En overgang
Fra : Bjarne K.

Dato : 30-06-08 13:23

Kan man få en overgang der går fra 3/4 til ½ når man taler om topnølger.

Regner med at købe en møtrikspænder til trykluft. Har brug for 3/4 nu og
her, men har også en del ½ topstykker.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 30-06-08 13:47

"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote in message
> Kan man få en overgang der går fra 3/4 til ½ når man taler om topnølger.
>
> Regner med at købe en møtrikspænder til trykluft. Har brug for 3/4 nu og
> [...]

Lige et tillægsspørgsmål. (Har læst Sørensens tidligere indlæg)

Jeg har kun en 2hk bilka kompressor med en 50liters tank. Vil det være bedre
sådan luftmæssigt, at købe den lille af de to nedenstående modeller, og så
istedet bruge en overgang fra ½ til 3/4.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2620&Grp=&n=10 (den lille)
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2177&Grp=&n=10 (den store)

Iøvrigt hvordan virker en skraldenøgle til luft iøvrigt (den der følger med
i det lille sæt)

Det er en møtrik der holder en kniv på min havetraktor, jeg ikke kan få af
med almindelig topnøgle, så jeg håber, at møtrikspænder kan klare opgaven.

Bjarne K.

Fra : alexbo

Dato : 30-06-08 14:27

"Bjarne K." skrev

> Jeg har kun en 2hk bilka kompressor med en 50liters tank. Vil det være
> bedre sådan luftmæssigt, at købe den lille af de to nedenstående modeller,
> og så istedet bruge en overgang fra ½ til 3/4.

Den store bruger 440 l. luft i min. din kompressor giver det halve, så kan
du selv regne på hvor mange sekunder du kan holde den i gang, hvis du regner
med at trykket i tanken falder i takt med forbruget, under 7 bar er der ikke
meget kraft i luftnøglen.
Den store er tung og klodset, men er da velegnet hvis en af de store
trækakselmøtrikker sidder fast, andet kan man ikke bruge den til på en alm.
bil.

Luftskralden er ganske god, ikke særlig stærk men er god til at skrue på
vanskelige steder, man sparer mange tag med en alm. skralde, den bruger som
regel meget luft, mere end en luftnøgle.

Den skal smøres stort set hver gang den bruges, bare lidt olie ned i
luftstudsen, det behøver ikke være noget dyrt specialolie.

Din lille er godt nok til din havetraktor, den store vrider akslen over.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bjarne K.

Dato : 30-06-08 15:05

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

> [...]
> luftstudsen, det behøver ikke være noget dyrt specialolie.
>
> Din lille er godt nok til din havetraktor, den store vrider akslen over.

Ok. Kan godt høre den store er overkill. Vil prøve at købe den lille, hvis
jeg ellers kan finde en ½ > 3/4 overgang.

Der følger forøvrigt en minitåge smører med. (Plejer dog eller også bare at
sprøjte lidt wd40 ned i studsen)

Bjarne K.

Fra : Henning Sørensen

Dato : 30-06-08 18:22

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i meddelelsen
> Kan man få en overgang der går fra 3/4 til ½ når man taler om topnølger.
>
> Regner med at købe en møtrikspænder til trykluft. Har brug for 3/4 nu og
> [...]

Hvis du vil bruge luftslagnøgle, så HUSK at bruge toppe, der er egnede - du
risikerer at en almindelig top springer!

/Henning.

Fra : Bjarne K.

Dato : 30-06-08 19:26

"Henning Sørensen" <hkks@news.dk> wrote in message
> "Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i meddelelsen

> Hvis du vil bruge luftslagnøgle, så HUSK at bruge toppe, der er egnede -
> du risikerer at en almindelig top springer!
>
> /Henning.

Jeg har faktisk lige købt den omtalte lille HN model, og der fulgte der
nogle toppe med. Tror dog ikke de er i samme kvalitet, som dem jeg allerede
har til at ligge.

Rent faktsik så tog jeg fejl. De toppe jeg selv havde var i ½, så de passer
med den nys-indkøbte møtrikspænder uden overgang.

Tak til alle for hjælp.

Bjarne K.