Er det det?
Fra : Hojvaelde@gmail.com

Dato : 24-06-08 08:13

Hej

Hørte om ham her "spøgelse" bilisten der "ugen" kun fik 2½ år for at
køre 4 ihjel.

Hvad så?

Har evt efterladte børn mulighed for et civil søgsmål eller er det
forbudt ved lov?

Benny

Fra : Leif

Dato : 24-06-08 16:52

<Hojvaelde@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Hvad med tab af forsøger, tab af far og mor - børn glemmer, men aldrig helt.
Ja- der melder sig let en tom fornemmelse af retsikkerheden her til
lands.....

/Leif

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-08 19:29

On Tue, 24 Jun 2008 07:13:14 -0700 (PDT), Hojvaelde@gmail.com wrote:

>Hej
>
>Hørte om ham her "spøgelse" bilisten der "ugen" kun fik 2½ år for at
>køre 4 ihjel.
>
>Hvad så?

Kun og kun! Han har fået sin tilværelse smadret, så tæller et par år
mere eller mindre nok ikke så meget. Men at hans adfærd var
forkastelig bliver vi ikke uenige om. Nu kørte han 4 ihjel og ja - det
er dramatisk , men han kunne også have været "heldig" og smadret ind i
en lastbil, så han kun selv omkom (og tilføjede den stakkels chauffør
traumer).
Og hvad så? Han skal leve resten af livet med bevidstheden om, at han
har slået 4 mennesker ihjel i fuld gang med livet (formoder han er
kandidat til "bænken"). Jeg har ingen løsning på problemet.

>Har evt efterladte børn mulighed for et civil søgsmål eller er det
>forbudt ved lov?

Det tror jeg de kan - men om de sagsøger et "tomt bo" eller
forsikringsselskabet lægger ud og prøver at få pengene hjem ved jeg
faktisk ikke. Men det burde de efterladte da prøve - intet kan
erstatte de savnede, men måske kan lidt økonomisk hjælp sørge for, at
ikke også de bliver totalt smadret for tid og evighed.
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Gunnar007

Dato : 24-06-08 20:20

<
<Hørte om ham her "spøgelse" bilisten der "ugen" kun fik 2½ år for at
<køre 4 ihjel.

Og 10 år uden at måtte føre bil !

Hilsen G

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-06-08 08:23

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> <Hej
> <
> <Hørte om ham her "spøgelse" bilisten der "ugen" kun fik 2½ år for at

Ja, det er jo nok den værste del af straffen..

--
Per
Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-06-08 13:54

Per Henneberg Kristensen wrote:
> "Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, det er jo nok den værste del af straffen..

Der går vel ikke mere end 3-4 år, så kan han søge om
"benådning/dispensation" og få lov at generhverve allerede der.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-06-08 21:18

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> Der går vel ikke mere end 3-4 år, så kan han søge om
> "benådning/dispensation" og få lov at generhverve allerede der.

De 2½ skal vel heller ikke siddes - er det ikke 75% eller noget i den stil?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-06-08 00:23

On Jun 24, 9:20 pm, "Gunnar007" <0...@teamsos.dk> wrote:
> <Hojvae...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:9e7896c9-2beb-4138-9318-c65467429b06@m3g2000hsc.googlegroups.com...
> <Hej
> <
> <Hørte om ham her "spøgelse" bilisten der "ugen" kun fik 2½ år for at
> <køre 4 ihjel.
>
> Og 10 år uden at måtte føre bil !

Men den lemfældige omgang han tilsyneladende har til færdselsloven kan
man få sin tvivl om om han overholder det ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....