motorvej
Fra : Tau

Dato : 02-07-08 06:19

I guder, noget der kan bringe mit pis i kog er motorvejs kørsel. Jeg kører
meget ofte med anhænger/lift bagefter og er selvfølgelig nede på 70/80 som
loven foreskriver.Ok jeg kommer også sommetider over, når det kører godt.
Det jeg kan se som et problem, er de bilister der er på vej ind på
motorvejen og ikke kan finde ud af at sætte farten op til motorvejs
hastighed.
Når du kører 80 og der ligger en der gerne vil ind ,hvorfor sætter de så
ikke farten op så de kan komme ind foran mig, da jeg helst ikke vil trække
ud i overhalingen med træleren.
Bilisten der skal ind må køre 110/130 alt afhængelig, hvor i landet det er,
man skal absolut køre så forsigtigt, at jeg tit må op på bremsen for at lade
ham komme ind.
Er det så svært at træde på spederen, så man kan glide normalt ind i
trafikken.?
Er det for svært er der jo udmærkede landeveje der kan bruges til
søndagskørsel.

Poul

Fra : TP

Dato : 02-07-08 06:36

> [...]
> ikke farten op så de kan komme ind foran mig, da jeg helst ikke vil trække

Der findes enkelte indkørsler til motorvej der er meget korte hvor bilister
er undskyldt, men ellers må jeg dele din opfattelse.
Vores bil er en sløv diesel uden turbo og den magter fint at nå 110 inden
rampen er slut

Fra : ShutEye

Dato : 02-07-08 08:29

> [...]
> bilister er undskyldt, men ellers må jeg dele din opfattelse.
> Vores bil er en sløv diesel uden turbo og den magter fint at nå 110 inden

Også enig.
En korrekt sammenfletning er vel også når man tilpasser farten til den
øvrige trafik inden man 'rammer' det andet spor.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-07-08 08:45

"ShutEye" <no@no.no> skrev i meddelelsen

> Også enig.
> En korrekt sammenfletning er vel også når man tilpasser farten til den
> øvrige trafik inden man 'rammer' det andet spor.

Nemlig - begge parter skal tilpasse farten ... også ham med traileren ..

--
Per
Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse

Fra : ShutEye

Dato : 02-07-08 08:53

> Nemlig - begge parter skal tilpasse farten ... også ham med traileren ..

Yep. Men tit på motorvejstilkørsler (accellerationsbaner har jeg hørt dem
blive kaldt) kommer folk _uden_ noget på slæb tøffende ind med 70-90 i
timen, ikke fedt. Slet ikke når man kører bag dem på tilkørslen :\

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-07-08 11:26

ShutEye skrev:
> Yep. Men tit på motorvejstilkørsler (accellerationsbaner har jeg hørt dem
> blive kaldt) kommer folk _uden_ noget på slæb tøffende ind med 70-90 i
> timen, ikke fedt. Slet ikke når man kører bag dem på tilkørslen :\

Kun hvis du kører for tæt kan det blive et problem.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: "Lillebælt")

Fra : ShutEye

Dato : 02-07-08 11:34

> Kun hvis du kører for tæt kan det blive et problem.

Sikke noget fis.
Skal jeg holde helt oppe i den anden ende af tilkørslen og vente indtil der
er plads til at nå den korrekte fart?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-07-08 12:04

"ShutEye" skrev

> Sikke noget fis.

Nope

> Skal jeg holde helt oppe i den anden ende af tilkørslen og vente indtil
> der er plads til at nå den korrekte fart?

Du futter bare ned af rampen med passende afstand til forankørende og
fletter ind mellem lastbilerne på vanlig vis
Jeg har forlængst aflagt en vane med at komme ind foran personbiler ved at
speede op

- Peter

Fra : ShutEye

Dato : 02-07-08 13:07

> Nope

Yeps

> [...]
> fletter ind mellem lastbilerne på vanlig vis
> Jeg har forlængst aflagt en vane med at komme ind foran personbiler ved at

Jeg er sgu træt af at få skudt i skoene at jeg kører for tæt/hurtigt/som en
sindssyg hver gang jeg nævner noget om folk der ikke kan lette røven. Jeg
HOLDER afstand. Men det nytter sgu ikke noget hvis fjolset foran kører 80
ind på motorvejen (hvor der forresten godt kan ligge ANDET end
89,8km/t-lastbiler), så får jeg nemt problemer når jeg skal ind på
motorvejen.
Jeg har prøvet det en del gange efterhånden og har lidt svært ved at se
hvordan afstand skulle afhjælpe det.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-07-08 18:35

> [...]
> motorvejen.
> Jeg har prøvet det en del gange efterhånden og har lidt svært ved at se

Du bliver bare pænt bagved indtil der er frit bagude. Hvor svært kan det
være??

Fra : ShutEye

Dato : 02-07-08 19:46

> Du bliver bare pænt bagved indtil der er frit bagude. Hvor svært kan det
> være??

Nu må du tage dig sammen.
Skulle det løse problemet at jeg bliver bagved hr. 80kmt/t?
Så er det jo bare mig der får braget bagfra?

Snakker vi forbi hinanden?
Hvis folk ude på motorvejen kører 110 (jaja lad os nu antage det :), hvordan
skal jeg så afværge en småfarlig situation ved at holde afstand til ham
foran mig (der kører ~80) på tilkørslen?
Jeg har 1396 kubikcentimeter at gøre godt med, det er sgu ikke Mogens du
snakker med.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-07-08 13:39

> Nu må du tage dig sammen.
> Skulle det løse problemet at jeg bliver bagved hr. 80kmt/t?
> Så er det jo bare mig der får braget bagfra?

Jeg går ud fra at trafikken kører hurtigst i venstre bane. Så hvis du skal
rammes bagfra, skal du altså gøre det i første vognbane ;)

Fra : ShutEye

Dato : 04-07-08 17:14

> Jeg går ud fra at trafikken kører hurtigst i venstre bane. Så hvis du skal
> rammes bagfra, skal du altså gøre det i første vognbane ;)

LOL! Så tager jeg det straks mere roligt :)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-07-08 18:05

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in

> Kun hvis du kører for tæt kan det blive et problem.

Jeg må ærligt indrømme at hvis jeg kører ned af rampen bag ved en der mener
60km/t er rigeligt så føler jeg mig "truet" - for trafikken nedenfor rampen
kører næsten dobbelt så hurtigt og forventer ikke at personbiler kun kører
60-70km/t ved flettepunktet. Det ER farligt, specielt hvis der er meget
trafik, og ganske unødvendigt.

Fra : ShutEye

Dato : 02-07-08 18:14

> [...]
> 60-70km/t ved flettepunktet. Det ER farligt, specielt hvis der er meget

Præcis!
Kan næsten nå at blive helt nervøs for hvordan faen jeg skal komme ordenligt
ud på motorvejen med den fart.
Både du og jeg (er vist nogenlunde på linje os to) har fået på puklen
herinde ved sådanne udtalelser.

MEN: Hensysnløs kørsel er altså ikke kun hvis man kører for hurtigt!!!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-07-08 20:03

"ShutEye" <no@no.no> wrote in

> Kan næsten nå at blive helt nervøs for hvordan faen jeg skal komme
> ordenligt ud på motorvejen med den fart.
> Både du og jeg (er vist nogenlunde på linje os to) har fået på puklen
> herinde ved sådanne udtalelser.

Ja man kan jo undre sig når nu holdningen ellers normalt er at det er
forskellen i hastighed der er farlig og ikke hastigheden i sig selv.

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-08 20:17

On 02 Jul 2008 19:03:07 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

>"ShutEye" <no@no.no> wrote in

>Ja man kan jo undre sig når nu holdningen ellers normalt er at det er
>forskellen i hastighed der er farlig og ikke hastigheden i sig selv.

Jow, men når "de derude" kører 110+ er en tilpasningsfart på 60-90 nok
ikke at anbefale. Køge Bugt og andre steder i myldretid undtaget
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-07-08 19:28

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> 60-70km/t ved flettepunktet. Det ER farligt, specielt hvis der er meget

Jamen det har vi været igennem.

Hvis du ikke kan køre mere end 60 km/t i tilkørslen fordi der er en
foran dig der ikke kører mere er det jo ikke dig der er for sløv.

Du har blot at afpasse din afstand efter den hastighed du kan komme til
at køre med.

Og når du så fletter ind bag den der fletter ind bag den sløve padde, er
det op til den der kommer bag den du fletter ind bag at gøre plads til dig.

Det korte af det lange er at den sløve padde burde finde en anden vej at
køre på, eller finde en anden transportform, men I andre kan ikke andet
end indrette jer efter det.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-07-08 23:20

> Jamen det har vi været igennem.

Og som du nu så glimrende viser så har du ikke fattet sammenhængen denne
gang heller. Men lad nu det ligge.

> Det korte af det lange er at den sløve padde burde finde en anden vej
> at køre på, eller finde en anden transportform, men I andre kan ikke
> andet end indrette jer efter det.

Og du fangede slet ikke at når jeg bliver tvunget ned til 60km/t og dermed
skal flette ind på en 130km/t motorvej så er det også mig der er i fare for
at blive torpederet af en der kører mere end dobbelt så hurtigt som mig?
Det er det det er det farlige, gruppens mantra, det er ikke hastigheden i
sig selv men FORSKELLEN i hastighed der er farlig. Her har vi 70km/t
forskel - hvis det ikke er farligt, hvor meget skal der så være før det er
farligt?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-07-08 01:52

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> sig selv men FORSKELLEN i hastighed der er farlig. Her har vi 70km/t
> forskel - hvis det ikke er farligt, hvor meget skal der så være før det er

Jamen som du så fint skar væk så skrev jeg jo om at du har lov at løbe
an på at den i 1. spor ude på motorvejen der naturligt kommer bag dig i
fletsituationen også overholder sine pligter, og sætter farten ned til
noget der passer til situationen.

Humlen er at der er en, ikke dig, der ikke lever op til
forpligtigelserne i situationen. Men det må I andre blot indrette jer
på, mens I stadig overholder jeres del af reglerne.

Den naturlige løsning på problemet er at nogen bliver fritaget for det
åbenbart for store ansvar det er at køre bil, når de ikke kan finde ud
af at komme op i fart i en tilkørsel.

Men så langt kommer vi jo nok aldrig.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-07-08 09:56

"Per Henneberg Kristensen" skrev

> Nemlig - begge parter skal tilpasse farten ... også ham med traileren ..

Max 80 km/t
Man kan selvfølgelig sænke farten?

- Peeter

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-07-08 11:25

> Nemlig - begge parter skal tilpasse farten ... også ham med traileren ..

Det bliver han jo kun nødt til hvis den i tilkørslen ikke forsøger at
opfylde sine forpligtigelser. (Læs: Flytter foden en pedal til højre og
trykker til.)

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: "Lillebælt")

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-07-08 11:24

TP skrev:
> [...]
> bilister er undskyldt, men ellers må jeg dele din opfattelse.
> Vores bil er en sløv diesel uden turbo og den magter fint at nå 110

Med de 16,5 tons lastbilen vejer nu (tom) kan jeg nå op og ringe
begrænseren på de fleste tilkørsler.

Jeg er ret overbevist om at det ikke er bilerne det er galt med, men at
det er en "Fejl 40".

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: "Lillebælt")

Fra : Anders Majland

Dato : 02-07-08 13:23

> Med de 16,5 tons lastbilen vejer nu (tom) kan jeg nå op og ringe
> begrænseren på de fleste tilkørsler.
>
> Jeg er ret overbevist om at det ikke er bilerne det er galt med, men at
> det er en "Fejl 40".

Yep - og langt de fleste tilkørsler er endda nedad bakke hvilket hjælper
gevaldigt på acc. hvis man kører i en 1.sløv ...

/A

Fra : brian

Dato : 02-07-08 08:29

On Wed, 2 Jul 2008 07:19:19 +0200, "Tau" <craner@craner.dk> wrote:

> [...]
>trafikken.?
>Er det for svært er der jo udmærkede landeveje der kan bruges til

Nu skal du bare se om et par timer er du blevet belært om at der ikke
er minimumshastigheder på de danske motorveje

Men lige bortset fra det så her et opråb

SÅ FÅ FOR HEL....... DE trailer og Campingpiskure op i lastbil
hastighed. Det er livsfarligt dagligt med hårdt opbremsende 2-3 km
køer der opstår når lastbiler skal overhale en af ovennævnte.

Og vil man ikke det så syntes jeg man skal vælge hovedveje. (Dejligt
så kom blodtrykket også på plads igen)

Vil enda gå så vidt og håbe på et totalt forbud mod overhaling så
snart der er noget som helst køretøj i 2 dele, alternativt forbud mod
campingvogne og trailer på motorveje.

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-08 08:34

brian <no@no.dk> skrev :

>Nu skal du bare se om et par timer er du blevet belært om at der ikke
>er minimumshastigheder på de danske motorveje

Ha ! du klarede det på 2 timer og et par minutter ;)

--
Jan_stevns

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-07-08 08:37

"brian" skrev

> Men lige bortset fra det så her et opråb
>
> SÅ FÅ FOR HEL....... DE trailer og Campingpiskure op i lastbil
> hastighed.

Max 80 km/t
http://www.rfsf.dk/16333e80

Betaler du fartbøderne?

> Det er livsfarligt dagligt med hårdt opbremsende 2-3 km
> køer der opstår når lastbiler skal overhale en af ovennævnte.

Hvis nu lastbilerne ventede med at kaste deres køretøj ud i venstre spor til
der rent faktisk er plads så ville meget være nået
Afviserblinket giver ikke pr automatik ret til at skifte vognbane

Hvis så bilisterne samtidig undlod at køre 140-160 km/t hvor der max 110
km/t og mange lastbiler så ville det også hjælpe en del

- Peter

Fra : brian

Dato : 02-07-08 09:38

On Wed, 2 Jul 2008 09:36:56 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Hvis så bilisterne samtidig undlod at køre 140-160 km/t hvor der max 110
>km/t og mange lastbiler så ville det også hjælpe en del

Jo men sådan fungere folks hjerner ikke, så eneste alternativ er at
lovgive/straffe.

Men ok hva hjælper det der er længesiden jeg så en bil med
reklameblink på motorvejen

Fra : brian

Dato : 02-07-08 10:32

On Wed, 2 Jul 2008 09:36:56 +0200, "Peter Lykkegaard"
> [...]

Betaler du buler i min bil 3 km bag dig når vi alle katastrofe
opbremser. nej selvfølgeligt gør hverken du eller jeg.
Og jeg skal selvfølgeligt holde en ordentlig afstand, men det er jo
desværre heller ikke muligt i dagens danmark

> [...]
>
>Hvis så bilisterne samtidig undlod at køre 140-160 km/t hvor der max 110
>km/t og mange lastbiler så ville det også hjælpe en del

Er enig i at hvis hvis hvis folk gad køre ordentligt og
hensigtsmæssigt så var det hele meget nemmere.
men sådan ser verden bare ikke ud

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-07-08 11:00

"brian"

> Betaler du buler i min bil 3 km bag dig når vi alle katastrofe
> opbremser.

Jeg har endnu tilgode at opleve at det skulle være nødvendigt at
katastrofebremse fordi en lastbil trækker uhensigtsmæssigt ud

> Og jeg skal selvfølgeligt holde en ordentlig afstand, men det er jo
> desværre heller ikke muligt i dagens danmark

Hvorfor ikke?
Det er da bare at løfte foderen fra speederen (eller koble ud hvis du kører
fartpilot)

> Er enig i at hvis hvis hvis folk gad køre ordentligt og
> hensigtsmæssigt så var det hele meget nemmere.
> men sådan ser verden bare ikke ud

Ok dvs brændstofpriserne skal endnu højere op før folk fatter konceptet med
at se og tænke fremad?

- Peter

Fra : brian

Dato : 02-07-08 11:46

On Wed, 2 Jul 2008 11:59:57 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>"brian"

>Jeg har endnu tilgode at opleve at det skulle være nødvendigt at
>katastrofebremse fordi en lastbil trækker uhensigtsmæssigt ud

Ved ikke hvor du kører men prøv myldretid mellem århus og kolding.
(jeg er sikker på at det er ligeså omkring københavn)

Lige så snart en overhalingsforbudt zone er slut smidder lastbilerne
sig gladelige bare til venstre for at vinde et par meters forspring.
Det giver dagligt lange køer hvor der bremses voldsomt fordi
hastigheden bliver nedsat og hamonikaen starter.

(iøvrigt så er mange lastbiler jo pisseligeglade med
overhalingsforbud)

>Hvorfor ikke?
>Det er da bare at løfte foderen fra speederen (eller koble ud hvis du kører
>fartpilot)

Ja når man nu har lavet er fornuftig afstand et par hundrede gange
bare for at se at så kommer trafikken inden om eller også er der jo
pludseligt 1-3 ekstra lastbiltog der syntes at nu er der et par meter
i overskud så kan vi overhale.
Ja det er kun et spørgsmål om tid inden man lære at trække tættere på
forankørende.

>Ok dvs brændstofpriserne skal endnu højere op før folk fatter konceptet med
>at se og tænke fremad?
>
>- Peter

Den fattede jeg ikke men hvis du mener at den eneste løsning på
trafikproblemer i dk er at man skal forudse fjolsers måde at køre på
og bare acceptere det, ja så kan man jo efterhånden lige så godt
blive hjemme eller lægge sig i inderste spor og køre lastbil,
campingvogn eller trailer hastighed.

Jeg er personligt fuldstændig ligeglad med om en liter koster 10-20-30
kr. Hvis det da ellers ikke får folk til at køre 70 km i timen på
motorvejen og overhale med samme hastighed.

Tror prisen på benzin / disel har ringe betydning for hvor meget folk
køre til dagligt det er jo nødvendig trafik.
F.eks er det for undertegnede en fysisk umulighed at tage offentlig
trafik, den offentligt trafik står simpelthen for sent op til at jeg
kan møde på arbejde.

Brian

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-07-08 12:01

"brian" skrev

> Ved ikke hvor du kører

Fredericia - Århus - Fredericia

> Ja når man nu har lavet er fornuftig afstand et par hundrede gange
> bare for at se at så kommer trafikken inden om

Dvs der er plads i højre spor?

> Ja det er kun et spørgsmål om tid inden man lære at trække tættere på
> forankørende.

Særdeles stressende at køre på den måde
Hvor meget vinder du i tid ved at køre på den måde

> [...]
> og bare acceptere det, ja så kan man jo efterhånden lige så godt
> blive hjemme eller lægge sig i inderste spor og køre lastbil,

En bekendt lavede eksperimentet for år tilbage på strækningen Bjæverskov -
Gladsaxe
Gevinsten var 5 minutter og resten af dagen ødelagt

> Tror prisen på benzin / disel har ringe betydning for hvor meget folk
> køre til dagligt det er jo nødvendig trafik.

DSB har stigende tilgang af passagere
Men det er nok primært omkring København og så landsdelstrafik

- Peter

Fra : brian

Dato : 02-07-08 12:26

On Wed, 2 Jul 2008 13:00:46 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>"brian" skrev

>Fredericia - Århus - Fredericia

>Dvs der er plads i højre spor?

Ja og du kan sagtens skrive at så skal jeg trække der ind men det ved
du jo selv at så er muligheden for at komme ud igen i et hul der er
stort nok meget ringe .(med mindre man selv laver samme hasaderede
kaste ud manøvre som lastbilerne)

>Særdeles stressende at køre på den måde
>Hvor meget vinder du i tid ved at køre på den måde

Det er mere stressende at have bagvedkommende trafik helt i nakken når
de kan se at man har plads foran sig.

Og man kan ikke gøre op i hvormeget vinder du ved det. Du forudsætter
dermed at man skal accepere de vilkår som andre forkert laver.

>En bekendt lavede eksperimentet for år tilbage på strækningen Bjæverskov -
>Gladsaxe
>Gevinsten var 5 minutter og resten af dagen ødelagt

Jeg vil ikke være med til at acceptere at andre dårlige trafikanter
skal have lov at opføre sig præcist som de vil, ved at sige skidt det
er kun 1 eller 5 min.

Ja jeg er nødtil at leve med det men det ændre ikke ved at det burde
laves om.

>DSB har stigende tilgang af passagere
>Men det er nok primært omkring København og så landsdelstrafik

Jeg kørte gladeligt med offentlig trafik men den offentligt trafik
starter bare ikke tidligt nok.

Offentlig trafik kommer først til at virke den dag man kaster 3 gange
så meget materiel ind i systemet og acceptere at det tager år med
gedine underskud inden man har fået folk over i offentlig trafik.

>- Peter

Brian

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-07-08 12:52

"brian" skrev

> Det er mere stressende at have bagvedkommende trafik helt i nakken når
> de kan se at man har plads foran sig.

Jep de synes sikkert at det er træls at du ikke trækker ind som du skal

> Jeg vil ikke være med til at acceptere at andre dårlige trafikanter
> skal have lov at opføre sig præcist som de vil, ved at sige skidt det
> er kun 1 eller 5 min.

Men det er ok du opfører dig som konge?

Jeg er egentlig græsk-katolsk om det tager 15 min hurtigere/langsommere og
jeg kan "sagtens" komme ud i venstre spor når der er behov for det -
fidusen er at ikke lægge to meter fra den forankørende så er der nemlig
plads til at accellere op i fart
Er der rigtig tæt trafik så er højresporet faktisk hurtigere når jeg kommer
omkring Horsens

- Peter

Fra : brian

Dato : 02-07-08 13:16

On Wed, 2 Jul 2008 13:52:12 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>"brian" skrev

>Jep de synes sikkert at det er træls at du ikke trækker ind som du skal

Jeg skal vel ikke trække ind når jeg er midt i en overhaling ham foran
er bare ikke trukket ind endnu så jeg kan færdiggøre min overhaling?

>Men det er ok du opfører dig som konge?

Det mener jeg nu heller ikke at jeg gør. Jeg kan fatisk ikke se
hvordan du ellers vil have mig til at forholde mig. Med mindre du vil
have mig ind i højre spor overhale inden om og så trække ud i et hul
på 10 meter igen?

>Jeg er egentlig græsk-katolsk om det tager 15 min hurtigere/langsommere og
>jeg kan "sagtens" komme ud i venstre spor når der er behov for det -

Og du kan finde huller der er store nok til både du og den kommenden
bagvedkørende har sin afstand i orden?

>fidusen er at ikke lægge to meter fra den forankørende så er der nemlig
>plads til at accellere op i fart

Nej det viste jeg slet ikke at min bil sagtens kan accelere op i
venstre spors hastighed og trække ud. Hvis der ellers er plads.

>Er der rigtig tæt trafik så er højresporet faktisk hurtigere når jeg kommer
>omkring Horsens

Or så du er en af de ind i højre spor forbi køen og ud i køen længere
fremme ? (håber jeg sq ikke)
Ligesom lastbilerne frem i højre spor for der er bremset i venstre
spor på grund af en lastbiloverhaling når så man er oppe bag trafikken
i højre spor så smidder man lastbilen ud i hamonika køen bar for at
gøre den lidt mere harmonika.

Jeg har intet imod tæt trafik og at hastigheden falder til what ever.
Det jeg brokker mig over er hasaderede overhalinger der føre til
hamonika effekten.

Men trækker meget gerne til højre når folk mener at de skal overhale
inden om.

>- Peter

Brian

Fra : Brian Lund

Dato : 02-07-08 16:46

> Jeg kørte gladeligt med offentlig trafik men den offentligt trafik
> starter bare ikke tidligt nok.

Så har du lidt skæve arbejdstider?

Jeg kører dagligt Odense - Vejle - Odense med de kære DSB...
Det gør jeg dog kun et par uger endnu for så får jeg min bil!

DSB tager på vej til arbejde en time og 20 minutter om strækningen,
hjemturen går 5-10 minutter hurtigere. Det er en strækning som tager ca. 50
minutter i bil hvis man kører lovligt, måske endda endnu hurtigere om
aftenen hvor der ingen trafik er på vej til Vejle... Dette er selvom jeg
tager intercity og intercity lyn tog, de kører på nogle strækninger 180 km/t
(har målt med GPS)! Men de venter 20 minutter i Fredericia hver vej!

Nu har jeg kun 5 minutters gang hjemmefra og til banegården og i Vejle ca.
10 minutter, det betyder at jeg med DSB bruger ca. 3 timer dagligt på at
tage toget, med bilen kommer jeg under 2 timer..! Godt jeg ikke yderligere
skal tage bussen for at komme til banegården nogen af stederne!

Brian

Fra : brian

Dato : 02-07-08 19:51

Hedensted Århus møder 6.00 så sig lige til hvis du kender et fut tog
eller bus

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-07-08 11:34

brian skrev:
> Og jeg skal selvfølgeligt holde en ordentlig afstand, men det er jo
> desværre heller ikke muligt i dagens danmark

Kan du komme med blot en enkelt acceptabel forklaring på hvorfor det
ikke er muligt at holde acceptabel afstand?

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: "Lillebælt")

Fra : brian

Dato : 02-07-08 11:53

On Wed, 02 Jul 2008 12:34:20 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]

i overskud så kan vi overhale.
Ja det er kun et spørgsmål om tid inden man lære at trække tættere på

Og ja jeg ved godt at det er mig der er forpligtet til at holde en
afstand foran mig men med tiden gidder man ikke blive ved med det.

Fra : Poul G.

Dato : 02-07-08 13:25

"brian" <no@no.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>

> Og ja jeg ved godt at det er mig der er forpligtet til at holde en
> afstand foran mig men med tiden gidder man ikke blive ved med det.

Nå så du gider ikke holde afstand ?
Hvis nu vi alle ikke GAD overholde færdselsloven , hvad ville der så
ske...Tænk dog...Eller hvad ville du sige til , at en MEGA-firehjulstrækker
med
130 km/t lå to meter efter DIN bil ? Så kunne du LÆRE det ...LOL

Fra : brian

Dato : 02-07-08 14:01

On Wed, 2 Jul 2008 14:24:43 +0200, "Poul G." <df@virker.ikke.slut>
wrote:

> [...]
>med
>130 km/t lå to meter efter DIN bil ? Så kunne du LÆRE det ...LOL

Det er sq sjovt som folk gerne vil fortælde mig at jeg ikke vil holde
afstand.

Sjovt nok er der som hoved regel mere plads foran mig end resten at
trafikken på motorvejen så ret lige din kritik mod resten af flokken
også.

Men det er jo altid dem der kommer hurtigere bag fra man jagter så
skide være med dem der overhaler hassaderes det er jo den hurtige (læs
inden for hastigheds grænsen) man jagter.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-07-08 18:41

brian skrev:
> [...]
> i overskud så kan vi overhale.
> Ja det er kun et spørgsmål om tid inden man lære at trække tættere på

Uanset kan du stadig holde en acceptabel afstand.

> Og ja jeg ved godt at det er mig der er forpligtet til at holde en
> afstand foran mig men med tiden gidder man ikke blive ved med det.

Og ja, jeg ved godt at du i yderste konsekvens kommer til at holde
stille for at holde afstand.

Men at du bliver træt af at give afstand hele tiden er altså ikke en
acceptabel forklaring på at det ikke er mulig at holde afstand.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-07-08 11:32

Peter Lykkegaard skrev:
> [...]
> til der rent faktisk er plads så ville meget være nået
> Afviserblinket giver ikke pr automatik ret til at skifte vognbane

Nu er der jo, pr definition, jo ikke plads til at lastbiler kan overhale
hvis der befinder sig andre køretøjer indenfor 5 km bag dem. Uanset om
de kan se dem eller ej.

> Hvis så bilisterne samtidig undlod at køre 140-160 km/t hvor der max 110
> km/t og mange lastbiler så ville det også hjælpe en del

Hvis nu bare ALLE bilister ville pisse ind i højre spor når der ikke er
nogen det er relevant at overhale ville mange af de problemer blive løst
med at en overhaling må ikke foretages hvis den man vil overhale HAR
markeret selv at ville overhale. (Og så selvfølgelig acceptere at dette
også gælder overfor den lastbil der ligger 2-5 km foran.)

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: "Lillebælt")

Fra : brian

Dato : 02-07-08 11:55

On Wed, 02 Jul 2008 12:32:17 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>markeret selv at ville overhale. (Og så selvfølgelig acceptere at dette
>også gælder overfor den lastbil der ligger 2-5 km foran.)

Det har du jo helt ret i men det er nok desværre ønsketænkning indtil
den dag hvor der kommer betragteligt flere reklamebiler og holder øje

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-07-08 16:15

brian skriver:

> [...]
> hastighed. Det er livsfarligt dagligt med hårdt opbremsende 2-3 km
> køer der opstår når lastbiler skal overhale en af ovennævnte.

Ville det ikke være mere smart at lastbilerne begyndte at overholder
fartbegrænsningerne?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-07-08 18:34

> brian skriver:

> Ville det ikke være mere smart at lastbilerne begyndte at overholder
> fartbegrænsningerne?

Subsidiært at dem der kører så helvedes stærk at det er nødvendigt med hårde
opbremsninger får deres maksimale rejsehastighed lidt ned i stedet for "her
kommer jeg og ingen skal krafteddeme komme i vejen for mig og _hvis_ - så
bremser jeg så sent at jeg skal lave en hård opbremsning"-attituden.

Fra : brian

Dato : 02-07-08 19:54

On Wed, 2 Jul 2008 19:33:39 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk@fjern_klikpost.dk> wrote:

> [...]
>kommer jeg og ingen skal krafteddeme komme i vejen for mig og _hvis_ - så
>bremser jeg så sent at jeg skal lave en hård opbremsning"-attituden.

de hastigheder jeg snakker om ligger under de lovlige men alligevel
opstår situationerne

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-07-08 13:36

> On Wed, 2 Jul 2008 19:33:39 +0200, "Per Henneberg Kristensen"

> de hastigheder jeg snakker om ligger under de lovlige men alligevel
> opstår situationerne

Der bliver så tit råbt højt om - her i gruppen - at det er
hastighedsforskellen der er farlig. Godt så!

Personbilernes hastighed ned på lastbilernes!

Fra : Kåre

Dato : 02-07-08 18:37

> Ville det ikke være mere smart at lastbilerne begyndte at overholder
> fartbegrænsningerne?
> Klaus
> --

Det kan jeg ikke forstå!
Jeg ser yderst yderst sjældent lastbiler køre for hurtigt. Min erfaring
siger mig, at 99,9 % sætter fartpiloten på 90.
Jeg dyrker som sagt at lægge mig bag den først lastbil jeg møder på vej til
og fra arbejde, fordi jeg ikke gider overhale (skal kun til næste afkørsel).
Og viseren ender altid på 90.

På hjemvejen går motorvejen et langt stykke ned ad bakke. Der oplever jeg at
lastbilerne bremser for at holder den nede på 90...

Problemet er måske nærmere de lastbiler som overhaler, at de heller ikke
overskrider fartgrænsen...

mvh
Kåre

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-07-08 19:06

"Kåre" skriver:

> Jeg ser yderst yderst sjældent lastbiler køre for hurtigt. Min erfaring
> siger mig, at 99,9 % sætter fartpiloten på 90.

Hvor hurtigt er det de må køre på motorvej i Danmark ?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-07-08 19:13

"Klaus D. Mikkelsen" skrev

> Hvor hurtigt er det de må køre på motorvej i Danmark ?

Hmm lastbiler, busser, trailer/campingfolket må alle køre med samme max
hastighed på motorvej
Så jeg kan ikke se at der et reelt problem?
Eller problemet er der måske fordi lastbilerne kører lige hurtigt nok?

- Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-07-08 19:23

Peter Lykkegaard skriver:

> Hmm lastbiler, busser, trailer/campingfolket må alle køre med samme max
> hastighed på motorvej

Hvor hurtigt er det ?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-07-08 19:36

"Klaus D. Mikkelsen" skrev

> Hvor hurtigt er det ?

Det står beskrevet i §43 (Hastighed for særlige typer af køretøjer)

- Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-07-08 19:53

Peter Lykkegaard skriver:

> Det står beskrevet i §43 (Hastighed for særlige typer af køretøjer)
> https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=105162

Vi er fuldstændigt enige.
Så du har ret, lastbilerne kører lige hurtigt nok.....

Kåre derimod har vidst fået et eller andet galt i halsen, når han
skriver:

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-07-08 20:03

"Klaus D. Mikkelsen" skrev

> Kåre derimod har vidst fået et eller andet galt i halsen

Brian ditto
"SÅ FÅ FOR HEL....... DE trailer og Campingpiskure op i lastbil
hastighed. "

Nope lastbilerne skal bare overholde de 80 km/t som trailer-/campingfolket
kører

- Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-07-08 20:05

Peter Lykkegaard skriver:

> Nope lastbilerne skal bare overholde de 80 km/t som trailer-/campingfolket
> kører

Det utrolige er sket - vi er enige...

Fra : Claus Frørup

Dato : 02-07-08 21:28

Isang tao pinangalanan, Klaus D. Mikkelsen nagsulat:

>Peter Lykkegaard skriver:

>Det utrolige er sket - vi er enige...

DAMn....... nu bliver denne gruppe edderdælme kedelig.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : brian

Dato : 02-07-08 20:05

On Wed, 02 Jul 2008 20:53:22 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> [...]
>Jeg ser yderst yderst sjældent lastbiler køre for hurtigt. Min erfaring
>siger mig, at 99,9 % sætter fartpiloten på 90."

Kommer så lidt an på om speedometeret passer i den bil der aflæser
hastigheden på lastbil

Når min ford går 90 på speedometeret så går den reelt 82

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-07-08 20:08

brian skriver:

> Kommer så lidt an på om speedometeret passer i den bil der aflæser
> hastigheden på lastbil

Nej, når lastbilen sætter fartpiloten til 90, så er det 90 på skiven og
ikke det indbygede fnidderværk.

Og skiven passer meget godt.

Fra : Kåre

Dato : 02-07-08 22:46

> Kommer så lidt an på om speedometeret passer i den bil der aflæser
> hastigheden på lastbil
>
> Når min ford går 90 på speedometeret så går den reelt 82

Ja og når jeg siger skiven siger 90, så svarer det til 84 i min bil. Det er
der ingen lastbil der bliver stopet for, så jeg mener ikke det er for
hurtigt.

Kåre

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-07-08 05:20

"Kåre" skriver:

> Ja og når jeg siger skiven siger 90, så svarer det til 84 i min bil. Det er
> der ingen lastbil der bliver stopet for, så jeg mener ikke det er for
> hurtigt.

Hvis du mener at størstedelen af lastbiler i DK kører 84, så tager du
grundigt fejl....

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-07-08 19:20

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Ville det ikke være mere smart at lastbilerne begyndte at overholder
> fartbegrænsningerne?

Hvis personbilerne overholdt de øvrige regler ville det ikke være noget
problem.

Nen nu er det jo normalt at det at overholde reglerne er noget de andre
skal, mens man ikke selv er bundet af dem.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-07-08 19:30

Finn Guldmann skriver:

> Hvis personbilerne overholdt de øvrige regler ville det ikke være noget
> problem.

Hvis personbilerne overholdt reglerne er det ikke et problem at
lastbilerne ikke gør ?

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-08 08:31

"Tau" <craner@craner.dk> skrev :

>Er det for svært er der jo udmærkede landeveje der kan bruges til
>søndagskørsel.

Så burde du jo bruge dem, hvis du synes du er sådan til besvær for de
stakler ;)

--
Jan_stevns

Fra : Lars Jensen

Dato : 02-07-08 09:19

Tau skrev:

> Er det for svært er der jo udmærkede landeveje der kan bruges til
> søndagskørsel.

Generelt - der er ALT for mange fartforskrækkede billister på de danske
veje.

Folk går altså ikke i stykker af at accelererr en smule ved
overhalinger, eller som du skriver ved tilkørsler...

> Poul

Lars B

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 02-07-08 09:40

Lars Jensen wrote:

> [...]
>
> Folk går altså ikke i stykker af at accelererr en smule ved
> overhalinger, eller som du skriver ved tilkørsler...

Fuldstændig enig. Hader de også - det sker faktisk tit at jeg vælger at
bremse helt ned til 30-50 km/t på tilkørslen hvis der ikke er biler bag
mig - for at få de sølve foran mig ud inden jeg accelerer op og fletter
ind i ordentlig hastighed.

Mvh
Johan

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-07-08 11:22

Tau skrev:
> [...]
> trafikken.?
> Er det for svært er der jo udmærkede landeveje der kan bruges til

En udmærket beskrivelse af et problem lastbiler møder mange gange hver dag.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: "Lillebælt")

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-07-08 06:12

On Jul 2, 12:46 pm, brian <n...@no.dk> wrote:

> [...]
>
> Lige så snart en overhalingsforbudt zone er slut smidder lastbilerne
> sig gladelige bare til venstre for at vinde et par meters forspring.

2-300 m før er det oftest.
I hvert fald nordpå ad E45 ved Århus N.

> (iøvrigt så er mange lastbiler jo pisseligeglade med
> overhalingsforbud)

Det synes jeg faktisk ikke, jeg synes der overholdes så godt (bort set
fra lige ved slutningen) at man kan sige at det kun er et lille fåtal
om er ligeglade.
Og dette er mine daglige observationer mellem Randers N og Århus S.

> [...]
> i overskud så kan vi overhale.
> Ja det er kun et spørgsmål om tid inden man lære at trække tættere på

Næ. Jeg har ingen problemer med at holde ca. 50 m afstand, bare man
husker at trække ind.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : brian

Dato : 02-07-08 13:29

On Wed, 2 Jul 2008 05:12:05 -0700 (PDT), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>Og dette er mine daglige observationer mellem Randers N og Århus S.

>Næ. Jeg har ingen problemer med at holde ca. 50 m afstand, bare man

Jeg vil faktisk gerne have mere end 50 m

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-07-08 14:31

"brian" skrev

> Jeg vil faktisk gerne have mere end 50 m

ved 110 km/t er anbefaling ~ 60m (to sekunder)
http://sikkertrafik.dk/acd23e80

- dvs ~ 72m ved 130 km/t og ~ 90m ved 160 km/t
Hmm er det ikke dem der kører 160 km/t der plejer og bremse kraftig op for
at ligge sig 1m fra kofangeren?

- Peter

Fra : brian

Dato : 02-07-08 15:06

On Wed, 2 Jul 2008 15:30:48 +0200, "Peter Lykkegaard"
> [...]

> - dvs ~ 72m ved 130 km/t og ~ 90m ved 160 km/t
>Hmm er det ikke dem der kører 160 km/t der plejer og bremse kraftig op for

Jo dem er der masser af.
Der er desværre så også massere der kommer ud med 90 i køen på 120-130
og så er problemet der når lige 100 biler også skal ned på 90.

Fra : brian

Dato : 02-07-08 15:07

> [...]

> - dvs ~ 72m ved 130 km/t og ~ 90m ved 160 km/t
>Hmm er det ikke dem der kører 160 km/t der plejer og bremse kraftig op for

Nå du hentydet til at jeg var blandt 160 - + katagorien. Men der tager
du fejl for det er jeg ikke

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-07-08 15:18

"brian" skrev

> Nå du hentydet til at jeg var blandt 160 - + katagorien.

Tag det nu roligt - det var en generel betragning der lige slog mig
Jeg håber ikke at du er så nærtagende ude på landevejen?

- Peter

Fra : brian

Dato : 02-07-08 15:33

On Wed, 2 Jul 2008 16:18:22 +0200, "Peter Lykkegaard"
> [...]

>Tag det nu roligt - det var en generel betragning der lige slog mig
>Jeg håber ikke at du er så nærtagende ude på landevejen?

Det var ikke nærtagende men mere fordi je ikke gad at blive bombet med
indlæg om at jeg køre vildt og helts oppe i røven på folk.

Næ er ikke nærtagende på vejen men kan da godt irritere mig med heldig
vis det fåtal af idioter der ødelægger trafikken godt og grundigt.

Det hele kunne glide så let hvis ellers folk gad.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-07-08 06:14

On Jul 2, 1:00 pm, "Peter Lykkegaard" <plykkega...@gmail.com> wrote:

> Særdeles stressende at køre på den måde
> Hvor meget vinder du i tid ved at køre på den måde

Næppe ret meget, men har stor risiko for at blive impliceret i et
uheld.

> En bekendt lavede eksperimentet for år tilbage på strækningen Bjæverskov -
> Gladsaxe
> Gevinsten var 5 minutter og resten af dagen ødelagt

Hvorfor var den ødelagt ?
De gange jeg har trailer med på arbejde kører jeg samme hastighed som
lastbilerne og det tager højest 10-15 mere for de knap 60 km.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-07-08 13:24

"Christian B. Andresen" skrev

> Hvorfor var den ødelagt ?

Stress

- Peter

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-07-08 06:17

On Jul 2, 1:25 pm, brian <n...@no.dk> wrote:

> [...]
> du jo selv at så er muligheden for at komme ud igen i et hul der er
> stort nok meget ringe .(med mindre man selv laver samme hasaderede

Det er nok den primære grund til at så mange undlader at trække ind
til højre.

> Det er mere stressende at have bagvedkommende trafik helt i nakken når
> de kan se at man har plads foran sig.

Dem der kører sådan vil stadig ligge bag dig, lige meget om du holder
god afstand eller ej. Jeg mener det så er bedre selv at sørge for en
godt afstand, så kanman også kompensere lidt for den bagvedkørende.

Fra : brian

Dato : 02-07-08 13:27

>Dem der kører sådan vil stadig ligge bag dig, lige meget om du holder
>god afstand eller ej. Jeg mener det så er bedre selv at sørge for en
>godt afstand, så kanman også kompensere lidt for den bagvedkørende.

Har lært at holde den afstand der samtidigt med at jeg kan nå at
reagere samt at folk ikke forsøger at komme inden om.

Typisk er jeg en af de der har så god plads foran når opbremsningerne
kommer at jeg enda kan give mere i elastikken for at den bagvedkørende
ikke kommer til at køre op i mig.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-07-08 06:18

On Jul 2, 12:53 pm, brian <n...@no.dk> wrote:

> [...]
> i overskud så kan vi overhale.
> Ja det er kun et spørgsmål om tid inden man lære at trække tættere på

Dårlig kørsel.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-07-08 06:31

On Jul 2, 2:24 pm, "Peter Lykkegaard" <plykkega...@gmail.com> wrote:
> "Christian B. Andresen" skrev

> Stress

Fordi han kørte med trailerhastighed ?
Jeg føler der er det modsatte, men jeg kører også med fartpilot og så
er trailerkørsel på motorvejen dejlig ustressende: Bare følg
lastbilerne.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-07-08 14:23

"Christian B. Andresen" skrev

> Fordi han kørte med trailerhastighed ?

Øh nej omvendt - den dag han kørte som død og helvede og sparede 5 min var
resten af dagen ødelagt

- Peter

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-07-08 06:34

On Jul 2, 2:29 pm, brian <n...@no.dk> wrote:

> Jeg vil faktisk gerne have mere end 50 m

Det tror jeg ikke kan lade sig gøre, så kan man være helt sikker på at
det fyldes op.

Fra : brian

Dato : 02-07-08 14:10

>Det tror jeg ikke kan lade sig gøre, så kan man være helt sikker på at
>det fyldes op.

Så kan jeg ikke se hvorfor folk gerne vil jegte mig for at køre for
tæt.

Det var jo det jeg skrev man lære at afpasse afstanden til
forankørende så der ikke bliver fyldt op men biler og lastbiler fra
højre foran en.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-07-08 19:07

brian skrev:
> [...]
> Det var jo det jeg skrev man lære at afpasse afstanden til
> forankørende så der ikke bliver fyldt op men biler og lastbiler fra

Det løser jo ingen problemer at du alene overholde afstanden.

Men det skal jo begynde et sted.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-07-08 06:35

On Jul 2, 2:24 pm, "Poul G." <d...@virker.ikke.slut> wrote:

> [...]
> med
> 130 km/t  lå to meter efter DIN bil ? Så kunne du LÆRE det  ...LOL

Det ses jævnligt. Hvis ikke det er varevogne eller budbiler eller
håndværkere.

Og det er IKKE fordi jeg ikke trækker ind, for der er ikke plads.

Fra : Keld Nygaard

Dato : 02-07-08 13:40

> Bilisten der skal ind må køre 110/130 alt afhængelig, hvor i landet det
> er, man skal absolut køre så forsigtigt, at jeg tit må op på bremsen for
> at lade ham komme ind.

De er i det mindste ikke lige så farlige som de skovlhjul der har så travlt,
at de kommer ned af rampen med 150, og krydser direkte ud i det yderste
spor, uanset hvor meget trafik der er. Altsammen kun fordi man er
rædselsslagen ved tanken om at skulle køre 500 m bag en lastbil med 90
km/t..

Er der nogen af jer, der har lagt mærke til hvor nemt det er at komme over
Vejle fjord om morgenen, de gange de har lukket for tilkørselsrampen ved
nord??? Der er stortset samme mængde biler, men man har ikke det kaos der er
til dagligt fordi folk må bremse for de fjolser der kommer flyvende...

Med venlig hilsen
Keld Nygaard

www.nygaard.eu

Fra : brian

Dato : 02-07-08 14:03

> [...]
>til dagligt fordi folk må bremse for de fjolser der kommer flyvende...

Når nu der er stort set samme trafik så må det jo betyde at der stort
set heller ikke til dagligt er nogen trafik ned af den rampe.

Fra : Keld Nygaard

Dato : 02-07-08 14:26

"brian" <no@no.dk> skrev i en meddelelse

> Når nu der er stort set samme trafik så må det jo betyde at der stort
> set heller ikke til dagligt er nogen trafik ned af den rampe.

Eller også kører folk på et andet sted (tilkørslen 4 km længere mod nord).

Med venlig hilsen
Keld Nygaard

www.nygaard.eu

Fra : Tau

Dato : 02-07-08 14:09

"Tau" <craner@craner.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> trafikken.?
> Er det for svært er der jo udmærkede landeveje der kan bruges til

Ja jeg kan se at tråden er blevet rigeligt lang. Vi har i området omkring
Aalborg og nærmere bestemt ved Limfjordstunnel, en strækning hvor der er
overhaling forbudt for lastbiler, og biler med anhængere. Det eneste jeg
beder om er at bilisterne i det mindste sætter farten op, så de kan komme
imellem de biler, der er tvunget til at køre i indersporet.
Der er rigeligt plads til, at de kan være der, men de skal absolut sætte
farten så lang ned, at de ofte ender uden for tilkørslen med fare og risiko
for os andre.
Uanset om i kan lide det, er det ikke hensigst mæssegt at sætte farten ned,
på bakken op fra tunnellen, og slet ikke med et stort lasbiltog i bagruden.

vh
Poul

Fra : -= JF =-

Dato : 02-07-08 18:13

Tau skrev:

> Er det så svært at træde på spederen, så man kan glide normalt ind i
> trafikken.?

Lige præcis det kan også bringe mit pis i kog...
En periode på en uges tid havnede jeg HVER dag bag den samme bil på
'min' tilkørsel, på vej til arbejde om morgenen.
Jeg overdriver ikke når jeg siger at han kørte ind på motorvejen med
60-65 km/t!!
Det var ikke hverken en dum blondine eller en forskrækket gammel dame,
men en fyr i 30-40 års alderen.

Jeg var sgu så jeg kogte

--
Mvh. John

Fra : ShutEye

Dato : 02-07-08 19:54

> [...]
> km/t!!
> Det var ikke hverken en dum blondine eller en forskrækket gammel dame, men

Det kan jeg godt forstå!

Det ER en småfarlig situation uanset hvad de farthellige her i gruppen
siger.

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-08 20:01

On Wed, 2 Jul 2008 20:54:13 +0200, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

>Det kan jeg godt forstå!
>
>Det ER en småfarlig situation uanset hvad de farthellige her i gruppen
>siger.

har også skidt grønne grise med 65 bagved "bedstefar i Jaguar" ned ad
tilkørslen Hørsholm S om eftermiddagen - på det tidspunkt kører de
altså mindst 110 derude, hvis ikke man er så heldig, at en velplaceret
lastbil sørger for plads.
Op i nærheden af lastbilfart må være minimum - på den anden side set,
veterankøretøjer med marchfart på 65 er tilladt, så man skal måske
også se lidt på de biler derude - de er ikke flinke til at give plads
og gør de det endelig er det med nærmest katastrofeopbremsning,
martyrattitude og håndtegn i kassevis udover lygter og horn. Velkommen
til den perfekte danske tragikkultur.