Skal jeg forstå dit svar sådan, at motoren allerede kan være røget sig en
tur/være tæt på det, eller at jeg bare selv skal passe på den med olie osv?
Kan jeg tjekke, om der er noget der er tæt på at slides op, i forbindelse
med det du skriver?
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4870ca97$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> David skrev:
> Hejsa,
>>
>> jeg fik lige svar på min anden tråd ("Kawasaki GPX600, nogen
>> indvendinger?") om at 16" dæk er noget man skal holde sig fra, så jeg
>> fortsætter søgningen..
>>
>> Denne gang har jeg fundet en lidt mindre maskine, Honda CB450S, og endda
>> en med en dejlig stor kåbe på. Den har gået 46.000km og er fra '88. Nogen
>> kommentarer til dette?
>>
> CB 450S' motor er den nærmest klassiske Honda-twin med seks ventiler og
> balanceaksler. Dén er kendt for god pålidelighed og slidstyrke!
> Eneste problem jeg synes at kunne se, på de motorskader jeg kender til, er
> at det er urutinerede newbies der køber de ældre halvslidte modeller, og
> således også for CB-twin'ernes vedkommende - Men dé tåler ikke at man
> overser det mindste olieforbrug, og reagerer ved at smadre knast og lejer
> i topstykket, hvilket tilsynaladende har været dyr lærdom for nogle
> begyndere =
> Olieforbrug er ikke unik for dé motorer, snarere reglen for alle aldrende,
> og især luftkølede, motorer - CB'en har blot så lidt olie i motoren at
> blot en halv liter er en stor procentdel at mangle :-|
>
> Et universelt råd til førstegangskøbere er at informere sig om hvad det
> koster at forsikre: Ofte er dét overraskende dyrt og forsikringen for en
> 600/4 (á din anden tråd) vil givetvis være nærmest ublu.
> De ældre 400'er twins (á en klasse der tilsyneladende helt er faldet ud af
> fabrikanternes sortiment :-/ ) er i modsætning fornufts-motorcykler der
> er langt lettere at forsikre!
>
> --
> Armand.