Shell V-Power..
Fra : Ukendt

Dato : 07-07-08 00:14

Der er jo en del af jeres biler som har fået mere effekt, mindre forbrug
eller bedre gangkultur af at tanke Shell V-Power 98. Kan man forvente samme
effekt fra YX Nitro 3000? (eller den er måske kun 95 oktan).
Kan man mærke forskellen ved første tankfuld eller?
Er der en bestemt ugedag hvor Shell kører med V-Power til samme pris som
oktan 95?

Hilsen Ralf

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-08 22:36

V-power er mere end høj oktan.
Der er additiver som renser, fjerner belægninger
og nedsætter friktionen.
Kender ikke Nitro 3000 men har gode
erfaringer med V-power 99.
Ingen tændingsbanken, ingen eftertænding
og bakker klares nemmere..

Men jævne mellemklassebiler har næppe
mere gavn af den end som så da de selv
justere tændingstidspunktet alt efter forhold,
dog er visse motorer, specielt VW glade for
oktan 100 som er normalt i tyskland.

Shell skriver, effekten starter fra første tankning, det
er nok sandt, men man bør tanke jævnligt før det har
en rensende effekt.

Fra : KASO

Dato : 07-07-08 23:27

> Shell skriver, effekten starter fra første tankning, det
> er nok sandt, men man bør tanke jævnligt før det har
> en rensende effekt.

Med mindre man har en bil med specielle problemer med tilkoksning (Carisma)
eller udelukkende kører småture, er tilkoksning ikke et problem. Shell har
derfor opfundet en benzin for at løse et ikke eksisterende problem.

Det er rigtigt, at VW's FSI-motorer er konstrueret til højere oktan end den
danske - så her kan man få bilen til at yde det, man blevet lovet før
købet....

Fra : Klaus G.

Dato : 08-07-08 15:53

> Det er rigtigt, at VW's FSI-motorer er konstrueret til højere oktan end
> den danske - så her kan man få bilen til at yde det, man blevet lovet før
> købet....
Nu er merprisen godt nok ved at være meget hamper for V-Power i forhold til
alm. Oktan95. Men køre jeg 95 kontra alm. 98oktan, så kan det godt svare sig
at tanke 98oktan, da min bil køre det længere på literen.

Jeg har en Chippet Audi A4 1.8T fra 97'

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-08 04:42

Klaus G. wrote:
> [...]
> forhold til alm. Oktan95. Men køre jeg 95 kontra alm. 98oktan, så kan
> det godt svare sig at tanke 98oktan, da min bil køre det længere på

Man kan altså godt komme 99 oktan på en bil der er beregnet til 95 oktan, og
få mere ydelse ud af den?

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 09-07-08 12:32

"Rolle" <---> skrev i en meddelelse

> Man kan altså godt komme 99 oktan på en bil der er beregnet til 95 oktan,
> og få mere ydelse ud af den?

Afhænger udelukkende af hvilken motor der ligger i bilen...

Jeg har selv en chippet 2.0TFSI som yder ca. 15% mere ved at køre på V-Power
99 frem for std. 95 fra billigste stander...

/Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-08 18:25

Thomas Eg Jørgensen wrote:
> Afhænger udelukkende af hvilken motor der ligger i bilen...
>
> Jeg har selv en chippet 2.0TFSI som yder ca. 15% mere ved at køre på
> V-Power 99 frem for std. 95 fra billigste stander...

Okay, men din er jo også beregnet til 100 oktan?
Hvad hvis bilen er beregnet til 95 oktan, for jeg har jo ikke lyst til at
ødelægge motoren ved at komme noget forkert brændstof på.

Fra : KASO

Dato : 09-07-08 19:32

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@killspam.notaplan.com> skrev i meddelelsen
> "Rolle" <---> skrev i en meddelelse

> Afhænger udelukkende af hvilken motor der ligger i bilen...
>
> Jeg har selv en chippet 2.0TFSI som yder ca. 15% mere ved at køre på
> V-Power 99 frem for std. 95 fra billigste stander...

VW's FSI-motorer er så også konstrueret til at yde det specificerede ved
højoktan benzin. Med 95 oktan yder de mindre end fabrikken lover. Chipningen
tager ligeledes udgangspunkt i 98-99 oktan.

Fra : Henrik B.

Dato : 18-08-08 12:15

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> VW's FSI-motorer er så også konstrueret til at yde det specificerede ved
> højoktan benzin.

80+ % af nyere biler, kan udnytte et højere oktantal!

--
B235R BSR Steg3 - 300 Hk / 475 Nm
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk

Fra : KASO

Dato : 09-07-08 19:30

"Rolle" <---> skrev i meddelelsen

> Man kan altså godt komme 99 oktan på en bil der er beregnet til 95 oktan,
> og få mere ydelse ud af den?

Med mindre motoren justeres ind til det - enten automatisk via motorstyring
med bankesensor eller manuelt på et værksted - så får ingen forøgelse af
effekten - det er spild af penge. Justeres motoren ind til det, kan du -
måske - få en svagt forbedret ydelse.

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-08 21:00

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> forøgelse af effekten - det er spild af penge. Justeres motoren ind til
> det, kan du - måske - få en svagt forbedret ydelse.

Så en VW FSI kan køre lige så godt på 92 oktan
som 99 oktan, blot den er justeret til een af de to ?

Fra : KASO

Dato : 09-07-08 22:20

"Eque" <-> skrev i meddelelsen

> Så en VW FSI kan køre lige så godt på 92 oktan
> som 99 oktan, blot den er justeret til een af de to ?

Nej - den er konstrueret til at køre på 98-99 oktan. Når du justerer ned til
92 oktan mister du lidt effekt - ikke fordi der er mindre energi i 92 oktan,
men fordi du ændrer på tændingstidspunkt således at motoren ikke kører
optimalt - til gengæld undgår du at den banker.

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-08 20:00

> [...]
> oktan, men fordi du ændrer på tændingstidspunkt således at motoren ikke
> kører optimalt - til gengæld undgår du at den banker.

Dvs. V-99 er bedre, da den den kan få ECU'en til at
tænde på et 'bedre sted' og dermed udnytte benzinen bedre
med mere økonomi og kraft tilfølge, hvorimod 92 og 95
gør den skal 'justere', hedder det avanceringen ??

Fra : KASO

Dato : 11-07-08 19:10

"Eque" <-> skrev i meddelelsen

> [...]
> med mere økonomi og kraft tilfølge, hvorimod 92 og 95
> gør den skal 'justere', hedder det avanceringen ??

Nej - det er ikke bedre - det passer blot til bilens konstruktion. Er en bil
konstrueret til oktan 92, kan du ikke få flere hk eller andre forbedringer
af at hælde 99 oktan på.

Fra : Henrik B.

Dato : 18-08-08 12:16

> [...]
> forøgelse af effekten - det er spild af penge. Justeres motoren ind til
> det, kan du - måske - få en svagt forbedret ydelse.

Og det kan man på 80+ % af nyere biler (samt en del gamle også).

Fra : Henrik B.

Dato : 18-08-08 12:13

"Rolle" <---> skrev i meddelelsen

> Man kan altså godt komme 99 oktan på en bil der er beregnet til 95 oktan,
> og få mere ydelse ud af den?

På de fleste nyere bile - ja!

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-08 21:06

> [...]

> (Carisma) eller udelukkende kører småture, er tilkoksning ikke et problem.
> Shell har derfor opfundet en benzin for at løse et ikke eksisterende

Et at de største problemer i moderne motorer er aflejringer og tilsodning af
fx. forbrændingskammer og indsprøjtningssystem. En bil behøver derfor IKKE
ha' et 'specielt problem'.

> Det er rigtigt, at VW's FSI-motorer er konstrueret til højere oktan end
> den danske - så her kan man få bilen til at yde det, man blevet lovet før
> købet....

Ældre biler uden bankesensor kan ha' rigtig godt af den højere
oktan. Desuden er V-99 og V i det hele taget mere grøn
da der ikke er MTBE som kan skade grundvandet.
De skriver også, kilde www.shell.dk:

"V-Powers særlige sammensætning opløser de gamle belægninger, samtidig med
at den hindrer dannelsen af nye. I løbet af nogle optankninger med V-Power
vil belægningerne forsvinde gradvist. Det betyder, at motoren lidt efter
lidt genvinder de kræfter, den ellers havde mistet på grund af
belægningerne. For accelerationsevnen kan det dreje sig om op til 10%."

Fra : KASO

Dato : 09-07-08 19:27

"Eque" <-> skrev i meddelelsen

> Et at de største problemer i moderne motorer er aflejringer og tilsodning
> af fx. forbrændingskammer og indsprøjtningssystem. En bil behøver derfor
> IKKE ha' et 'specielt problem'.

Ja-da - iflg. Shell. Iflg. FDMs testcentre, er det et uhyre sjældent
problem - så de kom også til konklusionen, at V-power var løsningen på et
ikke-eksisterende problem.

> Ældre biler uden bankesensor kan ha' rigtig godt af den højere
> oktan.

Det er gammel overtro. Biler (uden bankesensor) kører bedst på det oktantal,
de er beregnet til. Højere oktantal er spild af penge, lavere oktantal kan
skade motoren.

> [...]
> lidt genvinder de kræfter, den ellers havde mistet på grund af
> belægningerne. For accelerationsevnen kan det dreje sig om op til 10%."

Jeps - det er tydeligt, at du har læst Shells reklamer grundigt

Desværre er der ikke så pokkers meget hold i dem...

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-08 20:56

> [...]

> Ja-da - iflg. Shell. Iflg. FDMs testcentre, er det et uhyre sjældent
> problem - så de kom også til konklusionen, at V-power var løsningen på et

Kan du ikke lige smide linket så jeg kan nærlæse.
Jeg tror mere på Shell end på de gamle
hoveder hos FDM.

> Det er gammel overtro. Biler (uden bankesensor) kører bedst på det
> oktantal, de er beregnet til. Højere oktantal er spild af penge, lavere
> oktantal kan skade motoren.

Nu kan der være forskel på det bilen er 'konstrueret til'
og så det de er justeret til. Især ældre biler kan blive
lidt 'tricky' med tiden, og især hvis der er lidt koks
som gløder, så kan det være nok så fint, at den er
'konstrueret' til 95, hvis en 99'er afhjælper et problem..

> Jeps - det er tydeligt, at du har læst Shells reklamer grundigt

Det er altid tydeligt, jeg sætter mig ind i sagerne.
Uanset om det gælder benzin eller olieadditiver..

> Desværre er der ikke så pokkers meget hold i dem...

Så må du jo forklare, hvorfor min den gamle går
bedre med 99 istedet for 95.
Og hvorfor nogle kører længere på literen med 99 kontra
92...hvorfor merprisen næsten blir' irrelevant.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-07-08 20:58

Eque skriver:

> Så må du jo forklare, hvorfor min den gamle går
> bedre med 99 istedet for 95.

Fordi den er fucked up forskuet i motoren?

> Og hvorfor nogle kører længere på literen med 99 kontra
> 92...hvorfor merprisen næsten blir' irrelevant.

Hvem gør da det?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus G.

Dato : 09-07-08 21:52

> Hvem gør da det?
En Pug405 Mi16 f.eks..

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-07-08 05:21

"Klaus G." skriver:

> En Pug405 Mi16 f.eks..

Er den bygget til 92 eller 98 oktan?

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-08 21:54

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

> [...]

FDM talsmand siger også, at det kan ha' en god effekt
med 'superbenzinen' hvis man kører forholdsvis kortere ture
og hvis man ikke får den varmet godt igennem.
Ergo har V-99 iflg. FDM en rensende effekt.

Af egne erfaringer siden jeg kørte med V-99 kan jeg nævne
to eksempler.
1) Tændingsbanken når gennemvarm er stærkt reduceret.
2) Pga. olieforbrug, kunne bilen efter at ha' stået i tomgang 10-15 minutter
ha' en let hakkende adfærd ved let acceleration. Dette er nu helt forsvundet
og den tar' gassen mere ren samt bakker forceres mere ubesværet ved
hastigheder, hvor 4. gearet kan virke en kende for højt. (Bilen har 4 gear).

Fra : KASO

Dato : 09-07-08 22:43

"Eque" <-> skrev i meddelelsen

> [...]
> og hvis man ikke får den varmet godt igennem.
> Ergo har V-99 iflg. FDM en rensende effekt.

Så har du fundet linket selv, kan jeg regne ud

Ja - ingen har betvivlet den rensende effekt - kun at der var behov for den!

> Af egne erfaringer siden jeg kørte med V-99 kan jeg nævne
> to eksempler.
> 1) Tændingsbanken når gennemvarm er stærkt reduceret.

Kunne løses ved at justere tændingstidspunkt, hvilket ville have været "den
rigtige" løsning.

> [...]
> og den tar' gassen mere ren samt bakker forceres mere ubesværet ved
> hastigheder, hvor 4. gearet kan virke en kende for højt. (Bilen har 4

Ingen ved deres fulde fem lader vel deres bil stå og forurene i tomgang i
10-15 min.?

Altså har du 2 eksempler, der bør løses ad anden vej.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-07-08 05:24

KASO skriver:

> Altså har du 2 eksempler, der bør løses ad anden vej.

En gammel udslidt motor der trænger til en tur på de evige jagtmarker.

Selv TEC2000 kan ikke løse problemet.

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-08 20:03

> Så har du fundet linket selv, kan jeg regne ud

Det var en videoudtalelse hvor jeg faldt over
en FDM-mand som mente det faktisk havde
en positiv effekt med V-99.

> Ja - ingen har betvivlet den rensende effekt - kun at der var behov for
> den!

Men når FDM siger det har en effekt, så tror flertallet jo på det.,o))

> Kunne løses ved at justere tændingstidspunkt, hvilket ville have været
> "den rigtige" løsning.

Nej. Det fik de aldrig fjernet.
Den bankede kun når gennemvarm, aldrig
når kold. Så hvornår det er 'for tidlig' og 'for sent'
med omtalte justering, det vil aldrig være helt præcist
nok til bankeriet kan udelukket 100%.
Netop derfor er 99 oktanen så 'høj'
det minimeres mere end en justering kan klare
er mit bedste bud. Og det passer i praksis.

> Ingen ved deres fulde fem lader vel deres bil stå og forurene i tomgang i
> 10-15 min.?

Gør jeg af og til.

> Altså har du 2 eksempler, der bør løses ad anden vej.

Men når det ikke er mulighed, er det jo godt
løsningen findes i tanken.
En skøn tanke..

Fra : KASO

Dato : 11-07-08 19:14

> Men når FDM siger det har en effekt, så tror flertallet jo på det.,o))

Ja - der er intet "hokus pokus" ved rensende additiver - de kan også købes
"i løs vægt". Det er blot mindre end 10% af bilparken, der har behov for
det.

> [...]
> når kold. Så hvornår det er 'for tidlig' og 'for sent'
> med omtalte justering, det vil aldrig være helt præcist

Med mindre motoren er for slidt - eller mekanikkeren et fjog - er det et
justeringsspørgsmål. Er motoren for slidt, bør den smides ud.

> Netop derfor er 99 oktanen så 'høj'
> det minimeres mere end en justering kan klare
> er mit bedste bud. Og det passer i praksis.

> Gør jeg af og til.

Hvorfor?

For at slide unødigt på den? Eller for at forpeste luften for dine
omgivelser? Det er ualmindeligt tåbeligt under alle omstændigheder!

> Men når det ikke er mulighed, er det jo godt
> løsningen findes i tanken.

Det er netop en mulighed - få motoren til at gå korrekt, som den er
konstrueret til - eller skrot den!

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-08 10:26

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Med mindre motoren er for slidt - eller mekanikkeren et fjog - er det et
> justeringsspørgsmål. Er motoren for slidt, bør den smides ud.

Jeg hører jævnligt væsentlig nyere biler som også har
denne 'klirren' under acceleration, så jeg tror ikke
det 'blot er sådan'. En kokset/"glødende" motor tændingsbanker
lettere end en 'ren', derfor er V-99 et alletiders bud på et
problem, som ikke altid lader sig justere væk.

> Hvorfor?

Af praktiske årsager.

> For at slide unødigt på den? Eller for at forpeste luften for dine
> omgivelser? Det er ualmindeligt tåbeligt under alle omstændigheder!

Nej. Det er praktiskt og jeg sparer på batteri, starter osv.
Miljøet er jeg ligeglad med, sålænge jeg har papir på,
den ikke forurener mere end den skal. Desuden kører
jeg for det meste kun lør-søndag, så udledningen er alligevel
mindre, som hvis jeg kørte i bil til arbejde hver dag.
Hvis du har sure opstød desangående, så bed pendlerne
finde arbejde tættere på *S*.

> konstrueret til - eller skrot den!

2 ydersider må man sige.
Mellemvejene eksisterer stadig.

Fra : KASO

Dato : 12-07-08 11:15

"Eque" <-> skrev i meddelelsen

> [...]
> lettere end en 'ren', derfor er V-99 et alletiders bud på et
> problem, som ikke altid lader sig justere væk.

Nu ved jeg ikke, hvad du mener med "nyere biler" - men jeg oplever det nu
aldrig. FDM, som syner og tester bilerne, mener heller ikke, at der er et
problem - så jeg tvivler.

> Af praktiske årsager.

Der er ingen undskyldning for den adfærd - og det er bestemt ikke sundt for
din motor!

> Nej. Det er praktiskt og jeg sparer på batteri, starter osv.
> Miljøet er jeg ligeglad med, sålænge jeg har papir på,
> den ikke forurener mere end den skal.

Den forurener mere end den må ved at køre i tomgang - navnlig hvis den ikke
er arbejdsvarm forinden, hvilket jeg formoder, at den ikke er. En Sierra.
Det lyder desuden heller ikke som om den kører optimalt - og dermed
forurener den også mere end nødvendigt. I de fleste politikredse må du ikke
lade den køre i tomgang mere end 1 min.

Hvis du vil glæde dit batteri, så køb en lader - og tænk på, at når du
sparer på din starter, slider du unødigt på motoren, der ikke smørrer
optimalt i kold tilstand i tomgang.

> [...]
> mindre, som hvis jeg kørte i bil til arbejde hver dag.
> Hvis du har sure opstød desangående, så bed pendlerne

Deres udledning tjener trods alt et praktisk formål - din forurening er
nyttesløs!

> 2 ydersider må man sige.
> Mellemvejene eksisterer stadig.

Jamen - så reparer din motor istedet - "snakeoil" er ingen løsning.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 09:57

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Der er ingen undskyldning for den adfærd - og det er bestemt ikke sundt
> for din motor!

Det tar' den ikke skade af.

> Den forurener mere end den må ved at køre i tomgang - navnlig hvis den
> ikke er arbejdsvarm forinden, hvilket jeg formoder, at den ikke er.

Hvordan kan du ha' sådan en formodning ?
Den har autochoker, og er mere uøkonomisk som kold
end driftsvarm. Så det er altid kun i driftsvarm tilstand.

> En Sierra. Det lyder desuden heller ikke som om den kører optimalt -

Den kører som den skal.

> og dermed forurener den også mere end nødvendigt.

Ikke iflg Applus.

> I de fleste politikredse må du ikke lade den køre i tomgang mere end 1
> min.

Det er sandt.
Så 10 minutter er jo forrygt ?

> Hvis du vil glæde dit batteri, så køb en lader - og tænk på, at når du
> sparer på din starter, slider du unødigt på motoren, der ikke smørrer
> optimalt i kold tilstand i tomgang.

Varm tilstand...

> Deres udledning tjener trods alt et praktisk formål - din forurening er
> nyttesløs!

Nej. Den er et behageligsfænomen.
Især om vinteren.

> Jamen - så reparer din motor istedet - "snakeoil" er ingen løsning.

Den fejler intet.
Jeg har justeret på benzinen istedet for tæningen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-07-08 16:46

Eque skriver:

> Hvordan kan du ha' sådan en formodning ?
> Den har autochoker, og er mere uøkonomisk som kold
> end driftsvarm. Så det er altid kun i driftsvarm tilstand.

Altså er den altid i tomgang eller derover ?

Tænk, jeg trode kun at den blev brugt i weekenden. Resten af ugen står
den så i tomgang - eller ?

> Den kører som den skal.

Næppe, så havde du ikke brug for TEC2000 og alt muligt andet gejl for at
holde den i form.

> Ikke iflg Applus.

Prøv at spørg dem om en bil der varmer op i tomgang, eller en der tages
direkte i drift forurene mest.

Prøv evt at spørg din evige glade kilde FDM.

> Den fejler intet.
> Jeg har justeret på benzinen istedet for tæningen.

Hvorfor er det nødvendigt at justere på benzinen?

Fra : Lars [6710]

Dato : 12-07-08 06:29

Eque skrev:

> Gør jeg af og til.

Ikke smart at gøre det ! og endnu mindre smart at indrømme det

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-08 10:31

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke smart at gøre det ! og endnu mindre smart at indrømme det

Nej.
Det er da ligegyldigt.
Fuldstændigt !
Jeg ku' da godt sidde he og være 'grøn'
og snusfornuftig hvad miljøet angår, skrive
det alle gerne vil høre og nyder at stikke i.
Men det gør jeg ikke.
Jeg sviner i miljøet.
(smider også af og til en MCdonaldspose ud af vinduet, lavet af papir)...

Fra : KASO

Dato : 12-07-08 11:17

"Eque" <-> skrev i meddelelsen

> [...]
> Jeg sviner i miljøet.
> (smider også af og til en MCdonaldspose ud af vinduet, lavet af papir)...

Jeg troede ikke, at jeg skulle skrive dette i en NG, men nu er jeg nødt til
det: _Klaphat_!!!!!!!!!!!

Du burde få konfiskeret dit vrag af en bil - og inddraget retten til at
færdes i offentligheden, hvis du ikke kan tænke så langt så du ikke
forurener unødigt. Hvad skal det svineri gøre godt for?

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 09:53

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg troede ikke, at jeg skulle skrive dette i en NG, men nu er jeg nødt
> til det: _Klaphat_!!!!!!!!!!!

Se, jeg fik KASO til at se rødt.
Det var måske meningen med mine skriverier *S*...

> Du burde få konfiskeret dit vrag af en bil

Vragt ?
Vi vil alle ha' noget som holder længe, og når min
vitterligt har holdt længe, så er det heller ikke iorden:,o)))

> - og inddraget retten til at færdes i offentligheden, hvis du ikke kan
> tænke så langt så du ikke forurener unødigt. Hvad skal det svineri gøre
> godt for?

Jeg elsker at svine. Jeg elsker synes når jeg starter en kold morgen
med en TÅGE af sort olierøg hehe...
Kom igen flaphat..jeg venter på dit næste træk..:

Fra : Lars [6710]

Dato : 12-07-08 11:23

Eque skrev:

> [...]
> Jeg sviner i miljøet.
> (smider også af og til en MCdonaldspose ud af vinduet, lavet af papir)...

Du mangler vist et par smileys ???

For jeg vælger at tro at du bevæger dig på et højt ironisk plan ....
Det er det eneste der kan undskylde dig !

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-07-08 17:02

"Lars [6710]" skriver:

> Du mangler vist et par smileys ???
>
> For jeg vælger at tro at du bevæger dig på et højt ironisk plan ....
> Det er det eneste der kan undskylde dig !

Nope, ironien mestrer han heller ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 09:53

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse

> Du mangler vist et par smileys ???

ô¿ô

> For jeg vælger at tro at du bevæger dig på et højt ironisk plan ....
> Det er det eneste der kan undskylde dig !

Nej.
Jeg gir' blot gruppen det den ønsker.
Se, dêt stort !

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-08 10:10

On Wed, 9 Jul 2008 21:56:28 +0200, "Eque" <-> wrote:

>Kan du ikke lige smide linket så jeg kan nærlæse.
>Jeg tror mere på Shell end på de gamle
>hoveder hos FDM.

Mildt sagt naivt.

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-07-08 10:29

Bt wrote:

> Mildt sagt naivt.

Shhh!

Jeg skal lige have solgt et Eiffeltårn og noget NanoTurboTec2010, før du
afslører bedraget

--
vh
Torben

Fra : KASO

Dato : 11-07-08 19:08

"Eque" <-> skrev i meddelelsen

> Kan du ikke lige smide linket så jeg kan nærlæse.
> Jeg tror mere på Shell end på de gamle
> hoveder hos FDM.

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/A065A865-57FD-40F2-9820-7B4DB09FF222/0/5455.pdf

Og jeg vil mene, at det er ualmindeligt naivt at tro mere på sælgeren end på
en uvildig forbrugerorganisation, som i dagligdagen tester tusindvis af de
omtalte biler.

Fra : Henrik B.

Dato : 18-08-08 12:17

"Eque" <-> skrev i meddelelsen

> Et at de største problemer i moderne motorer er aflejringer og tilsodning
> af fx. forbrændingskammer og indsprøjtningssystem.

Dét er tværtimod et af de mindste problemer på moderne motorer...

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-08 08:38

> "Eque" <-> skrev i meddelelsen

> Dét er tværtimod et af de mindste problemer på moderne motorer...

Det er eet af de største problemer på moderne motorer.
De fintfølende dyser kræver renhed for at motoren skal
gå mest optimalt. Og tilsoede sonder mv. gør sit til, indstillingerne
ikke er 100%.

Fra : Henrik B.

Dato : 18-08-08 12:14

> [...]

> Det er rigtigt, at VW's FSI-motorer er konstrueret til højere oktan end
> den danske - så her kan man få bilen til at yde det, man blevet lovet før

Mon ikke at du skal holde dig til at udtale dig om dine oliebrændere? ))

Fra : Ulrik Friis

Dato : 08-07-08 14:49

"Eque" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kender ikke Nitro 3000 men har gode
> erfaringer med V-power 99.
> Ingen tændingsbanken, ingen eftertænding

Øeh friktion? Hvad er det for en friktion der nedsættes?

Ulrik

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-08 21:10

citat: www.shell.dk

"Friction Modification Technology (FMT) er designet til at reducere
friktionen mellem cylinderne og stemplerne, som er et kritsk område for
motoren, og hvor det er svært at bevare smøringen"

Fra : KASO

Dato : 09-07-08 19:28

"Eque" <-> skrev i meddelelsen
> [...]
> friktionen mellem cylinderne og stemplerne, som er et kritsk område for
> motoren, og hvor det er svært at bevare smøringen"

Jeps - det er så kritisk, at motorer med normal benzin er overladt til
bilfabrikantens smøresystem - og derfor holder bilmotorer oftest kun
3-500.000km - eller en del længere end karosseriet i de fleste tilfælde

Igen har Shell løsningen på et ikke-eksisterende problem!

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-08 20:59

> [...]
> 3-500.000km - eller en del længere end karosseriet i de fleste tilfælde
>

> Igen har Shell løsningen på et ikke-eksisterende problem!

Jeg tror også mere på deres rensende effekt.
Desuden er der ingen som siger, at disse 'standardiserede'
3-500.000 km ikke kunne ha' været 4-600.000 over tid/år
hvis produktet havde været brugt de seneste 15-20 år...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-07-08 21:00

Eque skriver:

> Jeg tror også mere på deres rensende effekt.

Du tror også på TEC2000

Fra : KASO

Dato : 09-07-08 22:45

"Eque" <-> skrev i meddelelsen

> Jeg tror også mere på deres rensende effekt.
> Desuden er der ingen som siger, at disse 'standardiserede'
> 3-500.000 km ikke kunne ha' været 4-600.000 over tid/år
> hvis produktet havde været brugt de seneste 15-20 år...

Næh - det er muligt - men hvis karosseriet forsvandt efter 350.000km, er det
jo temmeligt irrelevant. Du overså helt pointen: At det lykkes for de
færreste at slide en motor op idag - så hvorfor betale ekstra for at
forlænge levetiden, hvis den i forvejen er rigelig?

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-08 20:10

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Næh - det er muligt - men hvis karosseriet forsvandt efter 350.000km, er
> det jo temmeligt irrelevant.

Det handler om at gi' bilen de bedst mulige forhold
gennem hele livet. Skulle man være snusfornuftig,
tog man de offentlige transportmidler.

> Du overså helt pointen: At det lykkes for de færreste at slide en motor op
> idag - så hvorfor betale ekstra for at forlænge levetiden, hvis den i
> forvejen er rigelig?

Rigelig ?
Jeg tror da på, at passer man sin bil rigtig godt,
så får du det tilbage i problemfri kørsel ad åre.
Men korrekt, man kan være ligeglad, hvis man
sælger hvert 3. år osv...altså dêt princip.
Omvendt, lod jeg min Sierra stå urørt hen
da jeg overtog den fo snart 9 år siden, så var
den væk idag. Men nu står den lidt som en ener
og jeg tror på samme metode gælder det 'indvortes'.
Men igen, der kan altid være særtilfælde hvor dit
argument kan være sandt.

Fra : KASO

Dato : 11-07-08 19:20

"Eque" <-> skrev i meddelelsen

> [...]
> og jeg tror på samme metode gælder det 'indvortes'.
> Men igen, der kan altid være særtilfælde hvor dit

Øhh - "en ener", der ikke kan køre på det brændstof, den er konstrueret til?

Det lyder for mig som om den bør skrottes....

En bil skal have den "pleje", fabrikken foreskriver - dvs. den olie, de
serviceeftersyn og det brændsstof de har angivet. Så kører den problemfrit
til karossen ikke kan mere. At hælde alskens "snakeoil" på, er spild af
penge. Ingen af mine biler har fået "specialpleje" mht. de mekaniske dele
(karossen har fået supplerende rustbeskyttelse aht. det danske klima og
vejsalt) - jeg har aldrig haft olieforbrug, driftsproblemer eller andre
"uregelmæssigheder" uanset om de har kørt 160.000, 210.000 eller 280.000km,
hvor jeg har solgt dem (jeg har også haft en del, der har kørt kortere, da
jeg solgte dem - de er ikke så relevante...).

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-08 10:30

> Øhh - "en ener", der ikke kan køre på det brændstof, den er konstrueret
> til?

Det kan den sandelig også.
Men pga. dens høje alder vil der naturligvis
komme nogle 'men', og det kan V-99 kurere
til igår 11.23 kr/ltr.
Min trøst om du vil kan være, nye biler
langt fra er fejlfri, så jeg skal ikke klage.

> Det lyder for mig som om den bør skrottes....

Mit batteri er også ved at være fladt.
Er det også et argument for at skrotte bilen ?
Får jeg skifte mine paraplyer, så soder bilen ikke
mere, den gløder ikke, og vil derfor tændingsbanke
endnu mindre.

> En bil skal have den "pleje", fabrikken foreskriver - dvs. den olie, de
> serviceeftersyn og det brændsstof de har angivet. Så kører den problemfrit
> til karossen ikke kan mere.

Hvorfor køber nogle så en dyrere olie end den minimumsolie
der foreskrives ?

> [...]
> også haft en del, der har kørt kortere, da jeg solgte dem - de er ikke så

Igen, du hører historier om æsker som er banket sønder og sammen
og har gået 400.000 uden problemer.
Men intet steds står nævnt, om samme kunne ha' kørt 600.000....

Fra : KASO

Dato : 12-07-08 11:05

"Eque" <-> skrev i meddelelsen

> [...]
> til igår 11.23 kr/ltr.
> Min trøst om du vil kan være, nye biler
> langt fra er fejlfri, så jeg skal ikke klage.

Ja - det er vist at bilde sig selv noget ind for at finde trøst

De sidste 11 år har vi købt 5 nye biler (vi har 2 biler) - mængden af fejl
har været yderst begrænset - og det til trods for at vi har købt biler, der
iflg. statistikken skulle være blandt de mindst stabile.

> [...]
> Får jeg skifte mine paraplyer, så soder bilen ikke
> mere, den gløder ikke, og vil derfor tændingsbanke

Så er vi jo også tilbage ved at det ikke er benzinen, der er den rigtige
løsning, men en reparation af motoren!
En Sierra er blot så gammel en bil, at jeg ikke mener, at det reelt kan
betale sig at "lappe" mere på den med mindre den er i usædvanligt fin stand
(det ved jeg selvfølgelig ikke, om din er). Det svarer lidt til at rose
gaffatape som det helt rigtige til biler - det kan virkelig holde rusten
sammen.

> Hvorfor køber nogle så en dyrere olie end den minimumsolie
> der foreskrives ?

Af samme årsag som nogle hælder sære additiver/"Tecxxxx" i eller køber
"V-power". Fordi de lader sig narre af reklamerne.

> Igen, du hører historier om æsker som er banket sønder og sammen
> og har gået 400.000 uden problemer.
> Men intet steds står nævnt, om samme kunne ha' kørt 600.000....

Næ - men det er stadig heller ikke relevant, hvis karossen giver op efter
350.000km - og dét er netop problemet: Motoren er det sidste, der holder op
med at virke på en bil idag. Det er "alt det andet", der normalt får en bil
skrottet. Derfor er det også fuldstændigt ligegyldigt at få motoren til at
holde længere - det er kun skrothandleren, der får "glæde" af det.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 09:51

> Så er vi jo også tilbage ved at det ikke er benzinen, der er den rigtige
> løsning, men en reparation af motoren!

Sålænge en 'reparation' kan klares ved at ændre brændstof,
så er løsningen jo den samme.
Nu er det benzinen som er reparationen, dvs. jeg har justeret
benzinen ind til det motoren går bedst med, istedet for at køre
eks. 92 eller 95 og få motoren justeret ind dêr.

> [...]
> stand (det ved jeg selvfølgelig ikke, om din er). Det svarer lidt til at
> rose gaffatape som det helt rigtige til biler - det kan virkelig holde

Der findes 10 år nyere biler, jeg ikke vil bytte med..,o)
Og er dette eneste problem efter 388.000 km. skal jeg
sandelig ikke klage.

> Af samme årsag som nogle hælder sære additiver/"Tecxxxx" i eller køber
> "V-power". Fordi de lader sig narre af reklamerne.

Jamen når nu den dyre olie ikke har en ekstra smørende effekt
som vel er årsagen til folk investerer i det ??
Men når V-99
vitterlig har en gavnlig effekt ??
Det er derfor jeg anvender det, men dem med den dyre
olie gør det vel af anden årsag...

> Næ - men det er stadig heller ikke relevant, hvis karossen giver op efter
> 350.000km -

Hvis og hvis ?
Sådan kan man jo altid drømme.

> [...]
> skrottet. Derfor er det også fuldstændigt ligegyldigt at få motoren til at
> holde længere - det er kun skrothandleren, der får "glæde" af det.

Næh..du får en motor som kører perfekt til det sidste, og
holder karosseriet mere end dine 350.000 km., så går det
hele op i en større helhed.

Fra : Henrik B.

Dato : 18-08-08 12:20

"Eque" <-> skrev i meddelelsen

> Jeg tror også mere på deres rensende effekt.

Den er i alt benzin på det danske marked...

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-08 08:39

> "Eque" <-> skrev i meddelelsen

> Den er i alt benzin på det danske marked...

Ja, sikkert i større eller mindre grad.