se hvad de måler den til -
>> Eftersom Motorad målemetode måler koblingseffekten - sådan forstår
>> jeg det -
>> og ikke effekten på krumtappen som fabrikanterne opgiver -
>> så der vil være forskel på de 2 opgivelser.
>>
> Lad nu vær' med at blive ved med at putte blår i øjnene på dig selv
> :-|
>
> Motorrad måler ens på alle testede motorcykler og målingerne ligger
> sædvanligvis tæt på fabriksopgivelserne, som altid er motor-ydelse -
> Ergo: Motorrads målinger dækker motorydelsen, og regn blot med at dé
> trækker mellem 70 og 72 hk ud af en SV'er!
>
> Kobling eller krumtap er i den forbindelse ét fedt eftersom at der er
> relativ kort vej mellem de to motordele.
> At man taler om koblingseffekt ligger nok i at treditionelle
> bilmotorer i motor(!)prøvebænk måltes uden gearkasse og altså på
> koblingen, som for bilmotorers vedkommende = krumtappen.
> Moderne bilers forhjultræk har medført at motorer ikke er nær så
> sepereret i opbygning (á kobling - gearkasse - kardan - transmission),
> men langt mere integrerede á som også gældende for motorcykelmotorer
> hvorved at opgivelsen "koblingsmåling" ikke længere er så relevant -
> Og så alligevel: For hvor man måler "negativ" effekt (á ved at lade
> køretøjet rulle farten af sig i udkoblet stand), vil modregningen
> gælde det tab der er indtil koblingen og dermed ende med at fremvise
> effekten på koblingen!
>
> Førhen var der meget fikumdik omkring opgivet effekt, og specielt
> italienerne hyldede længe den såkaldte SAE-måling hvorunder at motoren
> end ikke skulle trække (sin egen) generator og kølevandspumpe. Ikke
> mindst p.g.a. pressens massive opdækning af fabrikanterne gennem
> grundige tests igennem de sidste fyrre års tid, er dagens
> fremherskende målemetode den mere regulære DIN-måling.
> Sagt på en anden måde: Der er endog meget kontinuitet i de
> effektmålinger som motorpressen foretager i dag, og eftersom alle
> målinger i dag foretages på rullefelt uden at adskille så meget som én
> skrue på køretøjet, kan du roligt gå ud fra at opgivne tal netop er
> hjul-effekt modregnet transmissions-tab "til koblingen" :-|
>
> --
>
Nu vil jeg gerne rette en unøjagtighed.
Italienerne brugte ofte CUNA-målinger!
SAE målingerne var mest brugt oversøisk, og DIN i det nordlige
Vesteuropa.
DIN -metoden gav de resultater vi kender i dag
CUNA gav lidt højere målinger fordi motoren som du nævnte ikke trak
dynamo/generator og vandpumpe.
SAE-målinger gav endnu højere værdier, for de var yderligere målt uden
udstødning og luftfilter!
--
Michael D
| |
Armand (12-07-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-07-08 10:25 |
|
Michael Dahlberg skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:4877cb13$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>
>> Førhen var der meget fikumdik omkring opgivet effekt, og specielt
>> italienerne hyldede længe den såkaldte SAE-måling hvorunder at motoren
>> end ikke skulle trække (sin egen) generator og kølevandspumpe. Ikke
>> mindst p.g.a. pressens massive opdækning af fabrikanterne gennem
>> grundige tests igennem de sidste fyrre års tid, er dagens
>> fremherskende målemetode den mere regulære DIN-måling.
>> Sagt på en anden måde: Der er endog meget kontinuitet i de
>> effektmålinger som motorpressen foretager i dag, og eftersom alle
>> målinger i dag foretages på rullefelt uden at adskille så meget som én
>> skrue på køretøjet, kan du roligt gå ud fra at opgivne tal netop er
>> hjul-effekt modregnet transmissions-tab "til koblingen" :-|
>>
> Nu vil jeg gerne rette en unøjagtighed.
> Italienerne brugte ofte CUNA-målinger!
> SAE målingerne var mest brugt oversøisk, og DIN i det nordlige
> Vesteuropa.
> DIN -metoden gav de resultater vi kender i dag
> CUNA gav lidt højere målinger fordi motoren som du nævnte ikke trak
> dynamo/generator og vandpumpe.
> SAE-målinger gav endnu højere værdier, for de var yderligere målt uden
> udstødning og luftfilter!
>
Jeg bøjer mig i støvet!
Og føjer CUNA til mit videnregister - Så blev det endnu en givitig dag
--
Armand.
| |
Ukendt (10-07-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-07-08 08:33 |
|
On Wed, 9 Jul 2008 23:26:02 +0200, Kim Nielsen wrote:
> ------------------------------------------------------------------------
> Det er 10-12
> mm. tykke forkromede stålplader. Dette i dyb kontrast til alu-kalipre,
> og USD-forgaffel. Disse plader vejer sansynligvis lige så meget som hele
> bremsesystemet, og tilføjer helt urimeligt meget uaffjedret vægt. Stortset
> intet er gennemtænkt på den cykel. :-|
> ------------------------------------------------------------------------
>
> Fakta er der er 6 mm tykke - og det er nok ikke en optimal løsning
> vægtmæsigt rigtigt - og det virker som lidt af en industriløsning (
> økonomi )
> men tvivler stærkt på rigtigheden i conclusionen man kommer frem til -
Herligt at det punkt er "forbedret", eller havde de bare en anden plade i
pressen den dag ?
Men det er stadig en primitiv løsning, for et smedet aluminiumbeslag ville
være billigere i masseproduktion, og meget lettere. Og uaffjedret vægt hár
betydning for vejgreb. At der findes mc'er med endnu værre konstruktioner
er ikke en sovepude, slet ikke når at Hyosung vil fremtræde moderne.
Konklusionen er, at uanset om det er Hyosung, eller BMW, så kan jeg ikke
fordrage "dårlige/primitive" løsninger. Det være sig et spejl med en
elendig clips, eller et åndsvagt kaliperophæng. :-/
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08
| |
Kim Nielsen (11-07-2008)
| Kommentar Fra : Kim Nielsen |
Dato : 11-07-08 03:35 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:gzzgvexsohze.j0efl8ce1464$.dlg@40tude.net...
> On Wed, 9 Jul 2008 23:26:02 +0200, Kim Nielsen wrote:
>
>> ------------------------------------------------------------------------
>> Det er 10-12
>> mm. tykke forkromede stålplader. Dette i dyb kontrast til
>> alu-kalipre,
>> og USD-forgaffel. Disse plader vejer sansynligvis lige så meget som hele
>> bremsesystemet, og tilføjer helt urimeligt meget uaffjedret vægt.
>> Stortset
>> intet er gennemtænkt på den cykel. :-|
>> ------------------------------------------------------------------------
>>
>> Fakta er der er 6 mm tykke - og det er nok ikke en optimal løsning
>> vægtmæsigt rigtigt - og det virker som lidt af en industriløsning (
>> økonomi )
>> men tvivler stærkt på rigtigheden i conclusionen man kommer frem til -
>
> Herligt at det punkt er "forbedret", eller havde de bare en anden plade i
> pressen den dag ?
>
> Men det er stadig en primitiv løsning, for et smedet aluminiumbeslag ville
> være billigere i masseproduktion, og meget lettere. Og uaffjedret vægt hár
> betydning for vejgreb. At der findes mc'er med endnu værre konstruktioner
> er ikke en sovepude, slet ikke når at Hyosung vil fremtræde moderne.
>
> Konklusionen er, at uanset om det er Hyosung, eller BMW, så kan jeg ikke
> fordrage "dårlige/primitive" løsninger. Det være sig et spejl med en
> elendig clips, eller et åndsvagt kaliperophæng. :-/
>
> --
> mvh
> Orla Pedersen
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
> 12-6-08
'' Konklusionen er, at uanset om det er Hyosung, eller BMW, så kan jeg ikke
> fordrage "dårlige/primitive" løsninger. Det være sig et spejl med en
> elendig clips, eller et åndsvagt kaliperophæng. :-/ ''
Helt enig med dig idet.
En ting Jeg ikke kan fordrage er at tingene bliver gjort værre / bedre en de
vitterlig er - når det drejer sig om mekanik.
Det er princippet idet - forstå mig ret.
Og det er bare det jeg reflektere på - når du f.eks. skriver 10-12 tykke
plader - der er 6 - vigtigt når bliver snakket vægt.
Mvh Kim
| |
Ukendt (11-07-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-07-08 08:16 |
| | |
Michael Dahlberg (11-07-2008)
| Kommentar Fra : Michael Dahlberg |
Dato : 11-07-08 08:31 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:939x4nmuzoiy.15fupg9zeysg5$.dlg@40tude.net...
> On Fri, 11 Jul 2008 04:35:06 +0200, Kim Nielsen wrote:
>
>> Og det er bare det jeg reflektere på - når du f.eks. skriver 10-12
>> tykke
>> plader - der er 6 - vigtigt når bliver snakket vægt.
>
> Det er ikke i nærheden af 6 mm. "tyndt" på dem jeg set :-/
>
fedt, så er der da noget at slide af, eller dreje af, når alt det jern
slår sig.
--
Michael D
| |
Kim Nielsen (11-07-2008)
| Kommentar Fra : Kim Nielsen |
Dato : 11-07-08 14:41 |
|
Ved jo ikke hvad det er du har set :)
Fakta er er den adapterplade . en udstanset planslebet plade- slebet med
en kopskive og som holder selve bremsecalibren.-- er en 6 mm tyk og ikke
noget andet ---og aldrig har været produceret tykkere - for det er der ikke
plads til i selve bremsecalibren.
Ellers må det være 2 forskellige ting vi snakker om hvis du siger 12.
Mvh Kim
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:939x4nmuzoiy.15fupg9zeysg5$.dlg@40tude.net...
> On Fri, 11 Jul 2008 04:35:06 +0200, Kim Nielsen wrote:
>
>> Og det er bare det jeg reflektere på - når du f.eks. skriver 10-12 tykke
>> plader - der er 6 - vigtigt når bliver snakket vægt.
>
> Det er ikke i nærheden af 6 mm. "tyndt" på dem jeg set :-/
>
> --
> mvh
> Orla Pedersen
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
> 12-6-08
| |
Ukendt (12-07-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-07-08 19:33 |
| | |
Kim Nielsen (13-07-2008)
| Kommentar Fra : Kim Nielsen |
Dato : 13-07-08 14:55 |
|
Faldt lige over denne nye laaange men rmelig seriøse test - hvis nogen
havde interesse .
http://www.2wf.com/content/view/1662/28/1/5/
VH Kim
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:ccd474l0g295ai8e3bpv41abdu6d842b8g@4ax.com...
> Hej..
>
> Allerede nu er der nok nogen der er løbet skrigende bort.. navnet :P
>
> Koreansk mærke. Den lokale fortæller at det hele er Suzuki og at det
> er Hyosung der samler Suzuki's modeller oveni.
>
> Alt i alt fik jeg indtrykket at det var samme kvalitet blot med et
> andet skilt på foran.
>
> Ok de har GT 650 R modellen. 650ccm med 81,6Hk. Topfart 219km/t. 17"
> hjul mv.
>
> Er det en model nogen har erfaring med? Ligeså deres 450ccm ATV.. dur
> det?
>
> Jeg kan få en spritny GT 650 R for 82k plus levering. Bør man hellere
> hoppe på en "gammel" Honda CBR600 til samme pris, brugt og med få
> eller flere km på tælleren?
| |
Martin Johansen [600~ (13-07-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 13-07-08 15:38 |
|
On Sun, 13 Jul 2008 15:55:16 +0200, "Kim Nielsen"
<kim.nielsen@stofanet.dk> wrote:
>Faldt lige over denne nye laaange men rmelig seriøse test - hvis nogen
>havde interesse .
>
> http://www.2wf.com/content/view/1662/28/1/5/
>
Det kan du tro.
Tak for det
| |
|
|