Brunering på midtsjælland ?
Fra : Coraggio

Dato : 05-07-08 07:36

Hej NG

Er der nogen der ved hvor man man få bruneret metal (er det ikke et man
kalder det når blanke ting gøres mat sorte !?) omkring storkøbenhavn /
midtsjælland ? Jeg har nogen planer om at fixe min 10år gamle TLR lidt op,
bla med Galfer Wave rotors og i den forbindelse har jeg ladet mig fortælle
at man kunne friske forgaffel broen og gaffel benene op ved at sende dem til
brunering.....men hvor ?

Go´weekend - Brian

Fra : Niels Bengaard

Dato : 05-07-08 08:29

> [...]
> at man kunne friske forgaffel broen og gaffel benene op ved at sende dem

Brunering er det du eks. ser på jagtvåben. Det kan mig bekendt kun gøres på
jern / stål, det er en form for rust.
Hvis det er aluminium du har kan det eloxeres i forskellige farver, herunder
også matsort.

Mvh Niels

Fra : Coraggio

Dato : 05-07-08 09:01

> [...]
> på jern / stål, det er en form for rust.
> Hvis det er aluminium du har kan det eloxeres i forskellige farver,

Jamen det er lige det jeg har brug for...er der nogen som ved hvor man evt
kunne få eloxeret nogen få ting ?