Bil i sommervarmen
Fra : Jens C. Hansen

Dato : 03-07-08 17:35

Jeg havde glemt en saks i min bil, og den stod lige i solen, ikke skyggen af skygge.. øeh..

Da jeg en halv time senere undrer mig over hvor jeg har gjort af den, går det op for mig hvor jeg har glemt den.
Jeg går ud og låser op og tager den bare uden tænke over at den har ligget i solen.

AV!

Jeg brænder mig på den, den må have været 70-80 grader varm eller deromkring.

Da jeg kommer ind og kigger nærmere på den, kan jeg se at begge plastikhåndtag er begyndt at revne hvor det omslutter metallet.
Jeg kigger efter i bilen, men betrækket på passagersædet ser ikke ud til at have taget skade.

PAS PÅ IKKE AT GLEMME METALGENSTANDE I BILEN OM SOMMEREN.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-07-08 17:50

>PAS PÅ IKKE AT GLEMME METALGENSTANDE I BILEN OM SOMMEREN.

Du piver gør du... jeg har et rum i loftet til solbriller og hvis jeg
ikke lige husker sidste gang så er det rygende varme briller jeg får
på næsen!

Fra : Bruno

Dato : 03-07-08 18:37

Martin Johansen [6000] wrote:

> Du piver gør du... jeg har et rum i loftet til solbriller og hvis jeg
> ikke lige husker sidste gang så er det rygende varme briller jeg får
> på næsen!

Jeg har også, næsten, brændt fingerne på de to beslag der skal udløses
inden taget kan klappes ned

Ingen tvivl om, at en bil bliver ret lun når den står i solen. Det er
ikke kun metal man skal passe på, eksempelvis så bliver solcreme
rimeligt ubehageligt (og ødelagt)!

Mvh
Bruno

Fra : Klaus G.

Dato : 03-07-08 18:38

> PAS PÅ IKKE AT GLEMME METALGENSTANDE I BILEN OM SOMMEREN.
Metallet er lige så varmt som det matriale det ligger på, forskellen er bare
at den ophobede energi i metallet er meget størrere, plus metallet er en
meget bedre varmeleder end f.eks. stof, eller plastik :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery