Kawasaki GPX600, nogen indvendinger?
Fra : David

Dato : 05-07-08 21:17

Hejsa,

er der nogen der har erfaringer med Kawasaki GPX 600? Jeg kigger på en brugt
model (1986) til 21.000 - denne skal have nyt kædekit, dæk og bremser, så en
god slat oveni. Den har gået 45.000 - nogen der har en ide om, hvor mange km
der er i sådan en maskine?

Mvh David

Fra : Pwh

Dato : 06-07-08 09:25

David, skrev:
> [...]
> og bremser, så en god slat oveni. Den har gået 45.000 - nogen der har
> en ide om, hvor mange km der er i sådan en maskine?

Er det ikke en Gpz 600 du mener, så vidt jeg ved kom Gpx'en først i '88
Jeg har haft en Gpx 600 i et par sæsoner for nogle år tilbage,
der var ingen probs med den i den tid jeg havde den
og jeg var alt i alt godt tilfreds med den.
Vær dog obs på at Gpz/Gpx 600 kører med 16" hjul for/bag,
det begrænser nok dækudvalget lidt nu om dage.

Mht holdbarhed burde 100.000km ikke værer noget problem
hvis den er passet/kørt fornuftigt, den er jo vandkølet.
Husker jeg ikke helt galt fra min Haynesbog burde en
Gpx 750 motor kunne flæskes i hvis det går helt galt.

/Jens

Fra : Armand

Dato : 06-07-08 13:30

Pwh skrev:

> [...]
> Vær dog obs på at Gpz/Gpx 600 kører med 16" hjul for/bag,
> det begrænser nok dækudvalget lidt nu om dage.

Begrænser er mildt sagt!
Ducati Paso'erne er ligeledes monteret med 16/16 og det vækker stor
foruroligelse blandt Paso-ejere at den sidste fabrikant af 16" bagdæk
har erklæret at produktionen står for at ophøre!

Sagt med andre ord: Man bør holde sig langt fra modeller med 16" bagdæk :-|

Ovennævnte pris er ganske tillokkende, men måske at der er lige netop
bagdækkets dimension der er grund til at den er så billig :-/

--
Armand.

Fra : David

Dato : 06-07-08 14:07

Der står GPX på annoncen, men det er import fra Tyskland, så måske kan det
forklare uoverensstemmelsen?

Tak for det gode råd om dækkene, jeg har skrevet mail til sælger og spurgt
efter størrelsen, vil jo gerne kunne opdrive nye dæk uden at skulle have pas
med

Fra : Armand

Dato : 06-07-08 14:25

David skrev:
> [...]
> efter størrelsen, vil jo gerne kunne opdrive nye dæk uden at skulle have pas

Der er ingen tvivl: Man skal hhelt frem til en ZZR fra 1991, førend at
der kommer andet end 16"/16" -hjul på Kawasaki's 600/4'ere, så opgiv
blot håbet

--
Armand.