/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
cyklister vil have airbag uden på biler...
Fra : søren brix


Dato : 29-06-08 08:47



hvad skal man næsten sige til den nyhed ???

alle cykler skal vel ud stryres med et lille batteri således at de får et
lille stød hvis de kører over for rødt drejer uden tegngivning og cykling i
fodgængerfelt

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/06/29/064522.htm?rss=trueCyklister vil
have airbags uden på biler
29. jun. 2008 06.51 Indland Opdat.: 29. jun. 2008 07.04

Airbags er standardudstyr i alle nye biler i Danmark, men den beskyttende
luftpude, som pustes op i løbet af få millisekunder ved en ulykke, komme kun
bilisterne til gode og det vil Dansk Cyklist Forbund have lavet om på.

Forbundet vil have Færdselssikkerhedskommissionen til at undersøge
muligheden for, at der kommer ydre airbags på bilerne.

I fjor blev 62 fodgængere dræbt i trafikken, og hvert år mister 40-50
cyklister livet på de danske gader og veje.

Teknologiske muligheder
- Vi bør udnytte alle de teknologiske muligheder, der kan reducere antallet
af cyklister og fodgængere, som mister livet eller kommer til skade, fordi
de bliver påkørt af en bil, siger direktør Jens Loft Rasmussen, Dansk
Cyklist Forbund til Jyllands-Posten.

I Holland blev 216 cyklister dræbt i trafikken i 2006, heraf knap halvdelen
efter at være blevet påkørt af en bil.

I en statsfinansieret undersøgelse har det hollandske cyklistforbund,
Fietsersbond, sammen med et analyseinstitut i år påvist, at man alene i
Holland vil kunne redde ca. 60 cyklister og fodgængeres liv og undgå 1.500
alvorlige personskader om året, hvis der installeres airbags mellem bilernes
kølerhjelme og forruder.

Airbags på cykler og knallerter
Formand for Færdselssikkerhedskommissionen og medlem af Folketingets
trafikudvalg, Karsten Nonbo (V), er parat til at se på den hollandske
undersøgelse.

- Antallet af danske cyklister og fodgængere, der mister livet i trafikken,
er for højt. Alene af den grund er det yderst relevant at se på resultaterne
fra Holland og på hvilke tiltag og investeringer, der kan bringe dødstallet
ned, siger han.

Karsten Nonbo nævner at det også der værd at undersøge, om der findes eller
kan konstrueres airbags til cykler og knallerter.

- Hvis de ikke allerede er udviklet, har vi heldigvis mange "Ole-opfindere"
herhjemme, som måske kunne blive inspirerede, siger han.


 
 
Jacob Rungwald (29-06-2008)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 29-06-08 09:17


"søren brix" <jennyogsoren@mail.dk> wrote in message
news:48673e0b$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
> hvad skal man næsten sige til den nyhed ???

Agurketid !!!


Mvh
Jacob



Peter Lykkegaard (29-06-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 29-06-08 10:34

"søren brix" skrev

> hvad skal man næsten sige til den nyhed ???
>
> Forbundet vil have Færdselssikkerhedskommissionen til at undersøge
> muligheden for, at der kommer ydre airbags på bilerne.
>
Hmm
Cyklist bliver ramt af hård genstand (bil) med en hastighed af 40km/t -
versus at bliver ramt af blød genstand (airbag) med en hastighed af ....
40km/t + den hastighed hvormed en airbag bliver pustet op

En eller anden har ikke helt forstået konceptet bag en airbag

- Peter


Bruno (29-06-2008)
Kommentar
Fra : Bruno


Dato : 29-06-08 11:09

Peter Lykkegaard wrote:
> Hmm
> Cyklist bliver ramt af hård genstand (bil) med en hastighed af 40km/t -
> versus at bliver ramt af blød genstand (airbag) med en hastighed af ....
> 40km/t + den hastighed hvormed en airbag bliver pustet op
>
> En eller anden har ikke helt forstået konceptet bag en airbag
>
LOL - der er vist noget du ikke helt har tænkt igennem

Bilist påkører noget og bilen stopper momentant. Uden airbag
så rammer bilisten sit rat med den hastighed bilen havde for et øjeblik
siden, med airbag så rammer bilisten en airbag der har en hastighed i
modsat bilens retning plus sin egen hastighed. Altså samme problematik
som du nævner ovenfor.

Pointen med en airbag er, at det mmn rammer er en pose luft og altså
noget der intet vejer. Det er massen det handler om for den er langt det
vigtigste, sagt på en anden måde hvad gør mindst ondt en fodbold med 50
km/t eller en bowlingkugle med samme 50 km/t.

Jeg synes ikke airbags på snuden af biler er nogen dum ide, men det skal
selvfølgelig laves rigtigt. Forøvrigt er det allerede således, at der er
EU krav om luft under en kølerhjelm så den ikke er så hård som hvis
samme kølerhjelm hviler lige oven på motorblokken. Det krav har medført
at nogle "supersportsvogne" med frontmotor har et system der løfter
motorhjelmen lidt ved en kolision, ellers kunne de ikke opfylde
lovkravet og samtidig havde en flad næse.


Mvh
Bruno

Peter Lykkegaard (29-06-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 29-06-08 11:22

"Bruno" skrev

> LOL - der er vist noget du ikke helt har tænkt igennem
>
Njah, joeh, både og :)

> Bilist påkører noget og bilen stopper momentant. Uden airbag
> så rammer bilisten sit rat med den hastighed bilen havde for et øjeblik
> siden, med airbag så rammer bilisten en airbag der har en hastighed i
> modsat bilens retning plus sin egen hastighed.
Er der ikke en afgørende tidsforskel hvor lille den end måtte være?
Den udvendige airbag pustes jo først op når bilen har ramt
cyklisten/fodgængeren?

- Peter


Jacob Rungwald (29-06-2008)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 29-06-08 11:43


"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> wrote in message
news:48676243$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> "Bruno" skrev
>
>> LOL - der er vist noget du ikke helt har tænkt igennem
>>
> Njah, joeh, både og :)
>
>> Bilist påkører noget og bilen stopper momentant. Uden airbag
>> så rammer bilisten sit rat med den hastighed bilen havde for et øjeblik
>> siden, med airbag så rammer bilisten en airbag der har en hastighed i
>> modsat bilens retning plus sin egen hastighed.
> Er der ikke en afgørende tidsforskel hvor lille den end måtte være?
> Den udvendige airbag pustes jo først op når bilen har ramt
> cyklisten/fodgængeren?

Ja, jeg forstår heller ikke idéen i hvordan det skal fungere. Når en bil
rammer noget bliver airbaggen pustet op INDEN man rammer rattet eller
sidestolpen. En fodgænger skal først rammes af bilen(og allerede der brække
diverse ben), hvorefter airbaggen evt pustes op over forruden så personen
rammer den istedet for forruden.

Hvordan føreren af bilen bagefter skal kunne se igennem airbaggen for at
standse køretøjet på sikker vis er en helt anden ting :)

Mvh
Jacob



Anders Majland (29-06-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 29-06-08 15:38

> Ja, jeg forstår heller ikke idéen i hvordan det skal fungere. Når en bil
> rammer noget bliver airbaggen pustet op INDEN man rammer rattet eller
> sidestolpen. En fodgænger skal først rammes af bilen(og allerede der
> brække diverse ben), hvorefter airbaggen evt pustes op over forruden så
> personen rammer den istedet for forruden.

Nogle brækkede ben er ikke bahgeligt men ikke så farligt igen - Der hvor
airbag'en skal hjælpe er mod hovedlæsioner når fodgængeren/cyklisten rammer
ned over køleren.



Jacob Rungwald (29-06-2008)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 29-06-08 16:12


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message
news:48679e61$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Ja, jeg forstår heller ikke idéen i hvordan det skal fungere. Når en bil
>> rammer noget bliver airbaggen pustet op INDEN man rammer rattet eller
>> sidestolpen. En fodgænger skal først rammes af bilen(og allerede der
>> brække diverse ben), hvorefter airbaggen evt pustes op over forruden så
>> personen rammer den istedet for forruden.
>
> Nogle brækkede ben er ikke bahgeligt men ikke så farligt igen - Der hvor
> airbag'en skal hjælpe er mod hovedlæsioner når fodgængeren/cyklisten
> rammer ned over køleren.

Ja, den havde jeg også regnet ud, jeg så bare i Fifth Gear i aftes en test
af hvad der skulle til før en airbag i en alm bil blev udløst, og der var
det ikke nok at bilen drønede ind i en grusdynge.

Hvis en airbag skal være fintfølende nok til at vide at bilen har ramt en
person, så er den desværre nok også så fintfølende at den har kan blive
virkelighed :)

http://ekstrabladet.dk/nationentv/klip/?clipid=14171&clipfra=1

Jeg kan lige forstille mig regningerne for sprunge airbags udløst af
drengestreger :(

Mvh
Jacob



Ukendt (30-06-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-06-08 09:41


>
>Ja, jeg forstår heller ikke idéen i hvordan det skal fungere. Når en bil
>rammer noget bliver airbaggen pustet op INDEN man rammer rattet eller
>sidestolpen. En fodgænger skal først rammes af bilen(og allerede der brække
>diverse ben), hvorefter airbaggen evt pustes op over forruden så personen
>rammer den istedet for forruden.

Korrekt - men når hovedet rammer forruden bliver lyset slukket. Her
vil en airbag tage stødet for den bløde trafikant, så han slipper med
brækkede lemmer men uden hovedtraumer. Benene vokser sammen igen, de
er ikke det vigtige i denne sammnhæng.


Bruno (30-06-2008)
Kommentar
Fra : Bruno


Dato : 30-06-08 22:05

Peter Lykkegaard wrote:
> Er der ikke en afgørende tidsforskel hvor lille den end måtte være?

Ingen tvivl om, at en airbag skal være pustet op for og gøre en forskel.
Om det sker tilstrækkelig hurtigt hvis det skal aktiveres via fysisk
kontakt har jeg ingen anelse om, men hurtigt går det i hvertfald.

> Den udvendige airbag pustes jo først op når bilen har ramt
> cyklisten/fodgængeren?
>

Måske man kan forestille sige det sker vha. radar eller noget i den
stil, det behøver ikke at koste meget og måske vil en stor airbag måske
endda være til fordel i f.eks. et harmonikauheld og således ikke kun
være til gavn for bløde trafikanter.

Mvh
Bruno

Thorbjørn Ravn Ander~ (03-07-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 03-07-08 07:38

Bruno skrev den 29-06-2008 12:09:

> Pointen med en airbag er, at det mmn rammer er en pose luft og altså
> noget der intet vejer. Det er massen det handler om for den er langt det
> vigtigste, sagt på en anden måde hvad gør mindst ondt en fodbold med 50
> km/t eller en bowlingkugle med samme 50 km/t.

Jeg troede det der var vigtigt, var hvor lang en afstand man blev
nedbremset på. Jo brattere, jo større skade.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Gamle (29-06-2008)
Kommentar
Fra : Gamle


Dato : 29-06-08 21:18

søren brix wrote:
> hvad skal man næsten sige til den nyhed ???
>
> alle cykler skal vel ud stryres med et lille batteri således at de
> får et lille stød hvis de kører over for rødt drejer uden tegngivning
> og cykling i fodgængerfelt


Det var bedre cyklisterne blev udtyret med airbag,, da mange af dem kører
med hovedet under armen. De lærer det aldrig ligemeget hvor mange airbags
bilerne bliver udstyret med.

Mvh.
Torben



Brian Larsen (29-06-2008)
Kommentar
Fra : Brian Larsen


Dato : 29-06-08 17:20

On Jun 29, 10:18 pm, "Gamle" <torbe...@it.dk> wrote:
>
> Det var bedre cyklisterne blev udtyret med airbag,, da mange af dem kører
> med hovedet under armen. De lærer det aldrig ligemeget hvor mange airbags
> bilerne bliver udstyret med.
>
> Mvh.
> Torben

Der findes allerede en fin løsning,cyklisterne køber sig blot sådan et
system her:
http://youtube.com/watch?v=-Or2E_k7a6E

Selvom de nok syntes det er sjovere når det er de motoriserede
traffikanter der skal ud og bruge penge.

--

// brian


Borge (30-06-2008)
Kommentar
Fra : Borge


Dato : 30-06-08 07:04


"Gamle" <torbenth@it.dk> skrev i en meddelelse
news:4867edfe$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...

>
> Det var bedre cyklisterne blev udtyret med airbag,, da mange af dem kører
> med hovedet under armen. De lærer det aldrig ligemeget hvor mange airbags
> bilerne bliver udstyret med.
>
> Mvh.
> Torben
>

Godt du aldrig er cyklist eller fodgænger - for så beskriver du jo dig selv.

Mvh Borge



Bruno (30-06-2008)
Kommentar
Fra : Bruno


Dato : 30-06-08 22:00

Gamle wrote:
>
>
> Det var bedre cyklisterne blev udtyret med airbag,, da mange af dem kører
> med hovedet under armen. De lærer det aldrig ligemeget hvor mange airbags
> bilerne bliver udstyret med.
>

Hvad skal vi så gøre med de mange bilister som kører med hovedet under
armen? I det mindste er tåbelige cykelister primært til fare for sige
selv, det kan man vist ikke sige om bilisterne.

Jeg synes tåbelige bilister skal fratages airbags, sikkerhedsseler og så
kan man passende montere noget i stil med en bjørnefælde hvor rattets
airbag plejer at være. Så burde det hjælpe på de pågældendes kørsel

Mvh
Bruno

Gamle (30-06-2008)
Kommentar
Fra : Gamle


Dato : 30-06-08 23:15

Bruno wrote:
>
> Hvad skal vi så gøre med de mange bilister som kører med hovedet under
> armen? I det mindste er tåbelige cykelister primært til fare for sige
> selv, det kan man vist ikke sige om bilisterne.
>


Skulle det hjælpe på det problem at montere airbags på den udvendige side af
bilerne.
Jeg vil sige tværtimod, så tror de bilister bare de kan opføre sig endnu
værre, de har jo ekstra airbags.


Mvh.
Torben (2 mill. km. og ikke en skade)



Borge (30-06-2008)
Kommentar
Fra : Borge


Dato : 30-06-08 07:59


"søren brix" <jennyogsoren@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:48673e0b$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
> hvad skal man næsten sige til den nyhed ???
>
> alle cykler skal vel ud stryres med et lille batteri således at de får et
> lille stød hvis de kører over for rødt drejer uden tegngivning og cykling
> i fodgængerfelt
>
>
Hvordan kan det være det sættes op som cyklist kontra bilist ?

Jeg kører selv cykel, bil , motorcykel og er også fodgænger. Jeg ville da
blive en splittet person hvis der skulle være uvenskab mellem de fire
roller.

Hvis jeg kan købe en bil der giver færre skader på cyklister og fodgængere,
hvad er der så galt i det ?

Er det sådan du ikke vil have nyt sikkerhedsudstyr der redder andres liv,
men kun hvis det er dit eget ???

Jeg fatter bare ikke folk der reagerer som dig, så derfor spørger jeg om din
bevæggrund.


Mvh

Borge



Ukendt (30-06-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-06-08 10:51

"Borge" <BorgeNielsen224408@hotmail.com> skrev :

>Hvordan kan det være det sættes op som cyklist kontra bilist ?

det gør det da kun i din verden.

>Hvis jeg kan købe en bil der giver færre skader på cyklister og fodgængere,
>hvad er der så galt i det ?

ingenting overhovedet - det er jo udelukkende dit eget valg

>Er det sådan du ikke vil have nyt sikkerhedsudstyr der redder andres liv,
>men kun hvis det er dit eget ???

Hvordan pokker kommer du frem til det ?

Uanset hvor meget sikkerhedsudstyr du monterer på en bil, vil der
stadig være trafikanter, der kommer i klemme, på den triste måde.


>Jeg fatter bare ikke folk der reagerer som dig, så derfor spørger jeg om din
>bevæggrund.

Prøv lige at læse forfra..... Du fik vist galt fat i tingene

--
Jan_stevns

Finn Guldmann (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 01-07-08 11:48

Borge skrev:
>> hvad skal man næsten sige til den nyhed ???
>> alle cykler skal vel ud stryres med et lille batteri således at de får et
>> lille stød hvis de kører over for rødt drejer uden tegngivning og cykling
>> i fodgængerfelt
> Hvordan kan det være det sættes op som cyklist kontra bilist ?
> Jeg kører selv cykel, bil , motorcykel og er også fodgænger. Jeg ville da
> blive en splittet person hvis der skulle være uvenskab mellem de fire
> roller.
> Hvis jeg kan købe en bil der giver færre skader på cyklister og fodgængere,
> hvad er der så galt i det ?
> Er det sådan du ikke vil have nyt sikkerhedsudstyr der redder andres liv,
> men kun hvis det er dit eget ???
> Jeg fatter bare ikke folk der reagerer som dig, så derfor spørger jeg om din
> bevæggrund.
>
Måske fordi der IKKE kommer nogen løsning på problemet før cyklisterne
bliver pålagt at tage ansvaret for deres egen færden i trafikken.

Jeg kører lastbil. Og lastbiler er, af hensyn til cyklisterne, pålagt at
køre med så mange spejle at det næste spejl jeg skal have på bilen er et
så jeg kan se forbi de øvrige.

Så længe det er tilladt for cyklister at køre/holde på højre side af
biler vil der ske ulykker. Og ingen spejle, kameraer eller airbags kan
lave om på det.

At det så er politisk bestemt at det er anderledes er nok den
væsentligste grund til at der ikke fremkommer løsninger der også ville
løse problemet.


--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Tranemo)

Kim Kristensen (03-07-2008)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 03-07-08 02:42

On 29 Jun., 09:47, søren brix <jennyogso...@mail.dk> wrote:
> hvad skal man næsten sige til den nyhed ???
>
Om ideen er god skal jeg ikke gøre mig klog på, men det vil under alle
omstændigheder tage en rum tid før alle biler har det. Hjelmtvang på
cykel vil være et naturligt sted at starte, og noget der hurtigt kunne
indføres.

Med venlig hilsen Kim



Ebbe Kristensen (04-07-2008)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 04-07-08 10:21

Kim Kristensen wrote:

> Om ideen er god skal jeg ikke gøre mig klog på, men det vil under alle
> omstændigheder tage en rum tid før alle biler har det. Hjelmtvang på
> cykel vil være et naturligt sted at starte, og noget der hurtigt kunne
> indføres.

Enig. Jeg fatter ikke at der er så mange cyklister, der kører uden hjelm.

Ebbe



Martin Johansen [600~ (04-07-2008)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 04-07-08 10:58


>Enig. Jeg fatter ikke at der er så mange cyklister, der kører uden hjelm.

Jeg er en af dem.

Grund? 2 stks... har ikke fået købt en endnu og jeg synes det er
et helvede i 30graders varme at have noget på hovedet.

Men jeg ved også godt det er et helvede at ramme asfalten. Jeg er blot
vokset op uden den slags "pjat" (1) så derfor tager jeg det ikke mere
seriøst.

Det kommer nok en dag.

(1) Jeg ved godt det ikke er pjat...

Brian (05-07-2008)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 05-07-08 20:07

Martin Johansen [6000] wrote:
>> Enig. Jeg fatter ikke at der er så mange cyklister, der kører uden
>> hjelm.
>
> Jeg er en af dem.
>
> Grund? 2 stks... har ikke fået købt en endnu og jeg synes det er
> et helvede i 30graders varme at have noget på hovedet.

Og en 3. lidt forfængelig grund - uanset om man vil stå ved det eller ej,
føler man sig lidt fjollet med en hjelm på hovedet.

/Brian



Martin Johansen [600~ (06-07-2008)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 06-07-08 10:22


>Og en 3. lidt forfængelig grund - uanset om man vil stå ved det eller ej,
>føler man sig lidt fjollet med en hjelm på hovedet.

Også det.. men det er blot en vanesag vil jeg tro.. der er vel ingen
der følger sig fjollet på knallert med hjelm?

Brian (06-07-2008)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 06-07-08 14:11

Martin Johansen [6000] wrote:

> Også det.. men det er blot en vanesag vil jeg tro.. der er vel ingen
> der følger sig fjollet på knallert med hjelm?

Jeg gør, men jeg er gudskelov heller ikke vant til at køre sådan et svin.

/Brian



Martin Johansen [600~ (07-07-2008)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 07-07-08 15:07

On Sun, 6 Jul 2008 15:10:36 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Martin Johansen [6000] wrote:
>
>> Også det.. men det er blot en vanesag vil jeg tro.. der er vel ingen
>> der følger sig fjollet på knallert med hjelm?
>
>Jeg gør, men jeg er gudskelov heller ikke vant til at køre sådan et svin.

Jeg føler mig fjollet uden.. og allerhelvedes sårbar. Ligesom at køre
uden sele - jeg kan ikke køre 2 meter uden.

Brian (07-07-2008)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 07-07-08 19:52

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg føler mig fjollet uden.. og allerhelvedes sårbar. Ligesom at køre
> uden sele - jeg kan ikke køre 2 meter uden.

Jeg føler mig ikke ligefrem fjollet uden sele, men på den anden side kører
jeg heller ingen steder uden.

Som du er inde på, er det en vanesag.

/Brian



Martin Johansen [600~ (07-07-2008)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 07-07-08 19:58


>Jeg føler mig ikke ligefrem fjollet uden sele, men på den anden side kører
>jeg heller ingen steder uden.
>
>Som du er inde på, er det en vanesag.

Enig :))

Ebbe Kristensen (07-07-2008)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 07-07-08 13:33

Brian wrote:

> Og en 3. lidt forfængelig grund - uanset om man vil stå ved det eller
> ej, føler man sig lidt fjollet med en hjelm på hovedet.

Hellere føle sig fjollet end være det

Iøvrigt er det noget der går over. Min første cykelhjelm var af samme type
som den Nyrup udødeliggjorde - omend den passede noget bedre på hovedet. Når
først man har kørt med sådan en, er alt andet et fremskridt.

Ebbe



Fly Christensen (07-07-2008)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 07-07-08 17:26

On Mon, 7 Jul 2008 14:33:18 +0200, "Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk>
wrote:


>Hellere føle sig fjollet end være det
>
>Iøvrigt er det noget der går over. Min første cykelhjelm var af samme type
>som den Nyrup udødeliggjorde - omend den passede noget bedre på hovedet. Når
>først man har kørt med sådan en, er alt andet et fremskridt.

Nok derfor, at Nyrup og hjelmen passede så godt sammen...

Fly

Brian (07-07-2008)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 07-07-08 19:54

Ebbe Kristensen wrote:

> Hellere føle sig fjollet end være det

Det har du ret i. Brugte jeg cyklen til meget mere end lidt hyggekørsel
rundt i byen, ville jeg muligvis også bruge hjelm.

På den anden side, er det nok i byen at risikoen for at få brug for hjelmen,
er størst...

/Brian



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408534
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste