Alpinestars vs. Sidi
Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 20-07-01 15:28

Jeg står og skal ha' nye støvler i den nærmeste fremtid. Jeg har kig på
Alpinestars S-MX Race og Sidi Vertebra, men ved ærligt talt ikke, hvad
der er bedst af de to.

Flere i min omgangskreds er godt tilfredse med deres Sidi
Vertebra-støvler, så jeg er især interesseret i at høre om erfaringer
med ovennævnte Alpinestars.

--
Susanne

GSX-R 400 R til salg
What matters is not the size of the machine but the skills of the rider

Fra : Mureren

Dato : 20-07-01 15:59

> [...]
>
> Flere i min omgangskreds er godt tilfredse med deres Sidi
> Vertebra-støvler, så jeg er især interesseret i at høre om erfaringer

Hej Susanne..

Nu har jeg lige været en tur i jorden med mine nye Sidi Vertebra Race Carbon

Det er (som omtalt i tidligere tråd) den model med det nye
ankelbeskyttelses-system, og om ikke andet så virker det da på dem !!!
Jeg kurede vel 7-8 meter hen ad asfalten, med den ene fod under udstødningen
eller noget andet !(det gik stærkt, og jeg havde ikke lige overskud til at
orientere mig om andet end hvor jeg var på vej hen)
Støvlerne er komfortable at køre med, de ser godt ud (IMO), de yder den
bedste beskyttelse (ikke uvæsentligt sådan som du bruger medium-Gixx'eren
*G*), man kan købe reservedele/sliddele til dem, og de kan købes hos
www.hein-gericke.de for 1847,- , 2499,- hos K.S Motor i Vejle.
Jeg ringede til Hein-Gerickes afdeling i Flensburg, og talte med en dame
dernede (kan ikke huske hendes navn). Hvis du bestiller gennem hende løber
der ikke fragt på.....
Iøvrigt skal det siges at jeg har købt det nye par (forsikringen betalte nye
til mig) ét nummer større end de første, da jeg syntes de er små i
størrelserne...

Mureren

Fra : Morten Christensen

Dato : 20-07-01 22:40

"Mureren" <mureren@mail.tele.dk> wrote in message
> Iøvrigt skal det siges at jeg har købt det nye par (forsikringen betalte
nye
> til mig) ét nummer større end de første, da jeg syntes de er små i
> størrelserne...

Kun et nummer??

Hmmm.... Jeg må være totalt forkert bygget med mine fødder - og nej, de er
ikke klump-fodede :c)

Bl.a. ved Sidi-støvlerne skulle jeg helt op i str 47, for at kunne få foden
igennem og lyne op - lidt ubehageligt, når man normalt bruger str. 43....

Nu har jeg så fundet et par PRexport uden lynlås, og de passer som Hans i
Grethe

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Fornavn Efternavn

Dato : 21-07-01 11:07

Har disse Alpine S-MX. De er ok, når men tror du vil blive mere glad for et
par Sidi Vertebra Race.

Johnnie

Fra : MikkelFJ

Dato : 21-07-01 16:04

"Susanne Lund Pedersen" <susanne@groenjord.dk> wrote in message
> Jeg står og skal ha' nye støvler i den nærmeste fremtid. Jeg har kig på
> Alpinestars S-MX Race og Sidi Vertebra, men ved ærligt talt ikke, hvad
> der er bedst af de to.

Jeg har selv et par Vertebra. Som mc-støver er de glimrende, og ganske
holdbare. De er også mere vandtætte en støvler der hævder at være vandtætte
(lukning i inderside + velcro flap). Og så er det vist også et plus at
tåbeskytteren er skruet fast og ikke velcroet fast.
Men de knirker a H. til når man går i dem. Det er de kendt for, så det er
ikke bare mine. Og de ånder ikke så godt.
Næste gang jeg skal have støvler, vil jeg da undersøge AlpineStars nærmere,
for det er irriterende at de knirker så meget.
Jeg købte mine til en vist nok rimelig pris hos HeinGericke i Flensborg.

Mikkel

Fra : Fornavn Efternavn

Dato : 21-07-01 21:03

Brug WD40

Johnnie

MikkelFJ <mikkelj-anti-spam@post1.dknet.dk> skrev i artiklen
<3b599988$0$925$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : MikkelFJ

Dato : 21-07-01 23:53

"Fornavn Efternavn" <BrugerNavn@post1.tele.dk> wrote in message
> Brug WD40

Det har jeg selvfølgelig også gjort. Jeg har stadig 10 dåser jeg købte på
tilbud i Silvan.
Men det holder ikke særlig længe. Jeg har også brugt silikonespray. Det
virker lidt bedre, men holder heller ikke længe.

Apropos silikonespray, så er det godt til at pudse visir/kåbeglas.

Mikkel