Håndfri mobil , hvem installerer det ?
Fra : Poul G.

Dato : 28-06-08 12:51

Hvem skal jeg rette henvendelse til , når jeg vil have monteret / købt
håndfri mobil med
mikrofoninstallation / højttale / antenne und alles ? Hvem er den
uomgængelige ?
Prøvede lige en kendt forhandler af stereo til automobiler , nej ikke
TSvansen , og han anede
ikke en shit om hvordan og hvorledes.Har ikke selv en disse forstand på
det...

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 28-06-08 13:05

On Sat, 28 Jun 2008 13:51:00 +0200, "Poul G." <df@virker.ikke.slut>
wrote:

>Hvem skal jeg rette henvendelse til , når jeg vil have monteret / købt
>håndfri mobil med
>mikrofoninstallation / højttale / antenne und alles ? Hvem er den
>uomgængelige ?
Hvor i landet ønsker du opgaven udført ?
Er det et bestemt mærke telefon du ønsker installation til ?

/Hans

Fra : Poul G.

Dato : 28-06-08 13:15

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hvor i landet ønsker du opgaven udført ?
> Er det et bestemt mærke telefon du ønsker installation til ?
>
> /Hans

Nokia ?
Har et par tlf.numre hos Unotel.dk .
Ringe Unotel , ønske et nummer mere specielt for bilen ?
Opgave udført på Øst-Fyn , hvis muligt .Ellers kan jeg trille bilen til
installationsstedet ?
Audi A6 2002.

Fra : Sp@msen

Dato : 28-06-08 13:42

"Poul G." <df@virker.ikke.slut> skrev i meddelelsen
> Nokia ?

De her lavede inst. hvor det vist var i orden da jeg var i et større dansk
firma...
http://kurtovi.dk/default.asp?Action=Menu&Item=8

godt nok i kbh's området.. men måske de har nogen samarbejdspartnere eller
kan henvise noget nær din lokation.

Mvh.
Flemming

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-06-08 13:51

"Poul G." skriver:

> Hvem skal jeg rette henvendelse til , når jeg vil have monteret / købt
> håndfri mobil med
> mikrofoninstallation / højttale / antenne und alles ? Hvem er den
> uomgængelige ?

Mange sonofon erhvervsbutikker har eget værksted til noget sådan.

Alternativet er en tur med google
<http://www.google.dk/search?hl=da&q=montere+mobiltelefon&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=>

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Broegger

Dato : 28-06-08 21:15

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev

> "Poul G." skriver:

> Mange sonofon erhvervsbutikker har eget værksted til noget sådan.

> [...]

TDC gør også.

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Lund

Dato : 28-06-08 16:10

Har du undersøgt muligheden hos det autoriseret værksted, det kan jo være at
bilen er forberedt til håndfri.

Fra : PMH

Dato : 29-06-08 08:34

"Poul G." <df@virker.ikke.slut> skrev i en meddelelse
> [...]
> TSvansen , og han anede
> ikke en shit om hvordan og hvorledes.Har ikke selv en disse forstand på

Telekæden i min by, er førende indenfor den slags.
De findes over hele landet.

http://www.telekaeden.dk/

PMH

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 29-06-08 17:23

> Hvem skal jeg rette henvendelse til , når jeg vil have monteret / købt
> håndfri mobil med
> mikrofoninstallation / højttale / antenne und alles ? Hvem er den
> uomgængelige ?

Tag fat i den lokale Sonofon eller TDC erhvervsbutik. De kan begge klare
opgaven, og har værksteder til den slags.

--
Jeppe Vestergaard, Roskilde

Fra : martin

Dato : 30-06-08 12:28

> [...]
> TSvansen , og han anede
> ikke en shit om hvordan og hvorledes.Har ikke selv en disse forstand på

Har du overvejet at installere en CD-afspiller med bluetooth understøttelse?
Det vil nok være den nemmeste (og billigste) metode...

Martin Kaltoft

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-06-08 13:23

martin skriver:

> Har du overvejet at installere en CD-afspiller med bluetooth understøttelse?
> Det vil nok være den nemmeste (og billigste) metode...

Får man så udvendig antenne og mikrofon monteret helt automatisk - og
holderen til telefonen, så den er lovlig at tale i?

Fra : martin

Dato : 30-06-08 20:46

> Får man så udvendig antenne og mikrofon monteret helt automatisk - og
> holderen til telefonen, så den er lovlig at tale i?

Ja, mikrofon er somregel indbygget i sådan en afspiller, og da den
forudsætter du bruger din mobiltelefon skal du jo ikke bruge nogen udvendig
antenne, holder? de fleste biler har vel en lille plads til at ligge ting
fra sig.

Martin Kaltoft

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-06-08 22:30

martin skriver:

> Ja, mikrofon er somregel indbygget i sådan en afspiller

Fedt, altså skal man tale ned til radien lige over askebægret ?

> og da den
> forudsætter du bruger din mobiltelefon skal du jo ikke bruge nogen udvendig
> antenne

Hvorfor ikke ?

At sidde med en mobiltelefon inde i en metalkasse er altså ike ligefrem
godt for signalet.

Jeg har en del snak i min E51 der er monteret i fast holder på
instrumentpanelet. Jeg et manges teder uden signal......(ja okay, det er
sonofon).

> holder? de fleste biler har vel en lille plads til at ligge ting
> fra sig.

Ja, det gør det ikke mere lovligt.

Fra : martin

Dato : 01-07-08 10:56

> Fedt, altså skal man tale ned til radien lige over askebægret ?

Vil du hellere tale til din A-stolpe? Du skal jo for h... ikke have hovedet
3 cm. fra mikrofonen, sådan en er bygget til at tale til fra førersædet.

> Hvorfor ikke ?
>
> At sidde med en mobiltelefon inde i en metalkasse er altså ike ligefrem
> godt for signalet.

Du må have en særdeles dårlig telefon, jeg har, på de 4-5 sidste telefoner
jeg kan huske aldrig kunne mærke forskel på signalet inde og ude af bilen.

> Ja, det gør det ikke mere lovligt.

Hvad? Er det ulovligt at have telefonen liggende løst i bilen, du skal ikke
betjene telefonen for at tage opkaldet eller tale i den, så nej, det er skam
ganske lovligt.

Jeg synes i øvrigt du har en utrolig negativ måde at argumentere overfor mit
forslag til Poul G på, jeg kan ikke helt udlede hvad årsagen til dette er,
men kom dog gerne på banen med det.

Martin Kaltoft

Fra : Sp@msen

Dato : 01-07-08 13:11

"martin"
> Du må have en særdeles dårlig telefon, jeg har, på de 4-5 sidste telefoner
> jeg kan huske aldrig kunne mærke forskel på signalet inde og ude af bilen.
I den store mercer, hvor der er solgardiner i ruderne (såen noget metallisk
noget, man kan trække op for ruderne) er der ganske mobil dødt på
bagsædet..(når alle 3 gardiner er slået op)

> [...]
> mit forslag til Poul G på, jeg kan ikke helt udlede hvad årsagen til dette

Jeg vil gerne give dig ret noget af vejen, en gang i mellem skulle folk nok
lige tænke over det som de skrev.

Jeg tror det han mener er at, politiet nok har været nogen fjolser over for
nogen, og har gået meget krakilsk op i hvordan de har benyttet telefonen
løst-liggende..
i reglen skal den vist være "fastspændt" så den kan betjenes med 1hånd..

Mvh.
Flemming

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-07-08 15:45

martin skriver:

> Vil du hellere tale til din A-stolpe? Du skal jo for h... ikke have hovedet
> 3 cm. fra mikrofonen, sådan en er bygget til at tale til fra førersædet.

Svanehals er vejen frem.

Og der er milevid forskel for dem i den anden ende.

> Du må have en særdeles dårlig telefon, jeg har, på de 4-5 sidste telefoner
> jeg kan huske aldrig kunne mærke forskel på signalet inde og ude af bilen.

Nej, jeg har bare Sonofon og så færdes jeg ude på landet.

> Hvad? Er det ulovligt at have telefonen liggende løst i bilen, du skal ikke
> betjene telefonen for at tage opkaldet eller tale i den, så nej, det er skam
> ganske lovligt.

Men når du skal ringe?

> Jeg synes i øvrigt du har en utrolig negativ måde at argumentere overfor mit
> forslag til Poul G på, jeg kan ikke helt udlede hvad årsagen til dette er,
> men kom dog gerne på banen med det.

Når man søger efter en professionel til at installere og lave udvendig
antenne, er en bilradio nok ikke det man søger......

Alternativet til en bilradio er et navigationsanlæg.

Fra : martin

Dato : 01-07-08 16:20

> Svanehals er vejen frem.
> Og der er milevid forskel for dem i den anden ende.

Måske for nogen, det kommer vel an på hvordan man prioriterer?

> Nej, jeg har bare Sonofon og så færdes jeg ude på landet.

Jeg færdes meget på landet, jeg har aldrig lagt mærke til jeg har mistet mit
signal i bilen.

Uanset hvad du har, hvis du mister signalet når du sætter dig ind i din bil
undrer det mig meget du bare sådan uden videre finder dig i det, der ville
det nok mere være på sin plads at skifte teleleverandør end at skulle til at
eftermontere diverse antenner i bilen...

> Men når du skal ringe?

Det kommer an på hvilket system du køber, på en del kan du også foretage
opkald fra radioen.

> Når man søger efter en professionel til at installere og lave udvendig
> antenne, er en bilradio nok ikke det man søger......

Det er måske ikke lige dig der skal gøre dig til dommer overfor det, når det
ikke er dig der har problemet.

Har du overvejet om der måske findes et bluetooth modul til hans
eksisterende fabriksmonterede radio? I så fald ville det vel være en ideel
løsning?

Derudover, hvorledes mener du jeg besværliggør Poul G's søgen ved at komme
med oplysningen om at det han søger også kan klares via en ny radio?

Martin Kaltoft

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-08 18:30

"martin" <kaltoft1231@-gmail-spam.com.invalid> skrev :

>Derudover, hvorledes mener du jeg besværliggør Poul G's søgen ved at komme
>med oplysningen om at det han søger også kan klares via en ny radio?

Sikke noget bavlen frem og tilbage, når Nokia laver et fremragende
håndfrit sæt ... hvad skal en autoradio/et navi blandes ind i sagen
for ?

http://www.nokia.dk/link?cid=EDITORIAL_620806

funker knaldhamrende ....

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-07-08 18:41

jan_stevns skriver:

> funker knaldhamrende ....

Så mangler vi bare en til at montere det.

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-08 18:45

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Så mangler vi bare en til at montere det.

det kan enhver med mindre end 9 tommelfingre gøre ;)

Jeg kunne da i mine biler ...
--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-07-08 18:46

jan_stevns skriver:

> det kan enhver med mindre end 9 tommelfingre gøre ;)

Når nu Poul G. spørger efter nogle der kan montere, har han nok 10....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-07-08 18:45

martin skriver:

> Jeg færdes meget på landet, jeg har aldrig lagt mærke til jeg har mistet mit
> signal i bilen.

Nej, man ser det sjældent, men man mærker det når man taler.

Kør fra Brædstrup mod Gl. Rye, så er der nul signal med Sonofon det
meste af vejen. Fra Hadsten til Hammel er der 2 steder, ved Århus Nord
(motorvejsafkørslen)er der et hul, fra Randers mod Hammel er der huller
2-3 steder.

> Derudover, hvorledes mener du jeg besværliggør Poul G's søgen ved at komme
> med oplysningen om at det han søger også kan klares via en ny radio?

Hvem skal montere den ?

Fra : martin

Dato : 01-07-08 18:59

> Hvem skal montere den ?

Jeg vil vove at påstå at ethvert autoværksted har en mand der kan finde ud
af at montere en radio.

Martin Kaltoft