Bakke ud af indkørsel
Fra : Sørensen

Dato : 01-07-08 07:49

Ser mange der køre forlæns ind i deres indkørsel selv om at De intet kan se
når de bakker ud igen over fortov og ud på trafikeret vej.

Personligt bakker jeg selv ind sådanne steder, det er da betydelig nemmere
og mere sikkert, , , eller hvad mener i ?.

--
vh.
Sørensen

Fra : Anders Majland

Dato : 01-07-08 09:24

> [...]
>
> Personligt bakker jeg selv ind sådanne steder, det er da betydelig nemmere
> og mere sikkert, , , eller hvad mener i ?.

Det er sikkert mest vane, men hvor meget kan du se når du bakker ind i en
indkørsel. Står du ud og kontrollerer at der ikke står en trillebør eller et
barn på en trehjulet cykel ?

Når du bakker ud på vejen forventer du ikke at der er "skrammel" der ikke er
til at få øje på ...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-07-08 11:44

On Tue, 1 Jul 2008 10:24:04 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

> [...]
>barn på en trehjulet cykel ?
>
>Når du bakker ud på vejen forventer du ikke at der er "skrammel" der ikke er

Hvad er der i vejen for, at barnet kan være der når du bakker ud?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Anders Majland

Dato : 01-07-08 12:11

> Hvad er der i vejen for, at barnet kan være der når du bakker ud?

Går bagom bilen inden man sætter sig ind ? - Det er nemmere at orientere sig
inden man sætter sig ind.

Men min søster fik engang bakket sin cykel ned af en nabo der bakkede ud af
sin indkørsel. Hun sad heldigvis ikke på den men blot parkeret den der...
(Mon ikke naboen fremover huskede at se sig for.)

Men vores lille bil bakker jeg i garage - ellers kan den ikke komme ind*. Og
der har jeg været mm fra at køre plæneklipperen over da den ikke stod der da
jeg kørte ud ... Det kan være svært at se hvad der gemmer sig i en mørk
garage. Så jeg "plejer" blot at have styr på hvor børnene er, og regner med
at kattene flytter sig ....

* http://majland.org/hvolris/ Gammel side men et billede af udhuset/garagen
nederst. Men det er porten til venstre der kun kan åbnes knapt 2 meter. Så
hvis jeg skulle køre forlæns ind ville der ikke være plads til traileren i
indhakket ...

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 01-07-08 20:12

> [...]
> udhuset/garagen nederst. Men det er porten til venstre der kun kan åbnes
> knapt 2 meter. Så hvis jeg skulle køre forlæns ind ville der ikke være

Mon ikke søster skulle lade være med at stille cyklen foran naboens
indkørsel i stedet for at han skal kigge efter om nogen nu har sat
overraskelser i hans indkørsel ?

--
Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Anders Majland

Dato : 01-07-08 20:40

> Mon ikke søster skulle lade være med at stille cyklen foran naboens
> indkørsel i stedet for at han skal kigge efter om nogen nu har sat
> overraskelser i hans indkørsel ?

Hun var derovre og lege - og cyklen stod i indkørslen bag bilen (som var
kørt forlæns ind)- Det havde nok heller ikke givet ros hvis hun havde
forsøgte at trække cyklen forbi bilen (stor sandsynlighed for ridser )

Min pointe var blot at man skal se sig for inden man kører ... Også efter
ting der ikke var der da man parkerede ... (og forsåvidt også dem der var
der... Jeg har præsteret at parkere ved siden af en stor
betonring/blomsterkumme. Jeg har da givet set den da eg kørte ind. Men glemt
den da jeg kørte derfra. Så kan det ikke anbefales at dreje skarpt og bakke
samtidigt ...)

Fra : Mikael

Dato : 01-07-08 02:43

On 1 Jul., 10:24, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> [...]
> barn på en trehjulet cykel ?
>
> Når du bakker ud på vejen forventer du ikke at der er "skrammel" der ikke er

man kan jo lige kaste et blik i indkørslen når man triller forbi for
at bakke ind, ellers har bilen jo også et par spejle man kan kigge og
sammen med baksensorere kan det ikke gå helt galt.

Mikael

Fra : Mikael

Dato : 01-07-08 02:45

On 1 Jul., 08:49, "Sørensen" <no...@microsoft.com> wrote:
> [...]
>
> Personligt bakker jeg selv ind sådanne steder, det er da betydelig nemmere
> og mere sikkert, , , eller hvad mener i ?.

Enig, men hvis det nu er et sted man ikke lige har været før kan det
altå godt smutte, så man ikke lige for tænkt over hvordan verden ser
ud når man skal væk igen.

Men jeg tror der er mange som ikke kan lide at bakke fordi det er alt
for svært for dem.

Mikael

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-07-08 11:46

On Tue, 1 Jul 2008 01:44:52 -0700 (PDT), Mikael <MikLarsen@gmail.com>
wrote:

>Enig, men hvis det nu er et sted man ikke lige har været før kan det
>altå godt smutte, så man ikke lige for tænkt over hvordan verden ser
>ud når man skal væk igen.

>--

Glimrende idé.

>--

>Men jeg tror der er mange som ikke kan lide at bakke fordi det er alt
>for svært for dem.

>--

De skal jo i gang med den svære opgave på et tidspunkt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-07-08 00:52

>Men jeg tror der er mange som ikke kan lide at bakke fordi det er alt
>for svært for dem.

Så kan de køre _forlæns_ ned til den lokale politistation og gå
_forlæns_ ind til skranken og aflevere pappet... :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 01-07-08 02:48

On 1 Jul., 10:44, Mikael <MikLar...@gmail.com> wrote:

> Men jeg tror der er mange som ikke kan lide at bakke fordi det er alt
> for svært for dem.

De skal vel altid bakke den ene vej?

Klaus

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 01-07-08 02:50

> [...]
>
> Personligt bakker jeg selv ind sådanne steder, det er da betydelig nemmere
> og mere sikkert, , , eller hvad mener i ?.

Derhjemmr bakker jeg altid ind, da oversigten du på vejen er meget
dårlig. Og så er det vældigt praktisk at bagagerummet er helt inde i
garagen, og ikke ude ved porten.

De fleste andre steder kører jeg forlæns ind og bakker ud.

Klaus

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-07-08 11:47

Hvorfor?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-07-08 15:47

Folmer Rasmussen skriver:

> Hvorfor?

Gammel vane....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 01-07-08 02:51

wrote:

> Det er sikkert mest vane, men hvor meget kan du se når du bakker ind i en
> indkørsel. Står du ud og kontrollerer at der ikke står en trillebør eller et
> barn på en trehjulet cykel ?

Nej, for som regel kører jeg _forbi_ den indkørsel jeg skal bakke ind
ad.

Klaus

Fra : TJ

Dato : 01-07-08 17:25

"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppemail@gmail.com> skrev i
meddelelsen

Nej, for som regel kører jeg _forbi_ den indkørsel jeg skal bakke ind
ad.
Klaus

Kun som regel?
er der nogen gange hvor du stopper _før_ indkørslen og laver en form for
u-bakkevending

mvh TJ

Som forøvrigt er uenig i, at man kan definere hvad der er bedst - det må og
skal være afhængig af situationen?!

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-07-08 11:14

Sørensen wrote:
> [...]
>
> Personligt bakker jeg selv ind sådanne steder, det er da betydelig nemmere
> og mere sikkert, , , eller hvad mener i ?.

Hjemme hos mig er der normalt så meget trafik at hvis jeg vil bakke ind,
står der en eller flere biler for tæt bagved, som ikke nemt kan komme
udenom. Så står vi dér..

Ved udkørsel er det nemmere for folk at vide hvad der foregår, og vælge
at være flinke eller "danske".

--
vh
Torben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-07-08 15:49

Torben Scheel skriver:

> Hjemme hos mig er der normalt så meget trafik at hvis jeg vil bakke ind,
> står der en eller flere biler for tæt bagved, som ikke nemt kan komme
> udenom. Så står vi dér..

Tjah.

Sådan er det også her, men om de skal vente når jeg skal ud eller ind
kan vel være det samme ?

Fra : Kåre

Dato : 01-07-08 16:12

> Tjah.
>
> Sådan er det også her, men om de skal vente når jeg skal ud eller ind
> kan vel være det samme ?

Heh, vil det sige at du bare kører ud foran andre biler, og så må de bare
bremse op for dig?
Plejer du ikke at vente til der er fri bane før du kører ud?

Jeg vil garantere for en dårlig stemning hvis man stopper midt på en vej med
10 biler bag sig, for at bakke ind i sin indkørsel. Man har jo ikke nogen
mulighed for at fortælle at bagvedkommende at man har tænkt sig at bakke,
før man faktisk gør det.
Og hvis det så er en vej hvor bagfrakommende ikke kan komme forbi een, så er
der ballade...Det er svært at få 10 biler til at forstå at de skal bakke
allesammen, for at du kan komme til at bakke ind i din indkørsel

mvh
Kåre

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-07-08 17:53

"Kåre" skriver:

> Heh, vil det sige at du bare kører ud foran andre biler, og så må de bare
> bremse op for dig?

Ved begge dele kan jeg let riskere at der er nogle der skal bremse.

Når jeg bakker ud, kan der let nå at komme biler fra dieveje som skal
bremse for mig.

> Plejer du ikke at vente til der er fri bane før du kører ud?

Jo.

> [...]
> mulighed for at fortælle at bagvedkommende at man har tænkt sig at bakke,

Man kan blinke ind til siden.

> Og hvis det så er en vej hvor bagfrakommende ikke kan komme forbi een, så er
> der ballade...Det er svært at få 10 biler til at forstå at de skal bakke
> allesammen, for at du kan komme til at bakke ind i din indkørsel

Nu er jeg nok lidt anderledes, for når jeg skal bakke ind i min
indkørsel, svinger jeg snuden over i modsatte vejbane og holder på skrå,
så jeg spærrer det hele.....

Fra : Kåre

Dato : 01-07-08 18:25

> Man kan blinke ind til siden.
Men det siger jo ikke noget om at man har tænkt sig at bakke efterfølgende.
Problemet opstår jo også kun når bagvedkommende ikke kan passere udenom. Men
det kender jeg mange eksempler på er tilfældet. Jeg er bare glad for ikke at
bo sådan et sted, det må være stressende...

> Nu er jeg nok lidt anderledes, for når jeg skal bakke ind i min
> indkørsel, svinger jeg snuden over i modsatte vejbane og holder på skrå,
> så jeg spærrer det hele.....

Hahaha! Ja den havde jeg ikke regnet med. Så er man da på den sikre side, og
jeg tror faktisk det virker i praksis
Omend det kan gå hen og give en ørefigen hvis man også pådrager sig det
ansvar at stoppe al modkørende trafik samtidig...

mvh
Kåre

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-07-08 18:29

"Kåre" skriver:

> [...]
> det kender jeg mange eksempler på er tilfældet. Jeg er bare glad for ikke at
> bo sådan et sted, det må være stressende...

Overhovedet ikke.

> [...]
> Omend det kan gå hen og give en ørefigen hvis man også pådrager sig det
> ansvar at stoppe al modkørende trafik samtidig...

Næh, for på den måde er man hurtigst væk fra vejen. Skal du bakke
omkring et hjørne ind i en indkørsel, stikker man som regel snuden over
i modsatte vejbane alligevel.

Oftest blikner jeg til ventre og holder modsat kørslesretningen, når jeg
skal ind (bor i venstre side af vejen, når man kommer kørende), venter
til der bliver et hul og så ud med snuden og ind med røven.

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-07-08 12:47

Kåre wrote:

> [...]
> det kender jeg mange eksempler på er tilfældet. Jeg er bare glad for ikke at
> bo sådan et sted, det må være stressende...

Ikke i bil. Men når jeg 20meter efter lyskrydset skal bremse ned på MC
for at svinge ind over fortovet, for at køre op ad en 30graders skråning
til MC-garagen, _så_ bliver der holdt øje i spejlene. Ikke mange
regner med en nedbremsning _efter_ krydset, og alt for mange har alt for
travlt med at nå med over for gult :-/

> [...]
> Omend det kan gå hen og give en ørefigen hvis man også pådrager sig det
> ansvar at stoppe al modkørende trafik samtidig...

Mon ikke der trænges et bakkekursus?

Jeg er lidt overrasket over d'herrer skribenter - blokere begge baner -
afvente plads på cykelsti/fortov - tsk, tsk.

--
vh
Torben

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-07-08 17:42

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> wrote in

> [...]
> til MC-garagen, _så_ bliver der holdt øje i spejlene. Ikke mange
> regner med en nedbremsning _efter_ krydset, og alt for mange har alt for

Det er lidt ligesom dem der har en indkørsel ~20-40 meter før et lyskryds -
det kan nærmest ik undgå at snyde de bagvedkørende når de bremser ned for
at dreje så kort før, det er jo ik det man regner med.

Fra : Jens Olsen

Dato : 03-07-08 00:35

On 02 Jul 2008 16:41:50 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

>Det er lidt ligesom dem der har en indkørsel ~20-40 meter før et lyskryds -
>det kan nærmest ik undgå at snyde de bagvedkørende når de bremser ned for
>at dreje så kort før, det er jo ik det man regner med.

Hæ - det minder mig om da jeg kørte taxi i København. På et tidspunkt
fik vi en taxi-plads i Jernbanegade ikke så langt fra H.C.Andersens
Boulevard hvor mange bilister skulle til højre. Når man så kom
kørende, blinkede ind til højre, stoppede bilen og tog avisen frem,
kunne man være sikker på at man havde en hale af biler holdende
bagved, som troede at man skulle til højre henne ved Rådhuspladsen.
Pladsen er vist heldigvis nedlagt igen.

Jens

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-07-08 12:45

Henrik Stidsen wrote:
> Det er lidt ligesom dem der har en indkørsel ~20-40 meter før et lyskryds -
> det kan nærmest ik undgå at snyde de bagvedkørende når de bremser ned for
> at dreje så kort før, det er jo ik det man regner med.

Du har helt ret - og jeg tager mig selv i at regne med en opførsel, og
blive irriteret når folk ikke kører som beregnet

Det er både godt og skidt at vi "regner med" og kører efter en vis
adfærd hos andre - som regel giver det mere glidende kørsel og bedre
overskud - men når mønsteret brydes, kan det blive farligt - særligt
hvis afstanden ikke er i orden, og hvis tegngivningen kommer sent.

Løsningen før krydset er at bremse langsomt ned i god tid - efter
krydset er det lidt sværere - især hvis en acceleration er i gang.

--
vh
Torben

Fra : OZ3BTO

Dato : 01-07-08 11:13

"Sørensen" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Personligt bakker jeg selv ind sådanne steder, det er da betydelig nemmere
> og mere sikkert, , , eller hvad mener i ?.

Min er hvist farligere at bakke ind i som ud af
Bor på en meget trafikeret hovedgade så her gælder det bare om at komme af
vejen ASAP
Udkørsel foregår ud på fortov/cykelstien også kan man ellers holde der til
der er fri bane

Fra : Kåre

Dato : 01-07-08 11:46

> [...]
> af
> vejen ASAP
> Udkørsel foregår ud på fortov/cykelstien også kan man ellers holde der

Det er vist heller ikke optimalt at smide sin bil på cykelstien...
Som cyklist er det dælme træls når man møder sådan en, og man skal undvige
ud på vejen...

Kåre

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-07-08 12:02

On Tue, 1 Jul 2008 12:46:23 +0200, "Kåre" <kaare@megajam.dk> wrote:

>Det er vist heller ikke optimalt at smide sin bil på cykelstien...
>Som cyklist er det dælme træls når man møder sådan en, og man skal undvige
>ud på vejen...

>--

Ja, og som cyklist strejfer det end ikke ens tankegang, at man kunne
standse ekvipagen, og vente til cykelstien er fri igen, vel?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kåre

Dato : 01-07-08 13:26

> Ja, og som cyklist strejfer det end ikke ens tankegang, at man kunne
> standse ekvipagen, og vente til cykelstien er fri igen, vel?

Bullshit (for at bruge dine egne ord i andet svar). Hvorfor tror du det?
Jeg hentyder til det åbenlyst ubehagelige i at manden fortæller at han har
så dårligt udsyn ud af sin indkørsel, at han bliver nødt til at benytte
cykelstien som mellemlandíng...
Dvs. at han er kørt ud på cykelstien uden at have overblik over cykelstien.
Ellers var det jo ikke nødvendigt at køre derud før vejen er fri.

Jeg har i perioder selv kørt meget cykel. Og et af de steder man har respekt
for er når folk bare bakker hovedløst ud, fordi de skal ud til vejen hvor de
kan se noget. det virker ofte som om at cykestien ikke er farlig nok for
dem, til at de har respekt.

Jeg venter gerne hvis der er en der skal ud. Men ofte får man ikke chancen
for at vente, og så er det at en undvigemanøvre er på sin plads.

Generelt vil jeg mene, at hvis det er nødvendigt at køre ud på cykelstien
før man kan se om der er plads, så er ens indkørsel uanvendelig.

Kåre

Fra : OZ3BTO

Dato : 01-07-08 14:06

"Kåre" <kaare@megajam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Generelt vil jeg mene, at hvis det er nødvendigt at køre ud på cykelstien
> før man kan se om der er plads, så er ens indkørsel uanvendelig.

Netop cykelstien kan jeg se og de kommer en del langsommere som bilerne

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-07-08 11:51

On Tue, 1 Jul 2008 12:12:52 +0200, "OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote:

> [...]
>vejen ASAP
>Udkørsel foregår ud på fortov/cykelstien også kan man ellers holde der til

Bullshit.

Når du i forvejen er ude på den vej der skal bakkes ind fra, så véd du
jo hvad der er af trafik. Det kan vel ikke tage længere tid end f.eks.
en parallelparkering, hvor du også vil være til gene under noget af
manøvren.

Desuden vil du få bøwl med Dansk Cyklistforbund på den anden måde.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kåre

Dato : 01-07-08 11:43

> [...]
>
> Personligt bakker jeg selv ind sådanne steder, det er da betydelig nemmere
> og mere sikkert, , , eller hvad mener i ?.

Jeg mener det stik modsatte, i hvert fald i mange tilfælde, specielt på
trafikkeret vej:

Skal du bakke ind i en indkørsel, er du nødsaget til at køre forbi
indkørsel, stoppe bilen, og så bakke ind.
Hvad nu hvis der kører en stribe biler bagved dig? Så er du på den...

Modsat når du skal ud, så har du jo mulighed for at vente med at køre ud på
vejen ind tilder er plads til dig.

Har du en indkørsel hvor der er meget dårligt udsyn hvis du bakker ud, så
mener jeg man må kappe noget af hækken, eller hvad der nu står i vejen, for
der skal selvfølgelig være udsyn.

Kåre

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-07-08 15:48

"Kåre" skriver:

> Har du en indkørsel hvor der er meget dårligt udsyn hvis du bakker ud, så
> mener jeg man må kappe noget af hækken, eller hvad der nu står i vejen, for
> der skal selvfølgelig være udsyn.

Mit hus vil være en del træt af at miste ydermuren.....

Fra : Kåre

Dato : 01-07-08 16:16

> Mit hus vil være en del træt af at miste ydermuren.....

Arh ok, men så kan man få et spejl til formålet, så man kan se hvad der sker
på cykelstien/fortovet inden man smider sin bil derud.

Når jeg cykler på arbejde kommer jeg forbi et kvarter hvor husene også
ligger helt ud til fortovet. Og ofte skal bilerne have snuden langt ud over
fortovet og ud på cykelstien, før de overhovedet kan se om de kan komme ud.
De er sædvanligvis gode til at køre langsomt ud så man kan nå at trække ud
yderst i cykelstien, men det er ikke alle der er lige så snilde.

Kåre

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-07-08 17:54

"Kåre" skriver:

> Arh ok, men så kan man få et spejl til formålet, så man kan se hvad der sker
> på cykelstien/fortovet inden man smider sin bil derud.

Det vil helt sikkert holde længe med sådanne 2 spejle i vort
kvarter.....

Modsat huset er der et 1,8 meter højt hegn der går helt ud til
fortovskanten....

Fra : Kåre

Dato : 01-07-08 18:27

> Det vil helt sikkert holde længe med sådanne 2 spejle i vort
> kvarter.....
>
> Modsat huset er der et 1,8 meter højt hegn der går helt ud til
> fortovskanten....

= Rockerborg eller hvad?

Kåre

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-07-08 18:30

"Kåre" skriver:

> = Rockerborg eller hvad?

Byhus, med udlejningsejendom ved siden af.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-07-08 11:43

On Tue, 1 Jul 2008 08:49:02 +0200, "Sørensen" <nogen@microsoft.com>
wrote:

> [...]
>
>Personligt bakker jeg selv ind sådanne steder, det er da betydelig nemmere
>og mere sikkert, , , eller hvad mener i ?.

Naturligvis. Hvis du var lastbilchauffør ville du ikke engang spørge.

Hvis det ikke er din egen indkørsel, er det klogt at inspicere stedet
før der bakkes ind.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mikael

Dato : 01-07-08 05:38

On 1 Jul., 10:47, "Klaus D. Mikkelsen (google groups)"
<moppem...@gmail.com> wrote:

> De skal vel altid bakke den ene vej?

folk har det med at vente med de kedelige opgaver til sidst.

Mikael

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 01-07-08 15:25

Hvis man vil undgå at påkøre noget, skal man nok helt undlade at kører, for
så længe vi bevæger os hurtigere end gang, er der jo farer, om det er på
cyklen, knallerten eller i bilen.

Det er nok mere vigtig at vudere hvad der er akseptabelt at komme til at
skade, om det er et barn, en hund, en kat, eller en snegl, som sådan er det
hele jo liv, vi har jo bare bestemt at det ikke betyder noget at køre en
snegl over, selv om det har lige så meget ret til at være her som vi selv
har.

Jeg parkere selv på en parkeringsplads, hvor jeg bakker ud af båsen, og fra
jeg sætter mig ind i bilen, og til jeg bakker ud, kan der nemt snige sig et
barn hen bag ved bilen, uden jeg kan have set det. Og jeg derved kan komme
til at køre over barnet. Det er en af de risici jeg har sagt ja til, da jeg
valgte at købe mig en bil, det samme har alle andre som køre bil, ellers
burde de ikke køre, det er vist meget begrænset hvor mange der bevist køre
andre ned, men muligheden for at komme til det, vil altid være der.

Kør med omtanke, og lad være at lege politi på vejen, hvis du ikke er det.
Leo

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-07-08 08:58

"Leo Jørgensen" <leo@leo.lir.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> sig et barn hen bag ved bilen, uden jeg kan have set det. Og jeg derved
> kan komme til at køre over barnet. Det er en af de risici jeg har sagt ja

Nej, det er en af de risici du påtager dig hver gang du vælger at køre
forlæns ind i parkeringsbåsen ..

--
Per
Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 02-07-08 15:03

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> "Leo Jørgensen" <leo@leo.lir.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, det er en af de risici du påtager dig hver gang du vælger at køre
> forlæns ind i parkeringsbåsen ..

Ja sådan kan man også sige det, men da jeg møder på mit job kl 5.00, er der
ikke stor chance for der løber noget barn rundt bag ved bilen.

Fra : ShutEye

Dato : 02-07-08 16:17

> Ja sådan kan man også sige det, men da jeg møder på mit job kl 5.00, er
> der ikke stor chance for der løber noget barn rundt bag ved bilen.

Risiko. Risiko for pokker :)

Fra : Kåre

Dato : 02-07-08 18:40

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Risiko. Risiko for pokker :)

Heheheh... De tre ord "Chance", "Risiko" og "Sandsynlighed" skal benyttes i
rette kontekst

Kåre

Fra : ShutEye

Dato : 02-07-08 19:56

> Heheheh... De tre ord "Chance", "Risiko" og "Sandsynlighed" skal benyttes
> i rette kontekst

Haha ja :)
Men det KAN jo være at det er naboens møgunger der altid larmer han skriver
om, derfor chance :þ

Fra : Klaus G.

Dato : 01-07-08 18:39

> Personligt bakker jeg selv ind sådanne steder, det er da betydelig nemmere
> og mere sikkert, , , eller hvad mener i ?.
Problemet er at der temlig sikkert altid er biler når man vil til at bakke
ind, altså skal man til at spærre for den medkørende trafik og når man
drejer bilen ind og så kommer snuden sikkert over i modsatte kørebane også,
altså er det noget bøvl. Bakker man ud, så kan man vente til der er fri
bane.

Jeg bor selv på en meget stille vej, men bakker af den grund ikke ind, fordi
det er over en træls kantsten og går jævnt meget op ad bakke. Så er det
nemmere bare at køre lige ind i stedet for at file kobling hver gang man
kommer hjem , fordi det altid er lidt mere svært at bakke ind :) Når man
skal afsted igen så ruller bilen selv ned.

Inden jeg fik bil og selv cyklede rundt og jeg så en bil bakke ud, et sted
med dårlige oversigtsforhold, så stoppede jeg altid og ventede til personen
var kommet ud. For har vi virklig så travlt i dag, at vi ikke lige kan vente
10sek på at en person for bakket sin bil ud af indkørslen? Nej vel.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : knud

Dato : 01-07-08 19:44

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>hvis jeg ikke husker helt forkert er det ifølge færdselsloven slet ikke
>tilladt at bakke ud på en større befærdet vej???????

mener jeg at kunne huske noget om

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-07-08 18:02

"knud" <plkke2004@yahoo.dk> wrote in

> [...]

Det kan du jo finde dokumentation for ved at kigge i færdselsloven ;)
www.retsinfo.dk kan vise dig den gældende lov.