Bil bredde og CV.
Fra : Klaus G.

Dato : 03-07-08 15:30

Hej.

Der var engang et sted på nettet, hvor man kunne indtaste en pokkers masse
søge kreterier for at indsnævre søgningen på alle de mest populære biler,
f.eks. en masse krav til det man skulle have på krogen, vægt, bredde osv..
Den side kan jeg desværre ikke finde længere.

Grunden til at jeg spørger, er fordi mine forældre engang skal kigge på ny
bil, men deres Campingvogn er 255cm bred og vejer ~1500kg, så det er langt
fra alle biler som må køre med den pga. den er så bred. De køre pt. i en VW
Transporter T4.

Og det er et kæmpe arbejde at begynde at undersøge hvad biler der må køre
med 255cm bred CV og hvad modeller der ikke må. Så hvis man bare kunne
trykke på lidt knapper og der så poppede en fin liste over biler som kan
køre med deres CV, så var det jo meget nemmere :)

Så kender i et site som kan sortere lidt i de forskellige bil modeller? :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : frank

Dato : 03-07-08 15:44

Hej Klaus. Ved ikke om denne side kan bruges til jeres formål - men
forholdet mellem bil og campingvogn kan vurderes.

http://www.towcar.eu/dk/

v.h. Frank

Fra : Klaus G.

Dato : 04-07-08 12:47

> Hej Klaus. Ved ikke om denne side kan bruges til jeres formål - men
> forholdet mellem bil og campingvogn kan vurderes.
>
> http://www.towcar.eu/dk/
Tak, den vil jeg da lige prøve at kigge lidt nærmere på senere så.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Jørgen L.

Dato : 03-07-08 16:47

> [...]
> fra alle biler som må køre med den pga. den er så bred. De køre pt. i en

Hvilken cv snakker vi om.

Langt de fleste er nemlig ikke eks. 250,0 cm bred men måske kun 247,6, og i
dette eks. ville en bil som er 176,1 eller bredere være nok, da de 247,6
rundes ned til 247 og 176,1 rundes op til 177 og 177 + (2x35) = 247

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Klaus G.

Dato : 04-07-08 12:46

> Hvilken cv snakker vi om.
Polar 520.

> Langt de fleste er nemlig ikke eks. 250,0 cm bred men måske kun 247,6, og
> i dette eks. ville en bil som er 176,1 eller bredere være nok, da de 247,6
> rundes ned til 247 og 176,1 rundes op til 177 og 177 + (2x35) = 247
Ja, det er jo ikke helt ligemeget...

Det mystiske er at brugsforvirringen skriver "max bredde 255cm", men de på
forhandlerens hjemmeside kun skriver 250cm.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Jørgen L.

Dato : 04-07-08 13:15

> [...]
>
> Det mystiske er at brugsforvirringen skriver "max bredde 255cm", men de på
> forhandlerens hjemmeside kun skriver 250cm.

Hej Klaus, nu ved jeg jo ikke hvilken årgang vi taler om men du kan se de
forskelige årgange her
http://www.polarvagnen.se/index.asp?sida=s_7855&hmeny=2

Jeg har lavet opfølging til dk.fritid.camping da der måske sider nogen med
denne viden der.

Fra : Leo Jensen

Dato : 06-07-08 15:54

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Polar 520.

> Ja, det er jo ikke helt ligemeget...
>
> Det mystiske er at brugsforvirringen skriver "max bredde 255cm", men de på
> forhandlerens hjemmeside kun skriver 250cm.

Det er sjovt nok ikke alt der tæller med i bredden. Presenningsknapper (på
trailere...), markeringslygter og den slags regnes ikke med, så begge tal
kan godt være rigtige - på hver sin måde.
Find bredden i typegodkendelsen, det er den der tæller.

MVH Leo

Fra : Bjarne

Dato : 06-07-08 19:44

Klaus G. wrote:

> [...]
> køre med deres CV, så var det jo meget nemmere :)
>
> Så kender i et site som kan sortere lidt i de forskellige bil modeller? :)

Der er lidt at starte med her :
http://www.campingferie.dk/h21_biler/s/bredde_vaegt_biler.asp

Men som andre har skrevet, så bemærk at 255 cm er den næppe. Den bredeste
jeg kan komme i tanke om er en Polar på 252 cm, tyske vogne kender jeg ikke
noget til.

Hvis man iøvigt sammnligner målene på Kabe solgt i Sverige med præcis samme
vogn solgt i Danmark, vil vognen i Danmark være nogle cm smallere, fordi
der måles forskelligt i Sverige og Dnmark. Så det gælder om at være helt
klar på hvordan der skal måles i Danmark.

Derudover er det fuldt lovligt (og meget almindeligt) at forøge bredden af
bilen med ekstra sidelister.

Så med hiv og sving stiger udvalget.

mvh,
Bjarne