Cykel på krogen - hvilke love gælder og hv~
Fra : Anders W

Dato : 30-06-08 12:42

Hej,

Skal køre til Italien gemmen Tyskland og Østrig. Skal have min Moutaisn Bike
bagpå bilen. Man kan sagtes se lyset på bilen og man kan se (næsten...) hele
nummerpladen

Hvilke regler gælder? Skal jeg have både lygte bum OG extra nummerplade
eller?

Anders

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-06-08 13:33

Anders W skriver:

> Hvilke regler gælder? Skal jeg have både lygte bum OG extra nummerplade
> eller?

Ja, det skal du.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : -= JF =-

Dato : 30-06-08 17:51

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Anders W skriver:
>
> Ja, det skal du.

Med den krølle at man i Italien ikke skal køre med den rød/hvide
ekstranummerplade, men skal have et firkantet skilt som skal sidde bag
på bilen.

Vi skulle have haft en klapvogn hængende efter bilen men fandt på
alternativer, så jeg undersøgte det ikke nærmere end som så.

--
Mvh. John

Fra : Anders W

Dato : 30-06-08 17:53

> Med den krølle at man i Italien ikke skal køre med den rød/hvide
> ekstranummerplade, men skal have et firkantet skilt som skal sidde bag på
> bilen.

Firkantet skilt??

Anderes

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 30-06-08 19:54

"Anders W" <a@a.dk> skrev i en meddelelse

> Firkantet skilt??
>
> Anderes

Yep . rødt/hvidt i form af diagonalstriber.
Skal have en minimumsstørrelse - som jeg ikke husker.
Dago'erne er vilde med dem - mange surfere har fået bøder for ikke at have
det skilt hængende bag på taglasten.
2 cm udhæng er vist rigeligt for en italiensk sherif, så en hel cykel redder
hans ugelæn hjem.....

--
Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-06-08 14:43

Anders W wrote:
> [...]
> kan se (næsten...) hele nummerpladen
>
> Hvilke regler gælder? Skal jeg have både lygte bum OG extra

Der gælder de samme regler som i DK, nemlig lygtebom og ekstra nummerplade.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens

Dato : 30-06-08 17:28

> Der gælder de samme regler som i DK, nemlig lygtebom og ekstra
> nummerplade.

Hvorfor lejer man ik' blot en cykel på feriestedet?
Når man først een gang har set, hvad en tabt cykel betyder af ravage på en
tysk motorvej, så.......
Plus det besvær og merforbrug, der ligger i cykeltransporten

Fra : Leo Jensen

Dato : 30-06-08 18:37

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> tysk motorvej, så.......
> Plus det besvær og merforbrug, der ligger i cykeltransporten

Nu er det med cykler som med Porscher: Man får et personligt forhold til
dem. Selvfølgelig kan man leje en køre-hyggetur-cykel, men hvis det handler
om at køre et cykelløb sydpå vil jeg også have min egen med.

Jeg er ret sikker på at du skal køre med skilte og lygter som om du er i dit
hjemland. Det gælder for ret mange ting mht trafik. Der er dog lige lidt med
vinterdæk, og måske også det der firkantede skilt i Italien. Det er en slags
advarselstrekant i stil med hvad der sidder på traktorer herhjemme, bare
firkantet. Du ser det af og til på autocampere. Jeg har nu kørt en hel del i
Italien med cykler og uden skilt.

Leo

Fra : Mogens

Dato : 30-06-08 18:40

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig kan man leje en køre-hyggetur-cykel, men hvis det handler om
> at køre et cykelløb sydpå vil jeg også have min egen med.

Jow jow, men det er vel en anden sag. Almindelige dødelige turister kan de
fleste steder leje en cykel, der matcher eens krav, sjsd...

Fra : Claus Frørup

Dato : 30-06-08 21:56

Isang tao pinangalanan, Mogens nagsulat:

>"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Jow jow, men det er vel en anden sag. Almindelige dødelige turister kan de
>fleste steder leje en cykel, der matcher eens krav, sjsd...

Hæ.... den holdning har jeg også haft.
Men efter at have kørt på diverse havelåger, af generel tvivlsom
karakter, komfort og kvalitet, har jeg nu min helt egen fine og flotte
foldecykel med på mine ferieture
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-08 19:31

Leo Jensen wrote:

> Nu er det med cykler som med Porscher: Man får et personligt forhold
> til dem.

Det sagde sheiken også om sine kameler

Fra : Henning

Dato : 30-06-08 19:59

On Mon, 30 Jun 2008 13:41:45 +0200, "Anders W" <a@a.dk> wrote:

> [...]
>nummerpladen
>
>Hvilke regler gælder? Skal jeg have både lygte bum OG extra nummerplade

Køb en som denne, så er du ude over tvivlsspørgsmålene.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1900715152&n=1199166396&pn=-1552054561