Hvae er skoda nu dyere end VW ?!?!½
Fra : TP

Dato : 03-07-08 21:42

Er tæt på at købe en skoda fabia 1.4 tdi med aircon, dvs ambiente - pris
185.000. Bliver evt greenline...

Kom så til at kigge på vw's side, og ser at en polo 1.4tdi med aircon
koster.... 185.000

I gamle dage var en skoda i princippet en vw der var nedgraderet på
forskellige vis, fx mindre galvanisering i samlinger, billigere plastic etc
etc.
idag er en skoda superb ex stadig billigere end en vw passat, så spørgsmålet
er : snyder jeg mig ikke hvis jeg ikke køber en vw, eller der det noget med
at den måske ikke er platforms opgraderet som fabia netop er blevet eller ?!

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 04-07-08 04:33

> I gamle dage var en skoda i princippet en vw der var nedgraderet på
> forskellige vis, fx mindre galvanisering i samlinger, billigere plastic
> etc etc.

Det er simpelthen ammestue snak - rent kvalitetsmæssigt er der ingen
forskelle - der er ingen nedgraderinger på kvalitetsmæssige punkter.
Der er bare tale om 2 variationer over samme platform - det er to biler med
forskellige designmæssige løsninger, som derfor appellerer til forskellige
brugersegmenter - prismæssigt er skodaen kommet godt med, som du også har
fundet ud af.
Derfor, prøv de to biler, find ud af hvilken du føler dig bedst hjemme i, og
køb så den.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-07-08 08:53

"TP" skrev

> [...]
> det noget med at den måske ikke er platforms opgraderet som fabia netop er

Størrelsemæssigt ville jeg ikke sammenligne Fabia/Polo
Jeg (>2m) kan snildt sidde på førersædet i Fabiaen med god plads og der kan
stadig sidde en høj person på bagsædet uden at genere mig med knæene

- Peter

Fra : Sp@msen

Dato : 04-07-08 13:07

"Peter Lykkegaard"
> [...]
> Jeg (>2m) kan snildt sidde på førersædet i Fabiaen med god plads og der
> kan stadig sidde en høj person på bagsædet uden at genere mig med knæene
Der åbnebart forskel på 2m's+ :) for jeg kan ikke sidde i nogen af dem,
eller jow det kan jeg da godt, men max10km tur så.
(hos mig er det benene den er "gal" med..)

Mvh.
Flemming

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-07-08 13:59

"Sp@msen" skrev

> Der åbnebart forskel på 2m's+ :) for jeg kan ikke sidde i nogen af dem,
> eller jow det kan jeg da godt, men max10km tur så.

Øh den nye Fabia eller en ældre model?
Det er en Fabia Combi GreenLine jeg har været inde i hvis det gør en forskel
Med sædet helt tilbage og rattet i øverste position kan bevæge knæene under
rattet
Min svigerfar har en ældre Fabia og det kan da gå men der er ikke
imponerende med plads

> (hos mig er det benene den er "gal" med..)

Almindeligvis er bukser med 36 i skridtlængde for korte til mig

- Peter

Fra : Sp@msen

Dato : 04-07-08 15:10

"Peter Lykkegaard"
> [...]
> under rattet
> Min svigerfar har en ældre Fabia og det kan da gå men der er ikke
Ok, lige nøjagtig den har jeg ikke prøvet, men lækkert hvis de har fundet ud
af at ikke alle deres kunder er "kinesere på max 160cm" :)

> Almindeligvis er bukser med 36 i skridtlængde for korte til mig
same same :)

Mvh.
Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-08 18:33

> Der åbnebart forskel på 2m's+ :) for jeg kan ikke sidde i nogen af dem,
> eller jow det kan jeg da godt, men max10km tur så.
> (hos mig er det benene den er "gal" med..)

Bare et eksemple.

Som du selv siger er der forskel på personerne hvis de begge er 2 m høje.

Den ene kan godt sidde i bilen den anden kan ikke, hvorfor nu det.

Det er simplehed forskellen på overkrop og underkrop.

Den person der ikke kan sidde i bilen har åbenbart en større (højre)
overkrop end den anden.

Hvis man sidder på gulvet og måler fra gulv til toppen af hoved er den ene
måske 5 cm højre end den anden, så der ligger forskellen.

Det kan også ske med en der er 1m 80cm som har problemer med pladsen i
højden.

kimila

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-07-08 19:02

"kimila" skrev

> Hvis man sidder på gulvet og måler fra gulv til toppen af hoved er den ene
> måske 5 cm højre end den anden, så der ligger forskellen.

Jow jow det er ganske vidst, men så er det ikke benpladsen ded kniver med
Btw Fabian'en er blevt 5 cm højere :)

> Det kan også ske med en der er 1m 80cm som har problemer med pladsen i
> højden.

Ikke i forhold til en person over 2m

- Peter

Fra : TP

Dato : 04-07-08 20:52

> [...]
>
> Den ene kan godt sidde i bilen den anden kan ikke, hvorfor nu det.
>
> Det er simplehed forskellen på overkrop og underkrop.

jep. Jeg kan fx ikke sidde i en avensis 1, men kan fint sidde i en panda
eller fabia 2. Jeg er 188 men med lang overkrop, dvs loftshøjde er et
problem for mig.