Møtrikspænder part 2.
Fra : Bjarne K.

Dato : 04-07-08 18:09

Jeg fik købt en møtrikspænder fra HN til trykluft.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2620&Grp=&n=10

Den kan dog bare ikke noget. Jeg kan endda holde den med de bare næver, selv
på højeste indstilling.

Min kompressor (2hk med 50l tank) skulle overholde de i "manualen"
anbefalede mindstekrav. Min trykluftsslange er dog lidt længere end de
anbefalede.

Det skal lige siges, at kompressoren står på 8 bar, og der går da et stykke
tid, inden motoren starter, når jeg kører med dimsen.

Hvis i skulle gætte, er det så dimsen der er kaput, slangen der er for lang,
eller min Bilka kompressor der bare ikke kan klare opgaven ?

Bjarne K.

Fra : Per Jensen

Dato : 04-07-08 18:16

Bjarne K. skrev:

<KLIP>

> Hvis i skulle gætte, er det så dimsen der er kaput, slangen der er for
> lang, eller min Bilka kompressor der bare ikke kan klare opgaven ?

Har du prøvet den på bilen ?

Sådan en slagnøgle "virker ikke" til at have ret meget kraft, da dine
hænder giver efter. Giv den et objekt der ikke flytter sig, og den
overfører en masse moment.

Vi har adskillige luftnøgler på jobbet, og vi kører med 7,5 Bar
(Skruekompressoren kan ikke højere) og de virker helt fint. du kan også
sagtens holde på dem med de bare hænder, de virker utroligt svage.

// Per.

Fra : Bjarne K.

Dato : 04-07-08 18:38

"Per Jensen" <news@removethepigzapro.dk> wrote in message
> Har du prøvet den på bilen ?

Nej, men jeg har prøvet på den møtrik, jeg skulle have skruet af min
havetraktor, og der sker ikke det mindste. (Jeg går ud fra at en
"knivholder" møtrik på en havetraktor også skal af samme vej som kniven
rotere).
Men måske jeg lige skulle rulle bilen ned til lidt møtrikspænder test.

> [...]
> (Skruekompressoren kan ikke højere) og de virker helt fint. du kan også
> sagtens holde på dem med de bare hænder, de virker utroligt svage.

Ja, nu har jeg også ret fede hænder, så det er jo nok bare det den flytter
rund med.

Bjarne K.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 04-07-08 18:19

> [...]
>
> Hvis i skulle gætte, er det så dimsen der er kaput, slangen der er for
> lang, eller min Bilka kompressor der bare ikke kan klare opgaven ?

Har du skruet på skruen i bunden af pistolgrebet?

Mvh Niels

Fra : Bjarne K.

Dato : 04-07-08 18:32

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> wrote in message

> Har du skruet på skruen i bunden af pistolgrebet?
>
> Mvh Niels

Jo, den står på 4.

Bjarne K.

Fra : Sørensen

Dato : 04-07-08 18:47

"Bjarne K." > skrev ...
> Jeg fik købt en møtrikspænder fra HN til trykluft.
> Hvis i skulle gætte, er det så dimsen der er kaput, slangen der er for
> lang, eller min Bilka kompressor der bare ikke kan klare opgaven ?

Havde samme opsætning og samme problem, satte en lynkomling direkte på
tanken og så kørte det.

Der er ikke flow nok i De små urmager-rør og reduktionsventil som sidder på
kompressoren, jeg bruger 15 meter 3/8" slange uden problemer, De tynde
spiralslanger duer ikke.

vh.
Sørensen

Fra : Sørensen

Dato : 04-07-08 18:49

Lynkobling

Fra : Bjarne K.

Dato : 04-07-08 19:40

"Sørensen" <nogen@microsoft.com> wrote in message

> [...]
> på kompressoren, jeg bruger 15 meter 3/8" slange uden problemer, De tynde

OK, jeg havde læst dit tidligere indlæg, men troede at en 50 liters tank
ville gøre underværker.
Men jeg har lige testet på bilen og det giver ingen forskel.

Jeg vil prøve om jeg kan finde ud af at montere en kobling direkte på
tanken. Var det noget du var ude og købe, eller brugte du bare det der sad
på kompressoren ?

Bjarne K.

Fra : Sørensen

Dato : 04-07-08 19:59

"Bjarne K." > skrev >
> [...]
>
> Jeg vil prøve om jeg kan finde ud af at montere en kobling direkte på
> tanken. Var det noget du var ude og købe, eller brugte du bare det der sad

det hjælper ikke om så du havde en 1000 litet tank hvis hullet er for lille,
jeg købte en kobling med ½" gevind i den lokale stark.

vh.
Sørensen

Fra : Bjarne K.

Dato : 04-07-08 20:19

> [...]
>>

> det hjælper ikke om så du havde en 1000 litet tank hvis hullet er for
> lille, jeg købte en kobling med ½" gevind i den lokale stark.

Nej, det er ikke godt, hvis hullet er for lille.

Jeg aflægger Stark et besøg imorgen, så må vi se hvad der sker.

p.s. Er det normalt at den "studs/kobling" der sitter på værktøjet ikke kan
holde luft, hvis værktøjet kommer fra HN (Eller kina er det jo nok)

Nu er det anden gang jeg køber et trykluftsværktøj i HN, hvor der bare siver
luft ud, selv om jeg har spændt alt hvad jeg kan. Hentede en anden (messign
tror jeg) studs fra min sømpistol, og den kan godt holde luften. Måske jeg
skulle prøve at købe lidt vvs rør "isoleringsbånd" imorgen, og se om det
hjælper.

Fra : Per Jensen

Dato : 05-07-08 08:16

Bjarne K. skrev:

<KLIP>

> [...]
> (messign tror jeg) studs fra min sømpistol, og den kan godt holde
> luften. Måske jeg skulle prøve at købe lidt vvs rør "isoleringsbånd"

Alt værktøj der købes i HN skal bare monteres med det hvide teflontape i
gevindet på studsen, så holder det tæt.

// Per.

Fra : Sørensen

Dato : 07-07-08 13:47

"Bjarne K." > skrev >
> Jeg aflægger Stark et besøg imorgen, så må vi se hvad der sker.

Ja men vi glæder os til at høre hvordan det gik

vh.
Sørensen

Fra : A.Kaup

Dato : 06-07-08 13:39

> [...]
>
> Min kompressor (2hk med 50l tank) skulle overholde de i "manualen"
> anbefalede mindstekrav. Min trykluftsslange er dog lidt længere end de

Just been there - same shit

Mvh. Akaup

Fra : Sørensen

Dato : 07-07-08 13:49

"A.Kaup" > skrev
Just been there - same shit

Jeg er sikker på at den duer hvis den får det luft den skal bruge, og det er
vel alm. viden at man bruger garn eller tape når man skruer studsen på.

vh.
Sørensen