Gæt et benzinforbrug
Fra : P3R WlLDAU

Dato : 27-06-08 22:51

Hej Gruppe
Tænker at køre til Kroatien i min elskede Xantia Activa V6 (måske en 4000
kilometer) med en mellemstor campingvogn på slæb om et par uger.

Hvor langt vil i gætte på at Xantia'en kører på literen?

(bruger jeres vurdering til at lægge et realistisk bezinbudget - og jeg
lover at vende tilbage med resultatet)

P3R

Fra : Mark

Dato : 27-06-08 23:01

> Hvor langt vil i gætte på at Xantia'en kører på literen?

8,4 Km./l

/Mark.

Fra : Kim S

Dato : 28-06-08 05:27

"Mark" <no.mail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> 8,4 Km./l

Hvormeget så MED CV'en på slæb ??

--
Kim

Fra : P3R WlLDAU

Dato : 28-06-08 08:15

"Kim S" skrev

> Hvormeget så MED CV'en på slæb ??
>

> Kim

Her er et citat fra citronik.dk:

"Jeg har regnet ud at min V6'er går op til 11.5km/l ved motorvejs kørsel,
og kun hvis jeg køre rigtigt pænt. Bykørsel er omkring 9.5 - 10km/l.

Trykker du lidt på speederen vil jeg slet ikke vide hvor lidt den går?"

og et andet fra citronik.dk en V6 Activa som min (Activa'en har manuelt
gear):

"I snit på 3500 km ferie gik den 11,6 km/l. og det med ca 130 på motorvejen
i Frankrig.. Har prøvet mange gange på at køre den under 10km/l, men det er
endnu ikke lykkedes..."

Det sidste lyder lidt optimistisk, hvis han ikke kan få den under 10 km/l,
vil jeg da gerne lige låne den - tror ikke det er det store problem.

Men vi har jo købt sådan en "campingsvågn" som iøvrigt er godkendt til at
køre 100 km/t i Tyskland. Og til fordel for benzinbudgettet er det jo, at
når man sætter denne "vågn" på og kører 90 km/t, så kan man vugge afsted med
meget få omdrejninger - med fartpiloten på kan det faktisk være ganske
afslappende.

Gad vide hvordan fartpiloten virker ind på benzinbudgettet? Der var en som
sagde at fartpilot skubbede forbruet opad.

P3R

Fra : Mogens

Dato : 28-06-08 09:39

"P3R WlLDAU" <ingenmail@tak.dk> skrev i en meddelelse

> og et andet fra citronik.dk en V6 Activa som min (Activa'en har manuelt
> gear):

Tillykke med din nye bil - din søn fortalte mig om købet :)

> Gad vide hvordan fartpiloten virker ind på benzinbudgettet? Der var en som
> sagde at fartpilot skubbede forbruet opad.

Ja, den kan "ruinere" dig, hvis du ikke slår den fra, når det går opad. Man
kan gøre det, at man holder bilen i fart med speederen og slår fartpiloten
fra ved bakkefoden. Så mærker medpassagererne ikke skiftet - og du kan selv
dosere motoren op ad bakken. Lader du blot stå til, vil din motor forsøge at
holde den indstillede fart og selv om du har en V6, kan det være svært og
ikke mindst forbrugende.

Jeg tror du vil få en km/l ø på 8 - average :)

Fra : P3R WlLDAU

Dato : 28-06-08 09:59

"Mogens" skrev:

> [...]
> det være svært og ikke mindst forbrugende.
>
> Jeg tror du vil få en km/l ø på 8 - average :)

Hej Mogens,

Tak skal du ha'.

Man kan faktisk hvis man har en tå på speederen mærke hvor langt 'piloten'
trykker speederen ned.

Måske kan man finde en rytme hvor man sætter den på et omdr. tal når det går
ligeud og et andet når det går moderat opad og så tage piloten fra når det
går meget opad.

P3R

Fra : Mogens

Dato : 28-06-08 10:12

> [...]
> går ligeud og et andet når det går moderat opad og så tage piloten fra når

Halløjsa :)

Det kræver vel næsten, at man kender vejens forløb?

Nuvel, jeg kører ik' med nogen vogn på slæb, så jeg lader bare fartpiloten
"stå til" i min firmabil. Den anden "unævnelige" har ingen fartpilot
monteret, såh det...

Fra : KASO

Dato : 28-06-08 12:47

"P3R WlLDAU" <ingenmail@tak.dk> skrev i meddelelsen

> Hej Mogens,
>
> Tak skal du ha'.
>
> Man kan faktisk hvis man har en tå på speederen mærke hvor langt 'piloten'
> trykker speederen ned.

Jeg kan så regne ud, at du ikke har elektronisk speeder?

I min er der ingen fysisk forbindelse til speederen, så der er intet at
mærke - speederen står i øverste position, når man kører med fartpilot.
Derfor kan man godt selv overtage styringen, hvis man har lidt fornemmelse
for det (og det er ikke svært).

Fartpilot kan for nogle give et lavere forbrug i form af konstant (ikke for
høj) fart - men i forhold til optimalt forbrug, kan man gøre det bedre selv.
Jeg kører dog med fartpilot mest muligt af komforthensyn - og kan for tiden
holde 17-18km/l (diesel) i en Renault Grand Scénic (1550kg egenvægt og stort
frontareal) - så helt håbløst er det ikke med fartpilot.

Fra : P3R WlLDAU

Dato : 28-06-08 16:39

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> for tiden holde 17-18km/l (diesel) i en Renault Grand Scénic (1550kg
> egenvægt og stort frontareal) - så helt håbløst er det ikke med fartpilot.

Ok, der løber simpelthen et ekstra speederkabel på en eller anden måde på
Xantia'en.

Fartpiloten er lækker at have når man skal snegle afsted med campingvogn,
den hjælper en med at læne sig tilbage og affinde sig med tingenes tilstand.

Det gør den i det hele taget for mig.

Den har en klart modererende tendens med hensyn til at provokere
fartgrænserne, og sætte efter BMW'erne.

P3R

Fra : Mark

Dato : 28-06-08 08:22

> Hvormeget så MED CV'en på slæb ??

8,4 - 8,7 Km./l. afhængig af kørestil.

/Mark.

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-08 23:09

On Fri, 27 Jun 2008 23:51:29 +0200, "P3R WlLDAU" <ingenmail@tak.dk>
wrote:

> [...]
>
>Hvor langt vil i gætte på at Xantia'en kører på literen?
>
>(bruger jeres vurdering til at lægge et realistisk bezinbudget - og jeg

Det afhænger jo i høj grad af hvor travlt du har! Men'eh 8,5 km/l
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Jørgen L.

Dato : 27-06-08 23:14

> [...]
>
> Hvor langt vil i gætte på at Xantia'en kører på literen?
>
> (bruger jeres vurdering til at lægge et realistisk bezinbudget - og jeg

Mellem 6 og max 8 km/l afhængig af kørestil, størrelse på cv.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : H C Jensen

Dato : 28-06-08 08:39

ikke over 7 km på en liter

Hans

Fra : obak

Dato : 28-06-08 09:32

6.3 helt sikker

Fra : 2rb1

Dato : 28-06-08 09:44

> Tænker at køre til Kroatien i min elskede Xantia Activa V6

Hvad siger konen til at du ligefrem elsker din bil??

Fra : P3R WlLDAU

Dato : 28-06-08 09:53

"2rb1" <fotograf@stamfoto.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad siger konen til at du ligefrem elsker din bil??

Ja, det er jo nok lidt overdrevet

Kommer til at tænke på et billede jeg så engang hvor en fyr har sexuel
omgang med sin bil iført dameundertøj.

Fra : TJ - Sickboy

Dato : 28-06-08 10:41

On Sat, 28 Jun 2008 10:52:51 +0200, "P3R WlLDAU" <ingenmail@tak.dk>
wrote:

>Kommer til at tænke på et billede jeg så engang hvor en fyr har sexuel
>omgang med sin bil iført dameundertøj.

En bil iført dametøj...det må have været nogle store størrelser.

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : KASO

Dato : 28-06-08 12:48

"TJ - Sickboy" <pomanden@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> En bil iført dametøj...det må have været nogle store størrelser.

Eller en meget lille bil ....

Fra : TJ - Sickboy

Dato : 28-06-08 12:53

On Sat, 28 Jun 2008 13:47:52 +0200, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

>"TJ - Sickboy" <pomanden@hotmail.com> skrev i meddelelsen

>Eller en meget lille bil ....

Så en hurtig bil iført dametøj må være en 'drag racer'...

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : P3R WlLDAU

Dato : 28-06-08 16:42

"TJ - Sickboy" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så en hurtig bil iført dametøj må være en 'drag racer'...

LOL .... Hvor langt kan den her komme ud?

http://www.whitemountainarts.com/Crazy%20Cars/HighHeel.jpg

P3R

Fra : KASO

Dato : 28-06-08 17:44

"TJ - Sickboy" <pomanden@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Så en hurtig bil iført dametøj må være en 'drag racer'...

Og en lille varevogn i dametøj er så en "mini-trans" ?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-06-08 14:56

> [...]
>
> Hvor langt vil i gætte på at Xantia'en kører på literen?
>
> (bruger jeres vurdering til at lægge et realistisk bezinbudget - og jeg

Umuligt at gætte hvis du ikke sætter hastighed på.

90 km/t = 9-10 km/l

--
Per
Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse

Fra : Jørgen L.

Dato : 08-08-08 22:58

> [...]
>
> Hvor langt vil i gætte på at Xantia'en kører på literen?
>
> (bruger jeres vurdering til at lægge et realistisk bezinbudget - og jeg

Hej Per

hvordan gik det så ?

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2820, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg
www.lmc-klub.dk